Aihe: Bodyn rakentaminen
1
P2
04.03.2004 11:42:38
Ei oo oikein stratolle noita näkyny, itse olin samassa tilanteessa n. vuosi sitten, päädyin siihen, että strato osiksi ja siltä pohjalta liikkeelle. Tee tämä samalla kun vaihdat kielet, niin ei tuu hirveesti ylimäärästä vaivaa, piirtelet paperille kolojen paikat ja syvyydet jne.
spyykko
04.03.2004 12:09:32 (muokattu 04.03.2004 12:20:17)

Hei ! Olen löytänyt yhden kaverin, joka osaisi tehdä kitaran bodyn mutta minulla ei ole piirustuksia bodyn mitoista ja eri kolojen paikoista. Kyseessä on tavallisen straton malli.

Oisko netissä jostain saatavissa ko. mitat ??

Mene käymään paikallisessa kirjastossa. Aika usein sieltä löytyy Ikaalisista hommattuja soitinpiirustuksia. Joskus on hyvä muistaa että internetin ulkopuolellakin on elämää :-)

EDIT: Ja eipä noiden kuvien ostaminenkaan ole kovin kallista. Parin kolmen kympin sijoitus kunnollisiin kuviin on mun mielestä aika kohtuullinen.
SURf
04.03.2004 12:13:03
Joskus on hyvä muistaa että internetin ulkopuolellakin on elämää :-)

Mitäs urbaanitarinoita täällä levitellään ;)
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt, että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
PasiB
04.03.2004 17:37:44 (muokattu 04.03.2004 17:41:57)
Mene käymään paikallisessa kirjastossa. Aika usein sieltä löytyy Ikaalisista hommattuja soitinpiirustuksia. Joskus on hyvä muistaa että internetin ulkopuolellakin on elämää :-)

EDIT: Ja eipä noiden kuvien ostaminenkaan ole kovin kallista. Parin kolmen kympin sijoitus kunnollisiin kuviin on mun mielestä aika kohtuullinen.

Totta turiset, http://www.soitinrakentajatamf.fi/215_tarvhinnasto_tulost.html tuolla on myynnissä piirustuksia hintaan 20 erkkiä. Ei ole iso investointi ja auttaa monessa pulmassa. Itse löysin jazz basson kuvat kirjastosta.

edit: On muuten spyykko tehnyt hyvän jutun kitaran rakennuksesta, sitä voisi tuoda enemmänkin esille, vaikka lisätä tuonne FAQ osastolle.
Kitarassa on liikaa kieliä
Juzzu
04.03.2004 18:56:39
vaikka lisätä tuonne FAQ osastolle.

Häh mitä missä? Lisään kyllä het, kun tiedän mitä lisään?
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
PasiB
04.03.2004 20:27:01
Kitarassa on liikaa kieliä
spyykko
04.03.2004 22:10:52

edit: On muuten spyykko tehnyt hyvän jutun kitaran rakennuksesta, sitä voisi tuoda enemmänkin esille, vaikka lisätä tuonne FAQ osastolle.

Kiva että kelpaavat. Toivottavasti muiden ei tarvitse tehdä samoja virheitä omissa rojekteissaan.
Puavali
04.03.2004 22:13:47
Kiva että kelpaavat. Toivottavasti muiden ei tarvitse tehdä samoja virheitä omissa rojekteissaan.

Joitakin on tullut tehtyä, esim. se jyrsimen terän irtoaminen. Onneksi ei kuitenkaan kaularaudan uraa tehtäessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)