![]() 04.03.2004 11:54:34 | |
---|---|
Mitä vaan, mihin vaan.....aina joskus näkee sellasia uskomattomia koreografioita että meinaa itseltäkin ykkönen kadota soittaessa.. Heh hee :D Pitäähän meille soittajillekkin olla jotain viihdettä, vai mitä :) Yleensä joka lavalla on joku pariskunta, jota on hyvin vaikea katsoa nauramatta; no on se tanssi hauska harrastus :) Humppaa tai soita | |
![]() 04.03.2004 19:06:26 | |
Vieläkään ei ole tullut rock`n roll/jive ehdotuksia;rock around the clock? Johnny B. Good? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- | |
![]() 04.03.2004 20:23:14 | |
Kuunnelkaa "Liisan koirasta" Rolling Stonesin versio. Eiks Pannaan tuulemaan ole hyvä jive. | |
![]() 04.03.2004 21:42:22 | |
Ei biisiluettelo mitään ratkaise. Monella bändillä on ohjelmistossaan periaatteessa hyviä Jive/BW biisejä mutta ovat pilanneet ne ylinopeilla tempoilla. Soittajat voivat luulla että tämähän toimii hyvin, kun eivät erota Single Time Swingiä eli Fuskua Jivestä ja Boogiesta. Illan mittaan ei kuitenkaan ole päässsyt tanssimaan muita kuin Fuskuja ylinopeudesta johtuen. Noita fuskuja tulee ihan tarpeeksi foksien muodossa. Tosin on se svengaavaa fuskata Rock 'n' Rolliinkin, mutta haluttais päästä jivettämäänkin ja myös buukaamaan. Elvis ykkösellä ja kakkosella olevat Rock 'n' Rollit toimivat suurelta osin Jiveen hyvin, ja ne letkeämmät jopa Boogiin. Usein bändit vetävät nämä Elvis-Rock 'n' Rollit ylitempoilla.Miksi? | |
![]() 04.03.2004 22:48:12 | |
mitä oikeastaan tarkoittaa "iskelmä"??? Minulle iskelmää on kaikki se, mikä ei ole mitään tiettyä rytmilajia, ei edes foksia. Monet iskelmät kyllä vivahtaa johonkin (esim. johonkin lattariin), mutta eivät oikeasti ole yhtään mitään. Silloin harvoin kun vaimon kanssa käydään nykyisin tansseissa, niin ollaan vedetty Lissun koirat ja kuuskutoset boogiena. Niinkuin sanoin, ihan mitä vaan voi mennä kädenalitanssina. Kyllä minäkin olen monesti Liisan koiraa tahkonnut Storyssä kädenalitanssina, mutta nimenomaan tahkoomiselta se on tuntunu: ei fiilistä. Varmaan on kaikki meille sivusta naureskelleet. Tuskin, jos ootte muuttanu triplet musiikin mukaseks: paa-padaa -> pa-pa-pa. voisin helpostikkin mieltää Lissun koiran ja 66:n boogieksi. Ja jossen aivan väärin muista, ensiksimainittua soitettiin myös tanssikursseilla boogie iltana. Liisan koiraa?!? Rohkenen epäillä!!! 66:n joku versio vois olla, ja onkin, ihan ok. Itse asiassa Liisan koira lähentelee mun korvissa jo likimain jotain lattarivivahteista rytmiä (älkää vaan kysykö mitä...)! (Olen kuulluut Liisan koiraan muistaakseni vain Jussi & the Boys:in esittämänä versiona) rock`n roll/jive ehdotuksia;rock around the clock? Johnny B. Good? Rock Aroun the Clock on ihan hyvä, vähän sieltä nopeammasta päästä. Johnny Be Good on liian nopea boogattavaksi/tsaivattavaksi, menee fuskun puolelle. Fuskua tanssin mieluummin ihan sen omaan rytmilajiin, foksiin. Eiks Pannaan tuulemaan ole hyvä jive. On varmaankin, en ole ihan varma muistanko oikein. Mutta jos muistan, se on hyvä jive. Ei biisiluettelo mitään ratkaise. Monella bändillä on ohjelmistossaan periaatteessa hyviä Jive/BW biisejä mutta ovat pilanneet ne ylinopeilla tempoilla. Illan mittaan ei kuitenkaan ole päässsyt tanssimaan muita kuin Fuskuja ylinopeudesta johtuen. Noita fuskuja tulee ihan tarpeeksi foksien muodossa. Tosin on se svengaavaa fuskata Rock 'n' Rolliinkin, mutta haluttais päästä jivettämäänkin ja myös buukaamaan. Jep! Ei lisättävää! Paitsi tämä: Ei biisiluettelo mitään ratkaise. Monella bändillä on ohjelmistossaan periaatteessa hyviä Jive/BW biisejä mutta ovat pilanneet ne sovituksilla. Esim. sufflesta tehdäänkin tasajakoista. "I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner | |
![]() 04.03.2004 23:27:58 | |
Paitsi tämä: sovituksilla. Esim. sufflesta tehdäänkin tasajakoista. Mutta myös: Joissakin tapauksissa swingin svengiä ei varsinaisesti edes "kuule", sen ainoastaan aistii. | |
![]() 04.03.2004 23:30:24 | |
Minä en sitten todellakaan kuvittele olevani joku musiikin asiantuntija, olen vain tanssija, joka käsittelee musiikkia osana (oleellisena osana) tanssisuoritusta. Tanssiessani en tietoisesti erittele, onko kappale vaikkapa triolia tai beguinea, kehoni tekee sen, jos on tehdäkseen. Kappaleiden loputtua en välttämättä edes muista, mitkä kappaleet soitettiin (mikä nimi, jne.), mutta kokemuksen muistan! Miltä tuntui tanssia tuohon kappaleeseen; oliko ihanaa, hankalaa, tylsää... Illan päättyessä muistan kenen kanssa olen tanssinut, mitä ja miltä se tuntui. Illan mittaan kuulen myös muiden kommentteja illan musiikkitarjonnasta. Lisäksi luen Tanssinettiä, josta saan käsityksen, miten muut (muun ikäiset ja tasoiset) ovat kokeneet saman illan, tai miten tanssi-ihmiset ylipäätään kokevat tanssilavojen musiikkitarjonnan. Esittämäni näkemykset ovat näin pääosin omia, ihan tavallisen tanssijan henkilökohtaisia näkemyksiä, mutta kuitenkin vahvasti mm. Tanssinetin yleisistä keskusteluista muodostamillani näkemyksillä sävyttyneinä. Toivottavasti lavamuusikot ovat oikeasti kiinnostuneita kommunikoimaan tällaisen tanssivan asiakkaan kanssa! Selvitellään yhdessä, mikä tekee musiikista ja illan annista tanssitavan ja mikä sen tuhoaa. ...Ja toivottavasti lavatanssista kiinnostumattomat pysyvät poissa häiritsemästä keskustelua! Heitä tämän keskustelun ei pitäisi koskettaa! "I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner | |
![]() 05.03.2004 01:12:00 | |
Tämä lainaussillisalaati on siirretty tänne säikeestä: ”Lisää tangoja lavoille” (http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;o=160&x=e880740ee6&co=0), koska siellä nämä alkoi olla jo aika pahasti off topic: mutta ainakaan emme soita diskohumppaa, vaan Agentsin tapaista ohjelmistoa (taas joku älähtää tästä). En ainakaan minä. Jos noista kahdesta pitäisi valita, niin sitten rautalanka. Mutta mieluummin jotain tanssittavampaa, lavoilla kun ollaan. minulle ne ovat hyvää musiikkia esitysmuodosta riippumatta. Ehkä hyvää musiikkia, muttei välttämättä hyvää tanssimusiikkia... Mutta turha tästä, kun ei tuollaista galluppia saa. :) Ideana vaan ihan paska...Meille muusikoille valitus on valitus. Sen alkulähde on yks lysti. Mukava asenne sulla, otat palautteen aina negatiivisesti... Onko liikaa tanssilavakeikkaa? Kovimmat tanssijat on muutenki asiakkaina kaikista tuottamattomimpia. Vissyn kate on huono ,yleensä. Kyllä, ravintoloissa tanssiasiakkaat on huonoja asiakkaita. Lavoilla lipun hinta on määritelty sillä oletuksella, että asiakas tulee tanssimaan, ei juomaan. Eli tanssiaktiivit, eli ne ahkerimmin tansseissa ravaavat, on taas lavoille niitä parhaita asiakkaita. Eikö tässä just murehdittu sitä että kun ei oo kunnontanssimusiikkia ja sitte yhtäkkiä Agents onki niin helvetin hyvää tanssimusiikkia,en mä eikä varmaan kukaan muukaan muusikko käsitä tätä tanssijoiden ajatusmaailmaa. Kai tanssijoissakin saa olla jotain persoonallisuuseroja? Jos yksi tanssiva kirjoittaja on sitä mieltä, että Agents on hyvää lavamusiikkia, niin ei sen tarvitse tarkoittaa, että se kaikkien mielestä olisi... Tanssillisesti ei kovin haastavaa, muttakun Agentsien keikoilla on myös vähemmän tanssineita joita helppo tanssimusa voi innostaa tanssimaan myös enemmänkin, ja näin saadaan myös lisää tanssijoita lavoille. Agents tuo nuoria lavalle, ja se on tosi hyvä juttu!!! Siitä pisteet. Tanssillisesti rautalanka on yleensä – hmm... Kumma juttu kyllä, luin joskus tanssi.netiin kirjoittavien suosikkibandejä ja niihin kuului mm. Agents ja Yölintu, kumpikin vähän eri tavalla 'ei tanssibändi'. Tässä myy se nuorekkuus. Omia suosikkejani nuo ei ole kumpikaan (mutta minä en olekaan enää niin nuori...). Ennemmin reipasta rautalankatyyppistä musiikkia kuin iskelmälällyttelyä, yöks koko iskelmämusiikki =( Noooh, nyt alkaa kuulostaa asialliselta, mä sain teistä aluksi aivan väärän käsityksen... Ai että haluttais lavoille lisää iskelmiä!?! Ei, me ei halua lisää iskelmiä, eikä lisää rautalankaa, me halutaan tanssimusiikkia! "I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner | |
![]() 05.03.2004 12:39:10 (muokattu 05.03.2004 12:44:00) | |
Kai tanssijoissakin saa olla jotain persoonallisuuseroja? Jos yksi tanssiva kirjoittaja on sitä mieltä, että Agents on hyvää lavamusiikkia, niin ei sen tarvitse tarkoittaa, että se kaikkien mielestä olisi... Ai että haluttais lavoille lisää iskelmiä!?! Ei, me ei halua lisää iskelmiä, eikä lisää rautalankaa, me halutaan tanssimusiikkia! Tämäkin ehkä menee hiukan taas off topic, mutta pakko pistää lusikka tähänkin soppaan... Korjaan omasta kirjoituksestani mahdollisesti syntynyttä käsitystä, eli Agents omalla setillään EI edusta hyvää tai parasta mahdollista tanssittavaa lavamusiikkia, sitä en tosiaankaan tarkoittanut, mutta on käyttökelpoista monipuolisuutensa ansiosta, eli käy sekä jollakin tavalla myös lavalla tanssittavaksi että kotona kuunneltavaksi. Hyvä lavatanssibändi soittaa monipuolista, selkeää musiikkia laidasta laitaan, lattarit, foxit, polkat, jenkat, TANGOT, humpat, hitaat valssit jne. Tanssijat siis yleensäkin valittavat linjasta foxi-foxi-foxi-foxi-lälly iskelmämössö-iskelmä-foxi-foxi jne Luulisi jatkuva ettei iskelmien soittaminen ole soittajille yhtään sen mielenkiintoisempaa kuin niiden tanssiminen veltolla sosiaalifoxi-askelilla tanssijoillekaan. Tanssijat eivät tosiaankaan halua tanssilavoille iskelmiä eikä rautalankaa, vaan mahdollisimman hyvää, tanssillista musiikkia. Itselle selkeät, rytmikkäät kappaleet ovat herkkua, esim. iki-wanhat tangot =) Noista Agentseista ja Yölinnuista vielä sen verran, että positiivista em. ilmiössä on kuitenkin se, että em. poppoot vetävät PALJON väkeä lavoille ja myös nuorempaa => lavatanssin imago nousee ja lavat pysyvät hengissä => töitä on tarjolla enemmän myös perushuttubändeille. Kaikki hyötyvät, eikös vain. äääk... tämäkin taisi mennä taas ihan pieleen otsikosta? "Humppaa tai kuole" | |
![]() 05.03.2004 13:57:26 | |
No mistä sitten yleensä ottaen vingutaan jos kaikki on OK ??? | |
![]() 05.03.2004 14:18:58 | |
No mistä sitten yleensä ottaen vingutaan jos kaikki on OK ??? Kysymys 1: Mihin kommenttiin viittaat? Kysymys 2: Oletko lavamuusikko? "I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner | |
![]() 05.03.2004 15:41:33 | |
Olisiko kolmimuunteinen shuffle oikea termi? Öö... onkos sitten olemassa muunkinlaista shufflea?? | |
![]() 05.03.2004 16:31:25 (muokattu 05.03.2004 16:31:53) | |
Olisiko kolmimuunteinen shuffle oikea termi? Öö... onkos sitten olemassa muunkinlaista shufflea?? Jaa kuns en tiedä, siksi kysyin. ...Eikun se olikin toi toinen turakainen... "I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner | |
![]() 05.03.2004 20:18:21 | |
Just näin Iines! Agentsia ja Yölintua katsellaan ja kuunnellaan. Hyvä tanssibändi soittaa monipuolista musaa, siis kaikkia tanssilajeja rokista polkkaan. | |
![]() 05.03.2004 20:56:41 | |
Just näin Iines! Agentsia ja Yölintua katsellaan ja kuunnellaan. Hyvä tanssibändi soittaa monipuolista musaa, siis kaikkia tanssilajeja rokista polkkaan. Ei stana,en mä kyllä Yöklintua lähtis katteleen,se Simokin on niin ruma... Agentsia nyt vois setin jaksaa....hoh hoijaaa..... Sensijaan jos lavalla on Pertti Perse&Peräpukamat niin homma haisee ja toimii,ja kaikkia rytmilajeja tulee vaihtelevalla tempolla... Siis oikeesti eikö kaiken tanssimisen/soittamisen eli onnistuneen tanssi-illan peruslähtökohta ole se että biisit soitetaan edes likimain kullekkin tanssilajille ominaisimmilla tempoilla?Toisaalta taas makuja on monia,tempojenkin suhteen... Olen ollut tuuraamassa bändissä jossa rumpalilla ei ollut mitään käsitystä tempoista,tangot laahasivat,foxit juoksivat karkuun,sen kyllä näki myös tanssijoitten ilmeistä! Mun mielestä enemmänkin pitäs tohon puoleen kiinnittää huomioo kuin siihen mitä mihinkin rytmilajiin voi tanssia,vaikka itse en tanssi,niin tiedän kokemuksesta että jos tempot on vähän sinne päin niin homma ei toimi ja sanomista tulee ;-( | |
![]() 05.03.2004 21:23:06 | |
Sähän "Wanhis" sälli oot. Onko keikallakin "hampaat irvissä" kun täällä ainakin kommentoit kärkevästi. Muista hyvän tanssimuusikon yksi perusedellytys on myös se, että hymyä, hymyä vaikka kaverit soittais päin persettä tai tapahtus mitä vaan. Nimittäin ne sinunkin mainostamasi turakaiset ei välttämättä huomaa (tai ei välitä) niistä mokista mutta jos jätkät "vi.....lee toisilleen tai näyttää muuten "hapanta naamaa" niin silloin kannattaa vaihtaa alaa tai harrastusta. | |
![]() 05.03.2004 21:25:37 | |
Vielä unohtui, että Yölintu hallitsee edellämainitun ja muutenkin hyviä jätkiä. Siinä on monellle oppimista, vaikka ovatkin Heiskaria lukuunottamatta nuoria "sällejä", tosin jo pitkän kokemuksen omaavia. | |
![]() 05.03.2004 21:39:21 | |
Sähän "Wanhis" sälli oot. Onko keikallakin "hampaat irvissä" kun täällä ainakin kommentoit kärkevästi. Muista hyvän tanssimuusikon yksi perusedellytys on myös se, että hymyä, hymyä vaikka kaverit soittais päin persettä tai tapahtus mitä vaan. Nimittäin ne sinunkin mainostamasi turakaiset ei välttämättä huomaa (tai ei välitä) niistä mokista mutta jos jätkät "vi.....lee toisilleen tai näyttää muuten "hapanta naamaa" niin silloin kannattaa vaihtaa alaa tai harrastusta. Älä viitti,Tanko! Toi Agents/Yölintu/Pertti Per...oli vaan sellasta kevennystä... Siinä mielessä olet oikeessa että kyllä mua vi...taa jos joku vetää oikeen poskelleen kun en itse sitä harrasta,mä ne ole niitä "mitä enemmän väärin,sitä leveempi virnistys"-amatöörejä,mä vaan tarkotin sitä että joka bändissä pitäs olla ees joku joka osais ne tempot laskee edes liki oikeen...jos rumpali sleepaa hitosti tai kiilaa eli tempot ei pysy ,mitään ei ole tehtävissä,ainakaan sillä keikalla,nopea rumpalin vaihdos voi auttaa asiaa,olettaen että basisti ei kiilaa,tai haitaristi,tai solisti ei ole "EikkaTopi"eli aina vähintään tahdin jäljessä...ei tarvinne jatkaa?? Ei sillä hymyilyllä/irvistelyllä kovin pitkälle pötkitä,sanohan E. Pulliainenkin jossain haastattelussa että jos vi...taa niin sitten vi...taa,eikä sitä yritetä mitenkään peitellä,keikka vedetään rutiinilla läpi;-) Jos teillä on noin huono bändi että pitää sillä kohkaamisella/hauskalla naamalla koittaa sitä peittää,niin minkäs mä sille voin :-)))))) | |
![]() 05.03.2004 21:45:07 (muokattu 05.03.2004 21:45:52) | |
Vielä unohtui, että Yölintu hallitsee edellämainitun ja muutenkin hyviä jätkiä. Siinä on monellle oppimista, vaikka ovatkin Heiskaria lukuunottamatta nuoria "sällejä", tosin jo pitkän kokemuksen omaavia. Onkos tämä Yäks!lintu sun idolisi....siis minkä ne nyt hallitsee,väärinsoittamisen ja hymyilynkö,nyt meni vähä ohi??? Tempoja ovat ainakin monet tanssijat haukkuneet liian nopeiksi,itse en ole never nähnyt Yökköjä muuta kuin telkkarista,on se Simo kyllä aika veikee poikanen,ei siinä mitään;-) ...tu mä lähen saunaan,kylmää olutta,jes!!!! | |
![]() 05.03.2004 22:25:33 | |
...tu mä lähen saunaan,kylmää olutta,jes!!!! Tuun komppaa. Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron!
"Maapallo on kaikille meille auki, kun vain tehdään töitä"(M.Nykänen 3.3.2004) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)