Aihe: Musiikin voimakkuus tanssipaikoissa
1 2 3 4 512 13 14 15 16
jeppeq
12.11.2009 12:45:31
jjussila: Kuis moni malttaa oikeesti pudottaa tehoja esim. viimeisellä setillä, kun melkoinen määrä maksavia asiakkaita on jo poistunut; jos samoilla tehoilla tarjotaan sadalle, kuin hetki sitten viidelle sadalle, niin runsaasti tulee...

mä oon rupenut laskemaan volat jo eka setillä kohilleen. Sauntsekissä hieman kovempaa, että kuulee kuminat ja sitten alas. Enpä niitä ole isommin enää nostellut jengin lisäännyttyäkään. Ovat joskus jopa pyytäneet hieman kovempaa.

Kesällä Tuuloksessa tuli ajettua melko "kierron rajalla" kun jouduttiin vetäsemään pitkittäin salia takareunasta, no sehän sali demppaa äänen noin 10 metrin päähän. Ei kuulemma ollut toiseen päähän oikein naisteriviin kuulunut, vaikka jo itteenikin hirvitti äänen määrä tsekkiä tehdessä. Pitää varmaan vaihtaa altoihin ja behringeriin, nehän ovat paraita.

Elämässä on tiettyjä realiteetteja, jotka eivät muutu, vaikka vuodet ja paikat vaihtuvat. Jos on erityisen hyvä akustiikka, saattaa tarvita ajaa kovempaakin, kuten tuossa edellä tuli todettua

Ja yläpäät "kattoon", niin jää useampi urea kuulematta.
Painava, mutta kevytmielinen.
baron
12.11.2009 13:30:55

Mä oon joteskin ylpeä siitä, että sain palautetta viime keikasta kolleegalta (joka jostain ihmeen syystä oli tullut mua kuuntelemaan?) että sekä soundit että volat oli kohdallaan vaikka istui ihan bändin lähellä.
Tietenkin se kehui soittoakin mutta sehän on itsestään selvyys:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
rintapek
27.11.2009 23:35:01

Hmmm. Viime lauantaina tuli palautetta. Volume tanssilattialla oli järkkärin mielestä "just sopiva." Siis ihan just semmoinen ko olla pitää. Hetken luulin tota kehuksi.

Mut sit se asia tuli:- " Mut tuonne salin perällä oleviin pöytiin kuuluu hieman liian keskustelua häiritsevästi."

En asialle mitään osaa tehdä, joten odotan volumepoliisien kommenttia, tai viisaampien ratkaisuehdotuksia.
One kind of music only - the good kind
K-K
12.12.2009 11:42:44
rintapek: Hmmm. Viime lauantaina tuli palautetta. Volume tanssilattialla oli järkkärin mielestä "just sopiva." Siis ihan just semmoinen ko olla pitää. Hetken luulin tota kehuksi.

Mut sit se asia tuli:- " Mut tuonne salin perällä oleviin pöytiin kuuluu hieman liian keskustelua häiritsevästi."

En asialle mitään osaa tehdä, joten odotan volumepoliisien kommenttia, tai viisaampien ratkaisuehdotuksia.

Vastaisin: imekää mailaa!

-KK
Roki
28.12.2009 02:31:21 (muokattu 28.12.2009 02:32:17)
Ensin meinasin esittää älyllisiä kommentteja, mutta puoleenväliin ketjua luettuani totesin, että kaikki on jo haukuttu.

Musiikillinen elämys on parhaimmillaan kun muutaman pienen yksityiskohdan summa on oikea. (Tanssipuolesta en tiedä, kun en tanssi.)

Ensinnäkin on suotavaa, että bändi kuulostaa hyvältä. Tanssimusiikin puolella tämä on yleisempää kuin rock/pop-osastolla. Lienee niin tyylisuunnan rumpaleiden ja kitaristien, kuin myös kevyempään musiikkiin verrattuna huimien keikkamäärien ansiota.

Toisekseen tilaisuudessa käytettävän PA:n/muun äänikaluston tulisi olla tilaisuuteen sopiva/riittävä ja oikein sijoiteltu.

Kolmanneksi miksaajan tulisi olla ammattitaitoinen ja tilanteen tasalla. Sekään että bändi raahaa matkassaan ei takaa sitä että musiikillinen elämys olisi nautittavampi kuin "talon miehen" toteutus vastaavasta esityksestä. Hyväkään mies ei huonona päivänä miellytä kaikkia, mutta varmasti enemmän kuin "peräkärryn omistaja".

Neljänneksi yleisönkin tulisi tiedostaa, että vaikka tanssimusiikista onkin kyse, niin Agents tai Yölintu vaan soivat kovempaa kuin mies, haitari ja hattu.

Kun nämä muutama pikkuseikka ovat kohdallaan, kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä.

Itse olen seurannut liiankin läheltä, miten nuo kolme ensin mainittua kohtaa pettävät. Ei ollut kivaa katsella monitoritiskiltä kun lastenkonsertin esiintyjät survoivat tulppia korviinsa, lavavolyymin (ja eturivin tunnelman) ollessa sen mukainen. Ei ollut kivaa kuunnella, miten PA hajosi illan nimekkäimmän esiintyjän tahdissa. Eikä todellakaan ollut kivaa nukahtaa tiskin ääreen nimekkään artistin soitellessa, mutta kun 60-tuntisen festarirupeaman loppumetreillä ei vaan enää jaksanut.

Tuon neljännen kohdan pettäminen lienee syynä tämän ketjun alkuun.
Been there - done that - don't ask.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)