antnis 09.11.2009 21:46:05 | |
---|
Hommaa Peavey Bandit. Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla. |
neja 10.11.2009 06:03:10 | |
---|
Mielipiteitä tuntuu tulevan suuntaan jos toiseenkin. Itsellä ei ole kokemusta noista putkivahvistimista tai niiden tehoista. Edellinen transistori kuitenkin kärähti ja uusi pitää ostaa, mielessä on jo vuosia pyörinyt putkikone, eli sellaisen tulen hankkimaan. Tuo 5w tuntuu paperilla ainakin älyttömän pieneltä. Voiko pienestä laitoksesta saada aikaan mitään saman suuntaista kuin "isoveljestä"? Thomanilla näyttää olevan noita 5w tarjolla vaikka ja mitä. Antakaahan kokemuksia mitkä olisivat varteenotettavia vaihtoehtoja metalliseen menoon, eivät nuo ainakaan ole mitään hinnankirouksia. |
neja: Tuo 5w tuntuu paperilla ainakin älyttömän pieneltä. Voiko pienestä laitoksesta saada aikaan mitään saman suuntaista kuin "isoveljestä"? 5 wattia riittää kotisoittoon enemmän kuin hyvin. Turha pelätä sitä, että pieni wattimäärä johtaisi pieneen soundiin. Enemmän siihen soundin tanakkuuteen vaikuttaa (tottakai itse vahvistimen design on olennainen myös) kaappi ja elementti. Noiden Blackstarien 10 tuuman kaiutinta ovat jotkut kritisoineet. Dillon, you son of a bitch! |
Jaakko Hyvärinen 10.11.2009 08:25:44 | |
---|
Mulla on ollu tuo blackstar ht-5 nuppi jo jonkun aikaa. Nippanappa riitti mökä treeneissä ennen kun kyllästyin ja vaihdoin takaisin englin kaapin päälle. Käytössä siis oli 2x12 kaappi. Kotiin on nyt tulossa nupin kaveriksi mesan rectifier 1x12 kaapin specseillä tehty kaappi. Voisin käyttää kerrostalossa vaikka tuota 2x12 marsua. Kannattaa tutustua Blackstariin. Voitteko vetää jätkät jotenkin...Kliinimmin -rumpali |
spp 10.11.2009 08:36:05 (muokattu 10.11.2009 08:37:58) | |
---|
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa |
Afterburner 10.11.2009 10:43:52 | |
---|
Itsellä oli Blackstarin HT5 koekäytössä ja varsin tyytyväinen olin saundeihin. 5 wattia riittää kotisoitteluun vallan mainiosti, tuossakaan pelissä ei kantti kestänyt nuppeja kaakkoon laittaa, puoleen väliin riitti. Säröosasto riitti vallan hyvin rankemman räyhärokin soittamiseen. Metallista en ole niin varma, mutta melko pitkälle luulisin riittävän. Jos ei samaan aikaan olisi ollut muitakin hiukan akuutimpia laitetarpeita, olisi Blackstar päässyt uuteen kotiin. |
Ziggy Bubba 10.11.2009 14:46:59 (muokattu 10.11.2009 14:47:21) | |
---|
spp: Voxin Nighttrain ei kyllä ole ihan hi-gain -osastoa, enemmänkin sellaista kirpeää perinnehenkistä ruttua irtoaa tuosta. Vanhan koulun hård-rockit tuolla vielä menee, mutta rässiin ei ihan ylletä... Blackstar olis minunkin suositus. |
Tuomoo 10.11.2009 20:11:23 | |
---|
Täältä ääni kans Blackstarille. Itellä tuollainen mini stack on nurkissa asunut kohta puoli vuotta, ja ainakin kasarihevit ja metallit sekä perinteiset thrashit tuolla taittuu mennen tullen, ainakin omalla aktiivit omaavalla lespalla. Sitten cleanitkin tuossa on melko mainiot, ja tuo 5 watin teho todellakin piisaa kotisoitteluun. Itsekin tosin kritisoin noita mini stackin 1x10" kaappeja. Paremmatkin voisi olla, mutta noilla kyllä pärjää mainiosti ainakin alkuun. Omistan 3 kitaraa, mutta vain 2 kättä ja voin soittaa vain yhtä instrumenttia kerrallaan, enkä sitäkään osaa... |
spp 11.11.2009 10:27:23 (muokattu 11.11.2009 10:34:15) | |
---|
Tämä: http://www.johnson-amp.com/jt50.htm Tehot riittää myös kotisoittelun tuolle puolen kevyesti. Ja soundipaletti on todella laaja. Ja kyllä: tämä on mainos, saattaisin olla omaani myymässä. Edit: Taas mä tein sen. Moka, Johnson on mallintava, ei putkikombo. Sori pt.XXX Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa |
doctrine 11.11.2009 12:03:04 | |
---|
neja: suositelkaa putkikomboa hl 300-500 euroa kotisoittoon. Unohdit mainita, että asutko omakotitalossa keskellä metsää vai kerrostalossa kaupungin sykkeessä :) Kerrostaloon suosittelen pienempää trankkupeliä. mulla on 10w trankkupaska kotona ja soitan sitä tyyliin ykkösellä... Jos naapurit on vähän kauempana ja asut yksin - tai perhesopu ei häiriinny esim kuuron siipan ansiosta, niin sitten voisi ehkä miettiäkin putkivermettä 30w:lla. Tosin, edellämainittu putkien 5w:kin riittää mainiosti kotona soitteluun. http://www.payloadband.info/ |
msormune 11.11.2009 15:40:33 (muokattu 11.11.2009 15:40:47) | |
---|
2 wattia on kotisoitteluun ihan passeli. Omani kun kääntää ns. sweet spottiin niin kovalla puheäänellä eli vaimon ja lasten normaalilla äänellä vielä kuuluu yli. |
Grugi 11.11.2009 18:48:40 | |
---|
Ohan tää samaa jankutusta mut kyllä toi Blackstar HT-5 mini-stack on ihan passeli kotiin. Ainakin mulla toimii jumalattoman hyvin. SDMF |