Aihe: Slayer - yleistä keskustelua
1 2 3 4 593 94 95 96 97131 132 133 134 135
Rhapa
04.11.2009 21:41:56
Ron McGovney: Ihmetyttää kyllä tuo soolo-hajoilu: ite koen vilpittömästi että Slayerin kaaossoolot sopii useimmiten helvetin hyvin biisien tunnelmaan, maltillisempaan tunnelmointiin mulla on tuolla ihan riittävästi Zeppeliniä, Floydia ja Metallicaa...:)

Ihan hyvä, että toimii joillekin. Itse en jaksa/kykene lähestyä asiaa huumorimielessäkään. Paska kun kuulostaa yksinkertaisesti paskalta. Oikeasti hyvä soolo tekisi hyvää monille biiseille. Itse asiassa soolojen kokonaan pois jättäminen olisi enemmän kuin suositeltavaa Slayerille. Se pitäisi myös iskeä kiveen lakitauluksi, jotta ihmiskunta voisi säästyä tulevaisuudessa tältä irvokkaalta toiminnalta.

Ei, se ei ollut vitsi.
gigity gigity
Henkka370
04.11.2009 22:00:14
Ron McGovney: Ihmetyttää kyllä tuo soolo-hajoilu: ite koen vilpittömästi että Slayerin kaaossoolot sopii useimmiten helvetin hyvin biisien tunnelmaan,

Kyllä. Slayer soolot on parasta mitä sleijeribiisissä voi olla.
SaiPa. Detroit sucks! Lyökää mua plussalla päähän!
trashjones
04.11.2009 22:03:20
Henkka370: Kyllä. Slayer soolot on parasta mitä sleijeribiisissä voi olla.

Eikä ole, Fakta. Tuo on sitä ylifanittamista jonka hurmoksessa niellään minkälaista paskaa tahansa.
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
d3monilaama
04.11.2009 23:19:56
trashjones: Eikä ole, Fakta. Tuo on sitä ylifanittamista jonka hurmoksessa niellään minkälaista paskaa tahansa.

No sanotaanko, että mä en ainakaan osaisi muunlaisia sooloja kuvitellakaan Slayerin biiseihin kuin tuollaista kaoottista randomtilua. Tietty jossain vaiheessa mukaan tullut efekteillä kikkailu saattaa mennä välillä yli, mutta kyllä ne vaan bändiin kuuluu.
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
aivokuolio
05.11.2009 00:21:12
trashjones: Eikä ole, Fakta. Tuo on sitä ylifanittamista jonka hurmoksessa niellään minkälaista paskaa tahansa.

Paskanmarjat. Onko ne Lombardon fillitki huonoja koska ne ei mene samalla tavalla kuin muilla?

Slayer on Slayer vaikka voissa paistais ja nuo persoonalliset jutut ympättynä siihen vanhan hardcoren raivoon tekevät bändistä mitä se on. Ei kaiken tartte mennä aina sääntöjen mukaisesti.
Rhapa
05.11.2009 06:19:23
aivokuolio: Paskanmarjat. Onko ne Lombardon fillitki huonoja koska ne ei mene samalla tavalla kuin muilla?

Nyt puhutaankin ihan eri asiasta. Poikkeavan hyvä - paska.

Slayer on Slayer vaikka voissa paistais ja nuo persoonalliset jutut ympättynä siihen vanhan hardcoren raivoon tekevät bändistä mitä se on. Ei kaiken tartte mennä aina sääntöjen mukaisesti.

Ja jos joku uusi bändi vetäisi tällaista ropellusta levylle, niin jannut nauraisi täällä ihan kippurassa. Ei, kaiken ei tarvitse mennä sääntöjen mukaan mutta mielyttääkseen musiikillista korvaani, on siinä oltava jokin juttu, mikä oikeasti mielyttää musiikillista korvaani. Nuo ripuloinnit ei sitä tee. Sori.
gigity gigity
Ben_D
05.11.2009 07:55:23

Mites ihmeessä se piipitys sooloista alkaa vuonna 2009 kun niitä on vedelty tohon tyyliin jo vuodesta 85? Ekalla tais vielä mennä vähän kaaosta hakiessa, mutta sitten läks. Jos Slayerin biisiin täräyttäis (maailman parhaan, IMO) soolokitaristin Alex Skolnickin upean melodisen soolon niin siinä vaiheessa aukeais kyllä suu, että mitä vittua!
Fleshred New EP Streaming@http://www.myspace.com/fleshred
Rhapa
05.11.2009 08:26:40 (muokattu 05.11.2009 08:30:05)
Ben_D: Mites ihmeessä se piipitys sooloista alkaa vuonna 2009 kun niitä on vedelty tohon tyyliin jo vuodesta 85? Ekalla tais vielä mennä vähän kaaosta hakiessa, mutta sitten läks. Jos Slayerin biisiin täräyttäis (maailman parhaan, IMO) soolokitaristin Alex Skolnickin upean melodisen soolon niin siinä vaiheessa aukeais kyllä suu, että mitä vittua!

Piipitys on jatkunut mun kohdalla niin kauan, kuin olen Slayeria kuunnellut. Luultavasti kusisin hunajaa, jos Skolnick tai Waters olisi riiapissut soolon vaikkapa playing with dolls:iin.

Vaikka se monen mielestä kuuluu slayeriin. niin minun mielestä bändi olisi helvetin paljon parempi ilman paskoja sooloja. Eläkää valheessa ja kieltäkää tosiasiat itseltänne tai olkaa eri mieltä. Ihan sama.

Edit. Ehkäpä, Ben, piipitys vuonna 2009 myös juontaa juurensa vuonna 2009 julkaistusta levystä, joka sisältää niitä sooloja. Mutta vain "ehkä".
gigity gigity
Räkkipeli
05.11.2009 10:27:49
Rhapa: Eläkää valheessa ja kieltäkää tosiasiat itseltänne tai olkaa eri mieltä. Ihan sama.

Thahaha. :D Tosiasiat... Tosiasia on se, että se on sinun mielipiteesi, ei fakta.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Ben_D
05.11.2009 10:47:45 (muokattu 05.11.2009 10:49:38)

Räkkipeli: Thahaha. :D Tosiasiat... Tosiasia on se, että se on sinun mielipiteesi, ei fakta.

Niin...faktahan on edelleen se, että Slayerilla ei ole paskoja sooloja ;)

Uuh -> http://www.youtube.com/watch?v=9ayy4KqN9OU
Rhapa
05.11.2009 11:07:29
Räkkipeli: Thahaha. :D Tosiasiat... Tosiasia on se, että se on sinun mielipiteesi, ei fakta.

Niinhän mä vähän koitin vihjatakin siinä lauseen lopussa. Wink wink,
gigity gigity
Bullitt
05.11.2009 15:38:09
Kappas, uusi Slayerhan toimii yllättävällä tavalla. Oletin että levyn taso olisi ollut jotain paskan ja kuran välimaastosta mutta tätähän kuunteleekin ihan huvikseen. Ja pahoittelen paskaa panostani keskusteluun, jatkakaa tappelua.
Kaikki paitsi veneily on turhaa. "Jes voitettiin. Eurokin on kalliimpi ku dollari. Ne on ihan läskejä." -Lennu
Conrad Lant
05.11.2009 16:33:36

Itse asiassa kitarasoolojen kokonaan pois jättäminen olisi enemmän kuin suositeltavaa kaikille. Se pitäisi myös iskeä kiveen lakitauluksi, jotta ihmiskunta voisi säästyä tulevaisuudessa tältä irvokkaalta toiminnalta.

Korjasin hieman, vaikka Slayerin soolot ovatkin nyt niitä harvoja kuunneltavia.
No one prayed for Sodom
Henkka370
05.11.2009 16:52:10
Slayer soolot on just parasta. Kyllä Ben_D tietää, uskokaa jo sitä! Jos slayerbiisiin heittäs minka tahansa muun soolon kuin slayersoolon tuloksena olisi monta kiloa paskaa
SaiPa. Detroit sucks! Lyökää mua plussalla päähän!
allupatukka
05.11.2009 16:56:33

Kyllähän osa Slayerin sooloista sopii biiseihin, mutta jos lähestytään sooloa pelkästään "musiikillisen sisällön" kautta, soolot ovat täyttä häränpaskaa. Tuollaista räpellystä ei varmaan kukaan kuuntelisi ilman sitä muuta kappaletta.

Eivät nuo räpellys-soolotkaan hyviä biisejä pilaa, kyllä niihinkin tottuu jos muuten pitää slayerin kaltaisesta musiikista. (Snuff on ehdoton poikkeus tuohon) Mutta ainakaan minun mielestäni soolo ei itsessään ole hyvä jos se vain sopii kappaleeseen. Kyllähän esim. monien teinirokkibändien soolot sopivat bändien kappaleisiin vaikka niissä saattaa olla vain kolme nuottia parilla pitkällä vibraatolla ja jokin kliseinen bendikikka. Ovatko nekin sitten hyviä kerran sopivat biiseihin?

Slayerin soolot menevät samaan sarjaan. Kun turha kaahailu sopii biisiin eli sooloon ei tarvi sisällyttää mitään musiikillista ja ei haittaa vaikka soolo on soitettu teknisesti päin persettä, mutta ne ovat silti hyviä? Tuntuu siltä, että ihan sama mitä Kerry tai Jeff ruikkii kitarastaan, fanipojat runkkaavat sille koska se on FOKKING SLAYERII!1m,/ Ei hyvä...

Positiiviseksi asiaksi sooloissa toteaisin kuitenkin tuon symboolisen vaikutelman, mikä täällä jossain mainittiinkin. Säännöistä ei välitetä vaan kovapäisesti vedetään omalla asenteella, vuodesta ja levystä toiseen. Ja ompahan ainakin omaperäistä, ei kliseitä tarvi manailla...
Provosoitua vai provota itse, siinä vasta kysymys
Ben_D
05.11.2009 17:57:00 (muokattu 05.11.2009 18:04:52)

Tässä tapauksessa ei ole hevonpaskan väliä sillä, ovatko soolot musiikilisesti / musiikkiteorian mukaan oikein tai edes sinnepäin. Soolot musiikin mukaan...kaaokseen kaaossoolot. Tämän tyyppisessä kaauhauksessa se soolo on osa isoo kokonaisuutta eikä sitä pidä sieltä alkaa yksistään bongailemaan ja liikaa funtsimaan. Slayer on yksi intensiivimisimmistä bändeistä ikinä eikä mitään vitun järkee alkaa sinne tuuppaan kauniin melodisia sooloja. Jos haluaa hienoja sooloja niin kannattaa kuunnella vaikka Testamentia (=Skolnick) tai Megadethia (=Friedman)...heillä kun on soolontaustatkin ihan eri puusta veistettyjä kun esim. Slayerilla. Jos pohjalla on riffi from hell niin ei siihen vittu voi vetää mitään kaunista melodiaa.

Onneks Slayerin tai minkään muunkaan tykimmän thrash / death bändin sooloja ei tarvitse kenenkään muun pelkästään kuunnella kun EHKÄ äänittäjän / miksaajan.
Väinämöinen
06.11.2009 11:06:55
Ben_D: Tässä tapauksessa ei ole hevonpaskan väliä sillä, ovatko soolot musiikilisesti / musiikkiteorian mukaan oikein tai edes sinnepäin. Soolot musiikin mukaan...kaaokseen kaaossoolot. Tämän tyyppisessä kaauhauksessa se soolo on osa isoo kokonaisuutta eikä sitä pidä sieltä alkaa yksistään bongailemaan ja liikaa funtsimaan. Slayer on yksi intensiivimisimmistä bändeistä ikinä eikä mitään vitun järkee alkaa sinne tuuppaan kauniin melodisia sooloja. Jos haluaa hienoja sooloja niin kannattaa kuunnella vaikka Testamentia (=Skolnick) tai Megadethia (=Friedman)...heillä kun on soolontaustatkin ihan eri puusta veistettyjä kun esim. Slayerilla. Jos pohjalla on riffi from hell niin ei siihen vittu voi vetää mitään kaunista melodiaa.

Oon hyvinkin paljon samaa mieltä, paitsi että mun mielestä sillä on väliä, miten Slayerin soolot suhteutuvat perinteisempiin teoriaratkaisuihin - nimenomaanhan niiden ei pidä mennä tuttujen skaalojen mukaan! Mun mielestä silloin, kun tehdään musiikkia ja kappaleita, kaikkein tärkeintä on kokonaisuus ja yleismeininki - sitä pitää yksittäisten biisiosien palvella mahdollisimman hyvin. Ja näin intensiivisellä bändillä tää korostuu vielä entisestään, silloin liikkumavaraa on vähemmän.

Jos Slayer ei ollut se ensimmäinen tuolla soolotyylillä soittava bändi, niin on se ainakin se bändi, jolta kaaostyyliset vaikutteet soolosoittoon useimmiten ammennetaan - ja se bändi, johon tyyli yleensä yhdistetään. Son kivaa, kun bändillä on oma juttunsa. Oma juttunsa on mm. Skolnickilla ja Friedmanillakin, ei sillä. Ja siksi he käyttävätkin sitä omassa musiikissaan. ;)
"Support music, not rumors." - Chuck Schuldiner
Caught In The Between Cause of Death Frozen Semen
Musta Arkipyhä
06.11.2009 12:43:55
Ben_D: Tässä tapauksessa ei ole hevonpaskan väliä sillä, ovatko soolot musiikilisesti / musiikkiteorian mukaan oikein tai edes sinnepäin. Soolot musiikin mukaan...kaaokseen kaaossoolot. Tämän tyyppisessä kaauhauksessa se soolo on osa isoo kokonaisuutta eikä sitä pidä sieltä alkaa yksistään bongailemaan ja liikaa funtsimaan. Slayer on yksi intensiivimisimmistä bändeistä ikinä eikä mitään vitun järkee alkaa sinne tuuppaan kauniin melodisia sooloja. Jos haluaa hienoja sooloja niin kannattaa kuunnella vaikka Testamentia (=Skolnick) tai Megadethia (=Friedman)...heillä kun on soolontaustatkin ihan eri puusta veistettyjä kun esim. Slayerilla. Jos pohjalla on riffi from hell niin ei siihen vittu voi vetää mitään kaunista melodiaa.

Onneks Slayerin tai minkään muunkaan tykimmän thrash / death bändin sooloja ei tarvitse kenenkään muun pelkästään kuunnella kun EHKÄ äänittäjän / miksaajan.

Ei kai kukaan ole kauniin melodian perään kuuluttanutkaan? Sen sijaan Slayerin soolot on niin taustan sävellajin ulkopuolella ,että ne on lähes toisessa universumissa :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Traditional
06.11.2009 12:49:56
PsychedelicWarlord: Ei kai kukaan ole kauniin melodian perään kuuluttanutkaan? Sen sijaan Slayerin soolot on niin taustan sävellajin ulkopuolella ,että ne on lähes toisessa universumissa :-)

Slayer ja Sävellaji samassa virkkeessä?
"For we who grew up tall and proud, In the shadow of the mushroom cloud"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)