Mikael 03.10.2009 09:04:50 | |
---|
theguru_: Tubetech Mec 1A Recording channel Onnistuit herättämään kateellisia tuntieita. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
M.i.k.key 04.10.2009 11:43:19 | |
---|
pari Senkun 421:stä hommasin. Onko kellään kokemusta TLA:n Ebony A1 kaksikanavaisesta etusesta? On nimittäin aika hyvä hinta tuolla brittikaupassa verrattuna Soundataan tai Thomanniin. möllisty |
Mikael 04.10.2009 12:35:21 (muokattu 04.10.2009 15:48:36) | |
---|
M.i.k.key: pari Senkun 421:stä hommasin. Onko kellään kokemusta TLA:n Ebony A1 kaksikanavaisesta etusesta? On nimittäin aika hyvä hinta tuolla brittikaupassa verrattuna Soundataan tai Thomanniin. 421 on ihan huippua lähes mihin vaan! TL-Audion Ivory -sarjasta ei oo kokemusta, mut ne Ivoryt ja M3-tiskin etuset ovat olleet snadisti pettymys ainakin sen putkiasian osalta siinä mielessä, että sellaista putkiruttua niistä ei oikein saa, vaan ne klippaa tosi herkästi silleen ikävällä tavalla tosi nopeasti sen jälkeen kun se drive-valo vähänkin vilahtelee. Tossa Ebonyssa toi putkiasia näyttäis tosin olevan tolleen erilisenä asiana toteutettu, mikä voi olla hyväkin, mut mulle tulee vähän sellanen tunnelma et siinä on trankkuetunen ja putiksärö mikä on ihan eri asia kun oikea putkietunen (niinkuin vaika tuo Tubetech tuossa edellä). Täällä näyttäis olevan arvostelu noista: http://www.soundonsound.com/sos/jul08/articles/tlaudioebony.htm Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
AoA 04.10.2009 13:51:51 | |
---|
mieki tahon tubetekkiä. |
Mikael 03.11.2009 14:00:00 | |
---|
Uusi kuuntelu Genelecin ja Auratonen rinnalle: ProAc Tablette 50 / Rega Elex Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
migi666 03.11.2009 14:02:49 | |
---|
Tuli hommattua mackien big knob ja roden nt5 konkkapari, oikein makioita vermeitä ovat.. :P Suoraan mennään ennen kuin käännytään vai miten se oli. |
sami_sumea 03.11.2009 14:54:42 | |
---|
että sellaista putkiruttua niistä ei oikein saa, vaan ne klippaa tosi herkästi silleen ikävällä tavalla tosi nopeasti sen jälkeen kun se drive-valo vähänkin vilahtelee. Itse asiassa kyllä noilla saa driveä aika paljon lykättyä (ainakin M3:ssa saa oranssia valoa polttaa reippaastikin) mut siinä vaiheessa ku napsahtaa punaiselle ni soundi on kaikkea muuta ku miellyttävä. En kyllä uskaltais nauhoitustilanteessa tota putkiruttua tosta vehkeestä ottaa, miksauksessa sit eri asia. ... http://www.adamantiumstudios.com |
Mikael 03.11.2009 15:05:34 | |
---|
sami_sumea: Itse asiassa kyllä noilla saa driveä aika paljon lykättyä (ainakin M3:ssa saa oranssia valoa polttaa reippaastikin) mut siinä vaiheessa ku napsahtaa punaiselle ni soundi on kaikkea muuta ku miellyttävä. En kyllä uskaltais nauhoitustilanteessa tota putkiruttua tosta vehkeestä ottaa, miksauksessa sit eri asia. ... Joo, mä meinasinkin nimenomaan äänitysvaihetta. Ei uskalla dive-valoa kauheesti ainakaan pohjasessioissa vilkuttaa jos on pariskenkymmentäkin kanavaa tarkkailtavana. Mä oon justkin M3:sella äänitellyt joitakin sessioita ja soundiltaan se on ihan jees mut se klippaus on todella karua kuultavaa. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
sami_sumea 03.11.2009 15:12:28 | |
---|
Mä oon justkin M3:sella äänitellyt joitakin sessioita ja soundiltaan se on ihan jees mut se klippaus on todella karua kuultavaa. Totuus. En ite tykkää käyttää tota nauhoitteluun ollenkaan kun tuntuu että gaineja ei saa esim rumpuovereissa millään tarpeeks alas. Muuten vaan ton läpi on kyllä kiva vedellä matskua, soundaa hyvältä. ... http://www.adamantiumstudios.com |
Mikael 03.11.2009 15:29:24 (muokattu 03.11.2009 15:38:01) | |
---|
sami_sumea: En ite tykkää käyttää tota nauhoitteluun ollenkaan kun tuntuu että gaineja ei saa esim rumpuovereissa millään tarpeeks alas Saman ongelman kans mäkin olen taistellut. Ihmeellistä ettei tohon oo laitettu alunpitäin kanavakohtaisia padeja. Jotain tällasia varmaan kandeis hankkia jos M3:sen omistais: http://www.thomann.de/fi/neutrik_cdg_10_600.htm M3:n EQ on muuten myös kivan kuuloinen vaikkei mikään tarkkuustyökalu olekaan, mut sellaseen snadiin sävynsäätöön se on todella jees. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
sami_sumea 03.11.2009 15:56:48 | |
---|
Mikael: Saman ongelman kans mäkin olen taistellut. Ihmeellistä ettei tohon oo laitettu alunpitäin kanavakohtaisia padeja. Jotain tällasia varmaan kandeis hankkia jos M3:sen omistais: http://www.thomann.de/fi/neutrik_cdg_10_600.htm Je, mä oon käyttäny suoraan mikin pad-switchejä jos on ollut tarvetta. Mut kuten sanottu, en oo tolla juurikaan rumpuja nauhoitellut. M3:n EQ on muuten myös kivan kuuloinen vaikkei mikään tarkkuustyökalu olekaan, mut sellaseen snadiin sävynsäätöön se on todella jees. Toi on totta. Heh, oon huomannu että ton vehkeen ylähylly-eq soundaa huonommalle ku ylämiddle-eq väännettynä tonne 15-18khz alueelle, toi hyllyn taajuus on jotenki liian matalalla mun makuun. ... http://www.adamantiumstudios.com |
Joex 06.11.2009 21:59:27 | |
---|
Moro kysyisin teiltä neuvoa mikä mättää? Minulla on Lexicon Omega audiointerface ja akg c3000b mikrofoni. Ongelma on että kun yritän nauhoittaa c3000b mikillä en saa mikistä pihaustakaan irti. Mutta kun vaihdan mikin halvempaan akg mikkiin jonka ostin Pa kamoille niin äänet kuuluu ja äänitys onnistuu. Käytän äänittäessä Fl studio 9. Lähetin c3000 mikin takas thomanille korjaukseen ja sieltä se nyt lähetettiin takas ja sanottiin että akg teki sille jotain testejä ja että ei ole mitään vikaa. Miten voi olla että saan ton halpis mikin toimimaan mutta samoilla asetuksilla ei c3000b toimi. Tossa Lexiconissa on 48V phantom power. Pitäisikö siihen laittaa vielä etuaste että toimii.Vai onko välttämätön Auttakaa olen hermoromahduksen partaalla tän mikin kanssa! :) |
virtalahde 06.11.2009 23:20:16 | |
---|
Joex: mikä mättää? Voi olla, että Lexicon antaa jostain syystä alempaa phantomjännitettä kuin pitäisi. Monet mikit toimivat vaikka kuinka alhaisella, mutta jotkut ovat ronkeleita. En tiedä, onko c3000 sellainen. Jos sulla on yleismittari, voit mitata tasajännitemittauksella (100v alue tai ylöspäin) mikkiliittimen pinnien 1 ja 2 välisen jännitteen. Miinus ykköselle ja plussa kakkoselle. Joku 48v sieltä pitäisi tulla, jos aletaan olla selkeästi alle 40v niin vika löytyi. Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
varakeef 07.11.2009 13:35:26 | |
---|
Kysyisin, että onhan mikkipiuhasi oikeanlainen ja ehjä? XLR-XRL... se phantom ei kulje plugipiuhassa (noin yleistäen, mutta sinun tapauksessasi siis ei...) "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Mikael 07.11.2009 15:51:59 (muokattu 07.11.2009 17:03:58) | |
---|
Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
jonnevaltonen 10.11.2009 20:02:04 | |
---|
Tänään tömähti postista Wunder Audion CM7, sekä pari Schoepsin mikkiä Mk2h kapseleilla. Alkaa olla kotistudio (vihdoin) aika tavalla kasassa. "I once played poker with tarot cards. I got a full house and four people died." - Steve Pride
"Make the best recordings that you can...." - Bruce Swedien |
Mikael 10.11.2009 20:46:33 (muokattu 10.11.2009 20:46:45) | |
---|
jonnevaltonen: Tänään tömähti postista Wunder Audion CM7 Wow! Toi on varmasti mahtavuutta. Onnea! Tiedotahan tunnelmista kun niitä kertyy... Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
DV247:sta laitoin tilaukseen Apogee Duetin uudeksi äänikortiksi, sekä uutta mikkikokoelmaa (kun vanhat on tullu välissä myytyä) lähdin kasaamaan Studio Projectsin B1:llä ja Sennheiserin e906:lla. Seuraavaksi sitten ne uudet monitorit, Adamin A7 tällä hetkellä tähtäimessä, mutta kattellaan. |
Henri Henri Olavi 11.11.2009 00:38:17 | |
---|
jonnevaltonen: Tänään tömähti postista Wunder Audion CM7, sekä pari Schoepsin mikkiä Mk2h kapseleilla. Alkaa olla kotistudio (vihdoin) aika tavalla kasassa. Huhhuh! Noilla tekee kultaa. Ja maksavat tietysti paljon enemmän. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
Kailis 12.11.2009 16:44:20 | |
---|
Mikael: Uusi kuuntelu Genelecin ja Auratonen rinnalle: ProAc Tablette 50 / Rega Elex ProAc rules! Mä lainasin muka koekuunteluun Kruunuradiosta ja käytin monitoreina yhdessä sessiossa. Helvetin hieno ja analyyttinen soundi. Tykkäsin. |