Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiuttimesta kuuluu ääniä
1 2 3
Confidentum
10.11.2009 15:27:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uteliaisuuttani tiedustan syytä semmoiseen, kuin että: kotipuolessa itä-rajan tuntumassa olin käymässä ja rämpyttelin aikani kuluksi vanhoilla Fendereillä (kit+vahv). Kaiuttimesta alkoi yhtäkkiä kuulumaan vänäjänkielistä posmitusta - vaimeasti tosin, mutta kuitennii. Ihmettelin sitä, kun Fenderi on kuitenkin Amerikassa tehty. Voiko sopivissa oloissa kitaravahvistin toimia myös ns. radiovastaanottimena, vai olikohan Missisippi-blues rajanpinnassa sen verran kapitalistista, että pistivät naapurissa häirinnän päälle?
 
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
Grugi
10.11.2009 15:31:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Uteliaisuuttani tiedustan syytä semmoiseen, kuin että: kotipuolessa itä-rajan tuntumassa olin käymässä ja rämpyttelin aikani kuluksi vanhoilla Fendereillä (kit+vahv). Kaiuttimesta alkoi yhtäkkiä kuulumaan vänäjänkielistä posmitusta - vaimeasti tosin, mutta kuitennii. Ihmettelin sitä, kun Fenderi on kuitenkin Amerikassa tehty. Voiko sopivissa oloissa kitaravahvistin toimia myös ns. radiovastaanottimena, vai olikohan Missisippi-blues rajanpinnassa sen verran kapitalistista, että pistivät naapurissa häirinnän päälle?
 
Voi ja onnistunee muillakin merkeillä.
 
SDMF
elsewhere
10.11.2009 15:39:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla soi kerran vaimeasti naapuritreenikämpän kitarointi (luulisin) omasta vahvistimestani. Sääli, että kovin hiljaa.. olisi kerrankin kuulunut kunnon soittoa :P
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Jucciz
10.11.2009 15:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wah-pedaalit ne monesti vasta radiosignaaleja poimivatkin. Mutta onnistuu tosiaan myös pelkällä kitaralla ja vahvistimella, jos vaan sopivaa signaalia on tarjolla oikeaan aikaan.
 
texjazz
10.11.2009 15:53:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Uteliaisuuttani tiedustan syytä semmoiseen, kuin että: kotipuolessa itä-rajan tuntumassa olin käymässä ja rämpyttelin aikani kuluksi vanhoilla Fendereillä (kit+vahv). Kaiuttimesta alkoi yhtäkkiä kuulumaan vänäjänkielistä posmitusta - vaimeasti tosin, mutta kuitennii. Ihmettelin sitä, kun Fenderi on kuitenkin Amerikassa tehty. Voiko sopivissa oloissa kitaravahvistin toimia myös ns. radiovastaanottimena, vai olikohan Missisippi-blues rajanpinnassa sen verran kapitalistista, että pistivät naapurissa häirinnän päälle?
 
80-luvun taitteessa minun legendaarinen Marlboro-trankkuvahvistin toimi myös radiovastaanottimena. Venäjänkielinen molotus kuului laitteesta Keski-Suomessakin.
 
Älleh ellus allo nodhat.
LaMotta
10.11.2009 16:07:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään uutta alla auringon.
 
Naapurimaan rajavartioston keskustelua kuului hyvinkin selvästi Joensuussa 80-luvun loppupuolella.
 
Gibson Les Paulin ja Fender Stratocasterin tärkein ero on siinä, että Stratocaster palaa kuumemmalla liekillä, mutta Les Paul palaa pitempään - Hikipedia
Confidentum
10.11.2009 16:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Voi ja onnistunee muillakin merkeillä.
 
Ne varmaan sitte venäläiset kitaristitkin kuuntelee suomenkielistä molotusta samalla lailla.
 
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
fox
10.11.2009 16:17:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jopa täällä Hämeen sydämessä ei moinen ilmiö oo vierasta. Tosiaan, niinku Jucciz totesi, eritoten wah-wah pedaali on loistava lisälaite radiovastaanottoon. Sekä vallankin vanhempien virkaveljien tuntemat kierrepiuhat. Mutta itse asiassa mikä tahansa johtosysteemi saattaa muodostaa hyvän antennin, ja sopivalla kombinaatiolla Vanja-eno lausuu vahvistimesta käsin että "Trastuit! Militsa huligana!"
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
10.11.2009 16:18:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Ne varmaan sitte venäläiset kitaristitkin kuuntelee suomenkielistä molotusta samalla lailla.
 
Täällä ei oo noita lyhytaaltoradiolähettimiä ihan joka treeniksellä??
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Satu ja Tuija
10.11.2009 16:24:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiuttimesta pitääkin kuulua ääniä.
 
Jucciz
10.11.2009 16:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: Kaiuttimesta pitääkin kuulua ääniä.
 
Meinasin jo laittaa tän, mut ootin että Satu tai Tuija tullis kirjottamaan sen mun puolesta.
 
Satu ja Tuija
10.11.2009 16:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Meinasin jo laittaa tän, mut ootin että Satu tai Tuija tullis kirjottamaan sen mun puolesta.
 
... :D ....
 
Confidentum
10.11.2009 16:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: Kaiuttimesta pitääkin kuulua ääniä.
 
Kaikenlaisiahan sitä. Oon kuullu ja lukenu täältä ketjuista, että joittenkin kaiuttimet jopa piereskelevät. Johtuuko se siitä, että ne reunatiivisteet on löysät vai tuleeko sekin venäjältä
 
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
Gary Enfield
10.11.2009 16:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Porissa lyhytaaltomaston naapurustossa asuneet saattoivat kuulla lähetystä välillä jopa hellan levyistä, vahvarista nyt kuului ihan mahoton molotus, sitä tiesi jo etukäteen ettei sitä kannattanut edes avata iltapäivällä.
 
Satu ja Tuija
10.11.2009 17:04:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Kaikenlaisiahan sitä. Oon kuullu ja lukenu täältä ketjuista, että joittenkin kaiuttimet jopa piereskelevät. Johtuuko se siitä, että ne reunatiivisteet on löysät vai tuleeko sekin venäjältä
 
Kait liikaa painetta letkussa, ja sitten tulee paukkua rektumista.
Henkimaailman juttuja...toinen diggaa saundista, mutta harvempi hajusta.
Mihinkäs tää nyt liittyi. Hmpf! Tätähän tää nykyään on.
;)
 
Lonesome
10.11.2009 17:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Jopa täällä Hämeen sydämessä ei moinen ilmiö oo vierasta. Tosiaan, niinku Jucciz totesi, eritoten wah-wah pedaali on loistava lisälaite radiovastaanottoon. Sekä vallankin vanhempien virkaveljien tuntemat kierrepiuhat. Mutta itse asiassa mikä tahansa johtosysteemi saattaa muodostaa hyvän antennin, ja sopivalla kombinaatiolla Vanja-eno lausuu vahvistimesta käsin että "Trastuit! Militsa huligana!"
 
80-luvulla LA-puheilmet oli "hiukan" suosittuja aikakin Sydän Hämeen suunnalla. Nuoriso pörräsi karvanoppa-kieseillään huvipaikkaa ympäri ja höpötteli puhelimeen. Sitä sitten piti kuunnella lauteilla styrkkareista ja samalla ihmetellä missä jengi luuraa...
 
Treenikämpällä korostui tuo Trastuit tavarits-meininki idästä. Pari pitempää piuhaa ja DC50-Roland Marshallin edessä riitti hyvin antennin virkaan.
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Marzi
10.11.2009 17:24:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiheeseen liittyen, vanhassa Guitar Worldissa tai Guitar Playerissa oli jonkun kitarateknikon konsti kyseisen asian hätäpoistoon jos se sattuu esim. kesken stadionkeikan. Käärästään vahvistin alumiinifolioon ja sit plugit reikiinsä sen läpi. Putkinuppi saattaa tosin lämmetä _aika lahjakkaasti_, mut mölinät loppuu. :D Jonkun sortin kupariverkkosysteemi vois toimia kans, Faradayn häkkiähän siinä ilmeisimmin haettiin.
 
Mut ei siis kannata kääriä sitä nuppia/comboa tuohon, paitsi jos tykkää grillatusta vahvistimesta.
 
Tarpeeksi on liian vähän.
Jucciz
10.11.2009 17:47:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sit vielä foliohattu päähän ni ei vahingossakaan pölähdä kitarakaapista ulos kitarataiteilijan todellinen mielipide taiteen päälle ymmärtämättömästä yleisöstä...
 
joomake
10.11.2009 17:55:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh! Sattuispa omallekki kohalle. Onko väliä onko trankku vai putki vahvari että kuuluu?
 
fox
10.11.2009 17:58:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joomake: Heh! Sattuispa omallekki kohalle. Onko väliä onko trankku vai putki vahvari että kuuluu?
 
Ei tietty mitää väliä, samanlailla se tulee putki- kuin transistoriradiostakin se lähetys...
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «