Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: rumpukapuloista
1
umebossi
30.10.2009 12:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostin rollen td-4 jota olen paukutellut paketin mukana tulleilla milleniumin kapuloilla,
tää on varmaan aika pitkälle maku kysymys mutta mitkä ois vähän käteen käyvemmät ? noi on aika tukit !
 
kanninen
30.10.2009 14:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

umebossi: ostin rollen td-4 jota olen paukutellut paketin mukana tulleilla milleniumin kapuloilla,
tää on varmaan aika pitkälle maku kysymys mutta mitkä ois vähän käteen käyvemmät ? noi on aika tukit !

 
Mene johonkin musiikkiliikkeeseen kokeilemaan. Siellä on yleensä hylly, jossa on erilaisia rumpukapuloita vino pino. Jossain kaupoissa on jopa pieni kumialusta, johon niillä kapuloilla voi naputella.
 
kanninen
30.10.2009 15:08:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen lisäys vielä, että sähkörummuille riittää ne halvimmatkin alelaarin kepit, koska ne ei käytössä kulu ollenkaan sitä tahtia, mitä akustisilla pöntöillä soitettaessa. Ota ne, mitkä kokonsa ja painonsa puolesta parhaalta sormissa tuntuu.
 
umebossi
30.10.2009 15:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jep, kiitti vinkistä. kuhan huvikseni kyselin ja tää netti on hyvä paikka siihen, aattelin päästä helpolla ja tilata kapuloita netistä. poika alko harrastaa rummun soittoo, mut alkaa toi homma viedä mua yhtä lailla . . alkaa löytyä mutama komppikin ! !
 
Jeltz
30.10.2009 15:36:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Sellainen lisäys vielä, että sähkörummuille riittää ne halvimmatkin alelaarin kepit, koska ne ei käytössä kulu ollenkaan sitä tahtia, mitä akustisilla pöntöillä soitettaessa. Ota ne, mitkä kokonsa ja painonsa puolesta parhaalta sormissa tuntuu.
 
Usein tuo vaan sisältää ristiriidan; ne alelaarin halvat kepit on harvemmin erityisen hyvän tuntuisiakaan. Itse ehkä kuitenkin uhraisin pari euroa enemmän kapulapariin joka oikeasti tuntuu hyvältä. Kuluerä ei ole suuri, kun palikat kestää sähkiksillä pitkään.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
umebossi
30.10.2009 15:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo tää ei oo kulu kysymys, merkkejä ja malleja peliin . . kele voi olla myös makeet myös noin muuten !
 
Progressor
30.10.2009 18:16:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen soitellut jonkin aikaa Balbexin 7A:lla sekä sähkörumpuja että akustisia. Jos ei ole soittotyyliltään ns. halonhakkaaja, niin kannattaa kokeilla. Balbex on vähän halvempi kuin tunnetummat merkit (Vic Firth, Pro Mark ym.), mutta laadusta ei ole tingitty. Ennen Balbexia käytin pitkään Vic Firthin Steve Gadd -mallia, joka on hyvä kapula sekin. Mutta kuten sanottu, niin ilman muuta on parempi käydä itse kokeilemassa musiikkiliikkeessä eri kapuloita kuin tilata sokkona netistä jonkin epämääräisen suosituksen perusteella.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
TJORMA
30.10.2009 19:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten sanottu, kantsii kokeilla eri kokoja. Itselläni sähkisten (ja akustisten) kanssa ihan perus -Taman 5A- kapulat. Ja kestää.
 
-Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
Tom Miking
03.11.2009 13:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henk. koht. olen käyttänyt nylonnuppisia kapuloita sähkärien kanssa, ihan vaan sen takia että niistä jää paljon vähemmän jälkiä pädeihin...
 
jazzpiikki
03.11.2009 22:25:42 (muokattu 03.11.2009 22:33:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä kapulat, joissa on pallomainen tippi luontuvat hyvin sähkörummuilla soittoon.
 
Ei tunnu missään!
jazzpiikki
03.11.2009 22:30:36 (muokattu 03.11.2009 22:35:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut on suositelleet pädeille myös joustavia kapuloita. Itse kokeilin tällaisia (Zildjianin valmistamat), mutta en ollut niihin tyytyväinen.
 
Ei tunnu missään!
Squierrel
05.11.2009 14:40:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henk. koht. olen käyttänyt nylonnuppisia kapuloita sähkärien kanssa,
 
Käytettiin meilläkin ensin enimmäkseen nyloneita. Ne vaan eivät kestä niin pitkään kuin umpipuiset, menevät yläpäästä poikki helpommin.
 
Nykyään soitellaan Balbexin mustilla. Paitsi että ne on kuulin näköiset ja sopivat sähkörummutteluun (akustisten pellit silpovat maalipinnan), niiden maalipinta tuntuu mukavalta kädessä, ei lipsu eikä hierrä.
 
"I'd like to have a water power plant of my own, but nobody gives a dam."
Progressor
05.11.2009 17:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään soitellaan Balbexin mustilla. Paitsi että ne on kuulin näköiset ja sopivat sähkörummutteluun (akustisten pellit silpovat maalipinnan), niiden maalipinta tuntuu mukavalta kädessä, ei lipsu eikä hierrä.
 
Tuo lipsuminen muuten taitaa riippua vähän henkilöstä. Kun itse aiemmin soitin mustaksi maalatuilla Vic Firtheillä, niin ne tuntuivat hikisissä käsissä ikävän liukkailta. Nykyisten peruslakattujen Balbexien kanssa ei ole mitään ongelmaa.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Tom Miking
06.11.2009 13:38:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Käytettiin meilläkin ensin enimmäkseen nyloneita. Ne vaan eivät kestä niin pitkään kuin umpipuiset, menevät yläpäästä poikki helpommin."
Onhan se tuokin eräänlainen taitolaji että saa sähkörummuilla kapuloita poikki, eihän niissä ole mitään terävää tai metallista joka voisi niitä tuhota? Eihän ne akustisissakaan mene poikki juuri muuten kuin jatkuvalla kanttilyönnillä tai sitten että pellit on suunnilleen vaakasuorassa. Eikä ne silloinkaan heti siitä nupin alta katkea. Tietty jos ihan tolkuttomalla voimalla soittaa niin varmaan se ratakiskokin antaa periksi mutta ylenmääräisen voiman käyttö sähkäreillä ei tunnut oikein perustellulta...mutta tyylinsä kullakin.
 
Vallu-Veke
06.11.2009 20:37:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sun pitää päättää mikä on sun tyyli,...'
Sormitekniikkoihin kevyet ,,, toimii nopeammin,...
 
TJORMA
06.11.2009 21:35:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kevyttä kättä... kai opetetaan kaikkialla ja kapulatkin kestää. Itse opettelen juuri pois (ja olen jopa jo oppinutkin) mm. rumpukapulaotteesta,jossa kai on vallallaan joku saksalais-jenkkityyli-hevirokki homma vallitsevana ? Yritän laittaa kaupulan enemmän "etusormen eka niveleen enkä seuraavaan"... ja sormitekniikkaa lisää. Ajan kanssa varmaan tulee hyvä homma, nyt ei pääse vielä omalle tasolleen. Projekti kestänyt jotain 4 viikkoa...
 
-Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «