Juicy 03.11.2009 19:22:03 (muokattu 03.11.2009 19:23:15) | |
---|
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
joku muu sikko 03.11.2009 23:07:43 | |
---|
Kiinteätallaisia siis liikkuu sittenkin :) Ehkä se USA soloist vielä löytyy.. |
Mr. Speed 03.11.2009 23:40:49 | |
---|
joku muu sikko: Kiinteätallaisia siis liikkuu sittenkin :) Ehkä se USA soloist vielä löytyy.. Juu, noita Japanin malleja on kyllä kiinteällä tallalla, mutta taitaa olla noi SL2HT:t melko harvinaisia täällä päin muailimoo. Itselläni toisaan on kyllä kiinteätallanen USA Soloist, mutta sekin on tänne Belgian kautta tullut. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
rize88- 04.11.2009 00:00:47 | |
---|
apuri: Kannattaa vaihtaa uudet kielet ja katsoa että pitääkö kitara paremmin virettä niillä kuin loppuun soitetuilla. Kelluvat tallat ovat aina krantumpia kielten kulumisen suhteen. Säädöt kannattaa tosiaan vielä tsekkailla ennen kuin aloittaa jousten vaihtelun joka harvoin oikeasti auttaa mitään. olen huomannut omissa talloissani, että ne ovat kaikki vähän päästäneet virettä, vaikka lukkopalat, ja tolpat olisivat uusia. ja kun nyppäsee vähän kampea taaksepäin se palautuu. kielten vaihto ei ole auttanut. en tiedä onko vika sitten jousissa, tai jossain kulumisessa, vai missä.. |
Antti1 04.11.2009 00:01:39 | |
---|
rize88-: en tiedä onko vika sitten jousissa, tai jossain kulumisessa, vai missä.. Jouset, tai säädöt, jos kaikki muut osat on kerran kondiksessa. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
munkero 04.11.2009 15:56:31 | |
---|
rize88-: olen huomannut omissa talloissani, että ne ovat kaikki vähän päästäneet virettä, vaikka lukkopalat, ja tolpat olisivat uusia. ja kun nyppäsee vähän kampea taaksepäin se palautuu. kielten vaihto ei ole auttanut. en tiedä onko vika sitten jousissa, tai jossain kulumisessa, vai missä.. Kevyt vastaliike tekee usein ihmeitä. :) Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. |
doctrine 04.11.2009 16:23:01 | |
---|
RR3 on ihan toimiva kapula. Käy testaamassa lähimmällä Jackson-jälleenmyyjälläsi. Hyvät cleanit, Duncanin JB / Jazz -yhdistelmä toimii. Lontoonmaalta tilattuna noin 550€, riippuen värityksestä ja punnan päiväkurssista. tsekkaa esim soundslive.co.uk http://www.payloadband.info/ |
Mr. Speed 04.11.2009 16:28:02 | |
---|
doctrine: RR3 on ihan toimiva kapula. Käy testaamassa lähimmällä Jackson-jälleenmyyjälläsi. Hyvät cleanit, Duncanin JB / Jazz -yhdistelmä toimii. Lontoonmaalta tilattuna noin 550€, riippuen värityksestä ja punnan päiväkurssista. tsekkaa esim soundslive.co.uk Joo. Kovin pitkäikänen toimiva kapula ei kyllä ole kovin pitkään. Mielummin se pari sataa lisää ja RR24. Mikkien takia ei kannata kitaraa hankkia, koska sen voi aina vaihtaa. Sitäpaitsi monipuolisuus riippuu todella paljon käytettävästä vahvarista. VHT Sig:X:stä sai vaikka mitä irti pelkällä soittotatsilla ja volapotikalla, vaikka testikitaran tallassa oli EMG 81. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
rize88- 04.11.2009 16:59:49 | |
---|
Mr. Speed: Joo. Kovin pitkäikänen toimiva kapula ei kyllä ole kovin pitkään. ..mitäs vikoja siihen sitten alkaa ilmestyä? |
Othoz 04.11.2009 17:13:29 | |
---|
rize88-: ..mitäs vikoja siihen sitten alkaa ilmestyä? Talla on Jacksonin Licenced-mallia ja kuluu melko nopeasti, eikä pidä enää hyvin virettä. "Black Metal is punk meets Kiss" - Abbath |
Juicy 04.11.2009 17:40:34 (muokattu 04.11.2009 17:40:57) | |
---|
Othoz: Talla on Jacksonin Licenced-mallia ja kuluu melko nopeasti, eikä pidä enää hyvin virettä. Se on kylläkin JT580LP, ja himpun verran parempi kuin vaikkapa Ltd:n tinatallat. Vaan ei se silti mikään kovin hyvä ole. Halvemmissa Jaskoissa taitaa sitten jo olla jotkut vielä astetta kehnommat lisenssifloikat... Kyllä tuolla RR3:lla on minusta silti oma paikkansa Ltd MMV:n pieksijänä. =) "Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies." |
Juicy: Se on kylläkin JT580LP, ja himpun verran parempi kuin vaikkapa Ltd:n tinatallat. Vaan ei se silti mikään kovin hyvä ole. Halvemmissa Jaskoissa taitaa sitten jo olla jotkut vielä astetta kehnommat lisenssifloikat... Kyllä tuolla RR3:lla on minusta silti oma paikkansa Ltd MMV:n pieksijänä. =) Onhan se varmaan LTD MMV:tä parempi, mutta musta noihin ei ole mitään järkeä sijoittaa melkein 600 euroa. Sillä hinnalla saisi ihan oikeasti hyvänkin kitaran. Tai no.. Ainakin sellasen vireessä pysyvän. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Juicy 04.11.2009 17:59:04 | |
---|
Mr. Speed: Onhan se varmaan LTD MMV:tä parempi, mutta musta noihin ei ole mitään järkeä sijoittaa melkein 600 euroa. Sillä hinnalla saisi ihan oikeasti hyvänkin kitaran. Tai no.. Ainakin sellasen vireessä pysyvän. Totta, jos uutta meinaa hommata... Käytettynä 300e RR3 laukun kera on minusta ihan ok diili. "Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies." |
Mr. Speed 04.11.2009 18:04:03 | |
---|
Juicy: Totta, jos uutta meinaa hommata... Käytettynä 300e RR3 laukun kera on minusta ihan ok diili. Ihan totta. 300 euroon tuo on ihan jees diili :) Mutta uutena, ei kannata. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
aalataur 04.11.2009 19:16:32 | |
---|
Kolmekymppinen esipuberteetti-ikäinen Jacksonien ystävä ilmoittautuu. V ja RR tosin ei ole minusta hienoimpia Jaskoja, vaan Kelly (Marty Friedmanin tunnetuksi tekemä) ja ihan perus Soloist. Jos käytetty kelpaa niin kannattaa katsella esim. japanilaisia Pro-sarjan Jaskoja 90-luvun alusta. |
SininenIII 04.11.2009 20:16:43 | |
---|
RR3 on muuten hyvän tuntoinen kitara soittaa, viime viikolla treeneissä testailin yhtä. Kaula miellytti kovasti, pulttiliitos ei mua haitannut pätkääkään kun niin korkealta en juurikaan soita. Vireenkin piti, kai sen epävireeseen saaminen vaatisi enemmän kammen vatkutusta. Kielet oli siinä yksilössä hieman korkeammalla kuin omassa 1ssä, mutta sekin on säätöjuttuja. Sanoisin että n. 300euron ja jonkun verran päällekin hintaluokassa käytettynä, missä hinnoissa noita näyttää torilla myynnissä olevan, kerrassaan mainio valinta! -Aatu |
doctrine 04.11.2009 23:13:23 | |
---|
Mr. Speed: Ihan totta. 300 euroon tuo on ihan jees diili :) Mutta uutena, ei kannata. Mjaa, mä ostin juuri uutena eikä ainakaan vielä ole mitään moitteen sijaa hinnasta. palataan tosin asiaan sitten parin vuoden päästä kun talla oletettavasti on kulunut... Tosin, kyllä mä ihan työmyyrää ostin enkä mitään hifistelykeppiä... http://www.payloadband.info/ |
Mr. Speed 04.11.2009 23:41:40 | |
---|
doctrine: Mjaa, mä ostin juuri uutena eikä ainakaan vielä ole mitään moitteen sijaa hinnasta. palataan tosin asiaan sitten parin vuoden päästä kun talla oletettavasti on kulunut... Tosin, kyllä mä ihan työmyyrää ostin enkä mitään hifistelykeppiä... Eikö työmyyrään kannattaisi siis sijoittaa vähän enempi, että luotettavuus pysyy jatkossakin ;) Joo, en mä noita mun omiani ole seinälle ostanut. Kitara tulee käyttöön, eikä sitä erityisesti kannata suojella. Kyllä kaksi mun kolmesta kitarasta ovat käytännössä minttejä, mutta en mä niitä mitenkään varo. Kovissa laukuissa ovat kotona, kun ei ständiä ole, ja kulkevat aina kovissa laukuissa. En tiedä onko noissa halvemman pään Jaskoissa muuta kuin tuo JT580LP talla, joka siis on melko heikko, vaikkei sieltä heikoimmasta päästä. Tietysti, ei tuon hintaisessa kepukassa missään kannata edes mennäpuihin tai niiden laatuun, tai viimeistelyyn, mutta se ei ole luotettavuuden kannalta olennaista. Itse hifistelen puiden laadun kanssa, koska oma nuppi toistaa aivan kaikki kitaran ominaisuudet täysin aukottomasti ja "rumasti". Huonosti soiva kitara siis kuulostaa paskalta. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
doctrine 05.11.2009 00:24:37 (muokattu 05.11.2009 00:26:31) | |
---|
Mr. Speed: Eikö työmyyrään kannattaisi siis sijoittaa vähän enempi, että luotettavuus pysyy jatkossakin ;) Kävin testaamassa liikkeessä RR24:sta ja se oli ihan järkyttävä soittaa. En tykänny yhtään siitä maalatusta kaulasta (through bodyn huono puoli), ja lisäksi vain yks aktiivimikki ei oo oikein mun juttu. Kyllähän tuo talla vähän mietityttää, edellinen hankinta oli kiinteätallainen DK2T juurikin tästä syystä. Kyllä tolla rahalla sai jo kuitenkin ihan hyvän kitaran, käytettyä en halunnut koska halusin ehjän (oikeasti ehjän) ja takuun. Eikä budjetti nyt vain antanu enempiä periksi. Eli summa summarum, olen kyllä itse varsin tyytyväinen sekä ostopäätökseen että ostokseeni, niin tyytyväinen, että kehtaan kyllä suositella tuota muillekin. (edit) ehjyys ja takuu siis painoivat mun vaakakupissa enempi kuin hinnanlisä. http://www.payloadband.info/ |
Mr. Speed 05.11.2009 00:49:18 | |
---|
doctrine: Kävin testaamassa liikkeessä RR24:sta ja se oli ihan järkyttävä soittaa. En tykänny yhtään siitä maalatusta kaulasta (through bodyn huono puoli), ja lisäksi vain yks aktiivimikki ei oo oikein mun juttu. Kyllähän tuo talla vähän mietityttää, edellinen hankinta oli kiinteätallainen DK2T juurikin tästä syystä. Kyllä tolla rahalla sai jo kuitenkin ihan hyvän kitaran, käytettyä en halunnut koska halusin ehjän (oikeasti ehjän) ja takuun. Eikä budjetti nyt vain antanu enempiä periksi. Eli summa summarum, olen kyllä itse varsin tyytyväinen sekä ostopäätökseen että ostokseeni, niin tyytyväinen, että kehtaan kyllä suositella tuota muillekin. (edit) ehjyys ja takuu siis painoivat mun vaakakupissa enempi kuin hinnanlisä. Kukin tietysti tyylillään, mutta ihan yhtä paskana ne "uudetkin" voi olla, jos niitä jengi käy kaiket päivät testailemassa. Paitsi tietysti jos T-kaupasta tms tilaa. Kannattaa kokeilla käytettyä. Voit nimittäin yllättyä;) Jokainen noista mun kepeistä on käytettynä hankittu, ja kaksi kolmesta on täysin minttejä, ja jokainen OIKEASTI ehjä. Ja RR24 on aika mitäänsanomaton tapaus. Melkoisen eloton se oli soinniltaa. Tietysti jotkut ei tykkää maalatuista kauloista, itse en ole sitä niin paljon hidastavaksi tekijäksi kokenut, että muuten loistokeppi ois jääny hyllyyn. Itse pidän enempi juurikin USA Soloistin kaulasta, kuin vaikkapa ESP:n M-II tai Ibanezin RG maalaamattomista. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |