Aihe: Putkivahvistinta?
1 2 3 4
Aloittelijatuke
05.11.2009 15:53:22
9292: Boostaaminenhan on tosiaan yleensä pedaalilla toteutettua, usein jollain miedolla overdrivella (Tubescreamer se yleisin). Pedaali siis kitaran ja vahvarin välissä, jolloin saadaan etuastetta säröytymään lisää. Tavoitteena mahdollisesti tiukempi sointi, tukevampi alapää.

Saa korjata jos aivan väärin olen ymmärtänyt tai selittänyt

Semmonen vielä tuli mieleen, että meneekö siihen pedaaliin ihan perus kitarapiuhan plugi?
ReBeat
05.11.2009 15:55:18

Aloittelijatuke: Semmonen vielä tuli mieleen, että meneekö siihen pedaaliin ihan perus kitarapiuhan plugi?

Kyllä menee, paitsi ehkä johonkin neuvostoliittolaiseen pedaaliin.
Jorte Kariko
06.11.2009 16:49:11 (muokattu 06.11.2009 16:49:58)
Oon tässä sijoittamassa pieneen putkicomboon. Rahaa vois sijoittaa semmoisen 400-600 (mieluusti alle 600). Tarjontaa on yllin kyllin joo. Semmoista millä sais ihan himassa hyvät soundit ilmoille. Soittelen enimmäkseen hard rock, metalli osastoo, mutta ihan laidasta laitaan tulee vedettyä, sillä taidolla mitä on vuosien varrella karttunut. Uutena tai käytettynä! kitarana toimii gibson classic custom 2-p90, mikit menee ehkä vaihtoon(?) vaatimuksia vois olla: efekti lenkki, gain ja clean kanavat erikseen, EQ alue voi olla yhtenäinen, boost pedaalille varmaan himas on käyttöä jos halua hevimpää settiä vetää, eiköhän semmoinen löydy.

Blackstar, Laney niitä tässä olen katsellut ja kuunnellut (youtube) ja lukenut joitain arvosteluja.

Jos voitte jakaa jotain hyviä ja huonoja puolia esim. niistä mitä olen katsellut ja vois ehdotella jotain muitakin, mitään en ole vielä päättänyt paitsi sen, että kohta sen ostan.
"Jos olisit eläin, kuten koira tai kissa olisin vienyt sinut lopetettavaksi aikoja sitten, kun sulla ei ole ikinä mikään hyvin" Avopuolisoni minusta, kun olimme lenkillä ja purnasin selkääni...
pietari-poika
06.11.2009 17:02:44
Vaikka mulla ei olekaan rahaa niin kyselen hiukan...

Mites toi H&K Edition Tube, sitä on nyt aika paljon kehuttu, riittääkö vola kliineillä bändin kanssa soittoon ja riittääkö tossa gaini ja vola metalliin? Ihan äärisäröjä ei tartte tulla, kunhan sellanen system of a down-tyylinen menis...

Engl thunder comboa on kans jonkin verran kehuttu mut sehän taitaa olla sit jo huomattavasti kalliimpi.
Wespa
06.11.2009 17:06:16
pietari-poika: Mites toi H&K Edition Tube, sitä on nyt aika paljon kehuttu, riittääkö vola kliineillä bändin kanssa soittoon ja riittääkö tossa gaini ja vola metalliin? Ihan äärisäröjä ei tartte tulla, kunhan sellanen system of a down-tyylinen menis...

Hienosti riittää mun makuun jo yksinkin, ja varmaan viimeistään buustaamalla jos ei muka jollekin jo tarpeeksi tiukka ole muutenkin. Kyl sillä Aerialsit ja Marmeladet soittelee oikein kivasti..
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
kimurantti1
06.11.2009 18:15:25
Mä olen kyllä sitä mieltä, että 20 wattia on rokki- ja hevitouhuihin snadisti liian vähän, jos halutaan ihan putipuhdasta soundia. Tää on siis käytännössä todettu juttu. Kaikki prokkikset joissa oon viimeiseen 5 vuoteen soittanut (ne lasketaan kymmenissä) on vetäneet suhteellisen hiljaa. Todella kevytkätisen rumpalin kanssa riittää ehkä just.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Wespa
06.11.2009 18:18:42
Oops luin vähän hätäseen vaan pelkän gainin riittävyyden, kliini meni kokoaan ohi. Joo, vähän tiukoilla on kyllä että pysyykö puhtaalla, hätäapua voi saada vaihtamalla esim. jonkun herkän Eminencen elementin ja vaiheenkääntöputkeksi 12AT7/ECC81:sen. Mutta jos varman päälle haluaa pelata niin kannattaa katsella isompaa..
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Simo78
06.11.2009 20:46:44
pietari-poika: Engl thunder comboa on kans jonkin verran kehuttu mut sehän taitaa olla sit jo huomattavasti kalliimpi.

JuSu myy torilla 545€:llä. Vaihdoin marsuni thunderin nuppiin ja ainakin mulle toimii huomattavasti paremmin. Masteria saa avata ihan eri tapaan kuin marsussa, liekö sitten sen takia(tai ainakin osaa suus) että 8ohmiset kajarit kytkeytyy tuossa vahvarissa sarjaan?
pietari-poika
06.11.2009 21:08:22
Simo78: JuSu myy torilla 545€:llä. Vaihdoin marsuni thunderin nuppiin ja ainakin mulle toimii huomattavasti paremmin. Masteria saa avata ihan eri tapaan kuin marsussa, liekö sitten sen takia(tai ainakin osaa suus) että 8ohmiset kajarit kytkeytyy tuossa vahvarissa sarjaan?

Mites tolla 50W combolla voi himassa vetää? Joku sano kotisoittotopikissa muistaakseni vetelevänsä thunderilla... Itellä tosin on Tonelab himasoittoja varten.
Simo78
06.11.2009 23:28:21
pietari-poika: Mites tolla 50W combolla voi himassa vetää? Joku sano kotisoittotopikissa muistaakseni vetelevänsä thunderilla... Itellä tosin on Tonelab himasoittoja varten.

Eiköhän sillä jopa pysty. Tai ainakin kaupassa pystyi vetämään ihan ok volymeillä ok soundeilla. Mutta emmä tota nyt ihan heti kotikäyttöön lähtisi ostamaan/suosittelemaan
Jorte Kariko
07.11.2009 08:55:58
Oon kyllä kallistumassa tohon hughes & kettnerin edition tubeen. Toivotaan, että sillä pystyy saamaan himassakin hyvät soundit ilmoille. Kuuntelin jotain ääninäytteitä jotka oli Jucciz oli tehnyt... aika vakuuttavan kuulosta.
"Jos olisit eläin, kuten koira tai kissa olisin vienyt sinut lopetettavaksi aikoja sitten, kun sulla ei ole ikinä mikään hyvin" Avopuolisoni minusta, kun olimme lenkillä ja purnasin selkääni...
Jasoniitti
07.11.2009 09:47:09
Minäkin lainaan. Katsastelin Thomanilta alle 400€ putkicombona koti/autotalli käyttöön ja ääniklipsien perusteella Fender Super Champ ja VOX AC4TV soi maukkaimmin (Rock-ääninäyte). kokemuksia?
Harmi sinäänsä kun Laney LC/VC-15:sta ei näytettä Thomannilta löydy ja Laney kotisivujen pätkät ei ole tähän vertailukelpoisia.

Kuinka heavyksi tuota VOX'ia saa tiukennettua sopivalla polkimella?

http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_xd.htm

http://www.thomann.de/fi/vox_ac4tv.htm
Jorte Kariko
07.11.2009 15:08:25
Tilaukseen lähti tänään H&H:n edition tube 25th anniversary... aika hyvät arvostelut oli saanut. Ens viikon alussa pitäis toi saapua himaan.
Aloittelijatuke
07.11.2009 17:59:02
Kummassa paremmat säröt? Laney lc vai vc? VC:ssä vähän tuo kaksikanavaisuus houkuttelisi..
Icy-Sun
07.11.2009 18:05:31
Aloittelijatuke: Kummassa paremmat säröt? Laney lc vai vc? VC:ssä vähän tuo kaksikanavaisuus houkuttelisi..

Käsittääkseni ovat vähän eri henkisiä. VC miedompi.
Aloittelijatuke
07.11.2009 18:08:07
Icy-Sun: Käsittääkseni ovat vähän eri henkisiä. VC miedompi.

Selevä
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Thehen Nu
22.12.2009 15:53:52
Ei oo tätä ketjua vielä riittävästi varastettu joten on aika korjata tilanne:

Tarkoitus olis kevään aikana yrittää hommailla uutta putki nuppia/komboa bänditouhuihin (enemmän treenis/keikkakäyttöä vähemmän kotisoittelua), tehoa sais olla ~30-50W ja hintaa max 1000€. Soittelen kaikkea bluesista rokkiin ja heavyyn: rory gallagher, acdc, maiden yms, tärkeintä olis perus "rouhea" särösoundi jota saa kitaran volumella puhdisteltua tarpeen vaatiessa.
Orange rocker 30 on testattu ja vaikuttaa hyvältä, mutta pitää kysyä vielä mielipiteet siitä ja muista. Mitenkäs Laney GH50L, orange dual terror (onko niitä edes vielä tullu?), onko muita?
Aikaisemmin mainittua vintage modernia oon testannu myös, en saanu siitä mitään niin hyvää ku rockerista.

Kiitos!
dropD
23.12.2009 09:03:06

Thehen Nu: Ei oo tätä ketjua vielä riittävästi varastettu joten on aika korjata tilanne:

Tarkoitus olis kevään aikana yrittää hommailla uutta putki nuppia/komboa bänditouhuihin (enemmän treenis/keikkakäyttöä vähemmän kotisoittelua), tehoa sais olla ~30-50W ja hintaa max 1000€. Soittelen kaikkea bluesista rokkiin ja heavyyn: rory gallagher, acdc, maiden yms, tärkeintä olis perus "rouhea" särösoundi jota saa kitaran volumella puhdisteltua tarpeen vaatiessa.
Orange rocker 30 on testattu ja vaikuttaa hyvältä, mutta pitää kysyä vielä mielipiteet siitä ja muista. Mitenkäs Laney GH50L, orange dual terror (onko niitä edes vielä tullu?), onko muita?
Aikaisemmin mainittua vintage modernia oon testannu myös, en saanu siitä mitään niin hyvää ku rockerista.

Kiitos!

Tuohon sarjaan vois varmaan kokeilla myös Hayden MoFo -nuppia. Menen tänään itse testailemaan ja mahdollisesti kannan kotia.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Klapp
23.12.2009 09:33:54

Minäkin lainaan. Katsastelin Thomanilta alle 400€ putkicombona koti/autotalli käyttöön ja ääniklipsien perusteella Fender Super Champ ja VOX AC4TV soi maukkaimmin (Rock-ääninäyte). kokemuksia?
Harmi sinäänsä kun Laney LC/VC-15:sta ei näytettä Thomannilta löydy ja Laney kotisivujen pätkät ei ole tähän vertailukelpoisia.

Kuinka heavyksi tuota VOX'ia saa tiukennettua sopivalla polkimella?

Mää nyt puhun ko mulla on, nuppikaappi tosin. Noilla kirjoituksesta huokuvilla ääni-ihanteilla autotallikäyttöön joo. Tai miksei omakotitaloonkin. Kerrostalossa tulee seinä vastaan, varsinkin 4w-asennolla, mut pienemmillä kans, jos meinaa roimetta saada ilmoille. Ja varsinkin tuo 1/4w-asento on jo aika tuhnu noinniinku soundeiltaan. Että jos tuosta vielä tiukennetaan polkimella, niin saa mahdollisten asuinkumppaneiden kanssa olla missä tahansa ympäristössä aika tarkkana.

Mut onhan tuo ihana peli. Emmäkaipaa kun kaikua siihen, ja sopivasti Bossilta tuli männävuonna tuo FRV. Ja säröjä noin yleisesti ottaen syö siinä, kuin mikä tahansa putkivahvistin. OCD helkkyy ja kilkkaa ja murahtaa ja tröötöttää.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)