Aihe: Big muff vai little big muff vai jokin muu fuzzi?
1 2 3 4
edgehill
11.11.2009 09:15:12
Kiinankeisari: onko tuo neo fuzz kuinka ronkeli jos sen eteen erehtyy tunkemaan muita pedaaleita? mun kokemukset fuzzeista (varsinkin germaniumeista) on että ne on välillä melko kettumaisen tarkkoja siitä mitä inputtiin tulee: lähes poikkeuksetta pitää olla aina piuha suoraan kitarasta, muut pedaalit (vaikka olisivatkin TBP) ei useinkaan kelpaa. muuten tosi mielenkiintoisen oloinen fuzz on tuo, varsinkin kun säätämistä riittää ja keskialuekin ilmeisesti vähän perus-fuzzfaceja terveempi.

Mulla on Neon edessä bufferoitu viritin, wah, BJF Honey Bee ja Mad Prof LGW.
Ensivaikutelma on se, että Neo ei ole ollenkaan ronkeli ja toimisi hyvin muiden pedaalien kanssa. LGW:llä boostaten sai ihan hyviä fuzzeja.

Kompaan sikki-sixiä tuon säädettävyyden osalta; vaikka namiskoissa löytyy niin hyvää soundia ei tarvitse etsimällä etsiä. Tone ja Body toimivat todella mallikkaasti.

Jotain valittamistakin, tosin triviaalia sellaista, löytyy:
Neon pinkki ledi on aika huono. Normaalissa huonevalaistuksessa viistosti katsoen ei oikein nähnyt palaako ledi vai ei. Päältä katsoen ledi on kirkas.
En tiedä onko "tyyppivika" vaiko vain tämän yksilön piirre.

t. edgehill
Kiinankeisari
11.11.2009 10:59:24
kappas, yleensä homma kaatuu viimeistään noihin buffereihin. täytyypä pistää harkintaan.
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Muovinen
11.11.2009 11:04:33

Ite oon kans alotellu fuzzin etsintää ja törmäsin Fulltonen 70 -pedaaliin YouTubessa. Kuulosti ainakin siinä hyvältä ja kun kitarana oli vielä Lespa niin vertailu omaan soundiin on helpompaa. Neo Fuzzista puuttu se jokin, mutta eihän tuossa testivideossa kaikkia namiska-asentoja voinut esitellä. Mutta siis perusluonteeltaan Fulltone oli mielenkiintosempi. Onko kellään kokemuksia tosta pedaalista?
Jungleman
11.11.2009 11:40:46
Muovinen: Ite oon kans alotellu fuzzin etsintää ja törmäsin Fulltonen 70 -pedaaliin YouTubessa. Kuulosti ainakin siinä hyvältä ja kun kitarana oli vielä Lespa niin vertailu omaan soundiin on helpompaa. Neo Fuzzista puuttu se jokin, mutta eihän tuossa testivideossa kaikkia namiska-asentoja voinut esitellä. Mutta siis perusluonteeltaan Fulltone oli mielenkiintosempi. Onko kellään kokemuksia tosta pedaalista?

On kokemusta. Mitä haluat tietää? Pikku tarkennusta, pyydän - voin helposti hölöttää loputtomiin fuzzijutuista... Lespaa minulla ei ole, mutta '70 kävi kääntymässä pedaalilaudassa. Pari vuotta sillä leikin, sitten myin pois.

Lyhyesti: kannattaa kokeilla, hyvä se on - aivan loistava silikonifuzzffacemukaelma. Ja jos ostat käytetyn, saat omasi pois ellei peli pelitä muun kalustosi kanssa. Fuzzface-johdannaiset kun nimittäin reagoivat ympäristöönsä (kitaran mikkeihin ja säätimiin, ympärillä pyöriviin muihin pedaaleihin, eri vahvistimiin) melkoisen moniulotteisilla tavoilla. Etukäteen ei pysty ennustamaan, miltä tuo kuulostaisi sinun käsittelyssäsi.

Pidätkö kitaran volaa koko ajan kybällä? Onko kitaroissasi treble bleed -kytkentöjä? Löytyykö signaaliketjusta muita röpöttimiä, boostereita, wah? Jne.

Hmm, itse asiassa, pikkuhiljaa hieman kaduttaa että menin tuon hävittämään, sopisihan se niin kivasti noiden '69:n ja Soul-Benderin kaveriksi...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
edgehill
11.11.2009 13:07:57
Kiinankeisari: kappas, yleensä homma kaatuu viimeistään noihin buffereihin. täytyypä pistää harkintaan.

Mulla toi oli vain ensivaikutelma, mutta en huomannut mitään outoa.
Itseasiassa koko purkkiketju on seuraava:
- DT-10 viritin
- Tech21 Killer Wail wah
- BJF Honey Bee
- Mad Prof LGW
- Neo Fuzz
- MXR Phase 90
- Boss DD-7

Jäsen Juccizella on myös Neo laudassaan, nettisivijensa perusteella purkit ovat tässä järjestyksessä:
Ernie Ball Volume Pedal Jr. - RMC Picture Wah - Retro-Sonic Compressor - Legendary Tones Time Machine Boost - Fulltone OCD - MI Audio Neo Fuzz - Sweet Sound Mojo Vibe - Cusack Tap-a-Whirl - TC Electronic ND-1 Nova Delay

http://www.jucciz.com/?section=fx&page=pedalboard

t. edgehill
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)