Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fafner vai Ampeg svt 2pro
1 2
fh
01.11.2009 13:14:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkiasennettava nuppi olis saatava ja nuo olis mielessä, mutta kumpi? Molemmista pidän, mutta päättää en oikein osaa. Toisaalta sama kumman valitsen, kun vaimo on sitä mieltä, että ei se kauaa talossa kuitenkaan ole. Tapana kun on vaihtaa kamat fiiliksen mukaan.
 
Tälläviikolla oli ampeg vahvoilla, mutta nyt alkaa kiinnostamaan taas fafner. Tähän esittämääni kysymykseen ei todellakaan tarvitse vastata mitään järkevää. Lähinnä ehkä etsin syitä millä saan "taas" vaimon vakuuttuneeksi, että juuri tämä nuppi on se oikea..
 
Seppo ja se toinen Seppo
JussiKoo
01.11.2009 15:18:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ampekkia löytyy joka jampalta, Fafneria harvemmin. Fafner on lisäksi paremman näköinen munsta.
 
"Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead."
Kallekorvola
01.11.2009 16:40:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne isot erot on varmaan soundissa ja käyttäytymisessä. Ampeg on täysputki, ja Fafner ei. Vaikee noista on kumpaakaan ehdottomasti suositella... Ite lähtisin Fafneriin, koska pidän sen soundista enemmän.
 
Johannes_t
02.11.2009 09:02:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut Fafner kohta kymmenen vuotta ja kovasti oon tykännyt. Toisaalta tuo Ampegkin on todella jees. Silti ääni Fafnerille, joka on piirun verran ärhäkkäämpi peli kuitenkin.
 
ReBeat
02.11.2009 09:07:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fh: Tähän esittämääni kysymykseen ei todellakaan tarvitse vastata mitään järkevää.
 
Etienne Mbappén technical riderissa lukee:
"Backline... One EBS TD650 amp (HD350 is also OK, but not Fafner)"
 
j4kk1
02.11.2009 16:10:06 (muokattu 02.11.2009 16:14:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Etienne Mbappén technical riderissa lukee:
"Backline... One EBS TD650 amp (HD350 is also OK, but not Fafner)"

 
Noissa on kai jotakin tyyppivikoja. Mulla ainakin efektiloopin jakki pätkii, jos loopissa ei ole mitään. Pidän siinä pelkkää piuhalenkkiä.
 
E: Mitä helv, tää vetää hanskat kädessä, miksi? http://www.etiennembappe.com/images/EtienneM-Live2009.jpg
 
Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
Antti1
02.11.2009 16:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j4kk1: Mitä helv, tää vetää hanskat kädessä, miksi? http://www.etiennembappe.com/images/EtienneM-Live2009.jpg
 
Koko jätkää ollenkaan tietämättä heittäisin tämmöisen sivistyneen veikkauksen ilmoille: nikkeliallergia. Tai sit jotain muuta.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Seba
02.11.2009 18:07:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ampegin omistavana en kyllä siitä mitään muita moitteita löydä, kuin että on ihan helevetin painava laitos, ja perusräkissä vittumainen kannettava kun kahvat on keskellä ja painojakauma edessä.
 
Muuten on kyllä hekkarin hyvä laitos.
Mutta nyt jos uusi pitäisi ostaa ja vaan vietnamilaista olisi tarjolla, niin kyllä mieluummin ehkä fafneriin kallistuisin.
 
Riippuu mistä roikkuu. jos mulla ois varaa, mulla ois molemmat :)
 
Warwickbass
02.11.2009 21:33:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten kaveri vain tykkää "tumppu"soundista...
 
Antti1: Koko jätkää ollenkaan tietämättä heittäisin tämmöisen sivistyneen veikkauksen ilmoille: nikkeliallergia. Tai sit jotain muuta.
 
Seba
04.11.2009 10:59:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kyllä mukava päästä rinnakkain testaamaa fafneria ja svt2 proota samalla kaapilla ja samassa tilassa.
 
Olisiko fafnerin omistajia ketkä olisi innostuneita tulemaan tekemään lintuvaaraan vertailun jossain vaiheessa?
 
Näkisi pitääkö pistää ampeg myyntiin :)
 
Pallisti
04.11.2009 16:23:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se Viatnam niissä Ampegeissa nykyään minua hämää. En tiedä onko sillä mitään merkitystä minkään asian kanssa. Pelimies valkkaa ulkonäön perusteella! :)
 
Mä ottaisin Ampegin, koska mulla on Ampegin kaappi, olisi mukavemman näköinen.
 
Seba
04.11.2009 17:27:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pallisti: Se Viatnam niissä Ampegeissa nykyään minua hämää. En tiedä onko sillä mitään merkitystä minkään asian kanssa. Pelimies valkkaa ulkonäön perusteella! :)
 
Mä ottaisin Ampegin, koska mulla on Ampegin kaappi, olisi mukavemman näköinen.

 
Samaa karsastin kun omaa metsästin, mutta onneksi käytettynä löytyi loistokuntoinen usa-malli.
Todennäköisesti suurin merkitys on henkinen, mutta fiilisasioita musajutut on muutenkin mulle.
 
Larssen
04.11.2009 23:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svt2pro usa ollu jo tovin ja käytettynä sen aikanaan hommasin. Eipä tarvi koskaan vaihtaa tai hävittää. Soundillisesti ei mitään lisättävää. Aina lähtee ja kaikki mitä pyytää. Painaahan tuo aivan järjettömästi räkin kanssa, vaan tuleepahan näitä ripuliranteita sitten reenattua.
Hiukan karsastan nuita itämään versioita, kun taitaa tuo laaduntarkkailu olla kaikesta huolimatta hieman väljempää.
 
Seba
08.11.2009 17:22:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti ei fafnermiehiä huvita ottaa rinnakkaistestiä svt2 kanssa?
Itseä kiinnostaisi kovin, ja meidän treenikselle voi tulla nupin kanssa, tai voin raahata tuon möltin jonnekin muualle vertailuun..
 
jars
08.11.2009 19:42:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Ilmeisesti ei fafnermiehiä huvita ottaa rinnakkaistestiä svt2 kanssa?
Itseä kiinnostaisi kovin, ja meidän treenikselle voi tulla nupin kanssa, tai voin raahata tuon möltin jonnekin muualle vertailuun..

 
Onnistuu Vallilassa jahka kone saapuu huollosta.
 
Ruumis päättyy kenkiin. - Anders 5v.
T.Nick
09.11.2009 13:06:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jars: Onnistuu Vallilassa jahka kone saapuu huollosta.
 
No onks ollu sit monella noita Ampeggeja huollossa? Ja jos saan kysyä, niin mitä siitä Fazerista piti korjaa?
 
Kipu lisää kiimaa
Seba
09.11.2009 14:41:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thominisk: No onks ollu sit monella noita Ampeggeja huollossa? Ja jos saan kysyä, niin mitä siitä Fazerista piti korjaa?
 
Näytti uralilla olevan pari noita uudempia vietnampeggeja normi svt:nä lattialla jonossa viimeksi kun kävin.
 
Omaa ameerikan ihmettä joka on pauttiaralla nelisen vuotta vanha ei ole tarvinnut huoltaa tai edes putkia vaihtaa.
Jotka tosin voisi kohta jo vaihtaa vaikka huvikseen.
 
jars
09.11.2009 18:59:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thominisk: No onks ollu sit monella noita Ampeggeja huollossa? Ja jos saan kysyä, niin mitä siitä Fazerista piti korjaa?
 
Mun Fafnerissa on ilmeisesti jotain feelua siinä etusen drive-osiossa. Siitä on korjattu myös aikaisemmin jotain liittyen virtakytkimiin mikä kait on ollut tyyppivikana tuossa ykösmallissa.
 
Maahantuojan huollossa lojui aika monta uudennäköistä SVT:tä. Kyseinen huolto myös tekee sen verran verkkaiseen tahtiin hommia että jos pystytte viemään koneenne muualle huoltoon niin viekää.
 
T.Nick
09.11.2009 20:32:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Näytti uralilla olevan pari noita uudempia vietnampeggeja normi svt:nä lattialla jonossa viimeksi kun kävin.
 
Omaa ameerikan ihmettä joka on pauttiaralla nelisen vuotta vanha ei ole tarvinnut huoltaa tai edes putkia vaihtaa.
Jotka tosin voisi kohta jo vaihtaa vaikka huvikseen.

 
Erottaako jenkin ja vietnamlaisen kauempaa jostain muustakin, kun siitä että jenkit ei oo ikinä korjaamon lattial? Mä joudun aina kattoa takakilvestä. Fafneris se etu, että ei tarvi ostella putkia. Mul menee vähän soittomäärästä riippuen vuoden kahden välein putket vaihtoon. Se on aina päälle parin huntin laaki. Viiden fafnerivuoden putkirahoilla vois siis ostaa svteen muutenki..
 
Kipu lisää kiimaa
Seba
09.11.2009 22:53:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thominisk: Erottaako jenkin ja vietnamlaisen kauempaa jostain muustakin, kun siitä että jenkit ei oo ikinä korjaamon lattial? Mä joudun aina kattoa takakilvestä. Fafneris se etu, että ei tarvi ostella putkia. Mul menee vähän soittomäärästä riippuen vuoden kahden välein putket vaihtoon. Se on aina päälle parin huntin laaki. Viiden fafnerivuoden putkirahoilla vois siis ostaa svteen muutenki..
 
en mä ainakaan erottanut muutoin kun kyykistyin katsomaan kun olivat siinä tiskin vieressä lattialla.
 
osaako muuten joku sanoa miten kauan tuota svt2pro:n viimeistä "korimallia" ehdittiin tehdä jenkeissä ennen tuotannon siirtoa vietnamiin?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «