Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ulkoinen äänikorttiko sirisee?
1
sumuvalo
08.11.2009 22:29:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin äskettäin Zoom S2t. ulkoisen äänikortin ja mukaan tuli kitaraan plugareiksi
guitar rig 3 ja zoomin ZFX. Soittaessa plugarien mallinnoksia taustalta kuuluu sirinää.
Äänityksissä käytän nuendon miksausohjelmaa ja kun avaan raidan kitaralle sinne, alkaa siinäkin kuulua sirinää aina kun soittaa.
Nuendossa on toinenkin ongelma kitaran kanssa, kun soitan sisään niin plugareitten efektit kuuluvat hyvin mutta kun kuuntelen äänityksen niin efektejä ei enää kuulu vaan kitara tulee ihan puhtaana. Minulla on PC:nä HP:n läppäri ja siinä on vista käyttiksenä. Osaisiko joku ratkaista tämän tyyppisiä ongelmia?
 
hape
09.11.2009 08:26:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko läppäri kytkettynä virtalähteeseen? Joillain tiedän virtalähteen aiheuttaneen sirinää.
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Laaksonen
09.11.2009 15:13:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Vaihda pistorasiaa ( vain sen sulakkeen takana on PC mitä käytät )
-Onko pistoke maadotettu
-Jossakin läppäreissä on kuulema modeemi päällä niin että se aiheuttaa sirinää ulkosille äänikorteille ( näin olen kuullut, ei kokemusta)
-koita napata läppäristä verkko virta irti ( sitten on varmaan jotkin asutukset päällekkäin, esim toi modeeni tai jokin muu.)
 
mulla oli joskus mennyt äänikortti ja USB paikat päällekkäin, kun laittoin usb tikun kiinni niin kortti ja koko kone kaatus =(
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «