Aihe: Vähintään kahden eri säröpedaalin yhdistelmät
1 2 3 4
Imper
02.11.2009 16:09:38

Timmy + Beano = parhautta!
Everyone is a per-son
rtepeg
02.11.2009 18:10:39
Mainostin tätä jo aikaisemmin, eli MP:n sweet honey jota buustaan forest green kompuralla: SHOD dynaamisena särönä ja sitten kompuralla siihen saa agressiivisempaa saundia. Lopputulos on aika vintage ja epäasiallinen, mutta erotteleva. Sopii varsinkin P-90-tyyppiseen äänimaailmaan. Tuo kompura sustain-asennossa antaa tosi kivan tatsin ja sellaista "napsetta".

Noilla saa siis buustia ja ilmavuutta puhtaisiin ja sitten toisessa ääripäässä melko uskottavan ja vihaisen blues/rock-särön. Siis väliltä "kun luin kirjeesi tänä aamuna" -> "haulikko etupenkillä elatusmaksuasioilla".
darrell
02.11.2009 23:48:23
Kiinnostaisi päästä kokeilemaan ZVexin Machinea himassa omien pedaalien kans. On vaan niin törkeän kallis kapistus, ettei viitsi tilata sokkona.

http://www.zvex.com/machine.html
http://www.youtube.com/watch?v=pk5POcGAUjY
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
DJ Tuska
03.11.2009 08:55:49
itellä on metal muffi mut mikä sopis siihen viereen? ;)
Jucciz
03.11.2009 09:00:19
DJ Tuska: itellä on metal muffi mut mikä sopis siihen viereen? ;)

Metal Zone vois olla, täysillä. Tai joku muu yhtä hillitty.
McNulty
03.11.2009 09:32:26

Kenties Metal Muffia ennen joku overdrive boostaamaan ja "vakavoittamaan" särön luonnetta. Ehkä Bad Monkey jos halvalla haluaa päästä. Miksei Lovepedal Kanji tai vaikka Keeleyn jompikumpi boosti? Uskoisin että joku boosti tahi TS-johdannainen OD toimii...
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
PJS
03.11.2009 09:57:56 (muokattu 03.11.2009 10:04:01)

editointia...
Peace!
PJS
03.11.2009 10:03:15 (muokattu 03.11.2009 10:03:45)

Metal Muffissahan on se boost toiminto jo itsessään? Lieneekö tarpeellistä enää toisella säröllä boostata? Semmoista olen kuullu tuosta että on pirun leikkaava ja treblekäs rätisijä tuo Metal Muff, erilaista ja vähän paksumpaa saundia voisi saada esim. siten että ryydittää sitä fuzzia kompuralla tai vaikkapa EQ:lla niin että treblen, middlen ja botnen erot tasoittuvat ja saundista tulee hyvällä tavalla läski.

Jucciz: Metal Zone vois olla, täysillä. Tai joku muu yhtä hillitty.

Koska en ymmärrä sarkasmia, enkä muutakaan huumoria, niin oletan että tarkoitat sanomaasi. Siispä itseasiassa mä luulen, että olet väärässä. Metal Zonehan ei ole hillitty pedaali alkuunkaan. Ihan käyttis värkki silti jos sitä osaa käyttää oikein. joskus hamassa menneisyydessä muistelisin, että silloisen bändin kanssa saimme varsin miellyttävän rutinan metalzonella ajetusta yamahan transistoricombosta. Ei siis mitenkään erityisen "aikuinen" kama yhdistelmä, mut sen bändin saundiin homma toimi kyllä ihan "aikuisten" oikeasti, jopa näin "aikuisen" kitarasaundiestetiikan ystävälle.
Peace!
Jucciz
03.11.2009 11:51:59
Niin, eihän sitä tiedä ennen kokeilua, miten Metal Muff ja Metal Zone yhdessä pöhisevät. Kaikki yhdistelmät ovat sallittuja ja jos soundi miellyttää, paketti on silloin hyvä.
dropD
03.11.2009 11:58:42

PJS: Metal Muffissahan on se boost toiminto jo itsessään? Lieneekö tarpeellistä enää toisella säröllä boostata? Semmoista olen kuullu tuosta että on pirun leikkaava ja treblekäs rätisijä tuo Metal Muff, erilaista ja vähän paksumpaa saundia voisi saada esim. siten että ryydittää sitä fuzzia kompuralla tai vaikkapa EQ:lla niin että treblen, middlen ja botnen erot tasoittuvat ja saundista tulee hyvällä tavalla läski.

Metal muffista saa kaivettua loistavia soundeja kun laittaa EQ:n muffin jälkeen.
vain banjo puuttuu...
Lord of the strings
03.11.2009 12:30:45
Sooloissa monesti Tweak Fuzzilla sopivaa pörinää ja sitä ryydittää UralTone-modatulla SD-1 -polkimella. Sen verran että soundi "repeilee" mukavasti.
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
PJS
03.11.2009 13:45:49 (muokattu 03.11.2009 13:46:36)

Jucciz: Niin, eihän sitä tiedä ennen kokeilua, miten Metal Muff ja Metal Zone yhdessä pöhisevät. Kaikki yhdistelmät ovat sallittuja ja jos soundi miellyttää, paketti on silloin hyvä.

Emmäkään ajatellu, et noi välttämättä yhdessä pelittäisivät.

Metal muffista saa kaivettua loistavia soundeja kun laittaa EQ:n muffin jälkeen.

No niin mä vähän ajattelinkin.
Peace!
Hetu
03.11.2009 14:42:34

Itse ajan metal muffeloa sansampin bassopedaaliin. Aivan mahtava yhdistelmä.
Hetu
03.11.2009 14:44:58

dropD: Metal muffista saa kaivettua loistavia soundeja kun laittaa EQ:n muffin jälkeen.

Joo ja EQ on vielä koko homman hännillä
T-Stag
03.11.2009 14:46:49
Mulla pelittää pari erilaista yhdistelmää, kaikki aika isoja saundeja:

Ibanez TS808 -> MI Audio Tube Zone
- Mukavan kiinteä, hieman modernihko yhdistelmä (johtuen Tube Zonesta)

Ibanez TS808 -> Big Muff
- Lörpöttää vallan mahtavasti. Ei mitään saumaa komppaamiseen.

Ibanez TS808 -> Nobels ODR+
- Yllättävän toimiva yhdistelmä olettaen, etä Nobels on halpispedaali. Hieman vintage-henkisempi kuin Tube Zonen kanssa.

Toki mikään säröpedaali tai niiden yhdistelmä ei korvaa mulle hyvää, paksua ja rikasta vahvistinsäröä. Lisäksi mitä rankempaan kamaan mennään, sitä huonommin säröpedaalit toimivat komppisaundeissa. Opetustilanteet tai keikat lainabacklinella ovat hyviä esimerkkejä tilanteista, joissa tarvitsee kahta tai useampaa säröpedaalia. (Jucciz: Älä pelkää, en käytä niistä kuin kahta kerrallaan...)
Wespa
03.11.2009 14:52:07
T-Stag: Ibanez TS808 -> Big Muff
- Lörpöttää vallan mahtavasti. Ei mitään saumaa komppaamiseen.

Mitäm, toihan on mainio myöhäis-Sabbath-henkinen komppisoundi. :P

Joo, aika lailla noi meikäläisen kahden säröpedaalin yhdistelmät on tähän mennessä olleet linjaa TS jolla buustataan jotain vähän rankempaa säröä. Pitäs ehkä ottaa TS:n kaveriks joku toinen kevyempi overdrive, esim. Timmy vois olla kova sana.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
T-Stag
03.11.2009 15:27:19
Wespa: Mitäm, toihan on mainio myöhäis-Sabbath-henkinen komppisoundi. :P

Nooh, kirjoittamani viestihän edustaa ainoastaan ja yksinomaan omaa saundiestetiikkaani, valitettavasti...
DJ Tuska
03.11.2009 15:55:39 (muokattu 03.11.2009 15:57:05)
Onkos kukaan katsellut youtubesta The tone kingin videoita sillähän tulee nyt joka päivä uusi video erilaisista pedaaleista sieltä saa varmaan aika hyviä vinkkejä tähän hommaan. Mut joo vast 2 videota siltä on tullut.

http://www.youtube.com/watch?v=t8ULtbswzdc näyttäis toimivan mulle ;)
doctrine
05.11.2009 00:37:50

tubescreamer ja rotta :)
http://www.payloadband.info/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)