Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: VOX AC-15 CC1X Mykkä!
1 2
J.Korva
02.11.2009 09:16:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve taas!
 
Eli aloin tuossa soittohommiin ja näppäsin voxi power päälle niin kuulu sellainen rasahdus?? Sen jälkeen odotin n.2 min ja nappasin sitte standby pois nii vehje oliki ihan mykkä!! Eli oisko tästä tasuriputki menny? Kaikki putket kyllä hehkuu kun katsoin. Sulakkeet on ehjät. SOVTEK 12AX7WC MADE IN RUSSIA, RUBY 12AX7AC5 HG
ja 2kpl RUBY EL84C PC 32 TC 3000c
 
Eli täytyykö tässä nyt epäillä sitte mitä nuista? SOVTEK?
 
Kiitoksia jo etukäteen!
 
-Janne
 
Rautalankaa ja teräsvaijeria
blaekie
02.11.2009 10:02:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole tuossa tasuriputkea. Oisko sittenkin se HT Fuse mennyt.
Pääteputket vaihtoon ekaks, jos ei rupee sulake pysymään ehjänä.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
J.Korva
02.11.2009 11:15:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Ei ole tuossa tasuriputkea. Oisko sittenkin se HT Fuse mennyt.
Pääteputket vaihtoon ekaks, jos ei rupee sulake pysymään ehjänä.

 
Kokeilin vaihtaa HT Fuse mutta ei vaikutusta. Sulake pysyi ehjänä! Eli mikä hitto tätä nyt vaivaa? Olisin kiitollinen jos tähän nyt joku ratkaisu löytyisi!
 
-Janne
 
Rautalankaa ja teräsvaijeria
humppahanuristi
02.11.2009 11:29:14 (muokattu 02.11.2009 11:31:35)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on ehjä etuasteputki varalla, niin testaa molemmissa paikoissa vuoronperään. Ja sitten jos ei vaikuta, niin samaa pääteputkilla.
Tosin pääteputkethan ne "pitäisi" ensin loppua mutta kuitenkin.
 
EDIT: pääteputket pitäisi olla sovitettu pari mutta kyllä sitä voi yhdellä eri sarjalla kuitenkin testata. Jos vika sieltä löytyy, niin molemmat uusiksi.
 
Humpasta rautalankaan...
J.Korva
02.11.2009 11:42:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

humppahanuristi: Jos on ehjä etuasteputki varalla, niin testaa molemmissa paikoissa vuoronperään. Ja sitten jos ei vaikuta, niin samaa pääteputkilla.
Tosin pääteputkethan ne "pitäisi" ensin loppua mutta kuitenkin.
 
EDIT: pääteputket pitäisi olla sovitettu pari mutta kyllä sitä voi yhdellä eri sarjalla kuitenkin testata. Jos vika sieltä löytyy, niin molemmat uusiksi.

 
No sepäs se kun ei ole mitään putkia varalla... Eli kannattaako tilata kaikki putket uusiksi? Nuo EL84C näyttää ehjiltä ja hehkuu niinku aina enenki. Jos tilaan niin mitä putkia uraltonelta? vaikka linkkiä tähän niin tulee oikeat :)
 
Rautalankaa ja teräsvaijeria
J.Korva
02.11.2009 12:10:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kattelin nuita putkia tuolta ja tämmösiä löysin:
Sovtek 12AX7WC / 7025 14.15e 1kpl
Electro Harmonix 12AX7EH - BULK 7.50e 1kpl (mikä tuo bulk pakattu on?)
JJ EL84 Luokitus LOW 10.96e 2kpl
 
Onko nuo hyvät vai huonot setit? vai passaako alkuunkaan?
 
-Janne
 
Rautalankaa ja teräsvaijeria
Sax-pappa
02.11.2009 12:33:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Korva: Kokeilin vaihtaa HT Fuse mutta ei vaikutusta. Sulake pysyi ehjänä! Eli mikä hitto tätä nyt vaivaa? Olisin kiitollinen jos tähän nyt joku ratkaisu löytyisi!
 
-Janne

 
Jos se on todella ihan mykkä, eli edes korva kaiuttimessa kiinni ei kuulu pientä "normaalia" verkkohurinaa epäilisin anodijännitteen puuttumista syystä tai toisesta.
 
humppahanuristi
02.11.2009 12:37:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Korva: Eli kattelin nuita putkia tuolta ja tämmösiä löysin:
Sovtek 12AX7WC / 7025 14.15e 1kpl
Electro Harmonix 12AX7EH - BULK 7.50e 1kpl (mikä tuo bulk pakattu on?)
JJ EL84 Luokitus LOW 10.96e 2kpl
 
Onko nuo hyvät vai huonot setit? vai passaako alkuunkaan?
 
-Janne

 
Ihan on hyviä nuokin. Tuo bulk pakattu ei taida olla sellaisessa hienossa pahvilootassa. Ja toisekseen Sovtek ja Electro Harmonix taitaa tulla samalta linjalta.
Periaatteessa aivan sama, minkä merkkisen 12AX7/ECC83 putken laitat. JJ:n putket on vähän pehmeämpiä soundiltaan mitä nuo sovtekit mutta erot ei maata mullista.
Mutta tätäkin voi koittaa toiseksi etuputkeksi:
http://uraltone.com/kauppa/product_info.php?info=p132_Sovtek-5751.html
 
Ainakin minä olen tuosta pitänyt.
 
Humpasta rautalankaan...
Kuha
02.11.2009 12:52:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Korva: Terve taas!
 
Eli aloin tuossa soittohommiin ja näppäsin voxi power päälle niin kuulu sellainen rasahdus?? Sen jälkeen odotin n.2 min ja nappasin sitte standby pois nii vehje oliki ihan mykkä!!

 
Terve!
 
Mulla on sama peli ja teki aikoinaan saman tempun. No verme takuuhuoltoon, jossa kertoivat notta tyyppivika: laittoivat siihen ylimääräisen vastuksen - tulee kuulemma virtapiikki helposti, kun virrat laittaa päälle ja tämä rikkoo sulakkeen - sun tapauksessa ehkä jotain muuta? Nyt on pelannut moitteetta.
 
SBA
J.Korva
02.11.2009 14:47:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

humppahanuristi: Ihan on hyviä nuokin. Tuo bulk pakattu ei taida olla sellaisessa hienossa pahvilootassa. Ja toisekseen Sovtek ja Electro Harmonix taitaa tulla samalta linjalta.
Periaatteessa aivan sama, minkä merkkisen 12AX7/ECC83 putken laitat. JJ:n putket on vähän pehmeämpiä soundiltaan mitä nuo sovtekit mutta erot ei maata mullista.
Mutta tätäkin voi koittaa toiseksi etuputkeksi:
http://uraltone.com/kauppa/product_info.php?info=p132_Sovtek-5751.html
 
Ainakin minä olen tuosta pitänyt.

 
ahaa eli näitä putkia "sekoittelemalla" voi siis sitä saundia muokata? Eli nuo etu ja pääteputket saa myös olla samaa paria? Olen aika uusi näissä putkihommissa :)
 
Rautalankaa ja teräsvaijeria
J.Korva
02.11.2009 14:47:14 (muokattu 02.11.2009 14:52:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

humppahanuristi: Ihan on hyviä nuokin. Tuo bulk pakattu ei taida olla sellaisessa hienossa pahvilootassa. Ja toisekseen Sovtek ja Electro Harmonix taitaa tulla samalta linjalta.
Periaatteessa aivan sama, minkä merkkisen 12AX7/ECC83 putken laitat. JJ:n putket on vähän pehmeämpiä soundiltaan mitä nuo sovtekit mutta erot ei maata mullista.
Mutta tätäkin voi koittaa toiseksi etuputkeksi:
http://uraltone.com/kauppa/product_info.php?info=p132_Sovtek-5751.html
 
Ainakin minä olen tuosta pitänyt.

 
ahaa eli näitä putkia "sekoittelemalla" voi siis sitä saundia muokata? Eli nuo etu ja pääteputket saa myös olla samaa paria? Olen aika uusi näissä putkihommissa :)
 
Edit: Eli siis voinko päätellä että tuo nyt paikallaan oleva sovtek on edellinenomistaja vaihtanut koska kaikki muut on ruby merkkisiä?
 
Rautalankaa ja teräsvaijeria
J.Korva
02.11.2009 14:50:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha: Terve!
 
Mulla on sama peli ja teki aikoinaan saman tempun. No verme takuuhuoltoon, jossa kertoivat notta tyyppivika: laittoivat siihen ylimääräisen vastuksen - tulee kuulemma virtapiikki helposti, kun virrat laittaa päälle ja tämä rikkoo sulakkeen - sun tapauksessa ehkä jotain muuta? Nyt on pelannut moitteetta.

 
Kuulostaa pahalta mutta sulake on edelleenki itselläni ehjä ja toisekseen kauhea vaiva alkaa lähettää mihinkää takuuhuoltoo?? Pitää nyt ensin jotaki yrittää...
 
Rautalankaa ja teräsvaijeria
humppahanuristi
02.11.2009 17:44:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Korva: ahaa eli näitä putkia "sekoittelemalla" voi siis sitä saundia muokata? Eli nuo etu ja pääteputket saa myös olla samaa paria? Olen aika uusi näissä putkihommissa :)
 
Edit: Eli siis voinko päätellä että tuo nyt paikallaan oleva sovtek on edellinenomistaja vaihtanut koska kaikki muut on ruby merkkisiä?

 
Joo, etuasteputkia voi sekoitella ihan eri merkeistä, kunhan vaan malli on suurinpiirtein oikea. TUohon käy siis ECC83 (=12AX7), ECC81 ja ECC82 sekä 5751 tyyppiset putket nyt ainakin.
 
Pääteputkiksi ei käy kuin EL84-tyyppiset mutta merkkejä on kuitenkin jonkun verran ja niissäkin on eroja.
JJ:n putket on sellaisia pehmeämmän soundin putkia kun taas sovtekit enempi sellaisia kovia soundiltaan (ei siis voimakas vaan kova).
 
En tiedä voiko noista merkeistä mitään päätellä. Minulla oli AC15cc1 ja siinä piti myös olla tehdasputket ja muutenkin koskematon... No standby oli liimattu paikalleen jälkikäteen ja ruuvinkannat muutenkin vähän nyplätty. Toinen etusputki oli sovtek toinen china ja päätteessä sovtek.
 
Humpasta rautalankaan...
Penttitanska
02.11.2009 18:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tosiaan vain yksi sulake, ettei vain sisuksista löydy lisää?
 
Tubeman
02.11.2009 19:04:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Jos se on todella ihan mykkä, eli edes korva kaiuttimessa kiinni ei kuulu pientä "normaalia" verkkohurinaa epäilisin anodijännitteen puuttumista syystä tai toisesta.
 
Onkohan tuossa Standby toteutettu kuten putkitasurisessa AC15 mallissa,eli
se erottaa tasurin muuntajasta?
 
"Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla)
Tami
02.11.2009 21:10:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tubeman: Onkohan tuossa Standby toteutettu kuten putkitasurisessa AC15 mallissa,eli
se erottaa tasurin muuntajasta?

 
http://www.guitarpug.com/wp-content … /2008/06/ac15cc1_schematic_only.pdf
 
Tuos on schema....
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
J.Korva
02.11.2009 21:24:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh.. Laitteessa on vielä takuuta jäljellä niin laitetaan se varmuudenvuoksi sinne huoltoon. Pitää ilmotella tännekki kunhan vika selviää että on jotaki hyötyä tulevaisuudessa tätä selaavalle.
 
Rautalankaa ja teräsvaijeria
J.Korva
02.11.2009 21:43:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

humppahanuristi: Joo, etuasteputkia voi sekoitella ihan eri merkeistä, kunhan vaan malli on suurinpiirtein oikea. TUohon käy siis ECC83 (=12AX7), ECC81 ja ECC82 sekä 5751 tyyppiset putket nyt ainakin.
 
Pääteputkiksi ei käy kuin EL84-tyyppiset mutta merkkejä on kuitenkin jonkun verran ja niissäkin on eroja.
JJ:n putket on sellaisia pehmeämmän soundin putkia kun taas sovtekit enempi sellaisia kovia soundiltaan (ei siis voimakas vaan kova).
 
En tiedä voiko noista merkeistä mitään päätellä. Minulla oli AC15cc1 ja siinä piti myös olla tehdasputket ja muutenkin koskematon... No standby oli liimattu paikalleen jälkikäteen ja ruuvinkannat muutenkin vähän nyplätty. Toinen etusputki oli sovtek toinen china ja päätteessä sovtek.

 
Joo tämä on hyvä tietää tulevaisuudessa kun tulee tätä "putkiremonttia"
 
Rautalankaa ja teräsvaijeria
Jymi
02.11.2009 23:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Penttitanska: Onko tosiaan vain yksi sulake, ettei vain sisuksista löydy lisää?
 
Skeman mukaan on kaksi niin kuin arvelit. Eli sisuksissa on standby kytkimen jälkeen toinen. Todennäköisesti se sulake on juuri mennyt.
 
Putkista sen verran laitteen omistajalle, että etuasteputkia voi kokeilla ihan vapaasti ilman mitään ongelmia. Yksi merkki mitä suosittelen kokeilemaan on Electro Harmonics.
 
J.Korva
02.11.2009 23:40:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jymi: Skeman mukaan on kaksi niin kuin arvelit. Eli sisuksissa on standby kytkimen jälkeen toinen. Todennäköisesti se sulake on juuri mennyt.
 
Putkista sen verran laitteen omistajalle, että etuasteputkia voi kokeilla ihan vapaasti ilman mitään ongelmia. Yksi merkki mitä suosittelen kokeilemaan on Electro Harmonics.

 
Olen tietoinen tästä toisesta sulakkeesta myös ja se on myös tarkistettu ja kokeiltu vaihtaa mutta ei auttanut. Ehkä vika voi olla vähän "vakavampi" mutta se selviää kun vie takuuhuoltoon.
 
Rautalanka ja Rockn Roll!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «