Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassokompurat
1
mikko s
02.11.2009 23:54:09 (muokattu 02.11.2009 23:57:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus on avata pää tuolla kompurapuolella ja kokemuksia kaivataan.
 
Periaatteessa halpaa ja hyvää tässä etsitään, mutta sepä se ongelma taitaa aina ollakin. Soitan pääasiassa kontraa, mutta olis varmasti piristävä lankkubassonkin kanssa. Rajotutaan nyt pääasiassa räkkitavaraan.
 
Mitä malleja kannattais kokeilla? Onko jotain mitä ehdottomasti ei kannata haluta?
 
Miten nää perushöylät dbx 166 ja Alesis 3630 pärjää basson kanssa? Tai siis että saako halvalla hyvää?
 
Miten neutraaleja nää putkietusen omaavat etuaste/kompura/gate härvelit on? Tässä kysymyksessä kummitelee paskat kokemukset koko 16 voltin voimalla putkea hehkuttavista pikkusista putkietusista, jotka tuhoaa kaiken mennessään.
 
Mikko
_________________________________________________________________
Highway Burns - parhaimmillaankin vain keskinkertainen.
www.myspace.com/highwayburns
 
Kallekorvola
03.11.2009 00:27:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä kävin vuosia sitten pitkän painin noiden laitteiden kanssa, ja sit löysin Rane DC24:n käytettynä. Siis dual-band kompura. Oon ollu todella tyytyväinen. 3630 ei toiminu itellä, joten sille en kovin lämmintä suositusta anna. Toi 166 on varmasti jo aikalailla parempi...
 
molder
03.11.2009 09:47:38 (muokattu 03.11.2009 09:54:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikko s: Tarkoitus on avata pää tuolla kompurapuolella ja kokemuksia kaivataan.
Rajotutaan nyt pääasiassa räkkitavaraan. Mitä malleja kannattais kokeilla? Onko jotain mitä ehdottomasti ei kannata haluta?Miten nää perushöylät dbx 166 ja Alesis 3630 pärjää basson kanssa? Tai siis että saako halvalla hyvää?Miten neutraaleja nää putkietusen omaavat etuaste/kompura/gate härvelit on? Tässä kysymyksessä kummitelee paskat kokemukset koko 16 voltin voimalla putkea hehkuttavista pikkusista putkietusista, jotka tuhoaa kaiken mennessään.
s

Noissa räkkivehkeissä on tietty se hyväpuoli, että ne ovat paljon monikäyttöisempiä. Voi kompura/limitoida ym. muutakin kuin bassoa ja saa fyrkalle vastinetta. Itse olen omasta kokemuksesta sitä mieltä, että noita kannattaa ehdottomasti käyttää , varsinkin kun nimenomaan äänittää bassoa.Ennen ja jälkeen sopivasti. Boss Rcl-10 on esim. yksi legendaarinen "perushöylä". Ja huokeeseen hintaan saa hyvää. ( Paitsi joissain Behringereissä saa vääntää namikkaa hulluna ja mitään ei tapahdu)Treenatessa tai keikoilla tilanne on sitten hieman erilainen. Itse en ole räkki- tai pedaalimalleillakaan saanut sellaista saundia ulos, että se olisi ratkaisevasti niin paljon parempi, että sitä kannattaa väliin ainakaan backlineen laittaa. Mutta kannattaa aina kokeilla ja varmasti toimivat kontrallakin. Jos mixaaja osaa hommansa niin siellä päässä littaa mieluummin noilla. Jos bassonupissa on ( hyvä) oma compura/limitteri, niin ajaa sitä sopivasti.. Mutta taas sitten joissain keskusteluissa täällä on putkinuppi-basistit näyttäneet näille kompuroille tms. kirkasta punaista valoa :)
 
"The SOUND of VOLUME"
Einherjar
04.11.2009 03:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikko s: Miten nää perushöylät dbx 166 ja Alesis 3630 pärjää basson kanssa? Tai siis että saako halvalla hyvää?
 
Tuota 166:sta kannattaa pitää jonkinmoisena miniminä, kun kerta kontrallakin hommaillaan. Esim. 266 syö alapään ja Behringerit loistaa perinteisellä laadullaan..
 
Miten neutraaleja nää putkietusen omaavat etuaste/kompura/gate härvelit on?
 
Ne ei välttämättä pyri olemaan neutraaleja ja läpinäkyviä, vaan paremminkin värittävät poikkeuksetta soundia. Kyse on enemmänkin siitä että toimiiko se värittäminen suhteessa siihen väritettävään soundiin.
Putkivermeissä merkkaa melkoisen paljon se itse putki. Huonosti soundiin sopivalla putkella ei saa hyvää aikaan, vaikka kuinka vääntäisi.
 
Itse olen kontrassa kokeillut Mindprintin vanhempaa En-voicea ja se ainakin toimi oikeinkin loistavasti. Tyylinä oli vanhempi rockabilly tjsp. Myös lankkubassolla toimi hyvin.
Tuosta vähän infoa jne:
http://www.mindprint.de/cms.php?scr … ode=1&r=p&pr_kat=5&pr_id=10&aktiv=n
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «