Aihe: Soittopuolen Kysymys/vastaus keskustelu
1 2 3 4 5 6 7 8
fifehole
10.02.2009 13:58:27

Juuri näin tuo filli menee. En edes laita tuohon "minun mielestäni", tuo on niin selvä juttu.

Ihan kiva kuulla, sillä juuri noin se tulee vedettyä. Biisi on bändin settilistassa nykyään, kun vaihdoimme esiintymiskielen kotimaiseksi.
[Ja se onko bokserit vai tangat, ihan erilainen rebingo bongo.]
Epämuusikko
10.02.2009 14:52:10
Peruskamaa ja itse pystyn tekemään sen paljon nopeamminkin ja helpompaakin se on näin, kuin käsillä koko filli.
.

HYVÄHYVÄ!!!
Insinööripohjalta. *R.I.P Oksanen*
Kailis
10.02.2009 15:13:17

Kysyn Petukalta kun nään sen. En vaan tiedä kehtaanko sanoa ääneen ton biisin nimen...
fifehole
10.02.2009 15:14:21 (muokattu 10.02.2009 15:15:02)

Kysyn Petukalta kun nään sen. En vaan tiedä kehtaanko sanoa ääneen ton biisin nimen...

Höpöhöpö, hyvä biisi!!

Edit: Vai lausuminenko tuottaa vaikeuksia? ;)
[Ja se onko bokserit vai tangat, ihan erilainen rebingo bongo.]
Kailis
10.02.2009 15:18:36

Höpöhöpö, hyvä biisi!!

Edit: Vai lausuminenko tuottaa vaikeuksia? ;)

Ei tuota lausuminen vaikeuksia. Se lausutaan Lau...Lau...Ing...Ing...ei onnistu.
Ruutikallo
04.11.2009 11:30:08
Huom! Olet kirjoittamassa yli 266 päivää vanhaan ketjuun! -Jassoo.

Nyt on pienen pieni ongelma.
Vaikka näitä oppilaita on mulla käynyt useamman vuoden niin nyt on aika kinkkinen paikka.

Nimittäin motivaatio, tai ehkä paremminkin keskittymisvaikeudet.

Yleensä tunneilla käyvät ovat kiinnostuneita ja malttavat kuunnella jne.
Ja vaikka välillä keskittyminen herpaantuu etenkin nuorimmilla niin sen on kuitenkin saanut palautettua.

Mutta ongelmana on yksi tapaus, joka ei tahdo millään malttaa kuunnella saati keskittyä.

Härdää, kolistaa ja kikkailee enimmäkseen.
Ikää 10v. Tietynlainen innostus soittamiseen kyllä löytyy, enkä tämän ikäisiltä vielä odotakaan täyttä sitoutumista, mutta turhauttaahan tuo.

Vanhempien kanssa olen keskustellut, että onko järkeä maksaa yksityiopetuksesta jollei kiinnosta. Mutta "meidän Peetu-Elmeri on niin kiva/hyvä/paras/kiltti/kuuliainen ym.).
Tiedän se on heidän rahan ja minun aikani tuhlaamista, mutta silti toivoisin jotain vinkkejä jos kohdallenne on sattunut saman tapaisia tyyppejä.

En tee mielestäni tunneista tylsiä ja pitkästyttäviä 45min paradiddle-episodeja vaan pyrin pitämään monipuolisen linjan, mutta nyt se ei tunnu auttavan.

Kiitos.

Ps. Olipas avautuminen ja sekavaa tarinaa, mutta pointtini ymmärtänette.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Pieni rumpalipoika
04.11.2009 11:41:03

En nyt ehdi vastata tarkemmin, mutta.

Syypää toki saattaa hyvinkin olla oppilas, mutta ei ole mitenkään tavatonta että syypää on opettaja. Toki nyt juurihan sä kyselet vinkkejä miten voisit saada homman toimimaan. Tarkoitankin enemmän sitä, että joillain ihmisillä kemiat eivät vain natsaa vaikka kuinka yrittäisi.

Eli kun olet kaikki kikat mielestäsi kokeillut, eikä homma ala luistamaan, niin suosittelen että ehdotat lapselle ja vanhemmilleen opettajan vaihtoa.
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Vallu-Veke
04.11.2009 12:07:38
henydrum:

Nyt on pienen pieni ongelma.
Vaikka näitä oppilaita on mulla käynyt useamman vuoden niin nyt on aika kinkkinen paikka.

Nimittäin motivaatio, tai ehkä paremminkin keskittymisvaikeudet.

Yleensä tunneilla käyvät ovat kiinnostuneita ja malttavat kuunnella jne.
Ja vaikka välillä keskittyminen herpaantuu etenkin nuorimmilla niin sen on kuitenkin saanut palautettua.

Mutta ongelmana on yksi tapaus, joka ei tahdo millään malttaa kuunnella saati keskittyä.

Härdää, kolistaa ja kikkailee enimmäkseen.
Ikää 10v.

Jos sulla on noin vähän tullut vastaan noita ongelmatapauksia, niin sehän on jo ihme, ettei porukassa ole yksi kunnon härdääjäkin ;)
Ilmeisesti olet päässyt jollain ihmeellisellä tsäkällä aika vähällä.

Itselläni on kokemusta urheilunpuolelta. Hyviä ja huonoja.
Jos opetat yhtä aikaa esim. 10...20 kpl ko. ikäisiä heppuja, niin montako härdääjää on joukossa, joita aihe ei oikeasti kiinnosta ollenkaan?
Mukana ollaan jos mistäkin syystä. Se on usein arvoitus.
Urheilupuolella vanhemmat tuo sen takia, että poika saisi esim. miehen mallia ja aggressioita purettua. On sitten kotona rauhallisempi.
YH-äiskät erityisesti tuo riiviöitään saleille. On näitä ollut pakko laittaa ulos, kun muu ei auta. Nykyään on paha komentaa vieraita lapsia, varsinkin, kun osa vanhemmista jää seuraamaan. Se on se suurin ongelma.
Joku vanhemmista saattaa ajatella, että rumpuja soittaessa poika saa purettua itseään. Poika saattaa olla tunneilla sen takia, että vanhemmat pääsee riiviöstä eroon edes vähäksi aikaa.
Lasten opettaminen on vaativa laji. Itse olen surkea siinä. Sinä taidat olla aika hyvä, kun noinkin vähän tosiaan on sattunut eteen noita tapauksia.
moderndrummer88
04.11.2009 12:19:21 (muokattu 04.11.2009 12:19:36)
henydrum: Vanhempien kanssa olen keskustellut, että onko järkeä maksaa yksityiopetuksesta jollei kiinnosta. Mutta "meidän Peetu-Elmeri on niin kiva/hyvä/paras/kiltti/kuuliainen ym.).
Tiedän se on heidän rahan ja minun aikani tuhlaamista, mutta silti toivoisin jotain vinkkejä jos kohdallenne on sattunut saman tapaisia tyyppejä.

Itsellä oli juuri tuollainen oppilas muutama vuosi sitten, tosin oppilas oli parisen vuotta nuorempi. Vuoden ajan jaksoin peruskomppia koittaa opettaa (oppilas oppi sen aina tunnilla, mutta unohti täysin sen seuraavalle kerralle, koska ei treenannu koskaan,) sitten vaan sanoin kerran tunnin jälkeen oppilaan vanhemmille, että lopetetaan nyt tuntien pito ja jos oppilasta itseään kiinnostaa myöhemmin rumpujen soitto, niin ottakaa yhteyttä.

Kyllä se soittoharrastus pitää lähteä soittajasta itsestään, eikä vanhempien määräämänä. Musta tässä on myös opettajan vastuun paikka, että kun huomaa tilanteen jolloin oppilaalla ei ole muuta motivaatioita kuin vanhempien painostaminen niin keskustelee asiasta oppilaan ja sen vanhempien kanssa asiallisesti ja kertoo tilanteen ja että olisi ehkä parempi pitää paussia soittoharrastuksesta.

Toisaalta minulla on taas yhden oppilaan kohdalla vähän kumma tilanne, oppilaalla itsellään tuntuisi olevan paljonkin motivaatiota, mutta vanhemmat yrittää saada poikaa jäkiksen pariin siirtymään täysin. Käyttävät poikaa lätkämatseissa yms. ja sitten sanovat, että ei ehkä ole motivaatiota soittoharrastukseen, kun jäkis innostaa nyt niin paljon, eli oikein yrittämällä yrittävät saada poikaa innostumaan lätkästä ja unohtamaan rumpujen soiton.
Relaxin' At Camarillo...
Pieni rumpalipoika
04.11.2009 12:33:42

Toisaalta, jos vanhemmat sattuvat lukemaan tätä palstaa silloin esim. Kailis kirjoittelee elämänsä viisauksia tai mä ja Hollmi vittuillaan toisillemme, aikuiset miehet, kuin kakarat niin...hmm...Hoho.

Vaikka sairaampi harrastus lapselle joku tavoitteellinen lätkä on...
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Kaamea kapula
04.11.2009 12:34:37
Voihan se olla myös joku ADHD/vastaava-tapaus jolla on keskittymisvaikeuksia sen takia..
Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin!
markkuliini
04.11.2009 13:01:40

Kaamea kapula: Voihan se olla myös joku ADHD/vastaava-tapaus jolla on keskittymisvaikeuksia sen takia..

Mulla on ollut vuosien varrella useampikin ADHD-oppilas. Niille kuulemma suositellaan soittoharrastusta, etenkin rumpujen soittoa. Yksi tapaus oli mielenkiintoinen, keskittyi paremmin kuin suurin piirtein kukaan, mutta info ei vain mennyt niin helposti perille. Helppo oli opettaa, sen kun vain kertasi enemmän. :)
Jotkut taas sitten jaksaa minuutin, ja loput tunnista sitten leikitään jotain muuta.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Kaamea kapula
04.11.2009 13:29:32 (muokattu 04.11.2009 13:32:46)
Muistuupa mieleeni tapaus poikani kaverista jolla on ADHD..

Tultiin kaupasta pojan kanssa ja tämä kaveri marssi siinä pihallamme vastaan ja hihkasi iloisesti pojalleni että "kävin just hakemassa sua" ja jatkoi matkaansa. Jäätiin sitten kattomaan perään että ok,mutta tässähän tää ois jos olit sitä menny hakemaan, mutta sillä oli vissiin jo muut ajatukset mielessä...

Eli ei varmaan parhaita tapauksia keskittyneeseen ja systemaattiseen harjoitteluun/toistoon vaikka intoa freejazziin riittääkin :)

Edittiä:Voi toki olla hyvinkin niin kuin yllä eli ovat jopa parempia kunhan saavat ajatukset natsaamaan.
Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin!
Vallu-Veke
04.11.2009 14:43:52
Ei ne kaikki riiviöt ole ADHD-tapauksia. Ne on lopulta harvinaisia.
Ihan tavislapset ovat saaneet useimmissa perheissä kaiken heti valmiina. Kaikki tulee mitä pyydetään. Harrastuspuolella tuleekin aita vastaan, kun homma vaatii harjoittelua. Se alkaa tuntumaan raatamiselta, kun kaikki on kannettu valmiina eteen. Kylässä ei ilkeä kitistä samalla tavalla kuin kotona, niin alkaa sellainen ihmeellinen temppujen suma, ettei sitä voi käsittää. Kyseessä on kuitenkin ihan peruskitinä, joka peitellään ihmeelliseen kiemurteluun.
Eli ihan normilapsista löytyy useimmat, jotka on muka ADHD-tapauksia.
Suomeksi: Osa on lellitty täysin pilalle.
Nämä oikeat ADHD- tapaukset ovat aikuisenakin samanlaisia. He eivät muutu, vaikka ikää tulee. Ainakin tuntemani tapaukset ovat tätä sorttia.
Ruutikallo
04.11.2009 16:11:44 (muokattu 04.11.2009 16:19:21)
Vallu-Veke: Jos sulla on noin vähän tullut vastaan noita ongelmatapauksia, niin sehän on jo ihme, ettei porukassa ole yksi kunnon härdääjäkin ;)
Ilmeisesti olet päässyt jollain ihmeellisellä tsäkällä aika vähällä.

Lasten opettaminen on vaativa laji. Itse olen surkea siinä. Sinä taidat olla aika hyvä, kun noinkin vähän tosiaan on sattunut eteen noita tapauksia.

Voihan tuo tuuriakin olla ettei vastaavaa ole ennen kohdalle osunut.
Siis on ongelmallisia ollut, mutta kuten kirjoitin tai ainakin tarkoitus oli, että tämä on jotenkin poikkeus muihin "hankaliin" verrattuna.

Ja kyllä vanhempien kanssa keskustelin ja vastaushan oli tämä, "kyllä meidän Peetu-Albert on sitä ja tätä".
Vaikka suoraan ilmoitin(toki asiallisesti), että hieman haaskaukselta tuntuu.

Pidän aina tietyn auktoriteetin yllä tunneillä, mutten nihilistimielessä, vaan kavatusellisesti.
Juu, on mulla omakin ipana, jonka myötä nuorempien opetus on mielestäni muuttunut ymmärtäväisemmäksi, juunou..?.

MD tuolla alempana kirjoitti, että soittamisen pitää lähteä itsestä. Se on totta, eikä minunkaan olisi ko. poikaa pakko tunneillani pitää, mutta jotenkin sitä vaan toivoo että kipinä ja innostuis löytyisi.
Ja toki tuntien sisällöt ja tyyli ovat erilaisia kun kysessä on 10, 15 tai 25-vuotias.

E. Jokainen tällaiseen törmännyt vvarmasti osaa nähdä mielikuvan, jossa kaveri puskee alkeisbläästiä olan takaa, kapuloiden porautuessa kalvoihin, symbaalien räjähtämäisillään olevista äänistä, täysin nmielivaltaisia mihinkään johtamattomia tomimyllytyksiä, opettajan istuessa oman settinsä äärellä rauhallisesti, mutta hammastapurren yrittää laskea kovaan ääneen. Yk-si, kak-si, kol-me, nel-jä.
Infernaalista, kyllä.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Vallu-Veke
06.11.2009 23:03:24
Onko rumpupuolella vastaavia kisoja:

Suurinpiirtein alkuperäinen:

http://www.youtube.com/watch?v=DZHw9uyj81g&feature=related

Laitetaan hieman meininkiä peliin:

http://www.youtube.com/watch?v=owAj5LiXG5w&feature=related

Eli häpäiseekö nuoret rumpalit vanhojen mestarien teoksia samalla innolla?
Sonormies
07.11.2009 00:57:00
Laitetaan hieman meininkiä peliin:
http://www.youtube.com/watch?v=owAj5LiXG5w&feature=related
Eli häpäiseekö nuoret rumpalit vanhojen mestarien teoksia samalla innolla?

En tiedä, mutta olipa poika kuunnellut Brian Mayt ja Eddie Van Halenit varsin tarkasti. Liked a lot!
"Harvalla on yhtä hyvä musamaku, kuin itselläni on. Itse asiassa, kun mietin tarkemmin, niin ei kellään." -Nolte
Ruutikallo
07.11.2009 01:32:49
Sonormies: En tiedä, mutta olipa poika kuunnellut Brian Mayt ja Eddie Van Halenit varsin tarkasti. Liked a lot!

Kylnäio, näi raumlaisittai.
Sonormies
07.11.2009 01:42:24
Kylnäio, näi raumlaisittai.

Ni onki. Kävik jameis?
"Harvalla on yhtä hyvä musamaku, kuin itselläni on. Itse asiassa, kun mietin tarkemmin, niin ei kellään." -Nolte
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)