Aihe: "Soittakaa paranoid!"
1 2 3 4 5 6 7 8
artope
18.06.2009 10:35:52

PlecMan: Kyl tällekki on joskus nauranu, enää ei tosin oikein jaksais, ku tulee kuitenkin käytyä joka viikko jotain keikkaa katsomassa ja lähes poikkeuksetta sen huudon kuulee, tuntee vaan lähinnä myötätuntoa soittajia kohtaan. Ite en ottas kohteliaisuutena.

Jos soittajat on ylipainon puolelle lävähtäneitä kaljankittaajia paras dialogi on:
-Soittakaa paranoid!
-Ai mitä että paita pois?
-PARANOID!
-Selvä paitaa pois...

ja hikiset limaset karvamahat paljastuu paidan alta ehkä vain hetkeks, mut tarpeeks että huutelu loppuu.

Testattiin tätä viime keikalla häissä ja toimii!
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Juzpe
18.06.2009 10:51:20 (muokattu 18.06.2009 10:51:52)

http://www.youtube.com/watch?v=o3QLxDvjMVs&feature=related

Oho... olipas katu-uskottava laulaja teillä. Vähintään äänensä puolesta. Tollanen äijä ku löytys omaanki pändiin.
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
Jarskimo
20.07.2009 19:19:51
Jos joku hutaa et "Soittakaa Paranoid!" nii mä vedän housut kinttuihin ja rupeen pyörii laval perse paljaana.
Rock'N'Rollia sen olla pitää
Hannu A
25.07.2009 18:55:57

Jarskimo: Jos joku hutaa et "Soittakaa Paranoid!" nii mä vedän housut kinttuihin ja rupeen pyörii laval perse paljaana.

lupaat vaan
Elämässä pitää olla runkkua -Juhani Leskinen (1950-2006)
Jyrken
13.08.2009 08:20:10
Mie varmaan opettelisin sen biisin siltä varalta että joku kysyy sitä. Mutta uudelleen sovitettuna, tyyliin bluegrassina tms. :D
Ai mikä allekirjotus
S1mppa
13.08.2009 10:00:41

Edelliselle hääkeikalle sovittiin, että setistä riippuen, jos joku sen sattuu huutamaan, biisi vedetään, mutta settiin sopivalla tyylillä.
Ts. huttusetin yhteydessä suffelilla, kotiseuturokin kanssa lauletaan Metsän poikaa ja sitten loppuillasta ihan alkuperäistä kunnioittaen.

Ja sitähän sitten tosiaan soitettiin kolmeen kertaan :)
Ensimmäinen huutaja oli n.4v tyttö isänsä hartioilla istuen, toisen valssin jälkeen...
- original S1mppa -
Äl-Äs
21.08.2009 23:02:11

Menneenä kesänä yksissä latotansseissa joku varmaan 10 v poika huusi joka ikisen biisin väliin Paranoidia. Neljännellä tunnilla siihen jo kyllästyttiin ja piikkasin jotain että soitetaas se nyt alta pois. Huutelut loppu siihen, kyllä oli yleisö ihmeissään kun haitari veti kovaa sooloo Paranoidiin :D

Mut mikä ihme siinä on kun yleisön pyynnöstä (huolimatta) vedetään letkajenkkaa varmaan 5-6 minuuttia ni sitten tulee huuteleen ihan tosissaan lavan eteen että soittakaa jenkkaa..
rintapek
21.08.2009 23:34:06

Äl-Äs:
Mut mikä ihme siinä on kun yleisön pyynnöstä (huolimatta) vedetään letkajenkkaa varmaan 5-6 minuuttia ni sitten tulee huuteleen ihan tosissaan lavan eteen että soittakaa jenkkaa..

Jenkka ja letkajenkka on kaksi ihan eri asiaa. Mahtaisko johtua siitä?
One kind of music only - the good kind
sahkuifk
01.09.2009 17:16:48
Taas sitä pyydettiin vaikka olin ilmideerannu että ei tipu jossei tissejä näy. Ei tisseja, ei Paranoidia. Tissejä kehiin ja Paranoid tulee. Vitun simppeliä tää.
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
geeza
03.09.2009 19:00:29

Tossa viikonloppuna soittivat puistossa.
If found, please return to the pub.
mie
30.09.2009 10:41:16

Aina soitetaan. Tosin vain puolet ekasta säkeistöstä. Sitten vaihdetaan lennosta Bee Geesin Staying aliveen.
Äla ajattele. Pää hajoaa
Mahti
05.10.2009 16:32:04
Yhen bändini kanssa soitettiin joskus ihan settiin kuuluvana Paranoidia. Joo, aika väsynyttä.

Nykyään akustisilla keikoillani Paranoidin huutelijat on ollu semmosia "vitsiniekkoja", ettei ne edes tiedä miten biisi menee, vaan ovat kuulleet että noin kuuluu huudella, eivätkä siis ole tajunneet kun heidän pyynnöstään olen sitä riffiä saattanut soittaa vähän aikaa.
Jokainen paistaa omat makkaransa
ope16
09.10.2009 04:23:45
Mä sanoisin, että soita ite ja bändi vetäis Chigacon kuolinyön (the night when chigaco died)...
Bjarska
31.10.2009 20:27:03 (muokattu 31.10.2009 20:27:59)
Meitsin yhel keikal yleisöst huudettiin et: "soittakaa paranoid" ja se oli vissiin pelkkää vitsiä mut silti meiän laulaja-kitaristi rupes vetää paranoidin riffii vaa hetken aikaa ja sit se lopetti ja mentiin seuraavaan piisiin =)
Lennu
01.11.2009 23:55:59

Bjarska: Meitsin yhel keikal yleisöst huudettiin et: "soittakaa paranoid" ja se oli vissiin pelkkää vitsiä mut silti meiän laulaja-kitaristi rupes vetää paranoidin riffii vaa hetken aikaa ja sit se lopetti ja mentiin seuraavaan piisiin =)

Tein perjantain keikalla ihan saman. Soitettiin muutama tahti. Näin toimimme aina kyseisen huudahduksen ilostuttamana.
Olen ymmärtänyt Black Metal -filosofian perimmäisen ytimen.
strophe
02.11.2009 11:55:24
Bjarska: Meitsin yhel keikal yleisöst huudettiin et: "soittakaa paranoid" ja se oli vissiin pelkkää vitsiä mut silti meiän laulaja-kitaristi rupes vetää paranoidin riffii vaa hetken aikaa ja sit se lopetti ja mentiin seuraavaan piisiin =)

Ratkaisimme itse asian samalla tavalla:
http://www.youtube.com/watch?v=p3KELxNjUZ4
~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ www.mikseri.net/sapiska
M4ss3 m/
03.11.2009 21:33:59
strophe: Ratkaisimme itse asian samalla tavalla:
http://www.youtube.com/watch?v=p3KELxNjUZ4

Aika jännä, että vasemmalla puolella soittava tyyppi laulaa (lähes?) koko biisin. :D
strophe
04.11.2009 11:06:31 (muokattu 04.11.2009 11:10:43)
M4ss3 m/: Aika jännä, että vasemmalla puolella soittava tyyppi laulaa (lähes?) koko biisin. :D

Ja laulaakin. Toi oli keikan päättävä koveri ja vaihdettiin lauluvuoroa. Itse (keskellä) toimin pääasiallisena laulajana ja toinen herra hoitaa stemmat ja hevimetelimurinan. Musta kun ei lähde tuollaista ääntä. Kolmen vartin setistä tuo oli ainut voimakkaasti vasemmalle painottuva biisi :)

Edit: ja tuossa vaiheessa äänikään ei olisi enää kestänyt. Voin sanoa, että oli aika hikinen fiilis. Paita oli vaihtanut kokonaan väriä asteen tummempaan suuntaan. Semifinal on kyllä keikkapaikkana harvinaisen hyvä ja intiimi.
~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ www.mikseri.net/sapiska
M4ss3 m/
04.11.2009 21:26:49
strophe: Semifinal on kyllä keikkapaikkana harvinaisen hyvä ja intiimi.

Hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)