Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiippari + sampleri = ?
1
walruss
11.11.2009 23:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa. Laitetaanpa tännekin kun tuolla toisessa paikassa kukaan ei huomannut/kommentoinut,

Livetoimintaa silmällä pitäen tarvitsisin kapistuksen joka toimii kiipparina sekä samplerina. Tällaisia kapistuksia luultavasti on olemassa, en vain tiedä millä nimellä etsisi.

Eli pitäisi löytyä soitettava syna ja siinä ominaisuus että siihen kapistukseen voisi ladata esim. fruity loopsilla tehty ambienssi tausta jonka päälle vois sitten soitella sillä synalla.

Kiitos. kumarrus.
 
HK
12.11.2009 00:53:12 (muokattu 12.11.2009 00:58:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tahansa vähänkään nykyaikainen työasemasyntsa haltsaa tuon touhun. Rolandilta ainakin Fantom X- sarja ja tottakai uusin Fantom G-sarja, Yamahalta Motif ES ja XS, Korgilla ei ainakaan Tritonissa homma toiminut yhtä hyvin, M3:sta en tiedä.
 
Edit: Jaajuu muuten nyt kun luin juttusi uudelleen ajatuksen kanssa, niin jos taustaksi piisaa vaikkapa mp3-tausta ja sen päälle soittelu niin Rolandin Juno-stage voisi olla aika passeli värkki siihen hommaan. Noilla edellämainituilla työasemavärkeillä voi myös niitä taustaraitoja nauhoittaa, tehdä ja muokata itse.
 
Peltikorva puupäässä.
Leikari
12.11.2009 07:57:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos budjetti on rajallinen ja viitseliäisyyttä enemmän voisi kyseeseen tulla myös käytetty räkkisampleri (joita ajoittain näkee myytävänä todella halvalla) ja syna/kiippari sitä midillä ohjaamaan.
 
käytettävyydeltään nykyaikainen samplerin sisältävä työasemasyna on kyllä ehdottomasti parempi.
 
mobbi
12.11.2009 10:32:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä esim. Korgin TR:ssä on sampleri. Eikä hintakaan päätä huimaa. :)
 
Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis
Leikari
12.11.2009 11:02:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mobbi: Mun mielestä esim. Korgin TR:ssä on sampleri. Eikä hintakaan päätä huimaa. :)
 
thomannin sivulta kopioituna:
 
" optional sampling function via EXB-SMPL board (sold separately), "
 
http://www.thomann.de/fi/korg_tr76_music_workstation.htm
 
- todennäköisesti suurimmassa osassa käytettynä myytävissä tr:ssa tuota laajennusta ei ole
 
- - -
 
käytettyjä työasemasyntikoita kannattaa metsästellä myös. Aivan ensimmäisessä Fantom-sukupolvessa sampleri puuttui.
 
työasemasynallahan voisi periaatteessa korvata fruity loops -ohjelmankin so. rakentaa taustat synan sekvensseriin
 
joeskeli
12.11.2009 12:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kaikissa biiseissä on valmiiksi nauhoitetut taustat, niin se alkaa jo vaatia melkoisen määrän muistia. Harvassa vanhemmassa räkkisämplerissa sitä on tarpeeksi. Vähän kiinni siitä, minkälaisia optioita alkuperäinen AKAI:n / Yamahan / etc. omistaja siihen alunperin aikoinaan on hankkinut.
 
Olen yhä sitä mieltä, että taustat kannattaa soittaa kiltisti CD:ltä / minidisciltä / MP3:soittimelta. Tuommoinen kulkee keikalle taskussa, eikä sitä kukaan huomaa - paitsi ehkä se yksi urpo, joka aina keikan jälkeen tulee pällistelemään lavan viereen kamojasi. Eli esimerkiksi minä.
 
ganesha
12.11.2009 16:26:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joeskeli: Jos kaikissa biiseissä on valmiiksi nauhoitetut taustat, niin se alkaa jo vaatia melkoisen määrän muistia. Harvassa vanhemmassa räkkisämplerissa sitä on tarpeeksi. Vähän kiinni siitä, minkälaisia optioita alkuperäinen AKAI:n / Yamahan / etc. omistaja siihen alunperin aikoinaan on hankkinut.
 
Olen yhä sitä mieltä, että taustat kannattaa soittaa kiltisti CD:ltä / minidisciltä / MP3:soittimelta. Tuommoinen kulkee keikalle taskussa, eikä sitä kukaan huomaa - paitsi ehkä se yksi urpo, joka aina keikan jälkeen tulee pällistelemään lavan viereen kamojasi. Eli esimerkiksi minä.

 
rokkipoliisit on hienoja ihmisiä! :)
 
se on hauskaa kun esim. God Is An Astronautin keikkaa joku jo kritisoi kun oli liikaa musaa taustanauhalta/sekkarilta - vaikka itse asiassahan noiden nauhojen kanssa soittaminen on viiskytmiljoonaa kertaa vittuimaisempaa hommaa kuin luomuna. soitapa vähänkin jäljessä tai kiilaten niin ei se nauha taida seurata perässä :D
 
viina. hanuri. ja naiset.
Casio Man
12.11.2009 18:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Mikä tahansa vähänkään nykyaikainen työasemasyntsa haltsaa tuon touhun. Rolandilta ainakin Fantom X- sarja ja tottakai uusin Fantom G-sarja, Yamahalta Motif ES ja XS, Korgilla ei ainakaan Tritonissa homma toiminut yhtä hyvin, M3:sta en tiedä"
 
Miksi Korg ei toimi yhtä hyvin?
 
HK
18.11.2009 17:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: "Mikä tahansa vähänkään nykyaikainen työasemasyntsa haltsaa tuon touhun. Rolandilta ainakin Fantom X- sarja ja tottakai uusin Fantom G-sarja, Yamahalta Motif ES ja XS, Korgilla ei ainakaan Tritonissa homma toiminut yhtä hyvin, M3:sta en tiedä"
 
Miksi Korg ei toimi yhtä hyvin?

 
Ei kemiat natsannu.
 
Peltikorva puupäässä.
JPQ
18.11.2009 23:57:31 (muokattu 19.11.2009 02:58:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: Ei kemiat natsannu.
 
Etkö voi selittää paremmin.... nyt riittää mitä seuraa ei tarvitse tietää miksi.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Mismatch error
19.11.2009 08:39:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: rokkipoliisit on hienoja ihmisiä! :)
 
se on hauskaa kun esim. God Is An Astronautin keikkaa joku jo kritisoi kun oli liikaa musaa taustanauhalta/sekkarilta - vaikka itse asiassahan noiden nauhojen kanssa soittaminen on viiskytmiljoonaa kertaa vittuimaisempaa hommaa kuin luomuna. soitapa vähänkin jäljessä tai kiilaten niin ei se nauha taida seurata perässä :D

 
Rasittavaa vetää taustojen kanssa. Ei pääse jamittelemaan kunnolla kun on siinä rakenteessa kiinni.
 
"Koska kahvia ei voi nauttia rajattomasti täytyy luoda illuusio sen jatkuvasta juomisesta." -Kerkko Koskinen
HK
20.11.2009 20:19:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Etkö voi selittää paremmin.... nyt riittää mitä seuraa ei tarvitse tietää miksi.
Nämähän on aina subjektiivisia asioita. Koko samplauspuoli vaan tuntui aikanaan omasta MIELESTÄNI Tritonissa jotenkin kömpelöltä käyttää, ikäänkuin viime hetkellä mukaan lätkäistyltä. Näitä tuli vertailtua viimeksi aikanaan kun Fantom-X tuli markkinoille, en viimeisistä tiedä. Varmasti on kehitystä tapahtunut uudessa M3:ssa.
 
Peltikorva puupäässä.
Casio Man
21.11.2009 18:32:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli jollain toisella voi toimia jopa paremmin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «