Aihe: wah pedaali
1 2 3 4 5
Cyanideish
05.11.2009 08:01:15
Onko kellään mitään kokemuksia BOSSin PW-10 wahista ?
McNulty
05.11.2009 10:10:03
demmelition: Onko kellään mitään kokemuksia BOSSin PW-10 wahista ?

On toki, vaan ei mitään erikoisempia tunteita herättänyt. Vähän sama asia kuin olisi polkenut Boss GT-8 tai GT-10 multiefektin wahia... ainakin soundipoliittisesti ajatellen. Mua on muutenkin alkanut risomaan wahit joissa on 40 erilaista mallinnusta ja 15 nappulaa joita kääntämällä ja vääntämällä saat nippanappa 2 toimivaa soundia (puhtaalle soundille ja särölle). Mielummin otan simppelin rocker-pedaalin (suom. huom. keinupedaali) jossa soundi toimii laakista, ilman säätöjä ja sählinkejä. Tällaiseksi osoittautui esim. Teesen Picture Wah.

Suosittelen toki testailemaan erilaisia vaihtoehtoja. Muista että soundi omaan korvaan ratkaisee.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
doctrine
05.11.2009 17:16:11 (muokattu 05.11.2009 17:17:11)

En nyt jaksa lukea koko ketjua joten pahoittelen jos joku on tämän jo tänne heittänyt, mutta omiin kokemuksiini vedoten suosittelen ehdottomasti WAHia jossa on jonkinmoinen ledi elikkäs merkkivalo ilmoittamassa siitä että onko se päällä vai ei... On meinaan harvinaisen kettumaista polkea monta kertaa sitä pedaalia ilman varmuutta että menikö se nyt pois päältä vai ei jne..

(edit typoij)
http://www.payloadband.info/
Jucciz
05.11.2009 18:11:18
doctrine: On meinaan harvinaisen kettumaista polkea monta kertaa sitä pedaalia ilman varmuutta että menikö se nyt pois päältä vai ei jne..

Monesti sen kyllä kuulee ja siihen pystyy reagoimaan aika helposti - ellei nyt soundi ole niin higain-mössöä, ettei siitä oikeasti enää erota, onko wahi päällä vai ei. Tähän mennessä en ole wahiini merkkivaloa tarvinnut, kun korvillakin wahin päälläolon huomaa käytännössä heti.
powerfly
06.11.2009 10:37:29
Jucciz: Monesti sen kyllä kuulee ja siihen pystyy reagoimaan aika helposti - ellei nyt soundi ole niin higain-mössöä, ettei siitä oikeasti enää erota, onko wahi päällä vai ei. Tähän mennessä en ole wahiini merkkivaloa tarvinnut, kun korvillakin wahin päälläolon huomaa käytännössä heti.

Komppaan!! Poljetaanko sitä vaukkua vaan sen takia että on makeen näköstä,vai sen soundin takia.
Ronkeli ei saa rinkeliä
doctrine
06.11.2009 11:23:58 (muokattu 06.11.2009 11:29:10)

hehheh, onpas teillä taas hauskat jutut. On pikkusen eri asia aloittaa riffi hiljaisuudesta kun ei tiedä onko se wahi jäänyt päälle kuin soittaa koko ajan jolloin sen luonnollisestikin kuulee. Hienoa tosin tietää, ettei esim Jukkix (vai mikä se sun nikkis nyt oli?) tarvitse merkkivaloja pedaaleihinsa. on se vaan niin eri äijä.

Wespa: Moniin niistä joissa ei ole lediä sellainen on äärettömän helppo modata. Esimerkkinä vaikka ihan perus Cry Baby ja Buddan wah.

Mun omat taidot elektroniikan saralla on aivan surkeat =/ Tykkään kyllä mun wahin soundista mutta juurikin tuon ledin puuttuminen on saanu mut miettimään uuden hankkimista. Osaatko suositella jotain pätevää kaveria joka tuon modauksen tekisi edullisesti?
McNulty
06.11.2009 11:37:23
doctrine: Mun omat taidot elektroniikan saralla on aivan surkeat =/ Tykkään kyllä mun wahin soundista mutta juurikin tuon ledin puuttuminen on saanu mut miettimään uuden hankkimista. Osaatko suositella jotain pätevää kaveria joka tuon modauksen tekisi edullisesti?

On sen verran helppo modi kyseessä, että siitä on helppo aloittaa elektroniikan harrastaminen.

Esim. täältä ja kohta "adding an LED"
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm

Osathan löytää esim. Uraltonesta. Tarvitset 3PDT kytkimen, ledin, kenties ledin kauluksen, yhden vastuksen ja pätkän johtoa. Kuluineen päivineen noin 10 euroa koko homma (kallein osa onpi tuo kytkin).

Jos tuntuu täysin mahdottomalta projektilta itselle, niin kysy Uraltonelta josko tekisivät wahiin TBP ja LED-modauksen. Myös m.netin jäseneltä Insane Kane voit kysyä modausapua. En osaa sanoa löytyykö kummallakaan taholla kiinnostusta moiseen, mutta kysyminenhän ei maksa mitään.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Wespa
06.11.2009 11:41:46
doctrine: Mun omat taidot elektroniikan saralla on aivan surkeat =/ Tykkään kyllä mun wahin soundista mutta juurikin tuon ledin puuttuminen on saanu mut miettimään uuden hankkimista. Osaatko suositella jotain pätevää kaveria joka tuon modauksen tekisi edullisesti?

Mikä wahi sulla sit on? Jos esim. ihan perus Dunlopin Cry Baby niin vaikka mä voin tehdä ton modin edullisesti, ja vaikka saman tien sen true bypassinkin. Ainoo vaan et sun pitäs ite porata jossain siihen se ledinmentävä kolo, itse kun en porakonetta omista ja ihan heti en mistään lainaankaan saa..
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
doctrine
06.11.2009 11:49:31

Wespa: Mikä wahi sulla sit on? Jos esim. ihan perus Dunlopin Cry Baby niin vaikka mä voin tehdä ton modin edullisesti, ja vaikka saman tien sen true bypassinkin. Ainoo vaan et sun pitäs ite porata jossain siihen se ledinmentävä kolo, itse kun en porakonetta omista ja ihan heti en mistään lainaankaan saa..

Perus CryBabyhan se. Jatketaan keskustelua YV:llä, ettei threadinkaappaukseksi mene.
lvaatamoinen
09.01.2010 13:40:16 (muokattu 09.01.2010 13:43:12)

gator: http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/3667

Onko joku käynyt tuota G-Labia testimässä?

Joulupukki toi mulle tommosen Wowee-wahin. Ihan pätevän oloinen laite, tosin vielä en oo päässy "isolla" vahvarilla kokeilemaan (ja toteamaan lopullista käytännön hurinaa omilla kamoillani). Säätöjähän tuossa toki on jonkun verran, mikä ei itteenikään viehätä suuresti, mutta onneksi vaan kytkimillä toteutettu, ettei tartte ruuvailla. Eiköhän sieltä joku yleissoundi löydy, mikä toimii joka tilanteessa, quickstart-oppaassa olevat kyllä toimivat ainakin ominaan (clean,crunch,heavy) pätevästi :) Soundiltaan hyvä. En ole paljoa eri waheja polkenut, mutta vaikuttais hiukan omaltaan tuo soundi kuitenkin. Tämäkin tuli ostettua sikäli sikana säkissä, että koepolkemaan oisin päässy vain Helsingissä tai Kokkolassa, mutta täysin tyytyväinen olen tähän vaakuttimeen, kun entisen Bossin korvasi. Kyllä tuntuu Puolan poika osaavan :)

EDIT: Niin ja mainittakoon vielä että tuo "kosketus-ON" on kyllä todella kätevä, merkkiledit kahtapuolen pedaalin etureunaa (koko ajan päällä, väri vaihtuu kun efekti aktivoitu). Eikä tuo normaali "toe-down"-aktivointikaan ole kovin jäykästä päästä, eli istualtaankin saa melko vaivatta poljettua päälle (vrt. esim. tuohon vanhaan Bossiini, joka nostatti takapuolta penkistä jos halusi istualtaan sen päälle :D).
TexasFlood
17.03.2010 16:31:18
Onkos näistä G-Labin Wowee -waheista jo useampia käyttökokemuksia?
Jotenkin epäonninen tää mun ultimaalisen wahin metsästys.
Teesen Picture Wah oli ihan jees, mutta jotain siitä puuttui ja vaihdoin sen Fulltonen Clyde Deluxeen ja se oli kanssa toisella tavalla jees, mutta ei kuitenkaan ihan sitä mitä haluan. Jotenkin toi G-Lab kiinnostaisi, mutta kun ei sellaista pääse täällä testimään. Toisaalta toi Teesen Joe Walsh voisi olla kova kanssa, sehän on kaiketi periaatteessa hyvin Picture Wahin kaltainen, mutta kuitenkin vähän erilainen. Onko joku päässyt testaamaan tuota Joe Walshin nimikkowahia?
Jucciz
17.03.2010 16:33:22
Mää en ite osaa keksiä, mitä Picture Wahista puuttuu. Soundin tai tuntuman puolesta ei ainakaan mitään, mutta oisko se sit säätimet ... joita en todellakaan tämän mallin kanssa kaipaa. :)
MannihilatoR
17.03.2010 17:07:39

doctrine: hehheh, onpas teillä taas hauskat jutut. On pikkusen eri asia aloittaa riffi hiljaisuudesta kun ei tiedä onko se wahi jäänyt päälle kuin soittaa koko ajan jolloin sen luonnollisestikin kuulee. Hienoa tosin tietää, ettei esim Jukkix (vai mikä se sun nikkis nyt oli?) tarvitse merkkivaloja pedaaleihinsa. on se vaan niin eri äijä.

Mun omat taidot elektroniikan saralla on aivan surkeat =/ Tykkään kyllä mun wahin soundista mutta juurikin tuon ledin puuttuminen on saanu mut miettimään uuden hankkimista. Osaatko suositella jotain pätevää kaveria joka tuon modauksen tekisi edullisesti?

Jukkiksella ei varmaan oo pedaaleissa ollenkaan ledejä, kun sen kuulee muutenkin ;D
TexasFlood
17.03.2010 17:29:56
Jucciz: Mää en ite osaa keksiä, mitä Picture Wahista puuttuu. Soundin tai tuntuman puolesta ei ainakaan mitään, mutta oisko se sit säätimet ... joita en todellakaan tämän mallin kanssa kaipaa. :)

Heh, ei se oo säätimet, unelmahan on sellanen täydellinen kampe ilman ylimääräisiä krumeluureja. En mä osaa eis sanoa, että mitä Picturesta puuttui, sillä hyvähän se on, ei sitä voi kieltään, mutta se jokin siitä puuttui mun kohdalta.
jyrkalt
17.03.2010 23:53:32
TexasFlood: Onkos näistä G-Labin Wowee -waheista jo useampia käyttökokemuksia?
Jotenkin epäonninen tää mun ultimaalisen wahin metsästys.
Teesen Picture Wah oli ihan jees, mutta jotain siitä puuttui ja vaihdoin sen Fulltonen Clyde Deluxeen ja se oli kanssa toisella tavalla jees, mutta ei kuitenkaan ihan sitä mitä haluan. Jotenkin toi G-Lab kiinnostaisi, mutta kun ei sellaista pääse täällä testimään. Toisaalta toi Teesen Joe Walsh voisi olla kova kanssa, sehän on kaiketi periaatteessa hyvin Picture Wahin kaltainen, mutta kuitenkin vähän erilainen. Onko joku päässyt testaamaan tuota Joe Walshin nimikkowahia?

Meillä oli nuo woowee wah ja picture wah viimeviikolla vierekkäin "testipenkissä".
Kyllä noissa selkee ero on. Picture wah on selkeesti vintagempi. Jos saa tällä kertaa sanoa noin? Picture wahissa on snadisti enempi yläpäätä kuin wooweessä. Niikuin testaja sanoi "tosta wooweestä jää se viimeinen silaus puuttumaan". Olin samaa mieltä.

Mulla itellä tuo woowee on ollut yli vuoden nyt. Ja laitoin tuon picturewahin myyntiin vaikka se saundiltaan ehkä parempi olikin. Jotenkin tuohon wooweehwn on vaan tottunut. Eikä se todellakaan saundiltaan huono ole. Plussaa wooweessä on tietty se touch-kytkin. Aivan hiton hyvä ominaisuus. Myös ne edellä kaivatut ledit löytyy.
Woowee on optinen, joten vaihdettavat rutisevat potikat voi unohtaa.
Sweeppi wooweessä on laaja ja tarkasti hallittavissa ja ainakin ite oon ollu bändihommissa tyytyväinen siihen. Tuskin tulen enää vaihtamaan.
Tosiaan... Fulltonet on kokeilematta vielä ;D
"Huuhdon kultaa", sanoi lapin-ukko, kun eukkoaan hukutti.
Rämppy
18.03.2010 09:11:36
TexasFlood: Jotenkin epäonninen tää mun ultimaalisen wahin metsästys.
Teesen Picture Wah oli ihan jees, mutta jotain siitä puuttui ja vaihdoin sen Fulltonen Clyde Deluxeen ja se oli kanssa toisella tavalla jees, mutta ei kuitenkaan ihan sitä mitä haluan...

Yksi vaihtoehto voisi olla Teesen RMC-3. Sen sisällä olevilla kytkimillä ja säätimillä saa efektin laatua muokattua todella monipuolisesti. Homma vaatii kärsivällisyyttä (säädä ja testaa, säädä ja testaa...), mutta kun oikein ajan kanssa leikkii laitteella, niin sieltä löytyy useitakin maukkaita wah-efektejä. Kun se oikea soundi on löytynyt, ei muuta kuin pohjalevy kiinni ja soittoa. Ulkoisestihan tuo vehje näyttää ihan peruswaakulta -ei mitään säätimiä näkyvillä. Tehdasasetuksillakin kuulostaa hyvältä eli RMC-1:ltä. Tuossa ykkösRMC:ssä mua häiritsi huomattava volumetason nousu, kun laitteen polkaisi päälle. RMC3:ssa on luonnollisesti myös volumesäätö.
En sitten malttanut olla sanomatta.
TexasFlood
26.03.2010 12:08:37 (muokattu 26.03.2010 12:09:25)
Testiin tulossa RMC-7, jos tässä nyt olisi "sitä jotain" mitä Picturesta puuttui. Ainakin maailmalla tuntuvat tykkäävän tuosta kovasti.
Karvamammutti
26.03.2010 16:05:55
demmelition: Onko kellään mitään kokemuksia BOSSin PW-10 wahista ?

Kyllä on! Muutaman vuoden pyöri tuommoinen jaloissa. Soundit on sinällään ihan hyvät, mutta käyttöliittymän takia ei sovellu muuhun kuin kotisoittoon. Jotenkin vaan liikaa kaikkea ja liian vähän nappuloita niiden käyttämiseen. Itse vaihdoin perus crybabyyn ja maksoin naurettavan ison välirahan ja oon silti tyytyväinen.
Common sense- So goddamn rare it's a superpower.
Foo Player
27.03.2010 17:02:26
TexasFlood: Onkos näistä G-Labin Wowee -waheista jo useampia käyttökokemuksia?

Minulla on ollut WoWee Wah nyt parisen viikkoa ja omasta mielestäni se on aivan loistopeli. Minulla on myös Budda Wah ja Dimebag Crybaby joten hieman vertailukeinuttimiakin on.

WoWeessa on omaan korvaan paras pedaalin sweeppi, eli erittäin käyttökelpoinen soundi koko liikealueella. Ja hienosäätökytkimillä voi tuunailla soundia mieleisekseen, tosin ei mitenkään kauhean radikaalisti (paitsi bass kytkin on melko radikaali). Dimebagin Crybabyssä on paljon enemmän säätövaraa, mutta WoWee on ottanut ykköspaikan loistavan sweepin, erittäin hyvien soundien ja huippukätevän touch-on toiminnon ansiosta.
For some people it might be overwhelming to wait eight bars before first three guitar solos - Nigel Tufnel
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)