DJKaaos 04.11.2009 22:02:18 (muokattu 04.11.2009 22:08:17) | |
---|
_Petri_: Mä taidan olla. Voisko joku selittää, mikä tossa on se juju? Miks pitää tarkistaa talonmiehen arvo? Miks pitää avata ovi? http://www.katsomo.fi/?progId=24769 Olisin myös kiinnostunut tuosta tulkkauksesta. Pleijerini asetukset on päin persettä, joten en pysty tuota katsomaan, mutta menikö se jotenkin näin: 1960 talonmies-äijä avaa oven ja sanoo "hei kuinka voin auttaa" 2009 talonmies-ämmä avaa oven ja sanoo "hei kuinka voin auttaa" Seuraavassa kuvassa ei vissiin kukaan ollutkaan oven takana ja ääni käskee tarkistamaan talonmiehen arvon? E: Oliko niillä oven nimikilvillä kovinkin ratkaiseva rooli mainoksessa? Minä olen minä. |
markkuliini 05.11.2009 00:52:47 | |
---|
Mun mielestä siinä "vaikeammassa" mainoksessa ei ollut mitään vaikeata. Fiilistelyähän se oli. Ekaksi mustavalkoisella mennen ajan talonmies. "Päivää. Miten voin palvella teitä?" Sitten nykypäivän talonmies tai siis -nainen. "Hei! Miten voin auttaa?" Sitten tulevaisuuden visio/kysymys. Entä huomenna? "Tarkista talonmiehen arvo!..." Ideahan on herättää kysymyksiä olematta liian kryptinen. Mun mielestä tuo mainos oli tyylikkäämmän näköinen ja luisteli hienosti taiteellisuuden ja selkeyden rajalla. Toisen tiimin mainos oli ehkä hieman autokauppias-mainen, tyrkyttävämpi. Ei se herättänyt juurikaan ajatuksia, että pitäiskö tässä nyt oikeasti miettiä tätä talonmiesasiaa, ellei tarvetta oikeasti ole. Toinen mainos herätti ajatuksen vaikkei nykyisessä talonmiehessä valittamista olisikaan. Mainoksissa, kuten monessa muussakin, on hyvä olla sellaista vastaanottajalle jäävää hoksaamisvaraa. Ihan vähän riittää. Mutta sellainen "Volvo on hyvä auto. Osta Volvo." ei jätä katsojalle yhtään siimaa. Mua ainakin sellainen alkaa helposti ärsyttämään. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
DJKaaos 05.11.2009 01:12:57 | |
---|
markkuliini: Sitten tulevaisuuden visio/kysymys. Entä huomenna? "Tarkista talonmiehen arvo!..."
Mulle jäi ehkä tosta sellanen mielikuva, kun niillä ei olisi talonmiestä sitten ollenkaan siinä vikassa kohtauksessa? En tiedä. Minä olen minä. |
markkuliini 05.11.2009 01:18:33 (muokattu 05.11.2009 01:24:15) | |
---|
djKaaos: Mulle jäi ehkä tosta sellanen mielikuva, kun niillä ei olisi talonmiestä sitten ollenkaan siinä vikassa kohtauksessa? En tiedä. Mutta sekinhän herättää ajatuksia/kysymyksiä. "Mitä, eikö tulevaisuudessa muka ole talonmiehiä?! Pitääpä käydä tarkastamassa sen arvo siellä netissä." Klikkaustulos oli musta ihan ymmärrettävä. Edit: Luulen, että olet mielikuvan kanssa vähemmistössä. Tulevaisuudessahan talonmiehen ovi avattiin, mutta sitä ei nimenomaan näytetty kuka siellä oli. Oliko se talonmies? Talonnainen? Robottihirviö? Lapsisotilas? Lenita Airisto? Puhuvaa plasmakääpiö? "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
DJKaaos 05.11.2009 01:29:44 | |
---|
markkuliini: Mutta sekinhän herättää ajatuksia/kysymyksiä. "Mitä, eikö tulevaisuudessa muka ole talonmiehiä?! Pitääpä käydä tarkastamssa sen arvo siellä netissä." Niin, mutta jos heillä ei olisi varsinaista talonmiestä, niin sitten todennäköisesti heillä olisi kokonainen huoltoyhtiö hoitamassa asiat. Tai sitten niin, että asukkaiden kesken on sovittu lumityöt ja muut huoltohommat, kuten joissain tapauksissa. Sellaiset hollitupayhtiöt on aika harvassa, jossa noita huoltoasioita ei hoideta millään tasolla. Minulle tuo juju olisi EHKÄ jotenkin toiminut jos miljöö olisi ollut joku räntäpaskakelinen piha, joku on lähössä aamulla töihin ja pihalla on 30cm kolaamatonta lunta, niin silloin tällä tyypillä olisi saattanut tulla mieleen, että oliskohan se talonmies sittenkin hyvä juttu, kun joku kenen vuoro oli hoitaa lumityöt, ei ole niitä hoitanutkaan. Ja mikä tuo "talonmiehen arvo" on? Mitä sillä tarkoitetaan? Arvoa/hintaa? Arvoa kaiken kunnossa pidon suhteen? Minä olen minä. |
markkuliini 05.11.2009 01:31:37 (muokattu 05.11.2009 01:33:17) | |
---|
djKaaos: Ja mikä tuo "talonmiehen arvo" on? Mitä sillä tarkoitetaan? Arvoa/hintaa? Arvoa kaiken kunnossa pidon suhteen? Hyvä! Sä kyselet. Mainoshan siis tavallaan onnistui! :) Minulle tuo juju olisi EHKÄ jotenkin toiminut jos ... Sinänsä ihan sama. Tulos oli enemmän kuin neljän suhde yhteen. Valtaosaan tuo toimi paremmin. Kävivät netissä. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
DJKaaos 05.11.2009 01:33:15 (muokattu 05.11.2009 01:39:49) | |
---|
markkuliini: Hyvä! Sä kyselet. Mainos onnistui! :) Voi olla, että se onnistui, vaikka en siitä paljon mitään ymmärtänytkään. E: Mulla kesti näin pitkään tajuta se mainos, enkä varmasti olisi sitä tajunnut, ellen olisi saanut apuja. Toistojen myötä se olisi varmaan aiheuttanut mulle jatkuvasti ihmetystä, että mitä tässä pätkässä oikein tapahtuu, päätyen lopulta tuohon Paskimmat tv-mainokset ketjuun, jossa olisin viimeistään paljastanut tyhmyyteni kaikille. Minä olen minä. |
_Petri_ 05.11.2009 11:35:17 | |
---|
Emmä tajuu vieläkään. PROG OUT WITH YOUR FROG OUT |
jassi 05.11.2009 11:41:35 | |
---|
Jethro veti Vaatehuoneen-Simo otteella ton mainoksen. Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee. |
bedlam 05.11.2009 11:49:51 (muokattu 05.11.2009 11:50:08) | |
---|
Eipä näy Macilla tuo katsomo lainkaan, olisin nyt tsekannut uudestaan nuo mainokset. |
markkuliini 05.11.2009 11:52:15 | |
---|
jassi: Jethro veti Vaatehuoneen-Simo otteella ton mainoksen. :D Mietin ihan samaa! Etusormen ja peukalon välinen kulma oli tarkkaan laskettu. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
markkuliini 05.11.2009 11:53:26 (muokattu 05.11.2009 11:54:46) | |
---|
bedlam: Eipä näy Macilla tuo katsomo lainkaan, olisin nyt tsekannut uudestaan nuo mainokset. Munkin piti vähän macilla tapella että näkyi. Toimi kun vaihdoin toistamaan Quicktimella sen Katsomon oman playerin sijaan. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Stradlin 07.11.2009 18:21:56 | |
---|
Tulipa katsottua tämä viimeisin jakso ja jäi oikeasti ihmetyttämään, että miten se Jethron ryhmä ei sen enempään saanut klikkauksia? Vähintään tuo 500 kävijää pitäis saada ihan mille tahansa saitille ilman mainoksiakin, pelkästään spämmäämällä ahkerasti tai klikkailemalla vaikka itse. Mitä ihmettä se Jethro oikein touhusi sen läppärinsä kanssa siellä nurkassa kyyhöttäen? Mitä diilejä se sanoi tekevänsä irc-gallerian ja muiden kanssa? Kaveri on kova puhumaan, mutta on se kyllä yks saatanan tunari. Enemmän sellainen ovelta ovelle pölynimurikauppias kuin joku isomman projektin pyörittäjä. "He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder |
kyseinen 09.11.2009 01:04:48 (muokattu 09.11.2009 01:05:04) | |
---|
Katsoin just 3 jaksoa 4 edellisestä (perhanan digiboxi ei ollut siirtänyt talviaikaa oikein, jäi 1 jakso välistä). Onpahan hillittömän hyvä edelleen. Jethro on ihan uskomaton tunari. Ei mulla muuta. "No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope |
Liver-Box 09.11.2009 17:14:33 | |
---|
Aijaijai tänää taas. Mainoksessa oli jo Jethro säätämässä. Tunnuksesi on pistetty jäähylle, joka on voimassa 26.04.2006 00:06 asti. Jäähyn syy: "kristityt o homoja ja bläkki parasta." Ei näin. |
Liver-Box: Aijaijai tänää taas. Mainoksessa oli jo Jethro säätämässä. Saa taas nauraa mitä se tänään kämmäilee ja luulenpa, että tänään tulee lähtö Jethro-pojalle. |
MV 09.11.2009 18:32:39 | |
---|
Lesko: Saa taas nauraa mitä se tänään kämmäilee ja luulenpa, että tänään tulee lähtö Jethro-pojalle. Itse taas luulen, että se ei kämmää. Toi mainos on jotenkin liian ilmeinen. |
DJKaaos 09.11.2009 19:12:19 | |
---|
MV: Itse taas luulen, että se ei kämmää. Toi mainos on jotenkin liian ilmeinen. Jethro näyttää kytensä tänään. Minä olen minä. |
Lesko 09.11.2009 19:50:46 | |
---|
djKaaos: Jethro näyttää kytensä tänään. Niin näyttää. Se tekee überkämmin ja Hjallis hakkaa sen. |
DJKaaos 09.11.2009 20:05:18 | |
---|
"Ostaisitko auton tältä mieheltä?. Uusi tehtävä on yksinkertainen, mutta vaikea. Miten tehdä rahaa päivän aikana tuhannella eurolla? Toisen joukkueen kyseenalainen murskavoitto aiheuttaa Johtoryhmässä kärkästä spekulaatiota ja kateutta Hjalliksen myöntämästä palkinnosta." Taas on ilmeisesti tiedossa jotain kyseenalaista, sääntöjen venyttämistä, tulkinnanvaraa ja ties mitä epäselvää voiton osalta. Minä olen minä. |