Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpumatot
1 2 3 4 5
Velli
30.10.2009 21:39:48 (muokattu 30.10.2009 21:40:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte:
Joo, hyvä rumpumatto olisi kyllä oiva sijoitus, vaikkei olekaan itsellä yksikään bassari ikinä karkaillut.

 
Mulla oli vielä vuosi sitten kälyinen räsymatto, joka oli juuri kriittisesti liian pieni ja sen kanssa tuli paljon harmaita hiuksia (tai harmaata kaljua, hiuksia kun ei ole :D). Silloin päätin että Lindströmi on saatava maksoi mitä maksoi. No Lindströmiä ei tullut, mutta täysin vastaava kylläkin ja ostin niitä tosiaan heti 2kpl ettei vaan lopu kesken...
 
Se on kyllä jännä homma miten kantapään kautta oppiminen on kaikista tehokkain tapa oppia. Kun kerran ryssii hommat (kuten väärän maton hankkiminen tässä tapauksessa), niin toiste ei tule samaa mokaa tehtyä (muita mokia tosin senkin edestä). Pitäisi perustaa oma kantapääkoulu, jossa ei tehtäisi mitään muuta kuin virheitä. Siitä koulusta valmistuneet eivät tekisi virheitä musiikissa eivätkä elämässä!
 
Bullitt
01.11.2009 11:54:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko nyt ihan tyhmä mutta miksi minulla on normaali räsymatto toiminut vallan mainosti? Maton fyysisistä mitoista ei ole tarkempaa tietoa, mutta se on vanha, ruma(komea), ja siihen mahtuu 22 basari jalkoineen + virvelin yks jalka ja rumpujakkara suht kivuttomasti. Siis kun matto on basarin alla pitkittäin.
 
Kaikki paitsi veneily on turhaa. "Jes voitettiin. Eurokin on kalliimpi ku dollari. Ne on ihan läskejä." -Lennu
hemmo
01.11.2009 12:00:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Kaces-matto, josta pidän kun siinä on verhoiltu puukapula, joka pitää bassarin varmasti paikoillaan eikä hintakaan huimaa.
 
http://www.soitinlaine.fi/index.php … rtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1
 
Pikkujättiläinen (WSOY, 1952) kirjan mukaan Hemmo tarkoittaa soturia.
markkuliini
01.11.2009 12:16:40 (muokattu 01.11.2009 12:17:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullitt: Olenko nyt ihan tyhmä mutta miksi minulla on normaali räsymatto toiminut vallan mainosti? Maton fyysisistä mitoista ei ole tarkempaa tietoa, mutta se on vanha, ruma(komea), ja siihen mahtuu 22 basari jalkoineen + virvelin yks jalka ja rumpujakkara suht kivuttomasti. Siis kun matto on basarin alla pitkittäin.
 
Keikkailetko? Jos vastaus on kyllä, niin ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan liukaampi lattia jonka päällä räsymatto luistelee metrin eteenpäin ennen ensimmäsen biisin loppua. :) Ellet sitten soita todella kevyesti.
Edit: Niin tosiaan kun se jakkara mahtuu, niin sehän ehkäisee hyvin liukumista.
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Nolte
01.11.2009 12:38:36 (muokattu 01.11.2009 13:12:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Keikkailetko? Jos vastaus on kyllä, niin ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan liukaampi lattia jonka päällä räsymatto luistelee metrin eteenpäin ennen ensimmäsen biisin loppua. :) Ellet sitten soita todella kevyesti.
Edit: Niin tosiaan kun se jakkara mahtuu, niin sehän ehkäisee hyvin liukumista.

 
Keskimääräistä jännempi, koska minäkin olen (anopin kutomalla) räsymatolla pärjännyt vaikka sun minkälaisilla pinnoilla, lakatuilla puulattioilla jne, eikä ole ikuna luistellut yhtään. Enkä myönnä soittavani mitenkään erikoisen kevyesti.
 
Penkki on myös sen maton päällä, joten se lienee pelastanut. Tai totta mooses se on se.
 
EDIT: Summasummarum. Kun matto on sen verran iso, että myös penkki mahtuu sen päälle, niin tavis räsymatto on oikein hyvä ja käytännöllinen vaihtoehto. Pysyy kuosissaan (ei jää reunat koholle) vaikka on välillä rullattuna ja mahtuu roudatessa pieneen tilaan.
 
Tätä en allekirjoita!
Pieni rumpalipoika
01.11.2009 13:25:46 (muokattu 01.11.2009 13:26:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räsymaton huono puoli ainakin mun kokemusten mukaan on se, että jakkaralla istuessani ainakin itse usein vielä siirtelen ständejä ja muita lattialla olevia objekteja vetämällä ja räsymatto tulee sitten kyllä mukana. Eli kaikki on nostettava paikoilleen, muuten matto on mutkalla ja aina juuri sellaisesta kohtaa, ettei seuraavaa siirrettävää ständiä saakaan liikutettua mytyn takia.
 
Ja tietysti kevyemmät sydeemit, kuten mikkiständi seuraa sitten maton perässä kuin hai laivaa...
 
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Nolte
01.11.2009 14:49:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni rumpalipoika: Räsymaton huono puoli ainakin mun kokemusten mukaan on se, että jakkaralla istuessani ainakin itse usein vielä siirtelen ständejä ja muita lattialla olevia objekteja vetämällä ja räsymatto tulee sitten kyllä mukana. Eli kaikki on nostettava paikoilleen, muuten matto on mutkalla ja aina juuri sellaisesta kohtaa, ettei seuraavaa siirrettävää ständiä saakaan liikutettua mytyn takia.
 
Ja tietysti kevyemmät sydeemit, kuten mikkiständi seuraa sitten maton perässä kuin hai laivaa...

 
Hyvä pointti, vaikka ei olekaan itselle ollut ongelma.
 
Tätä en allekirjoita!
markkuliini
01.11.2009 15:54:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni rumpalipoika: Räsymaton huono puoli ainakin mun kokemusten mukaan on se, että jakkaralla istuessani ainakin itse usein vielä siirtelen ständejä ja muita lattialla olevia objekteja vetämällä ja räsymatto tulee sitten kyllä mukana. Eli kaikki on nostettava paikoilleen, muuten matto on mutkalla ja aina juuri sellaisesta kohtaa, ettei seuraavaa siirrettävää ständiä saakaan liikutettua mytyn takia.
 
Ja tietysti kevyemmät sydeemit, kuten mikkiständi seuraa sitten maton perässä kuin hai laivaa...

 
Hyvä pointti. Eli räsymatto, huonomatto :)
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hollmi-5
02.11.2009 12:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Hyvä pointti. Eli räsymatto, huonomatto :)
 
Minulla on ohut kumimatto. Ei varmaan kahta milliä paksumpi. Pysyy hyvin paikallaan, mahtuu rumputelinearkkuun ja on ollut ainakin kymmenen vuotta sama.
 
Eteismatto-tyyppiset (Lindström jne) ovat tosi hyviä, mutta melko painavia.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
02.11.2009 13:22:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kirppikseltä ostettu keinokuitunukkainen liukumaton ja kevyt matto. Haikkatelineen ja basarin spedun vel-cro tarra tarttuu kuin täi tervaan. Olen merkinnyt teipillä mattoon kaikkien telineiden paikan (joo, olen teatterilla duunissa =D). Vanha kikka basarin paikallaan pitämiseksi; jalkojen reiät läpi matosta.
 
eino mutku
02.11.2009 14:03:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: jalkojen reiät läpi matosta.
 
Jalat läpi maton reiästä?
 
Jos ei yritä, ei voi epäonnistua
moderndrummer88
02.11.2009 14:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Vanha kikka basarin paikallaan pitämiseksi; jalkojen reiät läpi matosta.
 
"Ööööööööööööö......what?"
 
Relaxin' At Camarillo...
Kailis
02.11.2009 17:15:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eino mutku: Jalat läpi maton reiästä?
 
Jalkojen piikit läpi matosta.
 
ÄM
02.11.2009 18:56:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Jalkojen piikit läpi matosta.
 
Tästä tuli mieleen yks ongelma:
Mulla esim on melko ohut matto, josta piikit menee helposti läpi. No sitten kun on alla vaikka betoni, niin se kuluttaa nuo piikit, useamman vastaavan keikan jälkeen, ihan pyöreeks; ei uppoa sen jälkeen kuin lämpimään paskaan. Tullu yhden Dremel-teroituksen jälkeen vedettyä betoni-reissut pelkällä spedun velcrolla. Riittää kyllä kyvin sekin.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
hollmi-5
02.11.2009 19:30:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bromanin Illi veti aikoinaan Ludwigit 5"-naulalla bassorummun rungon läpi lavaan kiinni. Ei liikkunut bassorumpu sillä keikalla yhtään.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
OPJ1974
03.11.2009 00:10:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Bromanin Illi veti aikoinaan Ludwigit 5"-naulalla bassorummun rungon läpi lavaan kiinni. Ei liikkunut bassorumpu sillä keikalla yhtään.
 
Eisss.... "vanha kikka on parempi kuin nuss.. pussilinen uusia"? Aika extreme-veto. Ja mukava roudarille keikan päättymisen jälkeen: "mihin helv... se vasara on joutunna?".. "mihin sä vasaraa tarttet?"... "pitäisi saada toi basari irti parketista".
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
Olly
03.11.2009 02:11:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut, että räsymatto tuppaa venähtämään aikaa myöten, ja basarin jalat menevät läpi. Nyt on käytössä joku muovikudospohjainen 2x2m. matto, jonka harjas on lyhyttä ja jäykkää. Kevyt, eikä liukkaat pinnat haittaa, kun penkki on matolla. Pitää muotonsa, hyvä stuffi.
 
Väri on jotain hirveän ja kamalan välimaastosta, mutta matsku on hyvä. Ikeasta, muistaakseni.
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
Mikelanselo
03.11.2009 14:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin. Olen tässä seuraillut keskusteluanne ja tullut seuraavanlaiseen ratkaisuun. Teen matot 400-500 g/m2 painavasta, harmaasta, polyesteri huovasta. Tämän takapuolelle laittaisin liukuestepinnoitteen. Matosta ei tule mikään Lindström, mutta on edullinen, pysyy paikoillaan, piikit ei mene lävitse, sekä maton rullaaminen ja taittaminen helppoa. Leveys 180 cm ja myyn metritavarana. Hinta 10 €/m + rahtikulut. Ko. matolla voi päällystää vaikka koko bändikämpän lattian, kuten allekirjoittanut on tehnyt. Hyvät ääntä absorboivat ominaisuudet.
 
Voin laittaa kuvia kämpästä niin saatte selvää paremmin. Miltä kuulostaa?
 
eino mutku
03.11.2009 14:08:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Jalkojen piikit läpi matosta.
 
Riippuu tietysti lattiasta, mutta kannattaa kerran vetää henkeä ennenkuin niittaa ne piikit lattiaan jossain seuraintalon näyttämökorokkeella tms. Perus ravintolan keikkalava nyt ei varmaan kärsi, mutta parketti tai muovimatto on aika nopeasti pilalla missä sellainen on.
 
Jos ei yritä, ei voi epäonnistua
Legenda
03.11.2009 14:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikelanselo: No niin. Olen tässä seuraillut keskusteluanne ja tullut seuraavanlaiseen ratkaisuun. Teen matot 400-500 g/m2 painavasta, harmaasta, polyesteri huovasta. Tämän takapuolelle laittaisin liukuestepinnoitteen. Matosta ei tule mikään Lindström, mutta on edullinen, pysyy paikoillaan, piikit ei mene lävitse, sekä maton rullaaminen ja taittaminen helppoa. Leveys 180 cm ja myyn metritavarana. Hinta 10 €/m + rahtikulut. Ko. matolla voi päällystää vaikka koko bändikämpän lattian, kuten allekirjoittanut on tehnyt. Hyvät ääntä absorboivat ominaisuudet.
 
Voin laittaa kuvia kämpästä niin saatte selvää paremmin. Miltä kuulostaa?

 
Jep, laitappa kuvia kun ne kuulemma kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.
 
legenda on hyvä juoma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «