Aihe: Kumpi klassinen elektroakkari?
1
McLeach
02.11.2009 14:01:23
Klasari kiinnostaa ja sitä myös keikkailuun tarvitsisi. Osui pari edullista ja mielenkiintoista vaihtoehtoa dv247:sta
http://www.dv247.com/guitars/ibanez … away-electro-acoustic-guitar--39093
http://www.dv247.com/guitars/fender … sce-electro-classical-guitar--41513
Ibanezissa kiinnostaisi toi ohut koppa ja kaula, mutta onko liian ohut soundi ilman sähköjä. Fenderissä normikoppa mutta myös hieman normaalia ohuempi kaula. Fenkku tuntuu laadukkaammalta akustisena mutta millanen sen piezomikkiviritys on verrattuna Ibanezin fishmaniin? Haen nimenomaa akkarikeikoille sopivaa saundia, joka vedetään PA:n läpi.
McLeach
02.11.2009 16:31:55
joo kyllä toi fender paremmalta kuullostaa kun oli kokopuukansikin, mutta toi pietzomikki ei innosta, ettei vaan lähtis noi halpikset kovasti kiertämään
Chemo
02.11.2009 19:13:58

Mulla on Fender CG-24 SCE, eli olisko tuon Fenkun edeltäjämalli.

Elektroniikasta en osaa sanoa mitään ehdotonta, kun mitään älyttömän laajaa kokemusta elektronaikkareista ei ole. Fender siinä lukee, mutta että "by Fishman". Plussia ja miinuksia yleisesti:

- talla repeytyi liimauksestaan irti, ihan vaan normivireessä olevien kielten jännityksestä. Kitara oli telineessä, normaalissa huonelämpötilassa ja -kosteudessa, eikä olosuhteissa tapahtunut mitään nopeita muutoksia. Korjautin kitaran kuitenkin Kristian Oeschilla ja hyvä tuli. Ei tarttenut sitä tallaakaan vaihtaa.

+ ollut teknisesti muilta osin ok, eikä ole kaivannut mitään säätelyrumbaa
+ soi akustisesti ihan hyvin
+ ....eli käy vaikka klasaritreenaukseen =)
+ Fenderiys, olkoonkin vaik kaukoidän Fenderiyttä, tuo pientä lisätunnelmaa.
+ hihnanuppi (jossa piezon jakki)

Aika vähäiselle julkiselle käytölle tuo on mulla jäänyt, mutta se ei ole kitaran vika: ei vaan ole niinkään tarvinnut naikkaria. Jotain satunnaisia säestyshommia oon tehnyt sen kanssa, mutta noin muuten se on ollut klassisen puolen treenikitarana. Ja ihan hyvin toiminut siinä roolissa, tunsin että soittimessa oli rahalle asiallisesti vastinetta.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)