SirElwood 09.11.2009 22:19:26 (muokattu 09.11.2009 22:20:03) | |
---|
bonecrusher: Ja kyllä sen mustan mönjän saa pedaaleista pois, jolloin komponentteja pääsee kurkkimaan ja vaihtelemaan. Vaatii vain kärsivällisyyttä ja aikaa poistaa se komponenttien ja piirilevyn päältä. Muutamalla efektifoorumilla jengi on "siivonnut" piirilevyjä ja alta on paljastunut "ne salaisuudet". Totta. Onhan noita tullut itsekin kaavittua. Mutta ongelma tulee siinä vaiheessa kun moinen laite tulee huoltoon. Oletko valmis maksamaan ehkä tuplahinnan huollosta siksi että huoltomiehen pitää ensin (varovasti rikkomatta mitään muuta) poistaa se sonta, jotta pääsee tekemään jonkun simppelin korjauksen? Tai pahimmassa tapauksessa vasta etsimään varsinaista vikaa? Kaikki nimittäin ei itse halua/osaa/"tai jotain" tehdä mitään noille vekottimille. E: Ohoh. Kuinka off topic voi olla? |
aristoteles666 09.11.2009 23:08:52 | |
---|
ottaen huomioon että noista on löytynyt samaa töhnää, ei kovin. |
Satu ja Tuija 09.11.2009 23:19:10 (muokattu 10.11.2009 10:05:21) | |
---|
jotenkin ei jaksa ottaa tosissaan jos ei mies erota isoa kirjainta pienestä...siis tää paristotelex...yms... |
Jucciz 10.11.2009 08:56:02 | |
---|
Satu ja Tuija: jotenkin ei jaksa ottaa tosissaan jos ei mies erota Behringeriä edes etäisesti laadukkaasta tavarasta... |
jpjanhun 10.11.2009 21:53:00 | |
---|
oon kuunnellut jotain LGW clippejä ja minusta se kuulosti mahtipedaalilta, paremmalta kuin moni muu. ostaisin heti ellei se olisi niin kallis. en ole kylläkään kokeillut sitä koskaan, joten en tiedä kestäisikö vaikutelma kokeilua. ja voihan tuo olla psykoakustiikkaakin. tykkään kyllä toisaalta behringer bo100 to to100 spedaaleista aika paljon (siis tube overdrive ja blues overdrive). mun mielestä ne kumpikin kuulostaa hyviltä oikeilla säädöillä. joten epäilemättä tässä kohtaa mun mielipiteiltä viimeistään lähti kaikki painoarvo. sillä mähän olenkin peeringermies. |
Satu ja Tuija 10.11.2009 23:19:22 | |
---|
Do Däh?! Kukaan enää isol alota, ja bEhku on paras! Ihquuu ja LOLiiii!!!! IIIK! :D |
jpjanhun 10.11.2009 23:24:17 | |
---|
>Kukaan enää isol alota tarkoitan siis että ainakaan mua ei kannata ottaa tosissaan. tää siis syy miksi aloitin pienellä. itse olen kuitenkin tietysti hyvin hyvin tosissani. |
Satu ja Tuija 10.11.2009 23:27:07 | |
---|
jpjanhun: tarkoitan siis että ainakaan mua ei kannata ottaa tosissaan. tää siis syy miksi aloitin pienellä. itse olen kuitenkin tietysti hyvin hyvin tosissani. Kapinahenkeä! Moinen ei ole vakavaa, moisesti perusteltuna. ;D |
jpjanhun 10.11.2009 23:36:48 | |
---|
Kiitän. Mutta alustavasti jatkon kannalta puolittain lupaan tehdä ylitsevuotavan positiivisen arvostelun Harley Benton SG:stä. Siitä halvimmasta mallista. Tuleva arvostelu saattaa herättää jopa suuria tunteita: myötähäpeää. |
Jucciz 10.11.2009 23:49:11 | |
---|
|
jpjanhun 11.11.2009 00:07:46 | |
---|
Joo, olen lukenutkin tuon aiemmin. Ei kovin mairitteleva arvio. Tuota, asia on varmaan yksinkertaisesti niin että laatukriteerisi ovat korkeammat. Tai nojoo, tietty kitaroissa voi olla paljon yksilötason eroja. Itse soittelen kitaraa enimmäkseen sohvalla joten on ehkä vain niin että mulle kelpaa paskalaatu. Yritän joka tapauksessa saada jossain vaiheessa aikaan jonkinlaisen reviewin. |
Icy-Sun 11.11.2009 00:24:22 | |
---|
Erästä HB:n Les Paulin näköistä kapistusta olen kopeloinut ja kammottavahan se oli. Soundi ei sinänsä ollut mitenkään erityisen paska ja mikitkään eivät tunkkaiset, mutta viimeistely oli törkeä ja kitara ei pysynyt sekuntiakaan vireessä. Ei ollut ihan halvin malli käsittääkseni. Toinen kosketus merkkiin oli HB:n jazzbass-kopio. Viimeistely oli ok ja vähän nauhat tökkivät, mutta ihan jees oli soittaa ja soundi oli yllättävän hyvä Hartken hybridipinon läpi. |
Jucciz 11.11.2009 00:27:24 | |
---|
jpjanhun: Joo, olen lukenutkin tuon aiemmin. Ei kovin mairitteleva arvio. Tuota, asia on varmaan yksinkertaisesti niin että laatukriteerisi ovat korkeammat. Ei siinä nyt ihan kauheita kriteerejä keltään oltaisi vaadittu voidakseen todeta suurin piirtein samat asiat. |
Taitaa mennä rajusti ketjun otsikon vierestä nyt, mutta laitan vielä yhden viestin.. viimeistely oli törkeä ja kitara ei pysynyt sekuntiakaan vireessä -Mulla on samankaltaisia kokemuksia eräästä les paul kopiosta. Vaihdoin suuren osan metalliosista nauhoja myöten. Ei siinä nyt ihan kauheita kriteerejä keltään oltaisi vaadittu voidakseen todeta suurin piirtein samat asiat. -Jaa, no varmaan kyse on sitten yksilöstä. Tuo SG josta review on tarkoitus tehdä on viimeistelyltään paljon tuota mainitsemaani les paul kopiota parempi. Pysyy myös vireessä (ainakin mun kriteerein jotka eivät ole kaikkein tarkimmat). |
jra 11.11.2009 01:14:12 (muokattu 11.11.2009 01:14:33) | |
---|
Jucciz: Sitä odotellessa, tässä arvio Harley Benton "Telecasterista" ajalta juuri ennen euroihin siirtymistä: http://jucciz.com/?section=old&page=hbtele Halpa hinta ja bling bling on yleensä huono yhdistelmä. Mulla on kuvassa lattialla oleva J&D:n n. satasen euroina maksanut "tele": http://muusikoiden.net/dyn/users/55593.jpgn. 40-50 euroa meni lisää osiin, jotta tuosta sai vireessä pysyvän ja aivan mukavasti kotisoitossa toimivan kitaran (uusi satula, mikit ja Wilkinsonin kompensoitu talla kimppatilauksesta). Kaula on omaan makuun turhan littana niin profiililtaan kuin radiukseltaan, joten jossain välissä vaihdan tukevampaa tilalle, bodyssä ei ole mitään vikaa, paitsi sinnepäin mätsätty ylin kalikka. Onkohan kohta viitisen vuotta tuo ollut, ja kyllä sitä jopa kitaraksi kehtaa sanoa. E: joo OT:ksi menee. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
jpjanhun 20.11.2009 21:12:29 | |
---|
lupaamaani harley benton kiinan sg reviewiin liittyen vielä oheinen hutaistu äänite jossa komppiraita ja myöhemmin myös sooloraita. tarkoitus lähinnä osoittaa että "sillä voi soittaa". tai no, tuo on mun mielestä jonkinlaista soittoa, kaikkien mielestä ehkä ei. kirjallinen osuus reviewistä tulee myöhemmin kun ehdin. http://maihinnousu.net/s/?song_id=5920 |
jpjanhun 20.11.2009 23:26:19 | |
---|
kyllä ne op piirit ja vastukset ja konkat on ihan samoja kaikissa tube screamer klooneissa. niin huomasin tämän kommentin tuossa aiemmin ja täytyy kyllä todeta että on varmaa että saman arvoisten mutta erilaisten (esim. kondensaattoreissa toinen paljon toista kalliimpi tai erityyppinen, mutta kapasitanssiltaan yms. arvoiltaan sama) komponenttien merkitys soundiin on huomattava. oon itse esim. koonnut saman piirin eri komponenteilla ja ero oli kyllä huomattava, todella selkeästi korvin kuultavissa. komponentit olivat siis "sähköisiltä arvoiltaan samat", mutta eri valmistajan jne. ei silti, joskus kai halpojen komponenttien suttuinen lo-fi soundi voi olla juuri se mitä haetaan. |
BigPapa 20.11.2009 23:38:12 | |
---|
Koskahan keskustelun alle otetaan Sola Soundin messevät petskut. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
erty 21.11.2009 10:15:30 | |
---|
BigPapa: Koskahan keskustelun alle otetaan Sola Soundin messevät petskut. Tuskimpa ainakaan tässä threadissa. |
Väsykäsi 21.11.2009 11:01:03 | |
---|
BigPapa: Koskahan keskustelun alle otetaan Sola Soundin messevät petskut. Ne on muuten mahtavan soundisia, mutta kokoahan niillä on melkein wahin verran. Niitä ei montaa lautaan mahdu. Jos rahaa olis vois ostaa Benderistä ja Overdriveristä kopiot. "elämänhalu katoaa bläkkistä kuunnellessa", "kusi nousee päähän jazzia soittaessa", "vitutus nousee muusikoiden.nettiä lueskellessa", "tilin saldo kasvaa humppaa soittaessa" yms yms. |