app 04.03.2004 11:26:36 | |
---|
Tekis mieli ostaa uusia kitaravehkeitä, mutta ensin pitäis päästä vanhoista eroon. Kuulostaako tutulta ? :) No, tällä hetkellä siis Mesa/Boogien 50/50 päättäri ja Mesan Studio preamp, jotka ovat kiinnitettyinä tukevaan räkkiin. Paljonkohan tollasesta läjästä kehtais pyytää? Vehkeet on hyvässä kunnossa ja päättäriin on uudet putket tilauksessa. Rectifier pitäis saada seuraavaksi.. Onko muuten jollain muulla samanlaista setuppia? Ihan kiva, mutta pitäis saada vähän enemmän selkeyttä säröpuolelle. Tällä hetkellä edessä on Metalzone, soundit on hyvät, mutta vielä jotain siitä puuttuu.. |
P2 04.03.2004 11:35:21 | |
---|
Satasen voin maksaa. |
askomiko 04.03.2004 12:09:44 (muokattu 04.03.2004 12:11:16) | |
---|
Onko Metalzone oikeasti käytössä? Studio preampista irtoaa kyllä keskiarvona selkeämpää säröä kuin Rectojen runttausmörinä. Tai semmoista makeampaa lead-soundia, recton soundi on semmoinen.. örkki? :) |
rokkari renttu 04.03.2004 12:18:37 | |
---|
Joko oot hinnan keksiny? Voisin olla kiinnostunu... Pitäis itekkin eka kadottaa vanha nuppi, eli Carvin x100B(putket vaihdetaan jahka Mikko niitä hankkii,winkwink). Vaik toisaalta toi on kyl kova peli...hhmmm... rok rok |
app 04.03.2004 12:26:42 | |
---|
Onko Metalzone oikeasti käytössä? Studio preampista irtoaa kyllä keskiarvona selkeämpää säröä kuin Rectojen runttausmörinä. Tai semmoista makeampaa lead-soundia, recton soundi on semmoinen.. örkki? :) On käytössä. Yritin aikani tapella siitä Studio Preampista mieluista säröä, mutta enpä onnistunut siinä sitten mitenkään. Siitähän lähtee ihan makeat blues ja rokki -soundit itessään, mutta ei sellaista alaviresoundia mitä haen :) Tai sitten en vaan osaa säätää. Olen kertaalleen vaihtanut putketkin, mutta eipä tilanne muuttunut miksikään. Säröistä on tullut kokeiltua ainakin näitä: Turbo Rat, Line 6 Distortion modeller, Zoom Tri-Metal, Boss MT-2, Ibanez TS-9, Bigmuff... Eli säädetty on. MT-2 toimii mulla noista parhaiten. Preampista sellainen suhteellinen puhdas soundi ja metalzonella ruvelle. Sitten puhaltaa ruttua :) Soundit on kyllä tällä hetkellä hyvät, mutta aina niissä on kehittämisen varaa. Ennen oli JCM800 2203, tosta lähtee mulle mieluisempi soundi. |
app 04.03.2004 12:33:37 | |
---|
Joko oot hinnan keksiny? Voisin olla kiinnostunu... Pitäis itekkin eka kadottaa vanha nuppi, eli Carvin x100B(putket vaihdetaan jahka Mikko niitä hankkii,winkwink). Vaik toisaalta toi on kyl kova peli...hhmmm... Tämä on hirveää noiden soundien kanssa. Kaikki on periaattessa hyvin, mutta ehkä vielä ois joku parempi olemassa? Sama juttu kun naisten kanssa :) Vielä en ole hintaa keksinyt. Kaitpa noista sais yhteensä jonnin verran yli 1000 euroa. Maksaahan pelkkä pääte yli sen uutena. |
Glottis 04.03.2004 12:35:10 | |
---|
Oisin kans kiinnostunu tosta päätteestä, jos erikseen myyt... |
askomiko 04.03.2004 12:42:09 (muokattu 04.03.2004 12:44:39) | |
---|
Niinno, tää on jo klisee, mutta jos hevanderia, niin onhan Englit testattu? Minusta StudioPre:n paras soundi on juurikin semmoinen "soitan vuorenhuipulla imelää sooloa ja tuulikone puhaltaa hiuksia taaksepäin". Se on ihan mukava. Ja niin, aika isoja säröjä kaikki testatut, olekko kokeillut jotain cleanboostin tyyppistäkin? Ainii äh, onhan Line6:ssa semmosiakin. |
app 04.03.2004 12:53:38 | |
---|
Niinno, tää on jo klisee, mutta jos hevanderia, niin onhan Englit testattu? Minusta StudioPre:n paras soundi on juurikin semmoinen "soitan vuorenhuipulla imelää sooloa ja tuulikone puhaltaa hiuksia taaksepäin". Se on ihan mukava. Ja niin, aika isoja säröjä kaikki testatut, olekko kokeillut jotain cleanboostin tyyppistäkin? Ainii äh, onhan Line6:ssa semmosiakin. Eipä ole koskaan päässyt ENGLiä testaan. Täytyis kyllä kokeilla, nettiklipit ei ole kyllä oikein vakuuttanut. Niissäkin on ollut sellainen perinnehevisoundi. Tuosta StudioPrestä on sellaisia kokemuksia että se on vähän ranttu noiden säröjen suhteen. Marshallin edessä toimi melkein mikä vaan. Rectifier kiinnostais kun siinä on tosiaan sellainen örkkisoundi :D |
Dumb 04.03.2004 13:01:18 (muokattu 04.03.2004 13:02:05) | |
---|
Siitähän lähtee ihan makeat blues ja rokki -soundit itessään, mutta ei sellaista alaviresoundia mitä haen :) Näinhän se on. Minä ostin Line6 POD Pron (josta käytän pääasiassa Recto-mallinnusta säröjen tuottamiseen) kun alkoi nu-metal -soundit houkuttelemaan. On mulla edelleenkin toi SP:kin, mutta eipä sitä hirveästi tule käytettyä (muuta kuin studiossa). |
app 04.03.2004 13:25:40 | |
---|
Näinhän se on. Minä ostin Line6 POD Pron (josta käytän pääasiassa Recto-mallinnusta säröjen tuottamiseen) Pod Pro on varmaan ihan pätevä, mutta minusta nuo mallintavat on aina sellaisia "melkein" aidon kuuloisia. Jotain niistäkin aina tuntuu puuttuvan :) Pitää olla putkea niin saa aina maksaa itsensä kipeäksi! |
Hintapoliitikasta: Studio Preampin järkevä hinta Suomessa on 350-400 euroa, sillä sen joku vielä ostaakin, päätteestä voi pyytää enemmänkin, kun noiden Mesojen hinnat nyt ovat mitä ovat, ehkä jotain 800 euroa jopa? "Look behind you, a three-necked guitar!" |
januszian 04.03.2004 16:13:24 | |
---|
MÄ HALUAN SEN ETUASTEEN! Ja muuten Mesasta kannattaa pyytää hintaa koska se on sellanen laite ettei se vanhene, kulu, hajoa, maadu, huonone, hidastu, häviä eikä harmaannu! Jos myisin oman 2:50 power ampin, pyytäsin siitä kyllä vähintään 90 % ostohinnasta. Kuka voi väittää ettei ostaisi Mesaa sillä hinnalla?!? Jos siis rahaa löytyisi. Mesa on instituutio. :) Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk
Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net |
Dr. Muff 04.03.2004 16:58:23 | |
---|
Jos myisin oman 2:50 power ampin, pyytäsin siitä kyllä vähintään 90 % ostohinnasta. Kuka voi väittää ettei ostaisi Mesaa sillä hinnalla?!? Jos siis rahaa löytyisi. Mesa on instituutio. :) Minä väitän etten ostaisi. Menee kategoriaan studio .22 1000euroa. Kyllä mesat hyviä on muttei niin hyviä ja harvinaisia että joku tollo maksaisi 90% uuden hinnasta. Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |
Glottis 04.03.2004 17:07:45 | |
---|
joo, aina pyytää saa... ihan niin paljon ku haluu. vaan jos noin pieni hintaero on, ni varmasti sit jo ostaisin ihan uuden, uus on aina sentään uus! |