![]() 20.08.2009 13:47:55 | |
---|---|
Numb: Pannaas tähän vielä Sennheiserin HD555 budjettivaihtoehdoksi. 87€ kotiin kuljetettuna. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0493 Meikäläiselläkin on nuo olleet vakavassa harkinnassa, mutta noihin varmaankin pätee nuo sikki-sixin 595:sta kertomat ongelmat... | |
![]() 20.08.2009 13:59:34 | |
JK1: Meikäläiselläkin on nuo olleet vakavassa harkinnassa, mutta noihin varmaankin pätee nuo sikki-sixin 595:sta kertomat ongelmat... Jos halvalla pitää saada, niin aina joutuu jostain tinkimään. Monesti jopa, vaikka löisi suuriakin summia rahaa tiskiin. Ei auta kuin testata jossain ja muodostaa omia mielipiteitä. Luurit varsinkin on niin henkilökohtainen juttu, ettei ihan älyttömästi kannata muiden sanomisia seurata. Siitä saa vähän suuntaa, muttei sen kummempaa. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? | |
![]() 20.08.2009 22:35:03 | |
Joo voisinpa tässä kirjoittaa sitten miten kävi. Menin sitten tosiaan verkkokauppa.comin myymälään pari päivää sitten kokeilemaan kuulokkeita. Mukaan tarttuivat sitten juurikin nuo HD555 luurit. Tähän asti olen pitänyt todella paljon. Todella mukavat päässä ja musiikin laatu hyvää (omaan korvaan ainakin , mutta itsehän en ole mikään hifistelijä ;). Ainoana miinuksena mainitsisin että voluumi tulee läpi melko kovaa siis ulospäin. Eli muillekin kuuluu mitä kuuntelen mutta eipähän minun menoa haittaa. Ambitus: Sun pitäis soittaa enemmän nuotteja. Ei ollut tilua tämä! Meni aika mehustelun piikkiin;) Sä oot tollanen nautiskelija..."ai vittu ku on hyvä ääni ja perkele ku mulla on hyvä vibraatto..taidanpa pitää tässä vielä hetken" - juu nou? | |
![]() 26.08.2009 10:01:04 | |
JK1: Meikäläinenkin muuten huomasti juuri nuo tuolta Beyerin sivuilta. Ja vois olla aika sopivat pelit. Kaapelikin olis pikavaihdettava mikä olis selkeä +.. Onko näistä kellään kokemusta? Beyerdynamic DT250:set on kyllä ihan kelpo luurit. Joillekkin nuo tykkää olla vähän tiukat istuvuudeltaan. On tullu palautetta, että painavat korvia liikaa. Omaan päähän ovat istunu aina hyvin. Olen käyttäny noita duunissa miksaus hommissa n. 8 vuoden ajan ja kotona kitaran soitto/musa kuuntelu luureina. | |
![]() 26.08.2009 11:11:33 | |
-FIN BASTARD-: Beyerdynamic DT250:set on kyllä ihan kelpo luurit. Joillekkin nuo tykkää olla vähän tiukat istuvuudeltaan. On tullu palautetta, että painavat korvia liikaa. Omaan päähän ovat istunu aina hyvin. Olen käyttäny noita duunissa miksaus hommissa n. 8 vuoden ajan ja kotona kitaran soitto/musa kuuntelu luureina. Kiitti vastauksesta! Itsekin noita kävin testaamassa liikkeessä ja istuivat ihan suht hyvin. Vähän ehkä rutistivat korvalehtia sisäänpäin mutta ei pahasti. Mun korvaan nuo kuitenkin kuulosti jotenkin tummasoundisilta. Ei mitenkään huonoilta mutta esim. AKG:n avoimiin verrattuna vähän tummemmilta ja jotenkin löysemmiltä. Hyvä vaihtoehto ovat silti... Sennheiserin HD 380 Pro:t täytyisi päästä vielä jossain testaamaan mutta ei noita peijakkaita meinaa löytää mistään testiin eikä niitä Suomessa oikein kellään tunnu olevan. | |
![]() 11.11.2009 21:40:56 (muokattu 11.11.2009 21:43:43) | |
Naapurit ovat kyllästyneet mun (muka) äänekkääseen kitaran soittoon kerrostalossa, joten täytyis varmaan hommata kuulokkeet, jotta välttyy häädöltä. Ensihätiin löysin kaapista KOSSin halpiskuulokkeet, joiden kautta äänet kuulostaa aivan hirvittävältä sirinältä. Lukasin ketjun läpi ja kiinnostuin noista AKGn malleista K-121 Studio ja K-240 MKII. Onko noiden välinen hinnan ero todellakin suhteessa laatuun? Ja missäköhän noita sais Turussa testailla? Jälleenmyyjiä näytti olevan Hifimesta ja Humac, mutta nettisivuilta ei ainakaan malleja löytynyt. Edit. Kuulokkeet tulee suoraan Tech 21 TM-60 kiinni. | |
![]() 12.11.2009 09:53:31 | |
lainsuodatin: Naapurit ovat kyllästyneet mun (muka) äänekkääseen kitaran soittoon kerrostalossa, joten täytyis varmaan hommata kuulokkeet, jotta välttyy häädöltä. Ensihätiin löysin kaapista KOSSin halpiskuulokkeet, joiden kautta äänet kuulostaa aivan hirvittävältä sirinältä. Lukasin ketjun läpi ja kiinnostuin noista AKGn malleista K-121 Studio ja K-240 MKII. Onko noiden välinen hinnan ero todellakin suhteessa laatuun? Ja missäköhän noita sais Turussa testailla? Jälleenmyyjiä näytti olevan Hifimesta ja Humac, mutta nettisivuilta ei ainakaan malleja löytynyt. Edit. Kuulokkeet tulee suoraan Tech 21 TM-60 kiinni. K-240 MKII pääset testailemaan ainakin varmuudella Fazer Musiikissa, ehkä myös Soitin Laineella. Hifimestasta löytyy varmaankin kyllä K-240, mutta se "siviilimalli" eikä tuo, jossa tulee mukana vaihtojohto ja pehmusteet. K-121 löytyy samoista paikoista, jos löytyy. Mun mielestä 121 on ainkin löytynyt myös Fazerilta. Mun mielipide noista kuulokkeista on, että se hinnanero on joka sentin arvoinen, kun ei ole kupit painamassa suoraan korvarustoa noissa K-240:ssa. Kannattaa kylläkin nyt ottaa huomioon se, että tuo Tech 21 kuulokelähtö ei varmaan ole kovin laadukas eli ääni on joka tapauksessa aikamoista sirinää. Yleensä halppiskuulokkeet nimenomaan tasoittaa tuota sirinää, kun pakkaavat kuulostamaan tunkkaisilta. Jos haluut soittaa kuulokkeilla ilman, että kuulostaa karmeelta sirinältä tai tunkkaselta, kannattais koittaa vaikka virtuaaliamplifieria(Guitar Rig) tai hommata, joku mallintava missä olis kohtuullinen kuulokelähtö. Esim. Pod XT:tä saa nykyään halvalla käytettynä. Niin ja hyvät kuulokkeet tietenkin... Sounds like an angel shittin' in your eardrums. | |
![]() 12.11.2009 11:42:04 | |
Jees, kiitti. Valaisevaa tietoa. Täytyy käydä koittamassa, jos sais ihan kotitestiin asti ennen varsinaista investointia. Tonerport GX löytyy ja sen mukana tulleet ohjelmat, mutta se on lähinnä äänittelyyn. Soittelut haluisin kuitenkin tehdä vahvistimen kautta, kun noihin erilaisiin purkkeihinkin on tullut satsattua ja homma on paremmin (omasta mielestä) käsin säädeltävissä soiton lomassa. Jos se vahvistimen ulostulo on mahdollisesti niin heikko, kuin annoit ymmärtää, niin sitten täytyy miettiä asia uudestaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)