Aihe: In Flamerson : Kutuklitoris (Metalli)
1 2
jopasoli
02.11.2009 18:49:57
Scars80: Taitaa eräät olla samaa porukkaa jotka kavereilleen sanoo notta ne osaa laulaa helvetin hyvin yms. ja siitä innostuneena nämä kaverit lähtee esim. idolsiin ja sitten ihmetellään että: "Mutku mun kaverit ainakin sanoo että osaan laulaa."

Ei musan teko oo mitään suorittamista, jossa pyritäään johonkin täydellisyyteen. Sitä teke musaa ja siitä joko tyktään tai ei. Nää idols-tyypit on niitä, jotka hakee hyväksyntää/suosiota, ja niille voi sanoa että ootko nyt ihan sydämellä mukana hommassa. Jos kaveri on, niin sit voi viellä mainita, että onko idols varmasti oikea reitti lähtee eteenpäin.

Ihmiset laittaa biisejä tänne demostudioon kahdesta syystä: saadakseen kuuluvuutta biiseilleen ja saadakseen _positiivisia_ kommentteja. Asia tietysti esitetään muodossa "Heittäkää palautetta, sekä risuja että ruusuja" mutta kun ottaa silmän käteen niin näkee rivienvälissä olevan viestin: kehukaa minua!

Olen itse huomannut, kun olen omia biisejä soittanut kavereille/ihmisille yleensäkin ja pyytänyt palautetta, niin negatiivinen kommentti ei auta mitään. Ratkasut on mun ratkasuja eikä niitä tehdä jonkun universaalin hyvyyden perusteella vaan puhtaasti sen perusteella miltä tuntuu. Jos tuntuu tältä, niin laitan tän äänen jne. Positiivinen kommentti saa hyvän mielen, kun kuulee että porukka tykkää. Vähän sama, kun jos ihmistä haukutaan, ni se ei oo kivaa mut jos joku sanoo, et sä oot hyvä tyyppi, ni heti lämmmittää.

Siis musaa nyt vaan tehään, ja sillä sipuli. Ei oo mitään hyvää tai huonoa musaa, ja taiteilija päättää minkälaista sen musa on, ei kukaan muu. Tainnu tulla aika moneen kertaan sanottua tää, mut niin se vaan on.
joo'o
Scars80
02.11.2009 19:25:16

jopasoli: Ei musan teko oo mitään suorittamista, jossa pyritäään johonkin täydellisyyteen. Sitä teke musaa ja siitä joko tyktään tai ei. Nää idols-tyypit on niitä, jotka hakee hyväksyntää/suosiota, ja niille voi sanoa että ootko nyt ihan sydämellä mukana hommassa. Jos kaveri on, niin sit voi viellä mainita, että onko idols varmasti oikea reitti lähtee eteenpäin.

Ihmiset laittaa biisejä tänne demostudioon kahdesta syystä: saadakseen kuuluvuutta biiseilleen ja saadakseen _positiivisia_ kommentteja. Asia tietysti esitetään muodossa "Heittäkää palautetta, sekä risuja että ruusuja" mutta kun ottaa silmän käteen niin näkee rivienvälissä olevan viestin: kehukaa minua!

Olen itse huomannut, kun olen omia biisejä soittanut kavereille/ihmisille yleensäkin ja pyytänyt palautetta, niin negatiivinen kommentti ei auta mitään. Ratkasut on mun ratkasuja eikä niitä tehdä jonkun universaalin hyvyyden perusteella vaan puhtaasti sen perusteella miltä tuntuu. Jos tuntuu tältä, niin laitan tän äänen jne. Positiivinen kommentti saa hyvän mielen, kun kuulee että porukka tykkää. Vähän sama, kun jos ihmistä haukutaan, ni se ei oo kivaa mut jos joku sanoo, et sä oot hyvä tyyppi, ni heti lämmmittää.

Siis musaa nyt vaan tehään, ja sillä sipuli. Ei oo mitään hyvää tai huonoa musaa, ja taiteilija päättää minkälaista sen musa on, ei kukaan muu. Tainnu tulla aika moneen kertaan sanottua tää, mut niin se vaan on.

Omapahan on helvettis jos et rakentavassa mielessä olevaa kritiikkiä kestä. Tänne kuitenkin laitetaan biisit juurikin sitä varten että kuulee mielipiteitä oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia.

Jos SÄ et halua, kuin niitä kehuja musastas oli se sitten kuinka paskaa kuulijan mielestä tahansa, niin älä kuitenkaan ala yleistämään ettäkö muut näin ajattelisi.

Jos haluaa kehittyä on oltava valmis kuuntelemaan myös ne risut.
Niistä risuista sitten saa taiteilija ihan itse tehdä ratkaisunsa että ottaako onkeensa vai ei.

Tietysti jos sä olet niin helvetin kova tekijä ettei sun tarvii missään kehittyä se on sun oma asias.

Kyllä mä ainakin mielellään olen aina ottanut vastaan kehitys/parannus ehdotukset musaa tehdessäni.

Niin ja vertasin idolsiin vain siksi koska ne jotka ei kerro todellisia mielipiteitään kun kysytään vaan kehuvat vaan tekevät todellisuudessa karhunpalveluksen...

Ja nyt saat pölistä noita ajatuksias niin paljon kun sielus sietää mä en aio enää vastata koska en näe enää syytä.
Simo78
02.11.2009 20:05:42
jopasoli: Ei musan teko oo mitään suorittamista, jossa pyritäään johonkin täydellisyyteen. Sitä teke musaa ja siitä joko tyktään tai ei. Nää idols-tyypit on niitä, jotka hakee hyväksyntää/suosiota, ja niille voi sanoa että ootko nyt ihan sydämellä mukana hommassa. Jos kaveri on, niin sit voi viellä mainita, että onko idols varmasti oikea reitti lähtee eteenpäin.

Rehellisesti en haluais sun bändissä soittaa! Musan tekemisessä on vaan pakko antaa suoraa palautetta mikä toimii ja mikä ei, eikä joka kerta pidä mietti "pahoittaakohan se taas mielensä jos mä sanon näin". Tottakai positiiviset kommentit lämmittää mieltä, mutta kyllä nyt pitää osata kuunnella sitä negatiivistakin ja oppia sieltäkin. Aika pää pitämistä puskassa muuten!

Mielenkiintoinen näkemys. Eli kuuntelikalla ei ole mitään oikeuksia päättä mistä hän tykkää, vaan "taiteilija" kertoo tämän hänelle;-). Ja kuuntelija ei saa sanoa mielipidettään? Pitääpä olla aika rankasti erimieltä...
jopasoli
02.11.2009 20:46:26
Siinä vaiheessa ollaan jo metässä, jos täytyy kertoa kaverille jostain mikä on pielessä. Kyl sitä pitää samalla aallonpituudella olla musaa tehdessä/soittaessa.

Ja sulle, kenen biisi tää oli, niin jatka vaan sitä rataa mikä tuntuu hyvältä, vaikka muut kuinka valittas. Kyl mulle ainakin toimii tommonen sanottelu. se on hyvä että tekee sitä mitä päästä tulee rehellisesti ulos, oli se sitten mitä tahansa. Paljon parempi kun se, että yrittää tehä oikein hienoa sanotusta. Se johtaa siihen kliseisyyteen, mistä ei tule muuta kuin myötähäpeän tunteita.

Siis kai me sitten tehään musaa ihan eri lähtökohista. Mä teen sitä mitä mieleen tulee ja te (joiden kanssa väännettiin kättä) teette sitä yleisölle ikään kuin tilaustyönä. Valehtelisin, jos väittäisin, että mikäs siinä. Olen rehellinen ja sanon että ei toi teidän touhu mihinkään hyvään johda (minun oma muka-subjektiivinen näkemys joka kuitenkin oikeasti ja Raamatunkin ja Koraanin mukaan on Oikea Totuus).
joo'o
Simo78
02.11.2009 22:17:31 (muokattu 02.11.2009 22:21:43)
Ja nyt saat pölistä noita ajatuksias niin paljon kun sielus sietää mä en aio enää vastata koska en näe enää syytä. Enpä osaa paremmin itse sanoa. Vielä loppuun pikku veikkaus: sä et oo varmaan ihan hirveesti bändeissä soittanut? Sovituskiistat vaan kuuluu bändiin kuin bändiin, tai ainakin jokaiseen missä mä oon ollut mukana. Välistä jätkät joutuu sanomaan mulle ja välistä toisinpäin.
Hanuriin
03.11.2009 10:03:01
jopasoli: Mä teen sitä mitä mieleen tulee ja te (joiden kanssa väännettiin kättä) teette sitä yleisölle ikään kuin tilaustyönä. Valehtelisin, jos väittäisin, että mikäs siinä. Olen rehellinen ja sanon että ei toi teidän touhu mihinkään hyvään johda...

Ainakaan näytteistäsi päätellen eipä sinunkaan lähestymistapasi mihinkään erityisen hyvään ole johtanut. Tottakai taidetta tehdessä täytyy jollakin tasolla ottaa huomioon se, kelle sitä on tekemässä vaikka itse onkin puikoissa. Tietenkin olettaen, että haluaa, että joku muu kuin taiteilija itse olisi siitä kiinnostunut. Ja tekeleistäsi ja asenteestasi päätellen ei vaikuta siltä, että haluaisit kenenkään muun olevan kiinnostunut "taiteestasi".

Mutta koska tämä oli negatiivista kritiikkiä, et varmaankaan ota tätä kuuleviin korviisi vaan sorvaat taas tuohtuneen vastalauseen. Kiinnostaa jo etukäteen, millaisin älyä säkenöivin sanankääntein puolustat silmät-kiinni-korvat-tukkoon-mua-ei-kiinnosta-mä-teen-omaa-juttuani-tyyliäsi.
jopasoli
03.11.2009 16:23:31
Hanuriin: Ainakaan näytteistäsi päätellen eipä sinunkaan lähestymistapasi mihinkään erityisen hyvään ole johtanut. Tottakai taidetta tehdessä täytyy jollakin tasolla ottaa huomioon se, kelle sitä on tekemässä vaikka itse onkin puikoissa. Tietenkin olettaen, että haluaa, että joku muu kuin taiteilija itse olisi siitä kiinnostunut. Ja tekeleistäsi ja asenteestasi päätellen ei vaikuta siltä, että haluaisit kenenkään muun olevan kiinnostunut "taiteestasi".

Mutta koska tämä oli negatiivista kritiikkiä, et varmaankaan ota tätä kuuleviin korviisi vaan sorvaat taas tuohtuneen vastalauseen. Kiinnostaa jo etukäteen, millaisin älyä säkenöivin sanankääntein puolustat silmät-kiinni-korvat-tukkoon-mua-ei-kiinnosta-mä-teen-omaa-juttuani-tyyliäsi.

Sä et tykkää mun biiseistä. Ok. Se ei vaikuta mun musaan. Kyllä mua tiettä vähän vituttaa kun tulee tämmöstä, et joo ei sun biisit mitään erityisen hyviä oo, mut so what? Mitä mä voin tehdä? Alan kysellä sulta, et millasta mun musan pitäs olla. Kunnon perseennuolentaa ja loppujen lopuks se kääntyy niiin, että sä oot se taiteilija ja mä vaan toteutaan musaa sun ohjeiden mukaan. Paras niin, et sä teet sun musaa ja mä mun, eikä turhaan mollata toistemme musiikkia, kun se on kuitenkin niin henkilökohtainen asia.
joo'o
Tanehau
06.11.2009 12:33:50

jopasoli: Siinä vaiheessa ollaan jo metässä, jos täytyy kertoa kaverille jostain mikä on pielessä. Kyl sitä pitää samalla aallonpituudella olla musaa tehdessä/soittaessa.

Ja sulle, kenen biisi tää oli, niin jatka vaan sitä rataa mikä tuntuu hyvältä, vaikka muut kuinka valittas. Kyl mulle ainakin toimii tommonen sanottelu. se on hyvä että tekee sitä mitä päästä tulee rehellisesti ulos, oli se sitten mitä tahansa. Paljon parempi kun se, että yrittää tehä oikein hienoa sanotusta. Se johtaa siihen kliseisyyteen, mistä ei tule muuta kuin myötähäpeän tunteita.

Siis kai me sitten tehään musaa ihan eri lähtökohista. Mä teen sitä mitä mieleen tulee ja te (joiden kanssa väännettiin kättä) teette sitä yleisölle ikään kuin tilaustyönä. Valehtelisin, jos väittäisin, että mikäs siinä. Olen rehellinen ja sanon että ei toi teidän touhu mihinkään hyvään johda (minun oma muka-subjektiivinen näkemys joka kuitenkin oikeasti ja Raamatunkin ja Koraanin mukaan on Oikea Totuus).

Tämä tuntuu hyvälle ja tällä vielä jatketaan niin kauan, ku mä oon vaan maailmas olemas :). Kiitos palautteesta! Mä ainaki haluan kuuntelialta vaan sen rehellisen mielipiteen ulos. Se on mahtavaa kuulla, esim: ku sä sanot, että ei toi teidän touhu mihkää johda :D Vittu, ei voi niinku paremmin saanoo :D Mä oon rehellinen meidän touhuille täysin ja oon samaa mieltä, että niin kauan, ku jatketaan tällä linjalla paskaa sataa niskaa ja muutama ihana Fanakiiri eli fani rakastuu vaan sen takia, ku se on niin pimeetä, typerää, sairasta, erillaista ja (ehkä) hauskaa. Mulla on ainaki hauskaa aina sanottaessa ja en tee sitä missää pimeäs vaatekaapis vaikka nopeeta luulis :P Kutuklitoriksen sanoitus syntyi mun muistaakseni iha vaan siinä tilantees, ku pohja oli valmis. Mikki kädes kuunnellen pohjaa ja siitä vaan laukomaan vanhaan kunnon tyyliin elämän tarinaa. Oonhan mä tehny sitte tälle pumpulle 4 piisiä ainaki järkevillä sanotuksilla, mutta onko ne minkään arvosia sitte Petetty Koiranpenikka, Tapa Se Sika, Alahärmä City Boys ja yhdistyneet voimat pakko tappaa kauhava.. en ite ainakaa arvosta niitä niin paljoa paitsi sitä yhtä niistä Yhdistyneet Voimat (Pakko Tappaa Kauhava) löytyy täältä www.mikseri.net/inflamerson. Älkä kinastelko mistään tommosesta, vitu sakiaa tää o vaa elämää. Kuuntelia antaa mielipiteen ja sitä pitää kunnioittaa oli se saatana mitä paskaa tahansa! se lämittää taikka se vituttaa ja se on musiikon elämää!!!! :D

Kiitos kaikille vielä, ku ootte jaksanu lähtiä jutusteleen asioista :) Oli hauskaa lueskellessa :)
Tanehau
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt