Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bugera 6262 kiertää ja kohisee
1
Peka
07.11.2009 23:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees eli mulla on käytössä bugera 6262 nuppi ja myös bugeran kaappi. Ongelma on se, että se kiertää perhanasti! Mites tän ongelman vois poistaa vai onko koko nuppi vaa rikki? En myöskää oo vaihtanu niitä bugeran omia putkia toisii, ku niistäki kuullu pelkkiä haukkuja..
 
Antti1
07.11.2009 23:35:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihda etuasteputki/putkia.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Vetehinen
08.11.2009 11:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisessa tilassa käytät, millä voluumilla ja millä kitaralla?
 
shouting at an empty boat
teukka
08.11.2009 11:39:24 (muokattu 08.11.2009 11:40:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja millä säädöillä?
Jos gainia voi vähentää esim.?
 
Onko uudet kamat vai vanhatko alkoivat temppuilla?
 
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
apuri
08.11.2009 12:53:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etuasteputket Bugeroissa tuntuu olevan kiertoherkkiä. Vaihtoon vaan. esim Tung-solit toimii hyvin. Jos ei pelkästään riitä niin noise gate vielä ennen vahvaria.
 
Bugera on Peavey 5150/6505 sarjan kopio ja Peaveytkin kohisee kovaa lead-kanavalla. Noise gate loopissa hillitsee kohinaa.
 
Peka
08.11.2009 19:48:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu eli volume on yleensä siinä 3-5 paikkeilla .. ja reenis on sellanen 7 x 7 metrii .. suht uudet kamat ja temppuilllu alusta asti, mutta jos noilla putkien vaihdoiilla lähtis liikkelle ?
 
Peka
08.11.2009 19:50:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii ja kitara on esp ltd ex-400 !
 
pekurides
08.11.2009 20:14:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaikki vehkeet kiertää jonkiverran kun sopivasti sattuu elementti ja mikki samalle linjalle,
sen kanssa vain on opittava elämään ja yritettävä gainia pitämään minimissään jos mahtollista ja kääntämällä volat tai käyttämällä etumikki killswitchinä tai polkasemaan heti vaikka kliini kanava päälle kun soitto loppuu tai pidempi tauko.
 
Tosin jos etusputket päässeet kovin mikrofonisiksi se kierto kasvaa potenssiin paljon ja kitaran mikkien laadukkuus ja muut pöristimet välillä vaikuttavat lisäksi paljon.
 
Etusputket ensin vaihtoon.
helppo ja suht halpa operaatio ja samalla ehkä saunditkin paranoo.
 
They see me rollin, they hatin.
Jucciz
09.11.2009 08:01:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säröt järkeviin lukemiin, vielä halvempi ja nopeampi vaihtoehto.
 
Ben_D
09.11.2009 09:12:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Säröt järkeviin lukemiin, vielä halvempi ja nopeampi vaihtoehto.
 
Jep...ja Noise Gate auttaa kans.
 
Fleshred New EP Streaming@http://www.myspace.com/fleshred
Yrms
09.11.2009 10:24:23 (muokattu 09.11.2009 10:24:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Auts :)
 
virhe etc.
 
www.mikseri.net/blindways
Juicy
09.11.2009 16:35:15 (muokattu 09.11.2009 16:37:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sovi väheksyä myös eroja eri kitaroiden (mikkien) välillä. Jotkut kombinaatiot vaan lähtee kiertämään toisia herkemmin. Nailbomb lähti ujeltamaan jo kotisoitossa, siinä miessä JB:llä pärjää reeneissä melkein ilman mitään noise gatea.
 
Yksi tapa millä saa kierron loppumaan kuin seinään, on kitarapiuhan korvaaminen langattomalla lähetin-vastaanotin-tsydeemillä. Mä en ainakaan saanut kitaraa kiertämään sitten millään sillä Biyangin kimppatilauslangattomalla, ja *kuulemma* se johtuu sen systeemin tuomasta pienestä viiveestä. Tosin halvat langattomat voi tuoda mukaan ylimääräistä kohinaa aika lailla, omani tosin ei kovin häiritsevästi suhise.
 
Ongelma lähinnä on siinä, kun sitä kiertoa toisaalta tarvii aina välillä. Kyllähän se hevitouhuihissa oikein käytettynä kuulostaa hyvältä. =)
 
pekurides
09.11.2009 16:48:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy:
Yksi tapa millä saa kierron loppumaan kuin seinään, on kitarapiuhan korvaaminen langattomalla lähetin-vastaanotin-tsydeemillä.

hmm.mielenkiint.
 
Spectraflexin Fatsoflex kaapelia mainostetaan myös vähemmän kiertoherkkänä ylimääräisen kangaskerroksensa ansiosta... ja sitä kuulemma dimekin käytti:)
 
Tuollainen itselläkin mutta kierteleehän sekin että tiedä näistä....
 
They see me rollin, they hatin.
aristoteles666
09.11.2009 21:46:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aina jos mulla on kamat kiertänyt niin joko liikaa gainiä ja/tai volaa ai tarkoituksella, mutta ikinä yksikään mun piuha ei ole kiertänyt, kiertynyt kyllä.
 
tommiot
10.11.2009 08:49:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: aina jos mulla on kamat kiertänyt niin joko liikaa gainiä ja/tai volaa ai tarkoituksella, mutta ikinä yksikään mun piuha ei ole kiertänyt, kiertynyt kyllä.
 
Mulla on, mut ne on ollu rikkinäisiä.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Yrms
10.11.2009 08:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy:Ongelma lähinnä on siinä, kun sitä kiertoa toisaalta tarvii aina välillä. Kyllähän se hevitouhuihissa oikein käytettynä kuulostaa hyvältä. =)
 
Eli joka breikissä kamala kierto molemmista kitaroista ja vielä ainakin puol minuuttia jokaisen biisin loppuun :)
 
www.mikseri.net/blindways
Juicy
10.11.2009 15:04:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yrms: Eli joka breikissä kamala kierto molemmista kitaroista ja vielä ainakin puol minuuttia jokaisen biisin loppuun :)
 
Sillä on hyvä aloittaakin pari biisiä... =)
 
HeavyMachinery
10.11.2009 15:09:35 (muokattu 10.11.2009 15:09:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: aina jos mulla on kamat kiertänyt niin joko liikaa gainiä ja/tai volaa ai tarkoituksella, mutta ikinä yksikään mun piuha ei ole kiertänyt, kiertynyt kyllä.
 
Mun kamat on kiertänyt aina kun on tarvinnut hommata jotain uutta... Ja piuhat on kiertänyt ainoastaan keikoilla ja mikkiständin ympärillä....
 
Onko kohina ihan kohinaa vai keittääkö se pernoita tai paistaa pekonia ?
 
Jos on vain kohinaa ja ja tulee silloin kun piuha on irti on kyse todennäkoisesti loopin tai siellä olevien laitteiden ongelmista. Tai yksinkertaisimmallaa huonosta sähköstä.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «