sakkemule 04.11.2009 13:11:58 (muokattu 04.11.2009 13:12:50) | |
---|
Ludwig muuten alkoi tekemään noita legacy rumpuja. onko niiden 3-ply rungoissa sitä samaa meinikiä kuin vanhoissa? en oo päässy ikinä näkemään livenä sellaista settiä. helvetin kalliita ne on, kun taitaa olla nykyään (ja myös aikoinaan) pirun kallista tehdä noita runkoja tuolla tavalla? viikkotolkulla kun ne niitä taivuttaa, niin kallistahan se on, kun taas kiinan poika laittaa viilut muottiin ja puristaa muutaman sekunnin, ja kas vientituote on valmis! www.fillmore.fi |
sakkemule 04.11.2009 13:24:19 (muokattu 04.11.2009 13:35:53) | |
---|
markkuliini: No jaa, mulla on ollut 5" supra.... Mulle kirkkaat metallit (teräs, alumiini, titaani jne) soundaavat "suorilta". Vähän niinkuin vodkat. :) Tummat metallit (messinki, kupari, pronssi jne), niissä taas on moniuloitteisempi soundi. Complex on kuvaava sana lontoon murteessa. Vähän niinkuin viskit. :) jees, mullakin on 5 supraa (60-70-00 luvuilta), joista mieleisin on tuo 2005 perus supra. vodka? viski? mikähän rumpu olis sellainen mikä soundais rehelliseltä Kossulta? sellasen mä haluun!;) kaikkihan nää on makuasioita, ja sama rumpu soundaa eri päivinä erilaiselta, riippuen myöskin mielentilasta. edit: niin, ja eihän acrossa oo perus supraan muuta eroa kun se ettei oo kromia ja 2 lugiriviä vähemmän? ja että sitä ei saa 6,5 tuumaa syvänä? edeit edit: Kohta alkaa välitunti kouluissa, joten eiköhän Hollmi sieltä saada kommentoimaan haukkana...ellei ole näin muodikkaasti lomautettuna... www.fillmore.fi |
markkuliini 04.11.2009 13:35:06 (muokattu 04.11.2009 13:39:09) | |
---|
sakkemule: edit: niin, ja eihän acrossa oo perus supraan muuta eroa kun se ettei oo kromia ja 2 lugiriviä vähemmän? ja että sitä ei saa 6,5 tuumaa syvänä? Totta, mun 5" supra ja acro oli about saman ikäisiä. Viritin samoilla kalvoilla samaan vireeseen, soitin sokkona niin että kaveri vaihteli rumpuja. Ero oli selvä, acro voitti joka kerta. Tosin voi myös olla yksilöeroista kyse. Jaa ei saa acroa 6,5"? Check this out, ja etenkin hinta! :) http://cgi.ebay.com/LUDWIG-14-x-6-5 … DefaultDomain_0?hash=item2ea8a9b7dc Ei noita paljoa tehty, prototyyppejä joitakin. Mutta on noita muutamia putkahtanut aina eBayhin. Tuo taisi olla tuolla buy it now hinnalla. Ehti olla muutaman minuutin ehkä. Käyntejä sivulla ehti tulla kokonaista 9. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
sakkemule 04.11.2009 13:41:16 | |
---|
markkuliini: Totta, mun 5" supra ja acro oli about saman ikäisiä. Viritin samoilla kalvoilla samaan vireeseen, soitin sokkona niin että kaveri vaihteli rumpuja. Ero oli selvä, acro voitti joka kerta. Tosin voi myös olla yksilöeroista kyse. Jaa ei saa 6,5"? Check this out, ja etenkin hinta! http://cgi.ebay.com/LUDWIG-14-x-6-5 … DefaultDomain_0?hash=item2ea8a9b7dc Ei noita paljoa tehty, prototyyppejä joitakin. Mutta on noita muutamia putkahtanut aina eBayhin. Tuo taisi olla tuolla buy it now hinnalla. Ehti olla muutaman minuutin ehkä. Käyntejä sivulla ehti tulla kokonaista 9. katos perkele. meni halvalla. miks vitussa mä en koskaan osu kohalle kun tollaisia lahjoituiksia on...? ja aivan totta on, että ei se rummun kalleus ratkaise mitään, ei siis yhtään mitään. mulla on sellanen ludwigin muistaakseni universal model, 20 luvulta, ja siinä on nahkakalvo, ja se soundi on ihan jotain käsittämätöntä. ei ees raaski soittaa sillä... siinä on vaan 6 putkilugia, ja vireeseen sen saa ihan helpolla kuitenkin. se on ollu halpisrumpu siihen aikaan, ja ei ne nyttenkään paljoa maksa. suosittelen... joko palataan takaisin alkuperäiseen puulaji jutusteluun...? www.fillmore.fi |
markkuliini 04.11.2009 13:43:02 | |
---|
sakkemule: joko palataan takaisin alkuperäiseen puulaji jutusteluun...? Eikun julistetaan metallit puulajeiksi. Päästään helpommalla. :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
sakkemule 04.11.2009 13:51:02 | |
---|
markkuliini: Eikun julistetaan metallit puulajeiksi. Päästään helpommalla. :) entäs kivi? tai kivettynyt puu jostain dinosaurusten ajalta? tuliskos siitä hyvä soundi? www.fillmore.fi |
OPJ1974 04.11.2009 14:44:52 | |
---|
sakkemule: entäs kivi? tai kivettynyt puu jostain dinosaurusten ajalta? tuliskos siitä hyvä soundi? Millainenkohan soundi mahtaa olla silloin, jos rumpu on messinkiä ja rumpali vettynyt puupää (en vielä osaa sanoa, kun en ole omaa soittoani äänitellyt lainkaan)? :) Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
Vallu-Veke 04.11.2009 14:57:13 | |
---|
markkuliini: Eikun julistetaan metallit puulajeiksi. Päästään helpommalla. :) Jos täälläpäin tilaa ruokamultaa, saa savilastin..... Fysiikanlaki: Kaikki tunnetut alkuaineet muuttavat ainakin sen jälkeen muotoaan, kun on jo ehtinyt maksamaan ne ja ne saapuvat perille toimitusosoitteeseen. |
hollmi-5 04.11.2009 16:39:41 | |
---|
Siis summa ja summarunarum... Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Loppiupelissä kapulaote, kapula ja tipin materialli sekä muotokin. Siksi on mahdotonta yleistää ja vetää soundikarttaa materiaalien välille. Olen erehtynyt kuulemaan puisen virpan metalliseksi ja päinvastoinkin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 04.11.2009 18:22:33 | |
---|
hollmi-5: Siis summa ja summarunarum... Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Loppiupelissä kapulaote, kapula ja tipin materialli sekä muotokin. Siksi on mahdotonta yleistää ja vetää soundikarttaa materiaalien välille. Olen erehtynyt kuulemaan puisen virpan metalliseksi ja päinvastoinkin. Mun mielestä ei ole ollenkaan mahdotonta yleistää, jos miettii asiaa henkilökohtaisella tasolla. Eihän minun OMA kapulaote, tapa virittää tai soittotatsi muutu kun itse soitan. Ja soitan itse asiassa yleensa aina samanlaisella kapulallakin ja aika saman tyylisillä kalvoilla. Tällä lailla ajatellen se itse rummun rooli onkin itselleni paljon isompi kun noita muuttujia poistuu. Nyt kun mietin, niin en muista että mulla olisi koskaan käynyt niin, että en olisi alkuun pitänyt jostain esim. virvelistä(jos olen sen saanut itse virittää eikä kalvot ole ihan loppu tai jotain ihan outoa), mutta sitten eri kalvoilla ja vireellä olisin siihen ihastunut. Kyllä mulla se rummun perussoundista tuleva vaikutelma on aina pysynyt. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
hollmi-5 04.11.2009 21:10:17 (muokattu 04.11.2009 21:52:28) | |
---|
markkuliini: Mun mielestä ei ole ollenkaan mahdotonta yleistää, jos miettii asiaa henkilökohtaisella tasolla. Eihän minun OMA kapulaote, tapa virittää tai soittotatsi muutu kun itse soitan. Ja soitan itse asiassa yleensa aina samanlaisella kapulallakin ja aika saman tyylisillä kalvoilla. Tällä lailla ajatellen se itse rummun rooli onkin itselleni paljon isompi kun noita muuttujia poistuu. Nyt kun mietin, niin en muista että mulla olisi koskaan käynyt niin, että en olisi alkuun pitänyt jostain esim. virvelistä(jos olen sen saanut itse virittää eikä kalvot ole ihan loppu tai jotain ihan outoa), mutta sitten eri kalvoilla ja vireellä olisin siihen ihastunut. Kyllä mulla se rummun perussoundista tuleva vaikutelma on aina pysynyt. Ihan hyvä pointti! Sinä kuulostat sinulle ja minä minulle. Siksi on vaikea vetää karttaa soundille, kun se on enemmän osiensa summa, jossa sinä itse olet aika tärkeä. Olen itsekin huomannut, että perussoundi säilyy virityksistä ja kalvotuksista huolimatta. Kuitenkin monta rumpua on vastaan tullut, joissa settaus ei toimi minulle, mutta oman viritystuokin jälkeen onkin ollut ihan mieleinen rumpu. Noista vintagerumpujen yksisoundisuudesta minulla on eri näkemys aiempien mielipiteiden suhteen. Olen saanut hyvää soundia monilla eri kireyksillä vaikkapa omasta -66 Ludwig-setistäni. Ja kohdannut useampia settejä, jotka ovat olleet oikein mieleisiä, vaikka viritykset ovat vaihdelleet. Tosin usein settaukset ovat olleet aika pieleen ja kalvotuksetkin turhan "vintage", eli erittäin virahtaneet, joita ei enää saa soimaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 04.11.2009 21:46:08 (muokattu 05.11.2009 11:04:49) | |
---|
katos perkele. meni halvalla. miks vitussa mä en koskaan osu kohalle kun tollaisia lahjoituiksia on...? Aika selvästi ilmoitti että ainoastaan kotimarkkinoille joten no bad. 100 taalaa tuosta on kyllä käsittämätön hinta. |
moderndrummer88 04.11.2009 22:32:05 (muokattu 04.11.2009 22:35:01) | |
---|
Kailis: 120 taalaa tuosta on kyllä käsittämätön hinta. Niinpä, onneksi se myi sentään sen sadalla dollarilla, eikä millään käsittämättömällä 120 dollarilla. Relaxin' At Camarillo... |
tml 04.11.2009 23:41:05 | |
---|
markkuliini: kumipuu? (eli gumwood, mitä lie suomeksi, eucalyptus?), Gretscheissä käytetty 'gum wood' on hieman hankala käsite, koska termiä käytetään monesta puulajista, jotka eivät ole sukua keskenään. Kyseessä on ilmeisesti American Sweetgum (LIQUIDAMBAR styraciflua), eli suomeksi lännenambrapuu (Suomessa lähinnä koristekasvi). Sitä käytetään huonekaluihin ja viiluihin ja Jasper, joka aikaisemmin valmisti Gretschin rungot, oli huonekalutehdas. |
Kailis 05.11.2009 00:46:35 | |
---|
moderndrummer88: Niinpä, onneksi se myi sentään sen sadalla dollarilla, eikä millään käsittämättömällä 120 dollarilla. Mites viisastelija selvittää sen 20 taalan rahdin? |
markkuliini 05.11.2009 00:56:34 (muokattu 05.11.2009 00:58:04) | |
---|
Kailis: Mites viisastelija selvittää sen 20 taalan rahdin? Myyjä myy rummun 100 dollarilla. Postitus maksaa 20. Se on eri hinta/kustannus. Käteen jää myyjälle n.100. Jos myyjältä kysyy "paljoll..tai siis vähälläkö myit, idiootti", niin vastaus on "satasella". Jos taas olisi ollut puhetta paljollako se ostettiin, niin asia olisi aivan eri. :D Edit: Joskin sinähän et puhunut muusta kuin "hinnasta". MD88 puhui myymisestä. Teidän flaidis. Jatkakaa.... "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Kailis 05.11.2009 11:05:21 | |
---|
markkuliini: Myyjä myy rummun 100 dollarilla. Postitus maksaa 20. Se on eri hinta/kustannus. Käteen jää myyjälle n.100. Jos myyjältä kysyy "paljoll..tai siis vähälläkö myit, idiootti", niin vastaus on "satasella". Jos taas olisi ollut puhetta paljollako se ostettiin, niin asia olisi aivan eri. :D Edit: Joskin sinähän et puhunut muusta kuin "hinnasta". MD88 puhui myymisestä. Teidän flaidis. Jatkakaa.... Ei tarvitse. Korjasin tekstin. Huh huh... |
moderndrummer88 05.11.2009 14:14:26 (muokattu 05.11.2009 14:20:00) | |
---|
Kailis: Mites viisastelija selvittää sen 20 taalan rahdin? Joo ja kyllähän se yleensä menee niin, että kun puhutaan hinnasta niin se ei vielä sisällä mitään postikuluja... Voihan olla myöskin niin, että ostaja sattuu olemaan samasta kaupungista, tai edes lähimailta... Relaxin' At Camarillo... |
Juu ostampa varmaan sitten ne mcx kun se alapää heeeeeehehhhheeeeee alapääeheheheeee:DXD soundi kiinostais. Soitetaan tai ei soiteta, mutta ei rampata! |
Kailis 06.11.2009 15:37:53 | |
---|
moderndrummer88: Joo ja kyllähän se yleensä menee niin, että kun puhutaan hinnasta niin se ei vielä sisällä mitään postikuluja... Voihan olla myöskin niin, että ostaja sattuu olemaan samasta kaupungista, tai edes lähimailta... Myyjä ilmoittaa; Since this item is already packed, it will ship within 2 business days after receiving the cleared payment through Paypal. I only accpet payment through Paypal at this time. Tätä on aika vaikea tulkita niin että voisi noutaa ilman postikuluja. Mut oli miten oli... |