Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Metalli FL Studiolla?
1
Charge
07.11.2009 18:43:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette metallimusiikin värkkäämisestä FL studiolla?
 
Puhalla pilliin ja syö pullaa
Antti1
07.11.2009 18:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Mitäs mieltä olette metallimusiikin värkkäämisestä FL studiolla?
 
Suora mielipide suoraan kysymykseen: huono idea, tee jollain muulla mieluummin.
 
Oliko sulla joku erityinen juttu, mitä sä olisit tuon hedelmäpelin kanssa halunnut tehdä? Tommosella "tehtävänannolla" on melko mahdotonta sanoa tähän mitään rakentavaa. Esitä järkevä kysymys ensin, niin voi tulla joku järkevä vastauskin.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Charge
07.11.2009 18:52:26 (muokattu 07.11.2009 19:01:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis kun muuten on musan tekemiseen mahikset aika vähissä, omistan yamahan ypt-400 kiipparin. Ensin värkkäilin Anvil Studiolla yhdistettynä Hamie.netin midi-converteriin. sillä tehtyjä biisejä www.mikseri.net/fadoac Sitten latasin FL studion, kun ajttelin, että kitarat nyt voi olla pikkuisen paremmat. Niitä olen käyttänyt tuoossa Forst Soul-biisissäni. (Miksaus voisi kyllä olla parempikin). Ihan omaksi iloksi suurimmaksi osaksi tätä teen, mutta tahtoisin kuulla muidenkin mielipiteitä. Ja aika alussa on nämä säveltelyt, että rahaa en haluaisi ohjelmiin tuhlailla.
 
Puhalla pilliin ja syö pullaa
Antti1
07.11.2009 19:00:10 (muokattu 07.11.2009 19:00:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Latasit FL Studion? Hommasit siis laittomasti toisinsanoen, vai demoako kokeilet? Jos sulla se nyt jo koneella kerran on, niin siitähän sä osaat oman mielipiteesi ko. softan hyödyllisyydestä muodostaa. Muiden mielipiteillä ei oo mitään merkitystä, jos se sulle toimii.
 
Jos sä haluat yhtään oikeilta instrumenteilta kuulostavia synia, niin sun täytyy valitettavasti pistää paksu nippu seteleitä softaan kiinni. Laiton lataaminen on laitonta. Jos sä et halua sijoittaa softiin, niin osta ne soittimet ja opettele soittamaan. Sitten äänität vaan sekvensserillä ja miksaat homman pakettiin. Köyhille mä suosittelen edelleen Reaperia, tai jotain äänikortin ohessa tulevaa kevytversiota softista.
 
Btw. älä laita linkin perään pistettä, linkki ei toimi silloin suoraan.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Charge
07.11.2009 19:03:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demoa kokeilen, koskapa siinä toimii kaikki paitsi tallennus, ja kun Anvil Studiolla ensin teen biisit ja sitten midin kääntelen FL:n instrumenteiksi, on homma ilmaista. Onko Reaperi parempi kun FL? Ja muuten lähti tuo piste tuolta linkin perästä. Mielipidettä aikaansaannoksistani kuulisin mieluusti, vaikka ei kuulemastaan pitäisikään.
 
Puhalla pilliin ja syö pullaa
Antti1
07.11.2009 19:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Mielipidettä aikaansaannoksistani kuulisin mieluusti, vaikka ei kuulemastaan pitäisikään.
 
No mun mielestä sun kannattaisi jostain hommata soittajia ympärillesi ja tehdä ainakin kitarat sekä bassot oikeilla soittimilla. Tossa ärsyttää suuresti se, että kuulee mihin on pyritty, lopputuloksen olematta siellä päinkään. Tossa mallia kitarasynasta, jota rahalla saa: http://dl.dropbox.com/u/2772361/GuitarLibrary_Test_05.mp3
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Charge
07.11.2009 19:08:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta eikö tuossa toisaalta ole hyötyä,jos vain harjoittelee? Ja omasta mielestäni kehitystä on tapahtunut sihen nähden, mistä aloitin.
 
Puhalla pilliin ja syö pullaa
Antti1
07.11.2009 19:16:02 (muokattu 07.11.2009 19:17:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Mutta eikö tuossa toisaalta ole hyötyä,jos vain harjoittelee?
 
No harjoitus on aina tietenkin harjoitusta, mutta kannattaa vähän joskus kelailla, että mitä sä oot harjoittelemassa ja mitä varten. Jos tarkoitus olis luoda illuusio oikeista instrumenteista, niin väärien välineiden kanssa sä et pääse ikinä millään treenin määrällä maaliin. Sitä varten mä suosittelisin vakaasti miettimään panostamista parempiin softasyniin ja tarkoituksenmukaiseen softaan, jos meinaat joskus saada musastasi vakavastiotettavan kuuloista.
 
Ja omasta mielestäni kehitystä on tapahtunut sihen nähden, mistä aloitin.
 
Varmasti on, sitä en kiistä. Ei nyt suoraansanoen oo tosin kamalasti mielenkiintoa ruveta mitään kronologista kuuntelusessiota järjestämään, sorry. :)
 
Miksaukseen ja balanssiin kannattaa myös perehtyä vähän. Nyt kuulee erittäin selvästi mitä soitinta miksaaja itse soittaa ja se ei ole positiivinen asia kuuntelijan näkökulmasta. Lisäksi painotan vieläkin pohtimaan sitä soundimaailmaa: jos sä haet kitaraa, sä tarviit kitaraa. Jos on tarkoitus tehdä jotain muuta, niin tee niin ronskisti se ohi alkuperäisideasta, että homma kääntyy sun eduksesi: huonon kuuloisten "kitaroiden" sijaan vaikka jotain maukasta sahalaitapörinää synalla riffeihin ja koitat tarkoituksella hakea soundimaailmasta mahdollisimman synteettisen kuuloisen lofi-pärinän.
 
E: Jos sä vaan aiot omaksi iloksesi harrastella, niin silloinpa näillä mun ajatuksilla ei oo mitään merkitystä. Ilmeisesti kuitenkin haluat saattaa tuotoksiasi muidenkin kuultavaksi, kun niitä netistä löytyy ja mielipiteitä kaipaat.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Charge
07.11.2009 19:17:52 (muokattu 07.11.2009 19:19:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis kannatta vaihtaa suosiolla teknoon? :) Vitsi vitsi. No joo, ainahan sitä on kiva kuulla muiltakin ihmisiltä palautetta. Luulenpa silti jatkavani edelleen FL studion kanssa, sitä kun en kovin monta kertaa ole edes ehtinyt vielä käyttää. Mutta kiitoksia palautteesta.
 
Puhalla pilliin ja syö pullaa
mobbi
08.11.2009 08:42:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite tein jonkin näköistä spacemetallia Fl studion demolla vuosia sitten kun alottelin. Voin lähettää jotain pätkää jos löydän niitä vielä jostain niin voit kuunnella vähän miten itse rakentelin metallijuttuja sillä softalla. Laita pikaviestiin sun maili jos kiinnostaa.
 
www.crimson-sun.org
Worec
08.11.2009 12:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.esnips.com/doc/8359a269- … 92-4550-ae90-3ea66ba1a92a/MetalTest
 
Siinä jonkinlaista metallia flstudiolla. Muutamassa minuutissa kyhätty pätkä.
 
lindo
11.11.2009 21:46:02 (muokattu 11.11.2009 21:46:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Mitäs mieltä olette metallimusiikin värkkäämisestä FL studiolla?
 
Kyllähän se onnistuu siinä missä millä muulla tahansa. FL Studio mielletään aina "kone" -musan tekoon soveltuvaksi, joka varmaankin johtuu paljonkin tuon firman sille itse luomasta imagosta ja onhan siinä suurin osa valmiista sämpleistä ja softainstrumenteista ihan selkeesti konemusa osastoa. ... mutta kyllä sillä metallia voi tehdä.
 
Rok rok
Charge
12.11.2009 17:22:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän se onnistuu siinä missä millä muulla tahansa. FL Studio mielletään aina "kone" -musan tekoon soveltuvaksi, joka varmaankin johtuu paljonkin tuon firman sille itse luomasta imagosta ja onhan siinä suurin osa valmiista sämpleistä ja softainstrumenteista ihan selkeesti konemusa osastoa. ... mutta kyllä sillä metallia voi tehdä.
 
Onko mitään ilmaisia VSTitä, joita kannattais hyödyntää? Mulla on koneella Synth1, mutta sitä lisäpankkia en tajua, miten sen saa avattua? Siis sen missä on enempi ääniä.
 
Puhalla pilliin ja syö pullaa
south_of_heaven
12.11.2009 18:19:42 (muokattu 12.11.2009 18:20:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Onko mitään ilmaisia VSTitä, joita kannattais hyödyntää?
 
KVR:stä löydät, laitat tuohon vaan ruksit ruutuihin sellaisista joita haet, niin johan paukkuu.
 
http://www.kvraudio.com/get.php
 
Life in plastic, it's fantastic!
lindo
13.11.2009 22:38:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Onko mitään ilmaisia VSTitä, joita kannattais hyödyntää? Mulla on koneella Synth1, mutta sitä lisäpankkia en tajua, miten sen saa avattua? Siis sen missä on enempi ääniä.
 
Synth1stä ei kyllä mitään hajua, mutta ootko kokeillu YouTubesta? Siltä saa joskus hyviä käytännönvinkkejä:
http://www.youtube.com/watch?v=1mEfLw7tbxI
 
Tästä voi kahlata läpi freeware ja shareware VSTi softia
http://www.hitsquad.com/smm/cat/PLUGINS_VSTI/
 
Muuten en osaa neuvoa mitä kannattaa käyttää. Itse teen lähinnä rummut FLstudiossa ja kaikki muu metallissa onkin melkein kitaroita ;)
Softat on vähän sellasia että mistä kukakin tykkää. Soundit, käyttis jne. Kokeilemalla löytyy.
 
Rok rok
Charge
14.11.2009 10:23:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta itselläni on tuo demo versio. Olen sitä sillä tavalla käyttänyt, että avaan anvil studiolla tekemäni midi-raida, ja lätkin siihen Fl-studion äänet. Mutta toimiiko tuossa demossa kaikki paitsi tallennus?
 
Puhalla pilliin ja syö pullaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «