Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bändisoiton aloittaminen ei onnistu
1 2 3 4
kitaristi 95
08.11.2009 19:26:34 (muokattu 08.11.2009 19:28:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin tässä tilannekatsaus
 
1 Ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
 
2 Bändeillä joita olen täältä löytänyt on kaiken maailman ongelmia(saatiin häätö treenikseltä, Ei voitu ottaa sua kun mun paras kaveri haki tähän bändiin
 
3 tyypit joista olen yrittänyt kasata bändiä ilmoittaa tapaamishetkellä että ovat jo kaksi vuotta soittaneet kolmessa bändissä
 
4 Nuorisotaloilta ei voi hakea kun kaikilla on jo bändit
 
Joo eli kiinnostais bändihommat mutta kun ei onnistu
 
Onks kellään muulla ollu samanlaisii ongelmii. Oon jo mielettömän kauan ettiny bändii ja tuntuu että kaikki muut saa bändin kahessa päivässä jos haluu
 
Asun Helsingissä.
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
The Clansman
08.11.2009 19:29:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lisää yritystä ja kärsivällisyyttä. Siitä on hyvä lähteä!
 
haluaisin haastaa venäjän kaksintaisteluun!
kitaristi 95
08.11.2009 19:32:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Clansman: lisää yritystä ja kärsivällisyyttä. Siitä on hyvä lähteä!
 
Miten sulla suju ite ekat bändihommat?Muistatko yhtään?
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
Simo78
08.11.2009 21:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekaan bändiin liityin kännissä puistossa. Väitinkö sitten osaavani laulaa, vai eikö muita kiinnostanutkaan osaaminen vaan että piti vain joku saada:-D. No yksi jäsen oli silloinen koulukaveri, vieläkin ollaan kavereita vaikkei bändiä ole ollut enää yli 10vuoteen.
 
Toiseen bändiin baarissa about samalla tavalla. Yhden baari tutun bändiä oli pitänyt nauhoittaa mun neliraiturilla ja se kysyi haluunko mukaan sen uuteen bändiin...
 
Jotenkin sattumalta oon noihin bändeihin aina liittynyt tai törmännyt uusiin jäseniin. Eipä toi nyt vielä katastrofi ole jos et vielä bändissä, kyllä sitä kerkii jos halua löytyy!
 
Niq
09.11.2009 00:02:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen ollut kasaamassa useampaa bändiä ja seuraavia kriteerejä olen huomannut suosivani mukaan pyytämissäni soittajissa, suunnilleen tässä järjestyksessä:
 
1. Mukava tyyppi. Ei tule mitään jos yksikin jäsen myrkyttää bändin ilmapiiriä. Siis sellainen jonka kanssa voisi hengailla muutenkin.
2. Avoin mieli musiikin suhteen. Hevi on paskimmillaankin parasta ja kaikki muu on turhaa -tyypit ei koskaan pysty luomaan mitään uutta. Ei kaikesta tarvitse digata, mutta ahdasmielisyys ei vaan toimi.
3. Mielenkiinto lähteä mukaan. Kun kysytään bändiin, niin ei kannata venailla kahta kuukautta ennenkuin viitsii vastata.
4. Jonkinlainen tyylitaju ja soittotaito oman instrumenttinsä suhteen. Korostan tyylitajua, kuka vaan voi treenata skaalat ja tekniikat, mutta tyylitajuinen vie silti teknistä soittajaa sata nolla.
5. Etenkin kitaristien kohdalla, toki muillakin soittajilla: Kyky olla hiljaa. Ei koko ajan tarvitse soittaa jotain joka biisin joka kohtaan.
 
Ois niitä varmaan lisääkin, nyt ei vaan tule heti mieleen.
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
tcitc
09.11.2009 15:56:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vaan nickis viittaa ikääs niin eiköhän noita bändejä kerkeä vielä tulla vastaan. Kotona vaan reenailet sillä aikaa ittes vaikkapa kitarajumalaks. Kun tarpeeks pitkään ettii niin kyllä niitä bändejä alkaa tulla vastaan ja aina ei tarvihe ees ehtiä. Tuon ikäselle en ehkä vielä hirveesti suosittele perustamaan bändiä kännissä taikka muutenkaan käyttämään alkoholia. Tossa iässä kyllä ei jaksais hirveesti ootella vaan tekeepi mieli toteuttamaan itseään, hyvinkin ymmärrettävää. Tsemppiä vaan ehtimiseen.
 
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
elsewhere
09.11.2009 16:07:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä onkin tullut hyviä neuvoja jo vaikka kuinka, joten ei siitä sen enempää. Ehdit kyllä soittaa vielä bändissä jos toisessakin, vaikeampaa se on jos aloittaa soittamaan vanhana ja kaikki omanikäiset joko eivät soita tai sitten ovat niin paljon pitemmällä, että hommasta ei tule mitään :)
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
s151669
09.11.2009 19:04:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ala soittamaan bassoa ?
 
Antikitarasankari
tcitc
10.11.2009 02:18:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Ala soittamaan bassoa ?
 
Tämäkin. Nöyrtymällä basson varteen pääsin ihan huippuun bändiporukkaan mukaan ja bassottelu onkin ihan huippua hommaa :)
 
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
Numb
10.11.2009 08:34:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaristi 95: Miten sulla suju ite ekat bändihommat?Muistatko yhtään?
 
Olin 16. Tilutin musaluokassa, ja joku dude tuli sanomaan, että "sä oot nopee, tuu bändiin". Yksi keikkakin soitettiin, jossain seurakuntatalolla pikkujouluissa...
 
Kaihomielinen ja poissaoleva jahkailija, joka vetäytyy mieluusti musisoimaan.
The Clansman
10.11.2009 08:52:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni päätettiin kaverin kannsa parisen vuotta sitten että nyt perustetaan bändi. Sen jälkeen ostettiin soittimet, ja vuotta myöhemmin rumpali sai rummut.
Nyt monta vuotta myöhemmin ollaan vieläkin ihan lähtölinjalla eikä edistymisiä ole paljon yhtään. Soittaminen on kivaa ja se riittää.
 
haluaisin haastaa venäjän kaksintaisteluun!
Thefish
12.11.2009 11:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tcitc: Tämäkin. Nöyrtymällä basson varteen pääsin ihan huippuun bändiporukkaan mukaan ja bassottelu onkin ihan huippua hommaa :)
 
Hyvä hyvä.
 
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
Jyrken
12.11.2009 15:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Probleemahan on tosiaan siinä että 99% ihmisistä soittaa kitaraa. 1% rumpuja. Muita soittimia ei kukaan.
 
Ai mikä allekirjotus
Kailis
12.11.2009 16:41:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Probleemahan on tosiaan siinä että 99% ihmisistä soittaa kitaraa. 1% rumpuja. Muita soittimia ei kukaan.
 
Meidän bändissä 66,6% soittaa kitaraa ja 33,3% rumpuja. Bassoa ei kukaan. Eli jos unohtaa pienen kärjistyksesi niin oikeassa olet =D
 
Teijo K.
12.11.2009 16:45:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho, meidän bändissä 20% soittaa kitaraa, rumpuja ei kukaan ja 80% soittaa muita soittimia.
 
"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Kailis
12.11.2009 17:01:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Hoho, meidän bändissä 20% soittaa kitaraa, rumpuja ei kukaan ja 80% soittaa muita soittimia.
 
*lakonisesti* Sä oot basisti. Sua ei ole olemassa.
 
Teijo K.
12.11.2009 17:07:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: *lakonisesti* Sä oot basisti. Sua ei ole olemassa.
 
Itseasiassa alkuperäinen käsite oli ihminen. 99% ihmisistä soittaa kitaraa ja 1% ihmisistä rumpuja. Olen kyllä olemassa, mutta en vain ole ihminen. Eli olen apina, jee.
 
Eiku...
 
"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
kitaristi 95
12.11.2009 17:50:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Probleemahan on tosiaan siinä että 99% ihmisistä soittaa kitaraa. 1% rumpuja. Muita soittimia ei kukaan.
 
oon itekin törmänny tohon ongelmaan mutta ei se vielä oo varsinainen syy että ei onnistu
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
Sir Härö
12.11.2009 20:12:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tcitc: Tämäkin. Nöyrtymällä basson varteen pääsin ihan huippuun bändiporukkaan mukaan ja bassottelu onkin ihan huippua hommaa :)
 
Tämä. Ja toiseksi, basso on ihan saatanasti munakkaampi työkalu kuin joku onneton kitara ;)
 
No joo, ei kai... Mutta perus-bassojuttuja kannattaa ottaa haltuun, sillä useimmiten bändi etsii basistia. Myös rumpalit ovat haluttuja, mutta jos nyt nopsaan pitää bändiin päästä, niin basso on lähtökohtaisesti kitaristille helpompi uutena soittimena sisäistää kuin ne rummut.
 
Jos sulla on joku tutuntuttu, joka soittaa myös kitaraa, niin ruvetkaa tekemään biisejä tai harjoittelemaan cover-biisejä kolmestaan. Kolmestaan = Sinä, ystäväisesi ja metronomi.
 
If you can't convince them, confuse them
Thefish
12.11.2009 21:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: *lakonisesti* Sä oot basisti. Sua ei ole olemassa.
 
Tarkottaako toi siis sitä että mä voin ryypätä, rellestää, tehdä huorin, hajottaa paikkoja sekä olla muuten vaan vittumainen ja se menee jonkun muun piikkiin?
 
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «