Aihe: Warwick-klubi
1 2 3 4 567 68 69 70 7190 91 92 93 94
Siderocks
23.09.2009 23:43:00

pardy: Kahteenkin. Yhteen saarnirunkoiseen naturaaliin vedin värivahan ensin poistettuani edellisen vahapinnan. Oli muuten syvällä. En suosittele projektia ilman vaadittavaa osaamista ja välineitä.

Toisen viime syksynä. Naturaali ovangkol-runkoinen vahapinnalla. Hioin taas vahat huits vittuun ja ruiskulakkasin polyuretaanilakalla. Tuli parempi, puu on hienompi ja kestää kulutusta paremmin.

Mutta vastauksena kysymykseen: onnistuu. Ei vain voi suositella minää iltapuhdeprojektina keittiön pöydällä ellei omaa runsaasti ikää ja terveyttä.

Mitäs sä veikkaisit tommosten projektien hinnaksi jos teettäis ammattilaisella?
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
pardy
25.09.2009 19:59:36

o_s: Mitäs sä veikkaisit tommosten projektien hinnaksi jos teettäis ammattilaisella?

Riippuu ammattilaisesta. 200-300e olis varmaan aika yleispätevä hintahaarukka.
Rulliz
01.10.2009 15:24:31
Oon ite tullu nyt siihen tulokseen että seuraava bassotulokas olisi Warwick. Nyt mietinkin, että mitä puuta bodyn tulisi olla. Saarnilla ja bubingallahan on ainakin painoeroa vissiin jonkun verran. Mutta onko niillä isoa soundieroa? Jostain olen lukenut, että bubingalla olisi enemmän "punchia" ...? Kertokaahan tietämättömälle.
pekezu
01.10.2009 16:31:53

Rulliz: Oon ite tullu nyt siihen tulokseen että seuraava bassotulokas olisi Warwick. Nyt mietinkin, että mitä puuta bodyn tulisi olla. Saarnilla ja bubingallahan on ainakin painoeroa vissiin jonkun verran. Mutta onko niillä isoa soundieroa? Jostain olen lukenut, että bubingalla olisi enemmän "punchia" ...? Kertokaahan tietämättömälle.

No ainakin bubinga oli hemmetin jees. Bubingainen warre mulla oli ja se oli kyllä saundiltaan parhautta. Ja sustaini oli järjetön, etenkin pulttikaulaiseksi. Sitten taas paino oli kans aika järkyttävä ja lopulta tulin siihen tulokseen, ettei warrejen ergonomia sovi mulle millään muotoa.
Kamat kusee, ei ihmiset.
Siderocks
01.10.2009 20:00:19

Rulliz: Oon ite tullu nyt siihen tulokseen että seuraava bassotulokas olisi Warwick. Nyt mietinkin, että mitä puuta bodyn tulisi olla. Saarnilla ja bubingallahan on ainakin painoeroa vissiin jonkun verran. Mutta onko niillä isoa soundieroa? Jostain olen lukenut, että bubingalla olisi enemmän "punchia" ...? Kertokaahan tietämättömälle.

Bubingassa on ehkä enemmän tiettyä alakeskialuetta. Saarnissa taas enemmän yläpäätä. Saarni-Corvette on itellä ja tykkään saundista yli kaiken. Myös ergonomialtaan mukava. Vähän pyöree, mut tosi kapea kaula. Sopii jotenkin luonnollisesti käteen. Sen lisäksi kevyt vehe.
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
Rulliz
01.10.2009 22:02:01
Jotenkin mulla on sellanen mielikuva että toi bubinga "murisee" enemmän kuin saarni. Hevihommiin varmaan omiaan sellanen? Oon ainakin aika monesta hevivideosta bongannut bubinga-corveten.
pekezu
01.10.2009 22:50:02

Rulliz: Jotenkin mulla on sellanen mielikuva että toi bubinga "murisee" enemmän kuin saarni. Hevihommiin varmaan omiaan sellanen? Oon ainakin aika monesta hevivideosta bongannut bubinga-corveten.

Kovasti noita bubingawarreja tuntuu heviukot käyttävän, olipa se omakin hevihommissa. Ei siinä ainakaan mitään heikkouksia niissä hommissa ollu :)
Kamat kusee, ei ihmiset.
himppe
02.10.2009 14:35:49
pekezu: No ainakin bubinga oli hemmetin jees. Bubingainen warre mulla oli ja se oli kyllä saundiltaan parhautta. Ja sustaini oli järjetön, etenkin pulttikaulaiseksi. Sitten taas paino oli kans aika järkyttävä ja lopulta tulin siihen tulokseen, ettei warrejen ergonomia sovi mulle millään muotoa.

Njoo, bubinga-Warre murisee kyllä komeasti ja sustainia riittää.
Itseä on alkanut vaan ärsyttää ylempien kielien ohut sointi. Jotenkin tuntuu ettei niissä ole bodya ja pehmeyttä niin paljoa kuin toivoisi. Luulen, että se johtuu pitkälti bassossa käytetyistä tiheistä puulajeista (bubinga+wenge). Alkaa vähän tuntua siltä, että 10 vuotta palvellut Corvette saa kohta etsiä uuden kodin...
V-rtane
03.10.2009 12:42:35
Kiinnostaisko ketään warren 2x10 kaappi? Ostettu tän vuoden puolella musamaailmasta ja todella hyvässä kunnossa. 200e lähtis.
Hazen
10.10.2009 14:52:41
Mitä olisi pojat mieltä tästä:
http://www.thomann.de/fi/warwick_corvette_std_4a_nb.htm

Tuntumaltaan oli hyvä, mutta haluaisin kuulla jotain mielipiteitä ennen ostopäätöstä.
Siderocks
10.10.2009 17:02:37

Tuntumaltaan oli hyvä, mutta haluaisin kuulla jotain mielipiteitä ennen ostopäätöstä.

Ainoa oikea mielipide: ihan helevetin hyvä.
Hazen
10.10.2009 17:09:02
o_s: Ainoa oikea mielipide: ihan helevetin hyvä.

Vissiin pitää liittyä tähän klubiin sitten :)
Lambbu
19.10.2009 21:23:24
Voisko joku valaasta mitä puuta "Ovangkol" on?
pardy
19.10.2009 21:49:25

Lambbu: Voisko joku valaasta mitä puuta "Ovangkol" on?

Suklaisen ruskeahkoa kovaa tiivissyistä apinanleipäpuuta Afrikan pimeistä viidakoista.
Hazen
25.10.2009 13:10:00
Ostin tässä warwickin. Eilen huomasin että tallan 1,5 mm kuusiokolo ruuveista noin 1/3 ei pyöri mihinkään suuntaa, joten ainakin G-kielen korkeutta ei voi säätää milläkään tavalla. Onko tämä ollut monellakin vikana ? Ajattelin itse viedä takuuseen, jospa ne tekisi siellä jotain.
pekezu
25.10.2009 14:57:37

Hazen: Ostin tässä warwickin. Eilen huomasin että tallan 1,5 mm kuusiokolo ruuveista noin 1/3 ei pyöri mihinkään suuntaa, joten ainakin G-kielen korkeutta ei voi säätää milläkään tavalla. Onko tämä ollut monellakin vikana ? Ajattelin itse viedä takuuseen, jospa ne tekisi siellä jotain.

Oletko katsonut käyttiksestä miten nuo tallan "lukot" avataan? Eli jokaiselle palalle on siinä kiiltävässä tallapalassa sivulla kuusiokolo, joka täytyy avata ennen kuin yksittäisten kielten korkeutta voi säätää. Sama on itse asiassa koko tallan kanssa, keskimmäisinä olevat kuusiokolot täytyy ensin kiertää auki (ei irti vaan niin että ne pyörivät löysästi) jotta tallan korkeutta voi säätää.
Kamat kusee, ei ihmiset.
Hazen
25.10.2009 18:50:18
pekezu: Oletko katsonut käyttiksestä miten nuo tallan "lukot" avataan? Eli jokaiselle palalle on siinä kiiltävässä tallapalassa sivulla kuusiokolo, joka täytyy avata ennen kuin yksittäisten kielten korkeutta voi säätää. Sama on itse asiassa koko tallan kanssa, keskimmäisinä olevat kuusiokolot täytyy ensin kiertää auki (ei irti vaan niin että ne pyörivät löysästi) jotta tallan korkeutta voi säätää.

Joo ei auttanut. Corvetessahan tallasta saa erikseen irti kielen korkeuteen vaikuttavat palaset, jotka on nimen omaan kiinni tuolla 1,5 mm kuusiokololla. G ja D palasesta niitä ei saa irti, koska ruuvi ei pyöri ollenkaan. lisäksi G ja D kielen korkeutta ei voi säätää, koska toinen ruuveista ei pyöri, ja palanen jää kenottamaan toiselle puolelle. Myös A-kielen palanen on osoittanut samoja merkkejä. E-kielen palanen on ainut, joka toimii melkein normaalisti.
Jokku
04.11.2009 17:01:00

Mullakin on ollut ärsyttävyyksiä oman Corvette $$:kin kanssa. Kielet ovat matalimmalla asetuksella (tallaa en ole madaltanut) hyvinkin korkealla. Tai korkeammalla kuin mitä haluaisi.
Lisäksi on jo jossain vaiheessa täälläkin valittelemani ongelma G-kielen äänentason kanssa. Jostakin syystä G-kielen volyymi on aina selvästi muiden kielien volyymiä matalampi, ellei vahvistimesta (bassmark little mark II) laita mid low pötikkää täysille. Ja ongelma on bassossa, olen näet soittanut useammilla vahvistimilla&kaapeilla.
Lievä kaulapainoisuus häiritsee myös välillä.
Onneksi basson totaalisen mahtava kaula korvaa kaiken.
pardy
04.11.2009 21:53:53

Jokku: Mullakin on ollut ärsyttävyyksiä oman Corvette $$:kin kanssa. Kielet ovat matalimmalla asetuksella (tallaa en ole madaltanut) hyvinkin korkealla. Tai korkeammalla kuin mitä haluaisi.
Lisäksi on jo jossain vaiheessa täälläkin valittelemani ongelma G-kielen äänentason kanssa. Jostakin syystä G-kielen volyymi on aina selvästi muiden kielien volyymiä matalampi, ellei vahvistimesta (bassmark little mark II) laita mid low pötikkää täysille. Ja ongelma on bassossa, olen näet soittanut useammilla vahvistimilla&kaapeilla.
Lievä kaulapainoisuus häiritsee myös välillä.
Onneksi basson totaalisen mahtava kaula korvaa kaiken.

Laske koko tallaa. Kiristä tarvittaessa kaulaa. Säädä mikrofonien korkeus sopivaksi korkeita kieliä kompensoiden, käytä vaikkapa kompuraa ennen vahvaria jos haluat tasapaksun soundin, se johtuu nimittäin ihan fysiikan laeista että suurempi massa väräjääpi enempi. Itse olen saanut säätämällä kaikki bassot helpposoittoisiksi ja tasasointisiksi. Jos ei siis konkreettista vikaa venhkeessä ole, mitä en kyllä lähtisi ekana tässä tapauksessa veikkamaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)