Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Efektien asentaminen??
1
arviiti49
05.11.2009 17:54:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin Bossin valmiin efektilootan ja nyt tarviin neuvoja,kuinka laitan efektit järjestykseen.Vahvistin on Voxin 15 .Nyt myyjä neuvoi efektit tällain:
Ensin Volumepedal-särö-Bossin RE-20-chorus-tuner,siitä parilla piuhalla
laudan A ja B kanavaan siitä Voxiin,ongelmaksi jäi tuo Re-20 lätkytys,
neuvokaa viisaat jotka tiedätte !!
 
-Juice-
05.11.2009 17:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arviiti49: Ostin Bossin valmiin efektilootan ja nyt tarviin neuvoja,kuinka laitan efektit järjestykseen.Vahvistin on Voxin 15 .Nyt myyjä neuvoi efektit tällain:
Ensin Volumepedal-särö-Bossin RE-20-chorus-tuner,siitä parilla piuhalla
laudan A ja B kanavaan siitä Voxiin,ongelmaksi jäi tuo Re-20 lätkytys,
neuvokaa viisaat jotka tiedätte !!

 
Mahdoinko olla ainut, joka ei ymmärtänyt tästä oikein yhtään mitään. Re-20 Lätkytys?!
 
Nyt ollaan jännän äärellä!
Grugi
05.11.2009 18:04:33 (muokattu 05.11.2009 18:05:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HALT!!!
 
Nyt pikkasen iisimmin ja koitappa selittää ihan rauhassa mitä pedaaleita sulla on siellä?
 
SDMF
aristoteles666
05.11.2009 21:06:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arviiti49: Ostin Bossin valmiin efektilootan ja nyt tarviin neuvoja,kuinka laitan efektit järjestykseen.Vahvistin on Voxin 15 .Nyt myyjä neuvoi efektit tällain:
Ensin Volumepedal-särö-Bossin RE-20-chorus-tuner,siitä parilla piuhalla
laudan A ja B kanavaan siitä Voxiin,ongelmaksi jäi tuo Re-20 lätkytys,
neuvokaa viisaat jotka tiedätte !!

 
siirrä tuner ensimmäiseksi kitaran jälkeen
 
arviiti49
05.11.2009 21:13:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: HALT!!!
 
Nyt pikkasen iisimmin ja koitappa selittää ihan rauhassa mitä pedaaleita sulla on siellä?

 
Näin mulle ehdotettiin= Volumepedaali=Distortion=Bossin RE 20Space Echo=
Bossin Chorus=Bossin Tu-2=siitä kahdella piuhalla reikiin A+B ,kyseesä on Bossin
pedal Board,vahvistin Vox 15.
 
arviiti49
05.11.2009 21:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: siirrä tuner ensimmäiseksi kitaran jälkeen
 
Siis Tuner ekaksi,entä muut? Mulla on Distortion ,sitten Bossin RE20,chorus ja volumepedalali?
 
Ukkovaari
05.11.2009 21:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arviiti49: Näin mulle ehdotettiin= Volumepedaali=Distortion=Bossin RE 20Space Echo=
Bossin Chorus=Bossin Tu-2=siitä kahdella piuhalla reikiin A+B ,kyseesä on Bossin
pedal Board,vahvistin Vox 15.

 
Ainakin seuraavaa voisit kokeilla:
 
VolumePedaali -> Tuner -> Särkijä -> Chorus -> Space Echo
 
Eikös Noi Delayt ja Reverbi vehkeet kannattane laittaa ketjun viimeisiksi?
Tosin kaikkea voi kokeilla ja katsoa millaista soundia tulee milläkin järjestyksellä, sitten mihin on tyytyväinen niin käyttää sitä järjestystä.
 
arviiti49
05.11.2009 21:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Ainakin seuraavaa voisit kokeilla:
 
VolumePedaali -> Tuner -> Särkijä -> Chorus -> Space Echo
 
Eikös Noi Delayt ja Reverbi vehkeet kannattane laittaa ketjun viimeisiksi?
Tosin kaikkea voi kokeilla ja katsoa millaista soundia tulee milläkin järjestyksellä, sitten mihin on tyytyväinen niin käyttää sitä järjestystä.

 
Suuret kiitokset Sulle ja Isot Plussat!!!
 
koponen
05.11.2009 21:41:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arviiti49: Suuret kiitokset Sulle ja Isot Plussat!!!
 
Paitsi laita volumepedaali delayn ja choruksen väliin. En ole ikinä tajunnut volumepedaalia laudan alussa. Mitä ihmettä tekee kahdella volumella peräkkäin (kitara ja pedaali). Laittamalla volumepedaalin juuri enne delayta, saat kontrolloitua kitaran volumella sitä miten efektit käyttäytyy ja sitten pedaalilla muuteltua ihan vaan ulosmenevää tasoa.
 
I'm endorsed by Marshall
oiva tumpeloinen
05.11.2009 22:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: Paitsi laita volumepedaali delayn ja choruksen väliin. En ole ikinä tajunnut volumepedaalia laudan alussa. Mitä ihmettä tekee kahdella volumella peräkkäin (kitara ja pedaali). Laittamalla volumepedaalin juuri enne delayta, saat kontrolloitua kitaran volumella sitä miten efektit käyttäytyy ja sitten pedaalilla muuteltua ihan vaan ulosmenevää tasoa.
 
Mä ainakin olen niin huono, etten aina kerkeä vääntämään kitaran potikkaa, jos on tarpeeksi soittamista muutenkin. Silloin pedaali heti kitaran perässä on ihan toimiva ainakin mulla. Tää tulee lähinnä nopeissa swelleissä vastaan.
 
Simo78
05.11.2009 22:17:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mä ainakin olen niin huono, etten aina kerkeä vääntämään kitaran potikkaa, jos on tarpeeksi soittamista muutenkin. Silloin pedaali heti kitaran perässä on ihan toimiva ainakin mulla. Tää tulee lähinnä nopeissa swelleissä vastaan.
 
Mä en kerkee edes volymepedaalia painamaan:-D
 
oiva tumpeloinen
05.11.2009 22:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Mä en kerkee edes volymepedaalia painamaan:-D
 
Taitaa olla aika vaimeat swellit. =)
 
Jucciz
05.11.2009 22:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidat olla aikamoinen swellihousu.
 
oiva tumpeloinen
05.11.2009 22:28:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Taidat olla aikamoinen swellihousu.
 
Khyyl. Niin käy, kun ei ole vielä päässyt aikuisten maailmaan.
 
HeavyMachinery
05.11.2009 23:30:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Ainakin seuraavaa voisit kokeilla:
 
VolumePedaali -> Tuner -> Särkijä -> Chorus -> Space Echo.

 
Sellainen parnnu ehdotus että jären jokaisessa uudemmassa Vola spedussa on Tuner out Laita se viritin siihen niin se voi olla koko ajan päällä mutta polaisemalla volan pois voit virittää äänettömästi tai sitten niin että se kuuluu vähän vahvarista polkimella säätäen nääs !
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Wespa
06.11.2009 10:33:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Sellainen parnnu ehdotus että jären jokaisessa uudemmassa Vola spedussa on Tuner out Laita se viritin siihen niin se voi olla koko ajan päällä mutta polaisemalla volan pois voit virittää äänettömästi tai sitten niin että se kuuluu vähän vahvarista polkimella säätäen nääs !
 
Vaik tää meneekin hifistelyks nii mää en kyl laittas: http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/tunout.htm
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
HeavyMachinery
09.11.2009 11:34:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Vaik tää meneekin hifistelyks nii mää en kyl laittas: http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/tunout.htm
 
hmm.. Tuossa on kyllä iso totuuden siemen kun ultimaattista tonea haetaan. Itse en ole kitaralla käyttänyt noin mutta basolla on tullut ajettua aina. BassonToneloss on vaan positiivista kun turha yläpää kaikkoaa :D
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «