Aihe: Toivomus tanssimuusikoille tanssi.netistä: enemmän tangoa!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1015 16 17 18 19
R.W. Piuha
03.03.2004 17:36:32

Gutar manin juttuja en muista, mutta Piuha vetäs kyllä "joskus" piuhat :D . Mutta, että sensuuriin!? Tuskin kuitenkaan pysyvään? Ei kapea ja joustamaton näkökulma minun mielestäni pitäis olla peruste sensuuriin. Törkeydet kylläkin.

Oisko ne ollut vähän(?)maltillisempia kannanotoiltaan,eikä siks jäänyt mieleesi?Mulla kun on tapana olla melko suorapuheinen,siitä vaimonikin joskus huomauttelee.

Kapea ja joustamaton näkökulma....joo,kai se näin sitten on jos itse en tunne minkäänlaista kiinnostusta tätä tanssiosastoa kohtaan,ja hei!!Tämä on mun käsittääkseni aika yleistä meidän "kunnon"soittajien(=eivät tanssi) keskuudessa,humppaheikit on erikseen,ja jotkut soittajathan tanssivat sillä mielellä esim. tauoilla että "jos sais kerran reissullansa..."esimerkkinä käynee hyvin se varsinaissuomalainen ,kuuluisa orkesteri,ja kyllähän ne saakin,isot pojat ovat kertoneet:-)))

Pitäskö perskuta mennä kauppaan,ostaa slipoveri ja mustat,suorat housut ja lakerikengät ja eikun tanssimaan,vielä vanhoilla päivilläni,jos laittais vielä sellasen "olen soittaja,ota mut!"pinssin rintaan....

Tää topicci on just hyvä esimerkki siitä miten joku haluaa tangoo enemmän,sitten tämä hauska veikko Hidas-Valssi-Ami ei varmaan muuta tanssisikaan kuin hidasta valssia!

Olis ihan kiva nähdä vaikka about 500-1000 tanssijan JOKAISEN oma ihannesetti,tai vaikka koko illan ohjelma,eli mitä lajeja bändin pitäs vetää,ja miten paljon!Enkä tarkoita todellakaan mitään tanssinettipinssijengin suppeata n. alle sadan päivittäiskävijän otantaa,vaan sitä todellista jengiä,joilla suurella osalla ei edes ole tietokonetta,suuri osa tanssijengistä kun asuu myös taajamien ulkopuolella,Hesan alueen tanssijoita ehkä lukuunottamatta!
Fuzzy Boner
03.03.2004 17:48:27
Oli pakko laittaa tää tänne. Tässä keskustelussa kuitenkin on hieman vongattu noita meidän tanssivia mimmejä..

Joo, olen off-topic-mies nyt mutta:

http://maagic.zapto.org/~maagic/vonkaamisen_perusteet_1ov.htm
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron
päivis
03.03.2004 18:06:22 (muokattu 03.03.2004 18:09:43)
Tämä on mun käsittääkseni aika yleistä meidän "kunnon"soittajien(=eivät tanssi) keskuudessa

Valitettavasti. Tee siinä nyt sitten yhteistyötä.

humppaheikit on erikseen

***tanan rikkurit!

Pitäskö perskuta mennä kauppaan,ostaa slipoveri ja mustat,suorat housut ja lakerikengät ja eikun tanssimaan,vielä vanhoilla päivilläni,jos laittais vielä sellasen "olen soittaja,ota mut!"pinssin rintaan....

Jätä se slipoveri sinne kaupan hyllylle...

Tää topicci on just hyvä esimerkki siitä miten joku haluaa tangoo enemmän,sitten tämä hauska veikko Hidas-Valssi-Ami ei varmaan muuta tanssisikaan kuin hidasta valssia!

Joo, Ami on tosi hurahtanu hitaaseen valssiin, se hänelle suotakoon. Mutta tää tangojuttu ei ole vain "yhden miehen" juttu. Jos nyt ei koko tanssikansankaan. Mutta kyllä tuo tanssinet jonkinlaisen läpileikkauksen antaa suomalaisista tanssinharrastajista ja heidän kokemuksistaan.

Olis ihan kiva nähdä vaikka about 500-1000 tanssijan JOKAISEN oma ihannesetti,tai vaikka koko illan ohjelma,eli mitä lajeja bändin pitäs vetää,ja miten paljon!

Niin olis! Mutta mistäs sellaisen sais. Mutta jos sais, tulokset pitäis suhteuttaa aktiivisuuteen: painoarvo sen mukaan käykö tanssimassa kaksi kertaa viikossa, kuukaudessa vai vuodessa...

Enkä tarkoita todellakaan mitään tanssinettipinssijengin suppeata n. alle sadan päivittäiskävijän otantaa,vaan sitä todellista jengiä,joilla suurella osalla ei edes ole tietokonetta,suuri osa tanssijengistä kun asuu myös taajamien ulkopuolella

Hei herra Hesalainen, taajamien ulkopuolellakin käytetään nykyään tietokoneita... :)

Tanssinettiä ei tosiaan käytä juurikaan ne "kerran kuussa" - tassijat, eikä ne vanhimmat tanssi-ihmiset, mutta muuten otanta on tanssitaidollisesti, ikäjakaumallisesti ja maantieteelisesti aika kattava. En tietenkään tarkoita että kaikki tanssinettiä käyttäisivät (tai lukisivat), mutta kaikki osa-alueet on edustettuna, myös ne harvoin tansseissa käyvät. Ja muusikot!!!
"I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner
Voxauttaja
03.03.2004 18:12:44 (muokattu 03.03.2004 18:13:20)
Hei!

Tanssi.netissä on viime päivinä käyty keskustelua aiheesta "tangomusiikkia lisää (lava) tansseihin..
Toivoisin että tuomalla asian esille myös täällä, saamme tanssikansalle sitä, mitä tanssikansa haluaa: TANGOJA!

Käykää kurkkaamassa vetoomus-haaste, johon on jo tullut kymmeniä kirjoituksia:

http://www.tanssi.net/keskustelu/48/49857.html#t

Aiheesta käydään muutenkin vilkasta keskustelua palstalla, eli aihe on lähellä tanssijoiden sydäntä!

Tässä vielä alkuperäinen "vetoomus", jonka heitin nettiin eilen:

"Enemmän tangomusiikkia lavoille, kiitos!
Viivi
2004-03-01 17:57
Jos olet samaa mieltä siitä, että tänä päivänä esitetään liian vähän tangoja tansseissa, osallistu gallupmuotoiseen kirjelmään, jota voimme sitten yrittää hyödyntää saadaksemme lisää tangomusiikkia lavoille."

stana tanssikoot mitä tarjotaan. ihan turhaa rutinaa. hemmoteltuja tanssijoita. :-)

Toisaalta jos toi vetoomus on tehty diskohumpan kitkemiseksi lavalta, niin sitten allekirjoitan.
päivis
03.03.2004 18:25:00
stana tanssikoot mitä tarjotaan.

Voipi olla ettei tanssitakaan, vaihdetaan vaikka keilailuun.

hemmoteltuja tanssijoita. :-)

Eli jos kaikki soittais yhtä huonosti, parempaa ei osattas vaatia... ...Hm, viittaan edelliseen lauseeseeni...

Toisaalta jos toi vetoomus on tehty diskohumpan kitkemiseksi lavalta, niin sitten allekirjoitan.

Jos tarkoitat diskohumpalla samaa, kuin minä mitäänsanomattomilla renkutuksilla, niin kyllä!
Mutta renkutuksien (=iskelmien, jumputusten, yms.) tarpeettomuus on tanssijoille selviö. Näköjään myös teille.

Oletko käynyt tutustumassa keskusteluun? http://www.tanssi.net/keskustelu/month-g.html
"I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner
v_m_kangas
03.03.2004 18:38:27 (muokattu 03.03.2004 18:41:57)

Tämä on mun käsittääkseni aika yleistä meidän "kunnon"soittajien(=eivät tanssi) keskuudessa,humppaheikit on erikseen

Eikös tää ollutkaan Muusikoiden netin Tanssimusiikki-keskustelupalsta?

Olis ihan kiva nähdä vaikka about 500-1000 tanssijan JOKAISEN oma ihannesetti,tai vaikka koko illan ohjelma,eli mitä lajeja bändin pitäs vetää,ja miten paljon!

Samat listat kiinnostaisi oikeasti tanssilavoja kiertäviltä soittajiltakin, olkootkin sitten ammattilaisia tai amatöörejä.

Enkä tarkoita todellakaan mitään tanssinettipinssijengin suppeata n. alle sadan päivittäiskävijän otantaa,vaan sitä todellista jengiä,joilla suurella osalla ei edes ole tietokonetta,suuri osa tanssijengistä kun asuu myös taajamien ulkopuolella,Hesan alueen tanssijoita ehkä lukuunottamatta!

Eiköhän tuo sama päde soittajiinkiin, IMHO.
Humppaa tai soita
Voxauttaja
03.03.2004 19:13:24 (muokattu 03.03.2004 19:44:02)
Voipi olla ettei tanssitakaan, vaihdetaan vaikka keilailuun.

Jos tarkoitat diskohumpalla samaa, kuin minä mitäänsanomattomilla renkutuksilla, niin kyllä!
Mutta renkutuksien (=iskelmien, jumputusten, yms.) tarpeettomuus on tanssijoille selviö. Näköjään myös teille.

Oletko käynyt tutustumassa keskusteluun? http://www.tanssi.net/keskustelu/month-g.html

Minun puolestani on ihan sama, vaikka menisitte keilaamaan, koska meitä kunnon musiikkia (ainakin omasta mielestämme) soittavia bändejä ei tanssilavoille palkata soittamaan, kun aina on pakko olla joku nimiartisti. Syyttäkää ohjelmatoimistoja ja levy-yhtiöitä. ...ja kyllä. Olen katkera.

Diskohumpalla tarkoitan juuri sitä "renkutusta", joka on suomalaisten keksimä diskon ja humpan sekoitus. Luulen, että puhumme samasta asiasta.

Täytyy lukea tuo keskustelu, jahkas tässä on aikaa.
päivis
03.03.2004 20:04:06 (muokattu 03.03.2004 20:32:45)
Minun puolestani on ihan sama, vaikka menisitte keilaamaan, koska meitä kunnon musiikkia (ainakin omasta mielestämme) soittavia bändejä ei tanssilavoille palkata soittamaan

Sorry, en ole niin tarkasti seurannut kuka on kukin, että tietäisin: soitatteko siis omasta mielestänne "kunnon musiikkia" vai "kunnon lavatanssimusiikkia"?

...ja kyllä. Olen katkera.)

Haluaisitte humppapumpuksi? :-o

Täytyy lukea tuo keskustelu, jahkas tässä on aikaa.

Varaa paljon aikaa, tuon linkin takana on useita keskusteluja... Aihealueiden mukaan eroteltuna, mm. musiikki, esiintyjät, jne.
Mutta huomaa, olemme siis pääasiallisesti lava- emme esim. ravintolayleisöä.

Mielenkiintoista on päästä tutustumaan vähän sen "vastapuolenkin" ajatusmaailmaan. Tässä puolin ja toisin.
Voxauttaja
03.03.2004 20:37:39
Sorry, en ole niin tarkasti seurannut kuka on kukin, että tietäisin: soitatteko siis omasta mielestänne "kunnon musiikkia" vai "kunnon lavatanssimusiikkia"?

...ja kyllä. Olen katkera.)

Haluaisitte humppapumpuksi? :-o

Varaa paljon aikaa, tuon linkin takana on useita keskusteluja... Aihealueiden mukaan eroteltuna, mm. musiikki, esiintyjät, jne.
Mutta huomaa, olemme siis pääasiallisesti lava- emme esim. ravintolayleisöä.

Mielenkiintoista on päästä tutustumaan vähän sen "vastapuolenkin" ajatusmaailmaan. Tässä puolin ja toisin.

No puhuin tavallaan siitä ajasta kun itse kävin tansseissa, ja minua otti päähän, kun siellä aina oli joku paula koivuniemi tai täyski peltonen laulamassa diskohumppaa, vaikka tiesin monta amatööribändiä, jotka olisivat soittaneet hyvää tanssimusiikkia.

Minun bändini taas ei edes yritä miellyttää tanssiyleisöä monipuolisuudella, mutta ainakaan emme soita diskohumppaa, vaan Agentsin tapaista ohjelmistoa (taas joku älähtää tästä). Ei Agents covereita, vaan samantyylisiä sovituksia ja rytmilajeja.

Haluaisimme tietysti keikkaa myös tanssilavoilta, ja uskon että tanssilavoillakin on sen tyyliselle musiikille kysyntää, vaikkei sitä olisikaan Agents esittämässä.

Miksi sitten otin osaa tähän keskusteluun, niin meidän bändissä moni biisi on sovitettu esim. Olavi Virran tangoista. Ohuita aasinsiltoja kenties, mutta minulle ne ovat hyvää musiikkia esitysmuodosta riippumatta.
Neljä Ruuvia
03.03.2004 21:20:20
Niin olis! Mutta mistäs sellaisen sais. Mutta jos sais, tulokset pitäis suhteuttaa aktiivisuuteen: painoarvo sen mukaan käykö tanssimassa kaksi kertaa viikossa, kuukaudessa vai vuodessa .
Juu,mutta kun just noin sitä ei mun mielestä voi tehdä ...
Ei voida tehä tollasia painotuksia .Yleisö on aina saman arvoista. Oli arvo mikä tahansa.
R.W. Piuha
03.03.2004 22:20:39

Hei herra Hesalainen, taajamien ulkopuolellakin käytetään nykyään tietokoneita... :)

Tanssinettiä ei tosiaan käytä juurikaan ne "kerran kuussa" - tassijat, eikä ne vanhimmat tanssi-ihmiset, mutta muuten otanta on tanssitaidollisesti, ikäjakaumallisesti ja maantieteelisesti aika kattava. En tietenkään tarkoita että kaikki tanssinettiä käyttäisivät (tai lukisivat), mutta kaikki osa-alueet on edustettuna, myös ne harvoin tansseissa käyvät. Ja muusikot!!!

Mää oon kyä Tampereelta,nääs!

Kyä kai muusikot nääs varmaan lukee tota tanssinettia,ainakin siä missä se näkyy,mutta ei ne siä tota noin paljo ite kirjottele,nääs ku siä ei oo ku jotain tanssihullujen horinoita...ketä ne ny muka kiinnostas?Musta makkara,Tappara ja Popera,ne on tamperelaisia kiinnostavia aitoja luamutuatteita,eihän täälä ees oo tanssilavoja,Talolla käy porukkaa kuurenkytä ja kualeman väliltä,ja Oskarin Valinnassa niitä muita jo kaiken toivonsa karottaneita,prkeleen vanhaa sakkia joka pualella?!

Kyä mää sanon että tää o kualeva ala tää pisnes,ainaskin kuppiloissa,eihän toi Talon porukka oo eres hengissä kymmenen vuoren päästä,nuarisoo ei paljo kiinnosta noi
tanssinetit ja tankot,heviä,rokkia ja riskoo ja mitä lie ne kuuntelee mankoistaan ja seereistään,ja pelaa sitä pleikkaa,ja kiakkoo,jotain tarttis tehrä,että ne muustakin kiinnostus..

Paikallismatsin erätauoilla vois soittaa tankoo ja
humppaa ja paikalliset tanssinetin pinssimestarit tanssis sitte siä jäällä niiku vaikka luistimet jalassa,jos ei muuten pystyssä pysy...vois siitä joku pikkukilli tai likka saara sysäyksen varsinki jos joku Helmisen Raipe(prkele siinä o muuten viksu kaveri) tai Juti näyttäs vähä mallia,kyä niiltä sellaset piruetit lähtis että tankokansa huakailis ja syvään,nääs;-)

Emmää tiä näkyykö toi tanssinetti ees Tampereella????Eiks se o vähä "niitten"..tiäksää....hesalaisten hommia??????
päivis
03.03.2004 23:01:26
Juu,mutta kun just noin sitä ei mun mielestä voi tehdä ...
Ei voida tehä tollasia painotuksia .Yleisö on aina saman arvoista. Oli arvo mikä tahansa.

En tarkottanu, että tanssipaikalla ollessa ihmiset olis eriarvoisessa asemassa, ei tietenkään, vaan tässä (kuvitteellisessa) gallupissa. Jos vastaajista esim. 900 kävis lavoilla 2 kertaa vuodessa (=1800 iltaa/v) ja 100 2 kertaa viikossa (=10000 iltaa/v). Ei olisi mielestäni oikein oikein, että ne 900 2 kertaa vuodessa tansseissa käyvää ihmistä määrittelis mitä ne sata 100 kertaa vuodessa käyvät saa tanssia...

Mutta turha tästä, kun ei tuollaista galuppia saa. :)
päivis
03.03.2004 23:08:03
Kyä mää sanon että tää o kualeva ala tää pisnes

No mitäs humppabändit sit tekee?...

jotain tarttis tehrä,että ne muustakin kiinnostus..

Koko ajan yritetään...

Emmää tiä näkyykö toi tanssinetti ees Tampereella????Eiks se o vähä "niitten"..tiäksää....hesalaisten hommia??????

Provo, mutta vastataan nyt kuitenkin: Ihan valtakunnallinen, tosin Rovaniemee pohjosemmasta ei vissiin oo ketään.
M.i.k.key
04.03.2004 04:07:06 (muokattu 04.03.2004 11:48:35)
Mä taisin ennustaa jo eilen nukkumaan mennessäni että tämä palsta tulee elämään ja pitkään! Nyt oli tullut liikaa kirjoituksia ymmärtääkseni kaiken koska mun kunto on tämä:
olin ravintolassa syömässä ja join puol pulloa punkkua, menin sieltä baariin ja pari drinksua, ja sit yökerhoon joka auki myöhään missä soi mm. kasarihevi ja jorasin vähän ja join paljon! Eli mäkin oon siis tavallaan tanssiharrastaja!?

Olis ollu kiva näyttää teille tangot!

EDIT: oli pakko aamulla vähän kaunistella
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Neljä Ruuvia
04.03.2004 06:49:22
En tarkottanu, että tanssipaikalla ollessa ihmiset olis eriarvoisessa asemassa, ei tietenkään, vaan tässä (kuvitteellisessa) gallupissa. Jos vastaajista esim. 900 kävis lavoilla 2 kertaa vuodessa (=1800 iltaa/v) ja 100 2 kertaa viikossa (=10000 iltaa/v). Ei olisi mielestäni oikein oikein, että ne 900 2 kertaa vuodessa tansseissa käyvää ihmistä määrittelis mitä ne sata 100 kertaa vuodessa käyvät saa tanssia...

Mutta turha tästä, kun ei tuollaista galuppia saa. :)

Ideana vaan ihan paska...Meille muusikoille valitus on valitus. Sen alkulähde on yks lysti. Kovimmat tanssijat on muutenki asiakkaina kaikista tuottamattomimpia. Vissyn kate on huono ,yleensä. Jos tanssilla ois merkitystä,Agentseilla ei olis yhtään lavakeikkaa.
...Going provocative.
v_m_kangas
04.03.2004 08:40:03

Jos tanssilla ois merkitystä,Agentseilla ei olis yhtään lavakeikkaa.

Näinhän se järjen mukaan pitäisi olla, mutta...

Kumma juttu kyllä, luin joskus tanssi.netiin kirjoittavien suosikkibandejä ja niihin kuului mm. Agents ja Yölintu, kumpikin vähän eri tavalla 'ei tanssibändi'.

...Still Going provocative.
Humppaa tai soita
Candice
04.03.2004 12:58:50
Tavalliselle tanssijalle Agents on kuitenkin erittäin helppo tanssibändi. Tavallista Foksia helpolla tempolla kaksi settiä, niin mikäs sen helpompaa. Ne vähät Rock 'n' Rollitkin menee helposti Fokseina. Ei tarvi ollenkaan miettiä sitä, että mitähän sieltä seuraavaksi. Aina tulee sellaista mitä jokainen osaa tanssia.

Juuri se "tasapaksuus" seteissä ärsyttää,eli vaikka olis kuinka tavis,niin kyllä tanssimaan tulleet haluaa monipuolisuutta. Ei kukaan jaksa foksia koko iltaa...

Paritkin toimivat sataprosenttisesti - Foksin pariksi tulee aina Foksi.

Olen käynyt Agentsien keikoilla ja ainakaan yhdelläkään niistä keikoista ei ole tullut pareina kappaleet. Jos molemmat kappaleet kuulostaa "tanssimattoman" korvaan foksilta,niin ne saatetaan kuitenkin tanssia eri tavalla. Enkä tarkoita että tanssipari haluaa vaihtelua tanssiinsa.
Olen itse asiassa melko miellyttävä,varsinkin silloin kun olen hereillä...;)
Rock n
04.03.2004 13:34:08 (muokattu 04.03.2004 13:36:08)
Foksi kuin foksi, on se sitten soitettu nopeammin tai hitaammin. Olen käynyt Agentsin keikoilla useitakin kertoja vuodessa, ja vielä ei yhtään kertaa ole ollut sellaista tilannetta, etteikö biisit olisi tulleet Foksiksi tanssittavina pareina.

Soitetaanhan muistakin tanssilajeista, kuten jive ja boogie, usein erinopeuksisia biisejä pareina. Agentsin kohdalla tilanne on juuri tämä. Agentsin ohjelmistosta voi ottaa satunnaisesti kaksi peräkkäin soitettua biisiä mistä kohtaa tahansa, ovat ne aina tanssittavissa foksina.
Iines
04.03.2004 14:37:05
Minun bändini taas ei edes yritä miellyttää tanssiyleisöä monipuolisuudella, mutta ainakaan emme soita diskohumppaa, vaan Agentsin tapaista ohjelmistoa

Haluaisimme tietysti keikkaa myös tanssilavoilta, ja uskon että tanssilavoillakin on sen tyyliselle musiikille kysyntää, vaikkei sitä olisikaan Agents esittämässä.

Miksi sitten otin osaa tähän keskusteluun, niin meidän bändissä moni biisi on sovitettu esim. Olavi Virran tangoista. .

Voisi kuvitella, että tuollainen musiikki sopisi nykypäivän tanssilavalaislle kuin nenä päähän?

Milläs nimellä teidän pumppu esiintyy (vai onko bändin nimien mainitseminen kiellettyä?) ...jos vaikka joskus olisitte pohjoisessa päin keikalla?

Itse tykkään Agentseista (itse asiassa "jouduin" lavatanssitouhuun mukaan juuri Agentsien takia. Pari vuotta sitten olin heidän keikallaan ja ihastuin musiikkiin heti kympillä...
Pakko oli sitten opetella myös tanssimaan.) ja myös kaikki vähänkin rautalankasaundinen musiikki on iiiiiiiiihanaa!

Ennemmin reipasta rautalankatyyppistä musiikkia kuin iskelmälällyttelyä, yöks koko iskelmämusiikki =(
"Humppaa tai kuole"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)