lassim 03.03.2004 22:43:08 | |
---|
Eli ois tarkotus kasata alapäät käyttäen eminence Kappa 15 Lf elementtejä. Minkähän kokoinen pääte riittäisiä jätkivään menoon ? Keikka paikat eivät ole mitään järin suuria ! Yläpäille päätteestä löytyy 2x525W! |
Mase 04.03.2004 09:38:40 | |
---|
Webistä löytyi infoa, että tuolla olis 600W rms tehonkesto... Piikkikesto on varmaan(?) jotain 1kW:n luokkaa, joten pääte voisi olla jotain 1kW:n molemmin puolin. Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että alapäissä pitää olla tuplat tehot yläpäihin verrattuna... Eli teillä 525W yläpäille -> alapäille n. 1kW. Tämä ei ole mitään tieteellistä vaan ihan mutua ;) |
liquid7 04.03.2004 09:46:53 (muokattu 04.03.2004 09:52:11) | |
---|
Kannattaisi ehkä tutkia tarkemmin onko kyseiset elementit järkevä valinta PA-subbariin. Olen suunnittelemassa bassokaappia kyseistä elementtiä käyttäen ja huomasin että ainakin 120L kotelolla Xmax tulee vastaan jo noin 250W tehoilla, vaikka itse elementin tehonkesto on 600Wrms. En osaa suoraan laskematta sanoa miten paljon kotelon koko vaikuttaa tuohon Xmax arvoon. Eminencen elementeissä piikkitehot pitäisi olla 2 X RMS teho. |
lassim 04.03.2004 17:01:44 | |
---|
oisko parempia elementti ehdotuksia? On ollu toi sama elementti bassokaapissa siinä on pelannu pirun hyvin ja on siitä ajettu treeneis basariakin nuppina on ollu Hartke 3500... Mutta jos pysytään 15" koko luokassa heitä pari esimerkkiä... |
ikävä kyllä en osaa ehdottaa muuta elementtiä, koska olen aivan aloittelija näissä asioissa. jos sinulla on tarjota mittoja subbareista niin voisin vaikka ihan vaan mielenkiinnosta tarkastella niitä WinISD:ssä ja myös bassokaappisi arvoja. http://www.ofgb.org/ lataa tuolta sivulta tuo Musician's Reference zippi, siitä löytyy paljon tietoa eri elementeistä ja niitten ominaisuuksista, sekä ääneen ja bassoihin liittyvää tietoa. |
Dj.Dumbass 05.03.2004 10:03:53 | |
---|
osta minulta Yamaha P3500, 8ohmiin stereona 350w, monona 1000w. 4 ohmiin stereo 620w ja monona siitä saa aika paljon enemmän (valmistaja ei ilmoita teholukemia monona 4 ohmiin mutta kokemukseen nojaten voin sanoa että kestää moista kuormaa ihan hyvin) Subbareiden ei tarvitse olla stereo, joten luulisi äkkiseltään ainakin riittävän käyttöösi. jos kiinnostaa niin pistä pikaviestiä. Kas kun ei automaattivaihteet! |