Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimen hankintaa
1 2
MuzaK
30.10.2009 07:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

El Hombre: Älä sitten usko näihin neuvoihin jumalan sanana. Kannattaa ihan itse käydä kokeilemassa ja todeta mistä tykkää. Kokeilla kannattaa sitten bändivolalla myös, voipi olla että vehje kuulostaa vallan erilaiselta kun sitä luukuttaa. :)
 
Varsin totta! Ja myös eq-asetukset tuppaa olemaan erilaiset kun soittaa bändissä verrattuna siihen mitä rämpyttelee yksinään. Rokkibändissä tarvitaan soundin läpäisykykyä = ärsyttävää ylämiddlepiikkiä ettei jäis muiden soittimien tai toisen kitaristin peittoon. Esimerkiksi yksinään karun kuuloinen Marshallkin menee kivasti sekaan omalle paikalleen äänikuvaan kun siihen lisätään täydentävät basso ja rummut.
 
staropramen
30.10.2009 09:16:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset kaikille päätänsä vaivanneille, asiani ratkesi. Lainakamppeilla mennään, omat ostan sitten joskus kunhan oon varma mitä tarvitsen. Miinusta tässä on että saatan joutua vaihtelemaan vahvistimen+kaapin yhdistelmää (tai komboa) mutta plussaa on että tuleepahan kokemusta erilaisista jutuista.
 
Alkuun siis kuitenkin Juccizen mainitseman sika-nauta (vai leikkö kyse jostain soijarouheesta...?), eli Valvestate, myöhemmin pääsen kokeilemaan sisäfilettä, tämä oli joku Laney-nuppi.
 
Ehdotuksia saa edelleen heitellä, asian tutkinta ja perehtyminen osaltani jatkuu, mutta kamojen osto jää kuitenkin vielä tulevaisuuteen.
 
Sävellajini on salainen. Timestä ei tietoakaan. Sointuja soitan sattumalta. Säveliä silloin tällöin.
Snapo
30.10.2009 09:38:16 (muokattu 30.10.2009 09:40:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kaks(kymmentä) senttiä:
 
Kävin just toissapäivänä testaamassa Musamaailmassa testaamassa Orangin Rockerverbiä, ja täytyy sanoo että yllätyin. Se härö PRS:llä vetävä youtubekitaristi sekä kuukausi sitten livenä nähty Bigelf jättivät mulle semmosen kuvan että orangit olis vähän tunkkaisia ja soundi hieman "laatikkomainen", ei todellakaan. Särökanavasta tuli fiilis että parempaa rokkisoundia saa hakea, ja sai sillä vähän chuggachuggaakin aikaiseksi mutta itse ostaisin vielä jonkun kevyen tuberscreamer-rutun alle tiukentamaan soundia. Kliinille kun vaihdoin niin särölle en sitten enää vaihtanutkaan, niin maukas oli tuo puhdas puolikin.
Vedin kyllä 4x12 komeron läpi mutta ei se combokaan välttämättä kovin paljon huonommaksi jää ;)
 
Potikoita ei ole monta, joten _se_ soundi löytyy melko vaivatta, tai sitten ei löydy..
 
Economy on köyhille.
Ziggy Bubba
30.10.2009 11:55:07 (muokattu 30.10.2009 11:58:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SampoJ: Mun kaks(kymmentä) senttiä:
 
Kävin just toissapäivänä testaamassa Musamaailmassa testaamassa Orangin Rockerverbiä, ja täytyy sanoo että yllätyin. Se härö PRS:llä vetävä youtubekitaristi sekä kuukausi sitten livenä nähty Bigelf jättivät mulle semmosen kuvan että orangit olis vähän tunkkaisia ja soundi hieman "laatikkomainen", ei todellakaan. Särökanavasta tuli fiilis että parempaa rokkisoundia saa hakea, ja sai sillä vähän chuggachuggaakin aikaiseksi mutta itse ostaisin vielä jonkun kevyen tuberscreamer-rutun alle tiukentamaan soundia. Kliinille kun vaihdoin niin särölle en sitten enää vaihtanutkaan, niin maukas oli tuo puhdas puolikin.
Vedin kyllä 4x12 komeron läpi mutta ei se combokaan välttämättä kovin paljon huonommaksi jää ;)
 
Potikoita ei ole monta, joten _se_ soundi löytyy melko vaivatta, tai sitten ei löydy..

 
Iteltä löytyy just tuo Rockerverb 50, jonka kaverina on Orangen PPC212 takaa suljettu 2x12 kaappi. Särökanava tarjoaa tosiaan todella laajan paletin kevyestä blues-rutusta aina ärjyimpiin moderneihin hevijynkkyihin asti (klo 12 ympärillä tapahtuu gain-potikassa todella paljon). Itellä on noihin demppihommiin just Ibanezin TS9, joka tuo kyllä just sopivasti lisää purevuutta tohon tarkotukseen (level täysillä, säröt nollissa). Puhtaan kanavan helinä tuli itelle kyllä yllärinä, kun kuitenkaan Orangea ei noista jutuista yleensä tunneta.
 
Vähäisistä säätömuttereista huolimatta tämä on yksi monipuolisimpia vahvareita mitä on tullut soiteltua. Tästä ei vaan puutu mitään, eikä tähän oikein mitään kaipaa. Nuo eq- ym. potikat toimivat vaan niin hyvin. Yksi lisä kanava (tai boost-säätö) ei tietty olisi pahitteeksi. Saisi nappulasta ne kliinit, kevytrutut ja mörköhevit. Saas kattoa julkaisevatko joskus tuosta uuden painoksen.
 
Puhdas kanava ei muuten oikein tykkää säröpedaaleista, sen verran on ylätrebleä tuossa kanavassa, että sirinäksi menevät helposti. Särökanava taas tykkää mm. fuzzeista hulluna, kunhan pitää gainit pienellä ja välttää samalla soundin "tukkoutumisen".
 
E: Vaihdoin särökanavaan etusputkiksi Tung Solit, soundi sen kun avautui entisestään.
 
E2: soundiklippejä himavolyymillä löytyy mun profiilista ("Sikki-Sixin soundiklipit")
 
The Crookmachine Project
El Hombre
30.10.2009 13:40:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, onhan munkin mielestä RV50 maailman paras vahvistin, mikä on hyvä asia - satun omistamaan sellaisen nimittäin. :) Ja 2*12 kaapin läpi soitetaan.
Jos haluaa kuulla suht kovaa rääkättyä Orangea niin täältä löytyy: www.myspace.com/tresdineros
Kaikki rytmikitarointi on pelkkää Orangea, liideissä vähän Route 66 overdriveä.
 
Simo78
30.10.2009 13:54:04 (muokattu 30.10.2009 13:59:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iteltä löytyy just tuo Rockerverb 50, jonka kaverina on Orangen PPC212 takaa suljettu 2x12 kaappi. Särökanava tarjoaa tosiaan todella laajan paletin kevyestä blues-rutusta aina ärjyimpiin moderneihin hevijynkkyihin asti (klo 12 ympärillä tapahtuu gain-potikassa todella paljon). Itellä on noihin demppihommiin just Ibanezin TS9, joka tuo kyllä just sopivasti lisää purevuutta tohon tarkotukseen (level täysillä, säröt nollissa). Puhtaan kanavan helinä tuli itelle kyllä yllärinä, kun kuitenkaan Orangea ei noista jutuista yleensä tunneta
 
http://www.thomann.de/fi/orange_rocker_30h.htm
En tiedä pitäisköhän harkita jcm 800 vaihtoa tollaseen. Sais cleanit ja säröt samasta vehkeestä.
 
http://www.thomann.de/fi/orange_ad30htc_gitarrentopteil.htm
Tai itseasiassa tää se kai pitäiskin olla, vai pystyykö tossa toisessa vaihtamaan kanavaa polkusimella.
 
E: kyllä näköjään pystyy tuossa ylemmässäkin vaihtaa polkusimella kanavaa, mutta potikat pitää säätää "kompromissilla". En sitten tiedä haittaako?
 
Rockerverb maksaa sitten jo sen verran enempi, ettei ihan taida perse kestää. Ellei sitten sattuis löytymään hyviä vaihtokauppoja. Onko tietoa tai testailuita noiden kahen vahvarin välillä? Tehoiltaan tuolla 30wattisella varmaan pärjää ihan loistavasti...
 
Ziggy Bubba
30.10.2009 13:59:14 (muokattu 30.10.2009 13:59:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä ei soittokokemusta ole Rockerista. Päädyin tuohon tyyriimpään lähinnä efektilenkin, reverbin ja hi-gain osaston takia. Ymmärtääkseni tuossa Rockerissa on jokunen säröaste vähemmän. Puhtaan kanavan EQ:n puuttuminen tuntui myös hiukan epäilyttävältä idealta, sillä sen verran eri soundisilla kapuloilla tulee soiteltua.
 
Oman RV50:ni tilasin vuoden alkupuolella DV247:lta, hinta oli aika tarkalleen tonttu.
 
The Crookmachine Project
Numb
30.10.2009 14:57:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: kyllä näköjään pystyy tuossa ylemmässäkin vaihtaa polkusimella kanavaa, mutta potikat pitää säätää "kompromissilla". En sitten tiedä haittaako?
 
Ei tarvi säätää kompromissilla Rockerin potikoita. Puhtaalla kanavalla on vain yksi pottu - volume :)
 
Tehoiltaan tuolla 30wattisella varmaan pärjää ihan loistavasti...
 
Mulla taitaa olla särökänavan vola alle kello kymmenen ja puhtaan n. klo 10. Et juu, pärjää.
 
Kaihomielinen ja poissaoleva jahkailija, joka vetäytyy mieluusti musisoimaan.
Simo78
30.10.2009 22:29:26 (muokattu 30.10.2009 22:31:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Ei tarvi säätää kompromissilla Rockerin potikoita. Puhtaalla kanavalla on vain yksi pottu - volume :)
 
Asiaa. Mitä vähempi niin sen parempi. Mä en todellakaan kuulu siihen sakkiin joka jaksaa hakea soundia.
 
Mulla taitaa olla särökänavan vola alle kello kymmenen ja puhtaan n. klo 10. Et juu, pärjää.
 
Näin mä vähän luulin. Sinänsä mielenkiintoista, että putkia sama määrä ja saman mallisia kuin jcm:ssä ja tehoa ilmoitetaan olevan vähemmän. Biassoinneistaa toi taitaa olla kiinni. Ja joo kyll mä tiedän et noi watit nyt ei mitään kerro.
 
sikki-six: Itellä ei soittokokemusta ole Rockerista. Päädyin tuohon tyyriimpään lähinnä efektilenkin, reverbin ja hi-gain osaston takia. Ymmärtääkseni tuossa Rockerissa on jokunen säröaste vähemmän. Puhtaan kanavan EQ:n puuttuminen tuntui myös hiukan epäilyttävältä idealta, sillä sen verran eri soundisilla kapuloilla tulee soiteltua.
 
Oman RV50:ni tilasin vuoden alkupuolella DV247:lta, hinta oli aika tarkalleen tonttu.

 
Highgainillä en tee mitään, joten rockerin säröt riittänee mun käyttöön(joka tapauksessa käyttäisin boostispedua. ) ja efektilenkkiä en oo koskaan oppinut käyttämään. Tossa satasen kalliimmassa ois kyllä säätimet, mutta taas putkia enempi ja kalliimmat rempat.
 
Anyway pitänee käydä tässä kun kerkee testaamassa ja pistää jo tosissaan harkintaan.
 
dasma
30.10.2009 23:37:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko joku neuvoa minulle uutta vahvistinta, kun pitäisi uudistaa vähän tuota kalustoa. Nykyinen vahvistin on rolandin cube20x ja siitä pitäs parempaa lähtee hakemaan noin 400euron budjetilla.
Kotisoittoon pääosin tulee olemaan ja soundiltaan olisi mukava saada edes vähän lähelle megadethia/metallicaa, eli tuommonen perus hevi.
Kiitän niitä jotka osaisi neuvoa tämän kanssa.
 
pekurides
31.10.2009 10:11:50 (muokattu 31.10.2009 10:14:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dasma: Osaisiko joku neuvoa minulle uutta vahvistinta, kun pitäisi uudistaa vähän tuota kalustoa. Nykyinen vahvistin on rolandin cube20x ja siitä pitäs parempaa lähtee hakemaan noin 400euron budjetilla.
Kotisoittoon pääosin tulee olemaan ja soundiltaan olisi mukava saada edes vähän lähelle megadethia/metallicaa, eli tuommonen perus hevi.
Kiitän niitä jotka osaisi neuvoa tämän kanssa.

 
Missähän hinnoissa ne bugeran Combot lontoosta tilattuna nykyään keikkuvat?
 
Niitähän oli vaikka mitä "kopioita" peaveyn 6150 ,jsx ja oliko nyt tulossa jotain marsun ja mesan cloonejakin? jopa hyväsaundiseksi täälläkin kehuttu:)
 
Viimeaikoina hiukan vähemmän täälläkin ollut juttua niiden hajoamisherkkyydestä ja olisiko niissäkin tapauksissa suurin osa ollut viallisia putkia?
 
Itse en ole testannut kyseisiä vermeitä mutta jos lähelläkään esikuvia ja kasassa pysyvät niin ainakin itse tutustuisin pienemmällä budjetilla lähemmin.
 
edit. siinähän niitä;
http://www.soundslive.co.uk/search. … arch=bugera&Submit=Go&mode=allwords
 
They see me rollin, they hatin.
dasma
31.10.2009 19:48:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän noi bugerat kuulostaisi muuten ihan hyvältä vaihtoehdolta, mutta ulkomailta tilaaminen ja jos ovat vielä herkkiä hajoamaan, niin se pistää kyllä pahasti miettimään, että kannattaakohan tommoisen osto.
 
Onko mitään muita hyviä vaihtoehtoja? Hinta saa olla myös lähemmäs 500e jos on oikeasti sijoittamisen arvoinen vahvistin.
 
Simo78
01.11.2009 20:58:27 (muokattu 01.11.2009 21:00:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jee jee eipä sitten tarvitse enää orangesta haaveilla, kun selvisi että pitäis kajaritkin vaihtaa 16ohmisiksi. Voi saatana. Onneksi vaan tarkistin kunnolla, nimittäin jos ton ois tajunnut vasta sitten kun vahvari on himassa, niin ois vituttanut vähän enemmän...
 
Saa ehdotella muilta valmistajilta saman hintaluokan n. 800€ maksavaa putkinuppia, missä ois hyvähkö rocksärö ja kohtuullinen cleani, eli kaksi kanavaa, no saa niitä olla vaikka kolmaskin(mutta tuskinpa tolla hinnalla vielä irtoaa). Uudet ja käytetyt kelpaa.
 
Väsykäsi
01.11.2009 21:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Jee jee eipä sitten tarvitse enää orangesta haaveilla, kun selvisi että pitäis kajaritkin vaihtaa 16ohmisiksi. Voi saatana. Onneksi vaan tarkistin kunnolla, nimittäin jos ton ois tajunnut vasta sitten kun vahvari on himassa, niin ois vituttanut vähän enemmän...
 
Saa ehdotella muilta valmistajilta saman hintaluokan n. 800€ maksavaa putkinuppia, missä ois hyvähkö rocksärö ja kohtuullinen cleani, eli kaksi kanavaa, no saa niitä olla vaikka kolmaskin(mutta tuskinpa tolla hinnalla vielä irtoaa). Uudet ja käytetyt kelpaa.

 
Olisko Mursun VintageModerni mitään? Vaikkei siinä olekkaan kahta kanavaa siitä saa todella monipuolisen skaalan erilaisia tsaundeja. Ja mokkuloita syö ihan sellaseks hiukopalaksi.
 
"elämänhalu katoaa bläkkistä kuunnellessa", "kusi nousee päähän jazzia soittaessa", "vitutus nousee muusikoiden.nettiä lueskellessa", "tilin saldo kasvaa humppaa soittaessa" yms yms.
Simo78
01.11.2009 22:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: Olisko Mursun VintageModerni mitään? Vaikkei siinä olekkaan kahta kanavaa siitä saa todella monipuolisen skaalan erilaisia tsaundeja. Ja mokkuloita syö ihan sellaseks hiukopalaksi.
 
2 kanavaa on ehdotonta! Haluan eroon tuosta kahden vahvarin systeemistä, mitään volyme pedaaleita en edes harkitse. Oon kokeillut kaikenmoisia systeemeitä cleanin saamiseksi tosta marsun jcm:stä ja mikään ei oikein mulle sopinut. Mä vaan tarviin ne erilliset kanavat tai sitten toisen vahvarin, mutta sekään ei oikein enää innosta.
 
Tässä näitä mitä oon pähkäillyt:
http://www.dv247.fi/invt/63818/
H&K STATESMAN DUAL EL34 HEAD
 
http://www.thomann.de/fi/engl_e325_thunder_head_topteil.htm
Engel thunder
 
http://www.dv247.fi/invt/50058/
bogner Alchemist HD Guitar Amp Head
 
http://www.dv247.fi/invt/64356/
Laney LH50
 
El Hombre
01.11.2009 23:09:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Jee jee eipä sitten tarvitse enää orangesta haaveilla, kun selvisi että pitäis kajaritkin vaihtaa 16ohmisiksi. Voi saatana. Onneksi vaan tarkistin kunnolla, nimittäin jos ton ois tajunnut vasta sitten kun vahvari on himassa, niin ois vituttanut vähän enemmän...
 
Kaijarit vaihtaa 16ohmisiksi? Häh? Noissahan on kaks 8ohmin outtia ja yks 16ohmin.
 
Kivijalka
02.11.2009 01:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

El Hombre: Kaijarit vaihtaa 16ohmisiksi? Häh? Noissahan on kaks 8ohmin outtia ja yks 16ohmin.
 
Kahta kaappia käytettäessä molempien pitää olla 16 ohmiset ja ne pitää kytkeä 8 ohmin lähtöihin. Ehkä tässä viitattiin kyseiseen Orangen ominaisuuteen?
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Osteri
02.11.2009 08:03:17 (muokattu 02.11.2009 08:08:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos olisin samassa hankintatilanteessa, saattaisimpa katsastaa mnetin torilta tämän
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=363957
 
En tiedä mistä johtuu, mutta näissä takavuosien Laney'ssä vaan on jotain käsittämätöntä vetoa. Onhan ne kuitenkin sellaista "wanhaa kunnon työjuhtaa".
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «