Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pienet aktiivipöntöt liikkuvaan edittiin
1 2
kivi
05.11.2009 13:36:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli juuri niin.
 
Tarkoitus olisi kasata pieni edittityöasema lähinnä leffaäänen, -dialogin ja musiikin editointiin ja työstämiseen, kokonaisuuden pitäisi olla mukana kannettavissa (matkalaukkukokoa) ja tilat joissa työskennellään on mitä sattuu - todennäköisesti akustoimattomia, liian pieniä ja matkustajakotitasoa. Lähikentillä mennään, ja nekin sieltä pienimmästä päästä.
 
Haussa on hyvä hinta-laatusuhde, ei välttämättä paras kattaus mitä vain rahalla saa, vaan luotettava perussetti. Edullisuus ei ole haitaksi.
 
Mielessä on esimerkiksi ADAM A5, Genelec 8020, Yamaha HS50M.. mitä muita? Referensseinä on jo Avantone MixCubet, eli kokonaisvaltaisempaa soundia haetaan.
 
Ideoita, ystävät?
 
Kivi
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Niq
05.11.2009 15:43:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.profel.fi/pro_studio.html
 
Nuo PA30:t on aika älyttömät kaiuttimet kokoisekseen. Piti ihan hieraista silmiään että mistäs se ääni oikeasti tulee, ei näistä kahvipaketeista ainakaan. :)
 
Jälleenmyyjät löytyy sieltä sivulta, luulis jossain olevan demottavanakin. Ainakin mitä itse suunnittelija/yrittäjä itse puhui, että melko monellakin liikkuvalla pro-hemmolla ois moiset käytössä. Ylekään nyt ei niin huono referenssi ole.
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
kivi
05.11.2009 16:06:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq:
Jälleenmyyjät löytyy sieltä sivulta, luulis jossain olevan demottavanakin.

 
Ensi silmäyksellä ei noita studio-malleja oikein vielä jälleenmyyjien omilla sivuilla ollut että olis päässyt tekemään hintavertailua, mutta jos parihinta vastaa kotimallien hintoja, niin ihan mukavasti oikealla alueella ollaan. Kipparat näytti kans kivalta, tosin jonkun hifilehden kommentti että "bassoihin pitää ottaa tukea takana olevasta seinästä" hiukan hymyilytti.
 
Pitääpä tutustua tarkemmin.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Niq
05.11.2009 16:21:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Ensi silmäyksellä ei noita studio-malleja oikein vielä jälleenmyyjien omilla sivuilla ollut että olis päässyt tekemään hintavertailua, mutta jos parihinta vastaa kotimallien hintoja, niin ihan mukavasti oikealla alueella ollaan. Kipparat näytti kans kivalta, tosin jonkun hifilehden kommentti että "bassoihin pitää ottaa tukea takana olevasta seinästä" hiukan hymyilytti.
 
Pitääpä tutustua tarkemmin.

 
Elektroni.fi -kaupassa studiomalli ois 340,-
 
En ole kylläkään ihan satavarma mikä versio oli se, mitä itse olen kuunnellut, se kuitenkin oli jonkun tyypin liikkuva studio yksillä pikkumessuilla esitteillä, missä niitä itsekin pääsin koekuuntelemaan. Työkaverilla löytyy 5kpl noita kuluttajamallin pienokaisia kotiteatteristaan, aika puhtaastihan ne tuntui nekin soivan.
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
axelsson
05.11.2009 16:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Gensujahan puoltaisi ainakin niille saatavilla oleva kantokassi!
 
http://www.thomann.de/fi/genelec_8020_trage_tasche.htm
 
kivi
05.11.2009 18:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

axelsson: No Gensujahan puoltaisi ainakin niille saatavilla oleva kantokassi!
 
http://www.thomann.de/fi/genelec_8020_trage_tasche.htm

 
Mulla on jo parikin Genelec-kassia (joskaan ei tollasta topattua). Ja t-paitaa, kiitti Asa.
:-D
 
Tässä ei nyt tekstiileillä ratkaista kauppaa. Tosin voi olla että Geneihin päätyy ihan muista syistä.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
kivi
05.11.2009 18:44:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Elektroni.fi -kaupassa studiomalli ois 340,-
 
Eli pari maksais 180 euroa enemmän kuin kuluttajamalli (550/pari). On siinä säädöillä ja balansoidulla tulolla tietysti pakko ollakin joku hinta.
 
Hmm.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Harsu
05.11.2009 21:34:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahan HS50M:iä voin lämpimästi suositella. Selkeät ja erottelevat. Alle 100Hz:n alkaa laskemaan jyrkästi, mutta jos botnealueelle on kovasti tarvetta, myös noiden isoveljiä HS80:iä kannattaa harkita. Ne kykenevät kait jopa sinne 40-50Hz kohtuu hyvin ja toverit kehuneet mainioiksi.
 
Hintalaatusuhde enemmän kuin kohillaan, eikä edes subi (HS10W) maksa paljoa jos senkin lisäksi haluaa.
 
koponen
05.11.2009 22:44:48 (muokattu 05.11.2009 22:45:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä varaosa/hätätapaus/takuu/äkkiä jotain lainaksi, kamat hajosi -typpisten tilanteiden takia tässä maassa Genelec. Adam A5 on myös pirun hyvä toistin, mutta itse työkaluksi ottaisin G:n 8020:n joka on pommin kestävä ja jos hajoaa niin apu on aina lähellä.
 
I'm endorsed by Marshall
vanaha kettu
05.11.2009 22:56:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harsu: myös noiden isoveljiä HS80:iä kannattaa harkita.
 
Eikö noi ala olla jo siinä rajoilla, etteivät ole enää pienet? En ole kyllä livenä noita nähnyt, mutta vaikuttais aika kookkailta.
 
virtalahde
05.11.2009 23:32:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä ehkä taipuisin pienten Genelecien suuntaan, vaikka muuten en voikaan kyseisiä pönttöjä sietää. Niissä pienimmissä on sentään järkevämpi soundi, eikä sellainen "mistä tuo basso oikein tulee / anna paitasi, tungen sen tuonne refleksiaukkoon" -soundi.
 
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
Lennu
06.11.2009 01:41:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanaha kettu: Eikö noi ala olla jo siinä rajoilla, etteivät ole enää pienet? En ole kyllä livenä noita nähnyt, mutta vaikuttais aika kookkailta.
 
On kyllä aika isot, ei ihan matkalaukkumeininkiin.
 
"Positiivista kommenttia voi kyllä antaa, koska se tekee iloisen mielen. Negatiivinen kommentti vaan vituttaa."
Mikael
06.11.2009 10:26:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa pikkugensuissa on muuten tosi kätevää vaihtelevan sijoittelun kannalta sekä se pod-systeemi jolla niitä voi tiltata eteen tai taakse + ne menee suoraan mikkistaagin nokkaan.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Harsu
06.11.2009 11:32:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: On kyllä aika isot, ei ihan matkalaukkumeininkiin.
 
Se on kyllä totta.
 
PolkaTulk
06.11.2009 12:10:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Noissa pikkugensuissa on muuten tosi kätevää vaihtelevan sijoittelun kannalta sekä se pod-systeemi jolla niitä voi tiltata eteen tai taakse + ne menee suoraan mikkistaagin nokkaan.
 
On joo kätevät, enkä ite nää niitä mitenkään isoina. Itellä on mobiilisetupissa rackbagi, jossa macbook pro, motu 828mk3, focusrite adatti + sekalaiset piuhat, toi genekassi, ja yks laukku jossa mikit, loput piuhat ja sellaset pienet limpulliset pöytämikkitelineet genejen korokkeiks, ei aina se pelkkä tilttaaminen riitä..
Mahiksien mukaan kassi mikkitelineille, tosin usein mennään clamppimikeillä niin pitkälle kun päästään ja sitten ruvetaan patentoimaan.
Tää siis äänitys-setuppi joka kulkee esim. junassa mukana pienellä hikoilulla, auto kun ois ihan liian luksusta.
 
Mikael
06.11.2009 12:16:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo mulla on myös varuilla K&M 20cm pikkulimppuständit...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
dewil
06.11.2009 13:05:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on itselläni Proxsonicsin Pro-X kailottimet, jotka on iästään huolimatta pirun hyvät purkit.
Sillä mää vaan, että toi Profel on byggattu proxsoniksin pohjille ja jos nää uudet pöntöt soundaa
vähänkään sinnepäin, niin silloin ovat ehdottomasti tutustumisen arvoiset.
Noista profeleista en oo kuullu ku noita pienimpiä malleja kerrostalon olkkarissa ja ne soundas muistaakseni erittäin mukavilta, minkä tärykaiuilta kuuli.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Niq
06.11.2009 15:20:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Mulla on itselläni Proxsonicsin Pro-X kailottimet, jotka on iästään huolimatta pirun hyvät purkit.
Sillä mää vaan, että toi Profel on byggattu proxsoniksin pohjille...

 
Sama ukko on molempien merkkien taustalla. Veti aikoinaan täällä kaiuttimenrakennuskursseja paikallisessa työväenopistossa, nyt hieman hatuttaa kun ei tullut koskaan mentyä. Hauska tyyppi, ei kannata ajautua keskustelemaan jos on kiire, sillä juttua piisaa. :)
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
hape
06.11.2009 15:32:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Mulla on itselläni Proxsonicsin Pro-X kailottimet, jotka on iästään huolimatta pirun hyvät purkit.
Sillä mää vaan, että toi Profel on byggattu proxsoniksin pohjille ja jos nää uudet pöntöt soundaa
vähänkään sinnepäin, niin silloin ovat ehdottomasti tutustumisen arvoiset.
Noista profeleista en oo kuullu ku noita pienimpiä malleja kerrostalon olkkarissa ja ne soundas muistaakseni erittäin mukavilta, minkä tärykaiuilta kuuli.

 
Mulla on samaiset Pro-X.t ja tykkään myös. Olen keskustellut Profelin suunnittelijan kanssa ja hän kerto että nykyinen malli Pro Studio 65 on ihan sama kuin tuo vanha Proxsonics Pro-X. Siinä on kotelossa jotain pientä eroa, vanhassa mallissa on kaks pienempää refleksiputkea ja uudessa yks isompi, mutta herra sano että ovat spekseiltään ja soundiltaan käytännössä identtiset.
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Aki
12.11.2009 00:11:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli uutena tuotteena tietoisuuteen Audioengine A2 ja A5. Enemmän kuitenkin ehkä budjettiluokassa (2" 199€, 5" 349€), mutta kovin hulppeita arvosteluja ovat saaneet. Tekisi mieli hankkia ihan kokeilunhalun tyydyttämiseksi.
 
http://cdon.fi/kotielektroniikka/df … ine_2_2.0_pc-speaker_-_white-784867
 
Itselleni hankin vastaavaan käyttöön M-Audion 3" parin 90€:lla. Sai tähän hätään, ja parilla modauksella noiden soundiin voi jopa perustaa pieniä päätöksiä.
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «