Aihe: Podeja paljon tyrkyllä
1 2 3
januszian
02.03.2004 23:17:37

btw. XT on aivan eri eläin kun aikasemmat POD 1.0 ja 2.3.

ykkösessä ääni tuli jälkijunassa eli realiaikanen soitto oli täysin mahdotonta. Kakkonen paransi sen ja pari muuta vikaa mutta silti saundit oli "siellä jossain seinän takana pahvilaatikossa" kuulosia. XT:ssä ne on jo sitten lähempänä ja HUOMATTAVASTI orgaanisempia kuin aikasemmin. Itelläni ei vaan ole käyttöä nykysille malleille. Ne Line6:sen omat vahvarit on huonoja, (vaikkakin niissä on paljon gainia ja bassoa ja heviä ja doplia...) vintaget on out nykyään. :) Ja high gainia on vain jotain 5 kpl joista marsuja 3, jota en henk. koht voi sietää.
Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net
Lounger
03.03.2004 17:39:31 (muokattu 03.03.2004 17:40:34)
Kiitos vaan kun autat meitä myymään omia rojujamme :)
Itse olen monesta paikkaa lukenut, että XT ei kovin paljon kummoisempi 2.0 PODia. En kiellä parannuksia monella alueella, mutta käsittääkseni XT jäi kauas jälkeen siitä, mitä vanhan PODin käyttäjät odottivat.
Mutta yleisesti PODeista vielä, että onhan se aika houkutteleva ajatus, että käytössä on yhtäkkiä vintage Fenkkuja, Marsuja plus sitten Matchlessiä ym. high end kamaa. Ja ite kun aikaisemmin oli enemmän semmonen kiertävä kitaristi erilaisissa prokkiksissa, niin POD sopi siihen erittäin hyvin.

Mutta laskenpa tämän keskustelun kunniaksi vähän omien kamojen hintaa...
januszian
03.03.2004 17:48:56

Juu, ole hyvä vaan. :) ja muista että itelläni on myös rojut pelissä. ;)

Juu, mutta kyllä mun reenattuun hifi korvaan toi PODxt on jo paljon enemmän "vahvari" kun ne aiemmat. Oon kuitenkin omistanut noista jokaisen.

Tällä hetkellä tosiaan toi PODxt on mainio vehje himassa. Mä oon vaan sen verta käyny soittelemassa ja kuuntelemassa noita "oikeita" pelejä, (MesaBoogie, ENGL, Peavey 5150 II, Hughes&Kettner, VOX jne jne) että mulle ei enää live soundina riitä tuo mallintava.
Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net
januszian
03.03.2004 17:54:52

Niin ja PODxt:n omistajat voivat olla VARMOJA että XT saa vähän ajan päästä 2.0 päivityksen niinkuin VETTA.

Vetta I:sen omistajathan päivittävät laitteensa pelkällä netistä ladattavalla bios fileellä. XT:ssä ollaan jo tultu monta pykälää eteenpäin pelkällä 1.05 päivityksellä ja kun Line6 porttaa VETTA II päivityksen PODxt:lle, on varma että taas alkaa POD myymään.
Hanok
03.03.2004 17:58:32
Onko noissa uudemmissa mallintimissa löydetty yhtään putkivahvistimen raegointia signaalitasoon? Siis niin että volapotikalla saa tosiaan aikaiseksi muutoksia puhtaampaan suuntaan? Tämä on minusta yleensä toiminut heikosti trankkuvahvistimissa yleensäkin. No, Tech 21:n tuotteet ovat tuosta olleet jonkinmoinen poikkeus, mutta ne onkin toteutettu hyvin eri tavoin kuin mallintimet.
Swan
03.03.2004 18:03:55
Onko noissa uudemmissa mallintimissa löydetty yhtään putkivahvistimen raegointia signaalitasoon? Siis niin että volapotikalla saa tosiaan aikaiseksi muutoksia puhtaampaan suuntaan? Tämä on minusta yleensä toiminut heikosti trankkuvahvistimissa yleensäkin. No, Tech 21:n tuotteet ovat tuosta olleet jonkinmoinen poikkeus, mutta ne onkin toteutettu hyvin eri tavoin kuin mallintimet.

Näin tekee PODxt sopien ainakin minun korvaani loistavasti. Mikkivalitsimella, soittotatsin muutoksella, tone- ja volumepotikalla (sekä volumepedaalilla) pystyy tuottamaan ihan yhden patchin sisällä monenlaisia saundeja jazzista kantrin ja bluesin kautta rokkiin.
Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa.
Man1ac
03.03.2004 18:06:01 (muokattu 03.03.2004 18:06:35)

Juu toivottavasti tuohon probleemaan on kiinnitetty huomiota tuossa PODxt:ssä, ainakin 2.0:ssa nuo signaalitason hyppäykset olivat varsin ärsyttäviä.
Under Construction...
januszian
03.03.2004 18:14:18

on parempi. :)
askomiko
03.03.2004 18:50:42
mutta käsittääkseni XT jäi kauas jälkeen siitä, mitä vanhan PODin käyttäjät odottivat.

Ainakin mie tuumasin näin. Odotin semmoista guitarsuite-laatua, mutta ensimmäisestä soinnusta asti oli selvää että kone on pettymys. Ja kun ei nuo päivityksetkään taida soundille paljos mitään tehdä, kunhan muuttelevat jotain asetuksien ruuvaamisen tyylejä tai jotain. Tämä toinen sukupolvi oli niin pieni parannus edelliseen että ei se kolmaskaan vielä varmaan _ilmaista_ guitarsuitea hakkaa. :/
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
E.Q
03.03.2004 19:02:52
No en tiedä kun en ole vielä yrittänyt käyttää PODia leivänpaahtamiseen, vaan olen paahtanut leivänpaahtimella yleensä.
Se hyvyys vähän riippuu siitä että mitä sillä aikoo tehdä.
Eihän toi PODi tietenkään ole parempi kuin se aito vahvistin jota se yrittää mallintaa.
Ainakin kotioloissa toi PODxt on varsin näppärä ja monipuolinen työkalu kitaransoiton harjoitteluun.
Mutta kaikillehan tämä ei tietenkään riitä.
Varmasti on myös olemassa joku vieläkin parempi vehje mutta minulle toi ainakin kelpaa tohon tarkoitukseen mainiosti.
Varsinkin kerrostalossa kun asuu niin eihän sitä stäkkiä jaksa reenikämpältä joka kerta tänne kantaa eikä naapuritkaan pitäis jos alkas täällä luukuttamaan.
X
Vemmy
03.03.2004 19:04:31
Jos on paljon Podeja tyrkyllä, niin on kyllä noita Line6:n vahvistimiakin aika runsaasti kaupan. Ettei näille molemmille nyt kävisi niin, että niitä lykätään markkinoille niin paljon, että hinta romahtaa olemattomiin käytettyjen osalta, ja niistä tulee todellakin laitteita, joiden käyttöarvo ei ole missään suhteessa niiden myyntiarvoon vaan moninkertainen... No, sitten ne katoavat markkinoilta, ja viidentoista vuoden kuluttua maksetaan huimia hintoja alkuperäisestä päivittämättömästä Pod:sta, joka lähes kaikilla oli aikoinaan, mutta se myytiin pilkkahinnalla kaverille joka myi sen edelleen ja lopulta se katosi/hajosi/varastettiin/jäi tukkirekan yliajamaksi... No, joka tapauksessa, kovasti noita torillakin näyttää pyörivän, syystä tahi toisesta...
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
t1amatti
03.03.2004 19:13:43 (muokattu 03.03.2004 19:14:09)
kyllä noita Line6:n vahvistimiakin aika runsaasti kaupan.

Heh, kun tuonne torille vilkaisin, niin joku näkyi myyvän Flexu ykköstä tonnilla. Luuleekohan saavansa kalaa. Tai sitteh Flex 2 HD (?) + FB, 1600 euroo. Huhhuh. Tai siis kai noissa tietenkin joku tinkivara on, mutta joku roti...
no näinhän se on.
E.Q
03.03.2004 19:15:07
Mutta aitoa putkivahvistinta en vaihda vaikka ne keksis mallintavan soittajan.
X
PIM
04.03.2004 08:04:43
Minusta se on aivan luonnollista kehitystä että jossain vaiheessa vaihdetaan parempaan kun teknologia joka tapauksessa jyrää eteenpäin. Harva täälläkän enää puhuu Nokian 2110:aan vaikka se olikin joskus Nokian huippumalli ja toimisisi aivan hyvin vielä tänäänkin.
Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä.
salmivaara
04.03.2004 11:20:50

Harva täälläkän enää puhuu Nokian 2110:aan vaikka se olikin joskus Nokian huippumalli ja toimisisi aivan hyvin vielä tänäänkin.

Dota noin.. Mulla on 2110 käytössä tälläkin hetkellä. Mutta mä olenkin basisti joten.. ;)
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Lounger
04.03.2004 11:26:51
Mutta mitä tulee tähän alkuperäiseen topicciin, niin tuolla torillakin on omat trendinsä. Vuoden vaihteen aikaan tuntui että Peaveyn Classic 30 vahvareita oli myynnissä vaikka lampaille syöttää. Nyt myynti-into on tyrehtynyt muutamaan yksittäiseen tapaukseen.
Ite kun laitoin ekan kerran oman PODinin myyntiin, niitä ei ollut kuin max. kaksi myynnissä, nyt niitä oikeasti on pilvin pimein torilla. Jos olisi hieman enemmän rahallista liikkumavaraa, ottaisin omani torilta pois, ostaisin pari purkkia ja odottelisin hiljaisempia aikoja...
PIM
05.03.2004 12:20:19
Jospas klasarin omistajat saivat ENGL/5150/jne hi-gain vahvistimien keskusteluketjuista uusia visioita :-)

Tai jospa he huomasivat ettei se klasari nyt niin erikoinen vahvistin ole.
Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä.
Lounger
05.03.2004 12:34:08
Oli miten oli, painotuksia yhteen tuotteeseen siellä kuitenkin ajoittain on.
Dr. Muff
05.03.2004 13:04:03 (muokattu 05.03.2004 13:05:05)
----
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)