Aihe: 20 vuoden jälkeen soiton uudelleen aloitus
1 2
zandel
02.08.2008 17:05:49
Itsellä sama homma,viimeksi oli kapulat kädessä vuonna 1987.Ensimmäisen virvelin hommasin joskus vuonna 1982-3.Nyt hommattu setti ja tarkoituksena aloittaa kaikki alusta.Tuolloin ei tullut käytyä mitää rumpukouluja vaan sinnikkäästi itse harjoittelemalla,apuna kirjastosta lainattu Matti Oilingin opas+kasetti jota tuli käytyä enemmän ja vähemmän aktiivisesti läpi, pääasiassa kuitenkin korvakuulolta erilaisia biisejä tuli rummuteltua.
Nykyäänhän on netti hyvä apuväline itseopiskeluun ja opiskelumateriaalia tuntuu riittävän joka lähtöön.
Nyt tarkoituksena aloittaa täysin alusta koko homma;kapulat oikeaoppisesti käsiin,rudimentit (jotka tuolloin jäi kokonaan treenamatta),peruskompit (jazz,blues,rock jne...)
Ehkä jopa ottaa jokunen oppitunti mikäli pääkaupunkiseudulla päteviä opettajia löytyy.
jussi_po
19.09.2008 23:55:20
Mulla on käynyt vähän sama juttu, 15v meni. Yläasteen aikoihin tuli heitettyä kapulat nurkkaan ja nyt about vuosi sitten löyty työkavereista soittajia ja päätettiin laittaa pumppu pystyyn.
Onneks faija on oli soitellut vielä rumpuja ja sillä oli hyvät harjoitus kannut jotka sit kävin verottamassa( raukka joutuu soitteleen 60 luvun premiereillä..).

Nyt syksyllä löyty kämppä johon voi rummut viedä ja kauheella innolla katotaan läpi videoita netistä ja oon ostanut leevin ja syncopation kirjat. Silloin jannuna ei tullu muuta kuin soiteltua musan tahtiin kun faija oli opettanut jotain perus juttuja. Perus jutut menee ok, mut mitään tiukempia ralleja ei pysty vetämään.

Ja tälläistä on sit saatu ulos.. http://www.myspace.com/hybernautband
mattijii
10.11.2009 15:10:53
Tapahtuma oli Pieksämäellä, 40 ja risat. Ja kuten asiaan kuuluu, hidasta on yläkerran jutut - tähänkin tulee vastattua muutama päivä myöhässä :).
Anri8000
13.11.2009 11:01:01

jussi_po: Mulla on käynyt vähän sama juttu, 15v meni. Yläasteen aikoihin tuli heitettyä kapulat nurkkaan ja nyt about vuosi sitten löyty työkavereista soittajia ja päätettiin laittaa pumppu pystyyn.
Onneks faija on oli soitellut vielä rumpuja ja sillä oli hyvät harjoitus kannut jotka sit kävin verottamassa( raukka joutuu soitteleen 60 luvun premiereillä..).

Nyt syksyllä löyty kämppä johon voi rummut viedä ja kauheella innolla katotaan läpi videoita netistä ja oon ostanut leevin ja syncopation kirjat. Silloin jannuna ei tullu muuta kuin soiteltua musan tahtiin kun faija oli opettanut jotain perus juttuja. Perus jutut menee ok, mut mitään tiukempia ralleja ei pysty vetämään.

Ja tälläistä on sit saatu ulos.. http://www.myspace.com/hybernautband

Aina hienoa kuulla, että soittohommat voi alkaa koska vaan.

Ja bändi kuulostaa todella mainiolta. Tekis mieli kysyä missä oot töissä jos tollasta soittoporukkaa kahvihuoneesta löytyy. :D
Will confusion be my epitaph?
natch
13.11.2009 14:34:35
Itsekin aikanaan soitin kymmenisen vuotta ja sitten tuli totaali lopetus ja kamojen myynti. Vuosi taisi olla 1992 kun tämä tapahtui. Olin niin totaalisen kyllästynyt soittohommiin, että myin kalliin rumpusatsin pilkkahinnalla pois. Muutama vuosi sitten, taisi olla 2005 kun tapasin lapsuuden soittokavereita ja muisteltiin menneitä ja kaverit sai houkuteltua uudestaan hommaamaan setin ja siitä se sitten lähti taas uudestaan. Olihan se taas melkoinen rahareikä hommata kamat uudestaan.

Tuosta aikaisemmasta tapahtumasta olen ainakin oppinut sen, että jos käy uudelleen tylsistyminen niin en myy kamoja pois vaan varastoin ne. Onpa sitten jos ei muuta niin lapsille roippeet valmiina soittoinnostuksen mahdollisesti iskiessä,eikä tarvi taas tehdä isoja satsauksia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)