Credence 27.10.2009 12:30:53 (muokattu 27.10.2009 12:31:09) | |
---|
E. Duppel Hii knöys thö mäshiin meiks eöörr put thö pastaart vount thjöörn it oon! |
Paganfeaster 31.10.2009 19:05:05 | |
---|
Tutustuin tähän genreen about vuosi sitte ja nälkä on kasvanu syödessä. Tästä aiheesta olen bongannut monia hyviä bändejä. ;) Ainoa mikä harmittaa on kun jotkut bändit kuulostaa ihan kuin olisivat vain äänittäneet sirkkelin leikkausta. Örrörrörrör |
Rauniotorni 02.11.2009 14:20:33 | |
---|
Laitoinpa tuossa tilaukseen Archgoatin Whore of Bethlehemin. Bändin primitiivisessä musassa on kyllä jotain koukuttavaa. It's fucked to hear one idiot's words, but worse to see other believe it. |
Spuuki 10.11.2009 18:12:53 | |
---|
Ite pidän black metallia inspiraation lähteenä, järkyttävän hienona ja tunnelmallisena musiikkina. Svartmetallin hieno tie kulkee melodisesta syntikkasekoilusta minimalistiseen suhinasäröön. Omat "kalutut" black metal suosikkini: Mayhem, Taake, Emperor, Immortal, Burzum, Darkthrone, ColdWorld, Forest Silence, Vinterriket, Myrkgrav, Lunar Aurora ja Limbonic Art. En ite välitä black metal bändien sanoitusten sisällöstä, vaikka niitä ulkoa osaakin. Kaikki itkustaa sitä että niissä on okkultismia, satanismia tai erilaisia vammamystiikkasanoituksia, mutta eihän sen pitäis este olla hyvän musiikin kuunteluun. Sans Mercy, Sans Compassion. |
Lennu 10.11.2009 18:54:34 | |
---|
Spuuki: En ite välitä black metal bändien sanoitusten sisällöstä, vaikka niitä ulkoa osaakin. Kaikki itkustaa sitä että niissä on okkultismia, satanismia tai erilaisia vammamystiikkasanoituksia, mutta eihän sen pitäis este olla hyvän musiikin kuunteluun. Uskoisin että tämä siinä just onkin ongelmana monelle. Koska eihän siinä millään musiikillisella mittarilla mitattuna ole mitään hyvää, joten joku muu ideologia siinä täytyy olla taustalla. "Positiivista kommenttia voi kyllä antaa, koska se tekee iloisen mielen. Negatiivinen kommentti vaan vituttaa." |
Omegano 10.11.2009 19:18:45 | |
---|
Lennu: Uskoisin että tämä siinä just onkin ongelmana monelle. Koska eihän siinä millään musiikillisella mittarilla mitattuna ole mitään hyvää, joten joku muu ideologia siinä täytyy olla taustalla. Oliko tää nyt sarkasmia? Tai siis veikkaan et joo, joten en turhaan jaksa kirjoittaa vastausta, mutta toisaalta on kyllä olemassa ihmisiä jolla on oikeasti tollanen mielipide, joten varmistan nyt ihan vaan selkeyden vuoksi. |
Lennu 10.11.2009 19:34:15 | |
---|
Omegano: Oliko tää nyt sarkasmia? Tai siis veikkaan et joo, joten en turhaan jaksa kirjoittaa vastausta, mutta toisaalta on kyllä olemassa ihmisiä jolla on oikeasti tollanen mielipide, joten varmistan nyt ihan vaan selkeyden vuoksi. Niin eikun monen mielestä asia on näin. En vaan turhaan alkanut rajaamaan itteäni ulkopuolelle, koska se ei olis rehellistä. "Positiivista kommenttia voi kyllä antaa, koska se tekee iloisen mielen. Negatiivinen kommentti vaan vituttaa." |
Kerpele 10.11.2009 19:35:39 (muokattu 10.11.2009 19:41:00) | |
---|
Omegano: Oliko tää nyt sarkasmia? Tai siis veikkaan et joo, joten en turhaan jaksa kirjoittaa vastausta, mutta toisaalta on kyllä olemassa ihmisiä jolla on oikeasti tollanen mielipide, joten varmistan nyt ihan vaan selkeyden vuoksi. Lennun viesteistä noin 1,6% ovat asiallisia, oliko tämä yksi niistä? Pienet on mahkut, mutta kyllä sitä lotossakin joku voittaa... "Tärkeintä on luovuttaa, naisen edessä olet kuitenkin aina hävinnyt osapuoli." -Lennu |
McNulty 11.11.2009 12:17:49 | |
---|
Lennu: Niin eikun monen mielestä asia on näin. En vaan turhaan alkanut rajaamaan itteäni ulkopuolelle, koska se ei olis rehellistä. Sitä puhutaan muiden suulla korulauseita puolesta ja vastaan. Eiköhän se "musiikin paremmuus/hyvyys/pahuus/huonous" ole jokseenkin subjektiivista. Se, että joku saa irti blackmetallista asioita joita SINÄ et saa, on yksistään ko. henkilölle plussaa. I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
Lennu 11.11.2009 15:04:08 | |
---|
bonecrusher: Sitä puhutaan muiden suulla korulauseita puolesta ja vastaan. Eiköhän se "musiikin paremmuus/hyvyys/pahuus/huonous" ole jokseenkin subjektiivista. Se, että joku saa irti blackmetallista asioita joita SINÄ et saa, on yksistään ko. henkilölle plussaa. Tottakai saa, mutta viittasinkin siihen, että ne ei varmaankaan ole mitään musiikillisia elementtejä, vaan sen musiikin tekijöiden rajuuden ihannointia tai muuta sellaista ulkomusiikillista. Mikä on ihan ok. Bändithän voi erottaa toisistaan toki kansitekstienkin perusteella :) "Positiivista kommenttia voi kyllä antaa, koska se tekee iloisen mielen. Negatiivinen kommentti vaan vituttaa." |
Omegano 11.11.2009 16:32:17 (muokattu 11.11.2009 16:36:02) | |
---|
No siis ylivoimaisesti suurin syy ainakin mulle sen "kellarisuhinan" kuunteluun on nimenoman se että kyseessä on tälle päässäni majailevalle hengelle parhaiten maittavaa meteliä. Eli siis vaikka bändin sanomalla on väliä, niin musa on se juttu mitä kuuntelen ja mikä sen nautinnon antaa. Nimenomaan black metal avasi mun silmät musiikille ja taiteelle, sekä ennen kaikkea sille että sisältö ratkasee, ei itsetarkoituksellinen raskaus saati sitten joku vielä naurettavampi "oon rankka jätkä ku kuuntelen kovaa hevii!" -egonpönkitys. Se että iso kasa nykyteinejä kuuntelee (jopa suht lo-fi ug) black metallia shokeerausfaktorin takia ei mitenkään vähennä sen taiteellista arvoa. Se että joku tosissaan on sitä mieltä ettei black metallissa ole musiikillista sisältöä on aika... Noh, lasken sen samaan lokeroon "LSD on herskaa vaarallisempi huume" -heittojen kanssa, tietoa ja ymmärrystä puuttuu sangen runsaasti jos sitä edes on. On toki ymmärrettävää että suurin osa ihmisistä on tota mieltä black metallin suhteen, mäkin olin joskus yläasteella kun kuuntelin "kaikkee tosi niinku hevii ja raskast! Paitsi ny jotai sellast black metallii joka on vaan järjetönt kolinaa.". Mutta noh, miljoona kärpästä, totuus ja yleinen mielipide ei ole sama asia. On asioita joissa yhteiskunnan ja ihmisten "oletusmielipiteet" on ihan päin vittua mitä tulee todenmukaisuuteen. Toisaalta toisissa jutuissa se voi olla hyvinkin lähellä asioiden oikeaa laitaa, variaatiota löytyy. |
McNulty 11.11.2009 19:24:44 | |
---|
Lennu: Tottakai saa, mutta viittasinkin siihen, että ne ei varmaankaan ole mitään musiikillisia elementtejä, vaan sen musiikin tekijöiden rajuuden ihannointia tai muuta sellaista ulkomusiikillista. Mikä on ihan ok. Bändithän voi erottaa toisistaan toki kansitekstienkin perusteella :) Eli väität, ettei "black metal" voi olla musiikillisesti hyvää, jolloin jäljelle jää vain ulkomusiikillisten seikkojen ihannointi ja ihailu. Ja että kaikki tulevat samasta muotista, jolloin jäljelle jää ainoastaan kansitekstien erilaisuus? Ihan jees joo... Oletko kuullut esim. Hollenthonin uusimman EP:n? Kokeile vaikka tästä: http://www.youtube.com/watch?v=5GQvN3pTLTshttp://www.youtube.com/watch?v=q4a14WPDgy0http://www.youtube.com/watch?v=r62IJz0Hawk Black Metal ja metallimusiikki itsensä sisällä onnistuu olemaan yllättävänkin monipuolista. Pitää vain tietää mitä etsii, mitä kuuntelee ja miltä kantilta asioita tarkastelee. Jos kokemus rajoittuu Darkthroneen ja Dark Funeraliin, niin voin hyvin ymmärtää näkemyksesi. Onneksi ne jotka tietävät, tietävät että tarjolla on paljon muutakin joka on täysin eri mitä kirjoituksesi antaa ymmärtää. Sääli vain että ensin hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan. I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
wino 11.11.2009 23:29:55 | |
---|
Kyllähän tuota välillä tulee kuunneltua. lähinnä Mayhemia ja Burzumia ja lukuisia tuntemattomia bändejä. Välillä oikein keräsin eksoottisia kokemuksia ja ehkä oidoin BM bändi tuli Guatemalasta. |
genre genre genre. blaa blaa blaa. se mikä on toiselle bläkkiä, toiselle saatta olla trendi-poppia. mut miks ei voi vaan puhua musasta, vaan kaikki pitää olla niin genreä, nnnnniiiiiiiiiiiiiiiin genreä. mä kuuntelen hyvää musaa mun mielestä. genret on a) levykauppialle jotka järjestävät levyjä hyllyyn b) sellaisille hemmoille, jotka kokee oman identiteettinsä vahvistuvan, kun kuuntelee just tiettyä genreä. ja mitä diipimmäks sen genren saa vedettyä, sitä parempi kuunnelkaa sitä mistä saa parhaatvibat ja kuulostaa parhaalta, älkää suotta lokeroiko sitä. jotenkin bläkkärien mustavalkoisuus, noh, herättää hilpeyttä ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
TommiTomminen 12.11.2009 03:02:32 | |
---|
masterhat: jotenkin bläkkärien mustavalkoisuus, noh, herättää hilpeyttä Kato Corpset vaan sopii joillekin. Schönen Donau under Vienna sun! |
Blasphemer 12.11.2009 06:42:04 (muokattu 16.11.2009 06:22:40) | |
---|
masterhat: genre genre genre. blaa blaa blaa. se mikä on toiselle bläkkiä, toiselle saatta olla trendi-poppia. mut miks ei voi vaan puhua musasta, vaan kaikki pitää olla niin genreä, nnnnniiiiiiiiiiiiiiiin genreä. mä kuuntelen hyvää musaa mun mielestä. genret on a) levykauppialle jotka järjestävät levyjä hyllyyn b) sellaisille hemmoille, jotka kokee oman identiteettinsä vahvistuvan, kun kuuntelee just tiettyä genreä. ja mitä diipimmäks sen genren saa vedettyä, sitä parempi Kyllästyneenä totaalisesti tähän koko skenen jokaisen idiootin ainaiseen genrerajojen piirtelyyn olen minäkin liittynyt siihen kerhoon, joka ei enää halua musiikkiaan kutsuttavan black metalliksi, vaikka se sitä tavallaan olisikin. Käsittääkseni viimeisen kymmenen vuoden aikana enemmän tai vähemmän lisääntynyt ilmiö, johon nyt näköjään minäkin lähdin mukaan. :D Plague upon Plague |
Lennu 22.11.2009 08:17:56 | |
---|
Nostetaas taas. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
Sergei Fallinen 22.11.2009 17:24:40 | |
---|
Lennu: Nostetaas taas. tärkeä nosto, ettei totuus vain unohtuisi |
Spuuki 23.11.2009 22:15:39 | |
---|
masterhat: genre genre genre. blaa blaa blaa. se mikä on toiselle bläkkiä, toiselle saatta olla trendi-poppia. mut miks ei voi vaan puhua musasta, vaan kaikki pitää olla niin genreä, nnnnniiiiiiiiiiiiiiiin genreä. mä kuuntelen hyvää musaa mun mielestä. genret on a) levykauppialle jotka järjestävät levyjä hyllyyn b) sellaisille hemmoille, jotka kokee oman identiteettinsä vahvistuvan, kun kuuntelee just tiettyä genreä. ja mitä diipimmäks sen genren saa vedettyä, sitä parempi kuunnelkaa sitä mistä saa parhaatvibat ja kuulostaa parhaalta, älkää suotta lokeroiko sitä. jotenkin bläkkärien mustavalkoisuus, noh, herättää hilpeyttä HAH :D ite kuuntelen niin laidasta laitaan sitä mikä vaan hyvältä kuulostaa; Klassinen -> Rock -> Black Metal, miten vaan. Toki "genreuskovaisuus" on vajakkia ja ekana tulee mieleen semiboheemit Pink Floyd -rokkipojat musanluokassa skebailemassa spaadero huulilla, mutta oma on asiansa. Mutta vaikka mikä tahansa hyvä menee, bm on tullu ITTELLE sellaseks "genreksi" (njoo kaikki bändit aika erikuulosia / -tapaisia) jota kuuntelen eniten. En siksi että "yeah tää on bläkkii, kaikki kattokaa mul o emperorin paita.." ymym. vaan siks että TIEDÄN että on niin hyviä bm bändejä, että sitä hyvää on pakko kuunnella (In the Nightside Eclipse, In Abhorrence Dementia, DIabolical Fullmoon Mysticism - aah). Ja tietenkin se, mitä black metal ihtelle antaa on usein tunnelma, rauhoittaa ja tietenki hyvä musiikki antaa nautintoa. Ja vielä Lennun hommelista sen verran; eikös se oo oma asiansa miten musiikkiaan kuuntelee? Jos haluu olla TRVE KVLT nii siitä si sanotuksien perää vaikka musa ois paskaa (en siis teitä tarkota :D). ei maistu mulle, onhan bm sentää MUSIIKKIA, ei ÄÄNIKIRJA. The end ? |
Icy-Sun 24.11.2009 00:40:22 (muokattu 24.11.2009 00:42:13) | |
---|
Eipä uppoa ei, aina löydän kuitenkin tästäkin tyylistä jotain mielenkiintoista, vaikka en varsinaisesti pidä yhdestäkään esittäjästä tai tai levystä. Mm. Thy Serpentin Forests of witcheryllä on muutama todella hienosti korvani huomioon eksyvä synaosuus. Varsinaista örinälaulantaa en osaa sisäistää, koska koen sen säveltasottomaksi karjumiseksi tms. Muutamia hyvällä tavalla piinaavia osuuksia olen löytänyt kuitenkin esim. nyt tuon Thy Serpentin tuotannosta ;) Ja älkää nyt vetäkö hernettä perseeseen. Olen kuitenkin rokkimies ja suhtaudun tähänkin tyyliin kuten yleensäkin eri tyyleihin varsin avoinmielisesti ja koitan etsiä aina jotain joka olisi kiintoisaa. E: Äh, en nyt sitten ole varma että onko Thy Serpent edes Black Metallia, mutta tummanpuhuvaa ja örinälaulun omaavaa se ainakin on. |