Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielten puhdistus
1
mr.bungle
04.11.2009 13:44:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks väellä kokemusta string cleanereista, esim:
 
http://www.thomann.de/fi/planet_waves_pw_stcstring_cleaner.htm
 
Mua ei huvita keittää kieliä, niin jotain tommosta pitäis koittaa. Olisko rautakaupassa / apteekissa jotain saman asian ajavia litkuja? Noissa puteleissa taitaa olla kuitenkin jotain perusspriilantrinkia + hieno etiketti ja iso hintalappu.
 
bassolla hanuriin
JussiKoo
04.11.2009 16:12:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: Onks väellä kokemusta string cleanereista, esim:
 
http://www.thomann.de/fi/planet_waves_pw_stcstring_cleaner.htm
 
Mua ei huvita keittää kieliä, niin jotain tommosta pitäis koittaa. Olisko rautakaupassa / apteekissa jotain saman asian ajavia litkuja? Noissa puteleissa taitaa olla kuitenkin jotain perusspriilantrinkia + hieno etiketti ja iso hintalappu.

 
Mulla on tollaisia treeniksellä. Ainakin ovat käteviä käyttää. Kyllä niihin tuntuu likaa jäävän, mutta en osaa sen kummemmin analysoida kestävätkö kielet kauemmin tms.
 
http://www.nuotti.net/tuotteet/tarv … r_wipes_string_cleaner_eb-4267.html
 
"Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead."
J.Nikkanen
04.11.2009 16:34:51 (muokattu 04.11.2009 16:35:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tätä:
 
http://www.musiikkiliike.fi/index.p … p?target=categories&category_id=622
 
DR lo-riderit soi aikas tummasti kun tuota on käytellyt. Saundi semmosta behmeetä blammmmmia. Mielestäni tuon litkun aiheuttama. Tai hien. Tai niiden yhdistelmän.
 
edit: Mitenkäs olis raaka asetooni? Kyllä hikipaskarasva lähtis irti! En ole kyllä kehdannut kokeilla...
 
Joskus vielä keksin tähän jotain nasevaa.
IJarro
04.11.2009 17:25:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä teollisuuden puolella käytetään vaikka mimmosia puhdistusaineita ja ruosteenpoistolitkuja ja mutterinirrotussprayta, mut nekin on kunnolliset aika kalliita, enkä ihan ekana uakaltais ruveta grafiittipohjasta ruosteenpoistosprayta -72 jazzariin suihkimaan...
 
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
veeonkoo
05.11.2009 12:02:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt Fast Fret -nimistä ainetta silloin tällöin. En ole huomannut soundin huononevan mitenkään ihmeellisesti ton käsittelyn jäljiltä. Jotain 'white mineral oil' kamaahan toi on, ja sopii myös otelaudan putsaamiseen.
 
Jostain syystä en kuitenkaan kovin paljoa ole viitsinyt käyttää tota, kun ei tiedä sitten kuitenkaan, että mitä lie skeidaa sitä laittaa soittimeensa :P
 
j4kk1
05.11.2009 12:08:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veeonkoo: Olen käyttänyt Fast Fret -nimistä ainetta silloin tällöin.
 
Tämä. Tolla saa uudet kielet äkkiä tumpuksi jos ei diggaa räminästä. Tai sitten vanhoille paskaisille kielille antaa ihan hyvin hetkeksi tekohengitystä. Kitaralle voin ihan suositellakkin, bassoon en ole viitsinyt isommin käyttää.
 
http://www.thomann.de/gb/ghs_fast_fret.htm
 
Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
Björn E. Borg
05.11.2009 12:41:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luotan vain
 
1) käsien pesuun
2) kielten pyyhimiseen soiton jälkeen
3) viikoittaiseen otelaudan pyyhimiseen (siis ihan vaan kuivalla liinalla)
 
Jotenkin luulisi että ne kielet tarvisi kuitenkin liottaa, vaikka miten stydiä myrkkyä niihin laittaa.
 
Niin ja kyllä mä ne vaihdossa jäävät vanhat bassokielet aina keitän ja säilytän jonkun aikaa varakieliksi.
 
himppe
05.11.2009 14:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitonopettaja tapasi keitellä kieliä merisuolavedessä.
Itsekin kokeilin tuota kikkaa joskus, mutta siitä on niin kauan etten muista oliko siitä järin suurta hyötyä.
 
PasiB
05.11.2009 17:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on astianpesukone käytössä, niin kielet sinne muiden tiskien sekaan ja kone käyntiin. Puhdasta tulee vaivatta.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
j4kk1
05.11.2009 17:37:18 (muokattu 05.11.2009 17:37:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: Mua ei huvita keittää kieliä, niin jotain tommosta pitäis koittaa.
 
PasiB: Jos on astianpesukone käytössä, niin kielet sinne muiden tiskien sekaan ja kone käyntiin. Puhdasta tulee vaivatta.
 
Ei taida astianpesukoneen käyttö olla ainakaan helpompaa, jos ei tunge sitten koko bassoa sinne.
 
Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
MPU
05.11.2009 18:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j4kk1: Ei taida astianpesukoneen käyttö olla ainakaan helpompaa, jos ei tunge sitten koko bassoa sinne.
 
Eikö sun bassosta saa kieliä irti?
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
mr.bungle
05.11.2009 18:48:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Eikö sun bassosta saa kieliä irti?
Marko

 
Kaipa se pointti oli että se kielten irrottelu ja takasin pistäminen on se rasittavin osuus. Sen vuoksi en itsekään jaksa kieliä keittää.
 
bassolla hanuriin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «