Illu 02.11.2009 12:45:00 | |
---|
Thomy: Illu - Tässä on mun korvaan jotain kovin kotimaista (toivottavasti määritelmä ei loukkaa) vaikka kyllähän se tietysti bluesia on. Ei loukkaa, sillä kotimaistahan tämä on, Elimäki-bluesia? Vähän synkkää, ankeaa ja paskanhajuista... Järvessäkään ei ole enää vettä... Mutta siis ihan oikeasti, enpä tullut tota aatelleeksikaan, ennen kuin nyt asiasta mainitsit, ehkäpä tuossa jotain kotimaista/slaavilaista melankoliaa sekoittuu läntiseen blues-vaikutteeseen tossa mun soitossa. Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa. |
velsa 02.11.2009 12:54:50 | |
---|
WanhaWetäjä: Juu ei....löysin slabi*Jalupullon kaapista ja ssshe ssshiitä shsitten;-) Kyä yli 45 on wanha pieru, näissä kehissä ;-) Älkääs nyt kuulkaas.....paljon se B.B King täyttikään......ai niin sun kehissä...niistä mä en tiedä!!!!8D EDIT mites olikko keikalla kun näin myöhään olet valveilla? Ei ku mä joudun käymään iltaisin/öisin töissä...ei elä pelkillä viikonloppu keikoilla ja viikko keikkoja on naurettavan harvoin enää nykyisin......,ja mä en kehtaa roikkua akan siivellä........ mut lauantaina kävin kyllä rämpyttämässä tommosta akustista Duo hommaa niinkin eksoottisessa mestassa ku Kannelmäen Britanniassa mikä on kyl ihan suht ookoo lähibaari!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
LeoFender: Eikös WW:n valituksenaihe ole ollut se että hänen (yleensä korkeatasoiset) soolonsa on poljettu siksi etteivät ne kuulosta juuri tiettyjen henkilöiden bluesilta. En sooloskaboista tiedä onko siellä bluesin soittajia poljettu, ehkä on. Mutta samahan se täällä olisi jos joku soittaisi vaikkapa intialaisia ragoja (keksitty satoja vuosia ennen hurriganesia) niin joku mussuttaisi että "epäaito fuusiospede". En tiedä oliko tää piikki mulle vai ei mutta kyllä meitsi on lähes aina antanut pointsit WW:lle vaikka en ehkä hänen edustamansa tyylilajin suurin fani olekkaan mutta eihän se muuta sitä tosiasiaa että mies osaa kumminkin selkeesti soittaa vaikkei ilmeisesti kitara ole edes pääinstrumentti!!!! Täysin eriasia on sitten se,jos ei ole pienintäkään hajua soittamisesta, eikä korvat kerro mitään..... niin semmoisille multa ei ikävä kyllä säälipisteitä heru!!!! Kauas on pitkä matka........ |
arc 02.11.2009 13:37:23 | |
---|
Kannelmäen Britanniassa mikä on kyl ihan suht ookoo lähibaari!!!!! Hähää, asun vieressä. Ois pitäny tulla tsekkaa. |
blaekie 02.11.2009 13:41:57 (muokattu 02.11.2009 13:44:08) | |
---|
velsa: Ei ku mä joudun käymään iltaisin/öisin oikeissa töissä... 8D LeoFender: Eikös WW:n valituksenaihe ole ollut se että hänen (yleensä korkeatasoiset) soolonsa on poljettu siksi etteivät ne kuulosta juuri tiettyjen henkilöiden bluesilta. Minenoo ainakaan polkenu, WW saa multa pisteet aina kun on ne soiton perusteella ansainnu, kuin myös muutkin. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Zeeboo 02.11.2009 14:03:08 | |
---|
Illu: ...Elimäki-bluesia?... Mun syntymäkylä! Ilmankos! "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Tigerstedt 02.11.2009 14:14:03 | |
---|
Roots-skaban jälkipyykki kyllä korvaa päivän huumoriannoksen, mikäli semmoinen on jäänyt saamatta. Ihme saippuaoopperaa tämä touhu :) Itelläni kyllä ns. vituttaisi jos ei saisi minkäänlaista rakentavaa kritiikkiä soitostaan. Sellainen kun nimenomaan auttaa kehittymään paremmin kuin ainainen selkään taputtelu. Näissä skaboissa ois hyvä muistaa, että se kritiikki kohdistuu soittosuoritusta kohtaan, ei sitä soittanutta henkilöä. Kritiikin vastaanottaminen on tärkeä taito, joka puuttuu harmittavan useilta ihmisiltä. You have to be trusted by the people that you lie to, so that when they turn their backs on you, you'll get the chance to put the knife in. |
Illu 02.11.2009 14:29:24 | |
---|
Zeeboo: Mun syntymäkylä! Ilmankos! No niin, sehän selittääkin miksi ne sielunkielet pisteen arvoisesti värähtivät ;) Ei sitä juuristaan irti pääse, saati "rootseistaan". Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa. |
BigPapa 02.11.2009 14:40:40 (muokattu 02.11.2009 14:46:42) | |
---|
Tigerstedt: Itelläni kyllä ns. vituttaisi jos ei saisi minkäänlaista rakentavaa kritiikkiä soitostaan. Rakentava kritiikki on aivan eri asia kuin jatkuva vi..uilu sellaiselta henkilöltä, joka on itsekin myöntänyt ymmärtävänsä bluesista yhtä vähän kuin lahna lentämisestä, ja sitten nää muutama muu kriitikko täällä fuusioinensa. Mielelläni otan vinkkejä vastaan, mutta sellaisilta tahoilta, jotka ovat asiasta perillä. Esimerkiksi näiltä: Velsa, Kuha, Stratomaster, MadMatt, Manetti... ja itsekin olen mielelläni näitä nuorempia autellut jos on ollut tarvetta, mutta sehan on vaan huono juttu, kun tulee jaettua kaiketi vääränlaista tietoa esim. mitä kannattaisi kuunnella ja treenata jos haluaa blues juttuja opetella. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Tigerstedt 02.11.2009 14:46:37 | |
---|
BigPapa: Rakentava kritiikki on aivan eri asia kuin jatkuva vi..uilu sellaiselta henkilöltä, joka on itsekin myöntänyt ymmärtävänsä bluesista yhtä vähän kuin lahna lentämisestä, ja sitten nää muutama muu kriitikko täällä fuusioinensa. En kyllä ainakaan itse ole huomannut mitään varsinaista vittuilua täällä "julkisella puolella". En tietenkään sitten tiedä mitä pikaviestitse tapahtuu/on tapahtunut. Yleisesti ottaen vaan ihmettelen tätä kummallisen kireää ilmapiiriä. Kuten jo on varmastikin todettu useaan otteeseen; leikkiähän nämä skabailut on. You have to be trusted by the people that you lie to, so that when they turn their backs on you, you'll get the chance to put the knife in. |
padaa@dadaa! 02.11.2009 14:52:54 | |
---|
Jep...jos nyt koitettaisiin jatkaa seuraava skaba rauhallisemmissa merkeissä. Ja kaikki saisivat soittaa valitsemallaan tyylillä ja äänestää vapaasti. Onko liikaa vaadittu? |
BigPapa 02.11.2009 14:53:54 | |
---|
LeoFender: Jep...jos nyt koitettaisiin jatkaa seuraava skaba rauhallisemmissa merkeissä. Ja kaikki saisivat soittaa valitsemallaan tyylillä ja äänestää vapaasti. Onko liikaa vaadittu? Mun puolesta tehkää mitä haluatte.......mulle riitti.... For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
J.Hollström 02.11.2009 14:56:26 | |
---|
Juhlaskaba. Tunnelma korkeella. |
blues guitar 02.11.2009 15:07:27 | |
---|
Äänestysketjun editoinneista huomioin ainoastaan alunperin 8p. antaneiden editoinnit. Siis koittakaahan saada kerralla ne pisteet kohdalleen. Pisteet jotka olen kerran ehtinyt exeliin naputella ovat voimassa. Tämänhetkinen tilanne tässä: http://www.rivakka.net/ptalli/Roots100juhlaskaba.xlsVoitte avata omalle koneellenne ja näpytellä sinne sellaisia lukuja kun haluatte. Terv. Pisteiden virallinen laskija. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
velsa 02.11.2009 15:11:47 | |
---|
mitä jos unohdettais toi skaba asetelma......se tuntuu olevan kaikesta huolimatta aika kitkerää kalkkia se pisteiltä jääminen ja palautteen saaminen.....varsinkin jos se ei ole positiivis luonteista.......senkun soitellaan muuten vaan.....ja tapellaan....8D Kauas on pitkä matka........ |
blues guitar 02.11.2009 15:19:21 | |
---|
velsa: mitä jos unohdettais toi skaba asetelma......se tuntuu olevan kaikesta huolimatta aika kitkerää kalkkia se pisteiltä jääminen ja palautteen saaminen.....varsinkin jos se ei ole positiivis luonteista.......senkun soitellaan muuten vaan.....ja tapellaan....8D Joo....tapeltuhan täällä on koko ajan : ) Vedetään nyt kuitenkii tää skaba läpi tällai, kun meikäläinenkin on jo vaivaa nähnyt ja noita pisteitäkin kerinnyt ynnäilemään. Katotaan sitten jatkoa kun porukka on rauhoittunut. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
krk 02.11.2009 15:23:29 | |
---|
Ottamatta varsinaisesti kantaa tähän meneillään olevaan vääntöön haluaisin sen verran kuitenkin yleisesti sanoa tästä KRITIIKIN VASTAANOTTAMISEN TAIDOSTA, että eihän nyt ihan mitä tahansa "kritiikkiä" voi eikä pidä täysin kritiikittömästi niellä ja ottaa vastaan. Kyllähän kehittyneen kritiikkikeskustelun toinen yhtä tärkeä puoli on se, että myös sillä kritiikin antajalla on kykyä ja halua antaa asiallista kritiikkiä. Let's face it: aina näin ei ole näissäkään skaboissa. Pahimmillaan annettu kritiikki on estotonta kaverien kehumista ja kaunaista vittuilua niille, joilta kokee saaneensa epäoikeudenmukaista kohtelua. Ja kierre jatkuu... Kyllähän näissä skaboissa on niin, että vaikka suurin osa meistä ei tunne oikeasti toisiamme, me tunnemme toistemme skabatekemiset, soittamiset ja kritiikkikäyttäytymiset (antamisen ja ottamisen). Näin ollen meidän suhtautumiseemme annettuun kritiikkiin vaikuttaa myös se, kuka sen antaa. On helpompaa arvostaa toisen näkemystä jos jo valmiiksi arvostaa sitä mitä toinen on aikaisemmin tehnyt (sekä kritiikin että soiton kentillä). Mutta juhla jatkukoon, leikkiähän tämä vaan... :-) |
BigPapa 02.11.2009 15:24:40 | |
---|
krk: Ottamatta varsinaisesti kantaa tähän meneillään olevaan vääntöön haluaisin sen verran kuitenkin yleisesti sanoa tästä KRITIIKIN VASTAANOTTAMISEN TAIDOSTA, että eihän nyt ihan mitä tahansa "kritiikkiä" voi eikä pidä täysin kritiikittömästi niellä ja ottaa vastaan. Kyllähän kehittyneen kritiikkikeskustelun toinen yhtä tärkeä puoli on se, että myös sillä kritiikin antajalla on kykyä ja halua antaa asiallista kritiikkiä. Let's face it: aina näin ei ole näissäkään skaboissa. Pahimmillaan annettu kritiikki on estotonta kaverien kehumista ja kaunaista vittuilua niille, joilta kokee saaneensa epäoikeudenmukaista kohtelua. Ja kierre jatkuu... Kyllähän näissä skaboissa on niin, että vaikka suurin osa meistä ei tunne oikeasti toisiamme, me tunnemme toistemme skabatekemiset, soittamiset ja kritiikkikäyttäytymiset (antamisen ja ottamisen). Näin ollen meidän suhtautumiseemme annettuun kritiikkiin vaikuttaa myös se, kuka sen antaa. On helpompaa arvostaa toisen näkemystä jos jo valmiiksi arvostaa sitä mitä toinen on aikaisemmin tehnyt (sekä kritiikin että soiton kentillä). Mutta juhla jatkukoon, leikkiähän tämä vaan... :-) Tälle paukkuu plussaa.... For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Tigerstedt 02.11.2009 15:30:28 | |
---|
krk: Ottamatta varsinaisesti kantaa tähän meneillään olevaan vääntöön haluaisin sen verran kuitenkin yleisesti sanoa tästä KRITIIKIN VASTAANOTTAMISEN TAIDOSTA, että eihän nyt ihan mitä tahansa "kritiikkiä" voi eikä pidä täysin kritiikittömästi niellä ja ottaa vastaan. Kyllähän kehittyneen kritiikkikeskustelun toinen yhtä tärkeä puoli on se, että myös sillä kritiikin antajalla on kykyä ja halua antaa asiallista kritiikkiä. Ei tietenkään kaikkea kritiikkiä tarvitse niellä pureskelematta, mutta mikäli kritiikki on perusteltu sen antajan puolelta asiallisesti, on ihan kohtuuden mukaista vastata siihen myös asiallisesti. Eriävät mielipiteet ovat hyvä asia, sillä ilman niitä ei synny hyvää keskustelua, jonka seurauksena molemmat osapuolet voivat oppia jotakin. En minä ainakaan ole nähnyt täällä kritiikkiä tyyliin "Vitun paska soolo, mee kotiin." Vastaukset kritiikkiin ovat kuitenkin olleet välillä lapsellisia ja yliampuvia. Soitetaan nyt sitä kitaraa, saatana. You have to be trusted by the people that you lie to, so that when they turn their backs on you, you'll get the chance to put the knife in. |
BigPapa 02.11.2009 15:34:23 | |
---|
Vitun paska soolo, mee kotiin. Mä oon nähny, tietsä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |