Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson SGn valitseminen
1 2 3 4
Genkhis
01.11.2009 01:24:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia ois nyt silleen et kesätöihi oisin menos kesäks rahottaakseni uude SGn(käytetyn aika varmasti).
Oon musafazulla käyny kokeilemassa SG fadedin ja stankun eroi, ja päädyin siihe et stankku tuntu selvästi paremmalt. No anyways kertokaa noviisille oisko mitää ideaa ostaa semmone stankku, vai olisko jotain muit parempii vaihtoehtoja? Kiitän vastauksista etukätee.
 
Jucciz
01.11.2009 01:51:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se stankku parempi ja kalliimpi kuin faded, mut ei se mikään Les Paul silti oo.
 
Genkhis
01.11.2009 01:56:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo no en mä mitään lespa soundii ookkaan hakemassa, kun aika terävää soundii oon hakemas. Jotai perus 60-80' rockii soittelen
 
zuppermuhle
01.11.2009 02:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Onhan se stankku parempi ja kalliimpi kuin faded, mut ei se mikään Les Paul silti oo.
 
Eipä aloittaja Les Paulia etsinytkään
 
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
Jucciz
01.11.2009 02:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps. SG:n soundi (ja runko) on ohuempi kuin Les Paulin, mutta kirkasta soundia saa kummastakin, kunhan vaan ei ole tunkkaiset mikit. Valitse toki malli, joka sua eniten miellyttää.
 
baba o riley
01.11.2009 06:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Onhan se stankku parempi ja kalliimpi kuin faded, mut ei se mikään Les Paul silti oo.
 
thank god it's not! Jos sä sg'n haluat niin se lespa on aika paska vaihtoehto.
 
Stankku on varmaan hyvä valinta jos se tuntuu hyvältä. speciaali p90sillä voi kans olla aika makee, kannattaa testata. Siinä on tod. rock soundi. Jos budjetti on tiukoilla/stankun verran niin sit customit voi melkeen laskee pois.
 
Icy-Sun
01.11.2009 13:08:36 (muokattu 01.11.2009 13:11:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei ole rahasta kiinni niin pistä standard. Oikein mainio kitara. Paremmin viimeistelty ja tehtaalla pistetty enemmän aikaa kasaamiseen (käsittääkseni myös mm. puut paremmin valikoitu). Kaulamikki molemmissa sama, mutta stankussa 498 eikä 490 (498 kuumempi kuin 490). Ei siinä, ettei se fadedkin olisi hyvä.
 
SG:n soundi (ja runko) on ohuempi
 
Mikä on ominaisuus, ei vika.
Wespa
01.11.2009 13:14:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jostain sattuu vastaan vähän vanhempi Special (ei siis Faded, vaan ihan kunnon Special) ebenotelaudalla niin siinä on ainakin kirkasta soundia tarjolla. Mulla on sellanen 90-luvun alusta, ja meinaa olla yhtä kirkas kuin tuo Strato vaahteraotelaudalla. :D
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
jra
01.11.2009 13:55:43 (muokattu 01.11.2009 13:57:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites SG Raw Powerin kirkkaus/terävyys? Vaahtera body ja otelauta, ja perinteiset '57-humpparit (ei kuumat mutta ei todellakaan tukkoiset).
http://www.dv247.fi/search/0/0/Prod … Quantity/Descending/sg+raw+power/1/
Ainakin hieman epäortodoksisempi ratkaisu. Noiden jälleenmyyntihinnasta en sitten mene takuuseen, mutta ovat Gibsoneita kuitenkin, joten tuskin noista DV:n hinnoista aivan olemattomiin sulaa käytettynäkään.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
duc
01.11.2009 15:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, itteänikin kiinnosti tuollanen 600 euron Raw Power, vaikka sitten Standardiin päädyinkin. Ei tuossa varmaan jälleenmyyntiarvo paljoa putoa, halvat Gibsonit menevät mnetin torillakin nopeasti. Itse päädyin Standardiin lähinnä reunalistojen takia, ja saihan siinä myös yhdestä mahonginpalasesta tehdyn rungon. Noissa edullisemmissa malleissa on yleensä useampi pala.
Kivijalka
01.11.2009 15:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Itse päädyin Standardiin lähinnä reunalistojen takia, ja saihan siinä myös yhdestä mahonginpalasesta tehdyn rungon. Noissa edullisemmissa malleissa on yleensä useampi pala.
 
Ei taida Standardeissakaan enää olla yksipalaisuus ihan takuuvarmaa, mitä nyt olen huhuiluja eri keskustelupalstoilla kuunnellut.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Jucciz
01.11.2009 16:29:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Mikä on ominaisuus, ei vika.
 
Ilman muuta näin. Joskus läskimpi soundi ei vaan mahdu pakettiin ja ohkaisemman saa istutettua kokonaissoundiin helpommin. Mulla ei oo mitään SG:n soundia vastaan, sehän toimii monissa rokkijutuissa hienosti (AC/DC anyone?): ainut, mitä en niissä voi sietää, on ulkonäkö, mutta nää on taas niin makuasioita.
 
Broadcaster
01.11.2009 17:40:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Ei taida Standardeissakaan enää olla yksipalaisuus ihan takuuvarmaa, mitä nyt olen huhuiluja eri keskustelupalstoilla kuunnellut.
 
Totta, eikä kaikki '61 reissuetkaan ole enää yhdestä palasta.
 
baba o riley
01.11.2009 18:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ilman muuta näin. Joskus läskimpi soundi ei vaan mahdu pakettiin ja ohkaisemman saa istutettua kokonaissoundiin helpommin. Mulla ei oo mitään SG:n soundia vastaan, sehän toimii monissa rokkijutuissa hienosti (AC/DC anyone?): ainut, mitä en niissä voi sietää, on ulkonäkö, mutta nää on taas niin makuasioita.
 
toi onkin jännä, olen kuullut sen muiltakin että sg olis ruma. musta se on tyylikkäin koskaan suunniteltu kitara. Sen koko ja symmetrisuus ja bodyn ja lavan suhde on vaan niin silmiä hivelevä. Mutta toisaalta, musta ei rumempaa keppiä ku stratoa o helppoa löytää. :)
 
antnis
01.11.2009 18:27:11 (muokattu 01.11.2009 18:33:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SG:llä se Trucksikin vetelee ja niin teki Zappakin ja Dickie Betts niin että eiköhän siinä o tarpeeks suosituksia soittimen soveltumisesta moneenkin eri soittohommaan
 
Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla.
jussimus
01.11.2009 18:45:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: musta se on tyylikkäin koskaan suunniteltu kitara. Sen koko ja symmetrisuus ja bodyn ja lavan suhde on vaan niin silmiä hivelevä.
 
Mä näkisin että sä olet nyt asian ytimessä!
 
adretlan
01.11.2009 19:59:23 (muokattu 01.11.2009 19:59:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikista soittamistani kitaroista Gibson SG Standardissa on kyllä ollut paras hinta/hupi-suhde. Hieman harmittaa kun en kesällä ostanut sellaista musiikkiliikkeestä omaksi. Nyt on sitte rahat kulunu kaikkeen turhuuteen. Faded ei sytyttänyt kyllä yhtään. Ihan eri kitara kuin Standard, vaikka eihän niissä periaatteissa pitäisi olla mitään rakenteellisia eroa?
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Jucciz
01.11.2009 20:03:02 (muokattu 01.11.2009 20:13:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: SG:llä se Trucksikin vetelee ja niin teki Zappakin ja Dickie Betts niin että eiköhän siinä o tarpeeks suosituksia soittimen soveltumisesta moneenkin eri soittohommaan
 
Älä unohda tärkeintä: http://teppo.tv/rmj2004/mamba/mamba1b.jpg
 
Mamban musiikki ja SG:n ulkonäkö luovat mun mielestä täydellisen kokonaisuuden. Siinä ei riitele mikään, päinvastoin: sekä kuulo- että näköaisti saavat keskenään hyvin koherenttia informaatiota. Toi ei oo silti syy omaan SG-inhooni, vaan ihan puhtaasti kitaran esteettiset ominaisuudet - tai niiden puute, miten vain. :)
 
Voi olla, että kymmenen vuoden päästä en ymmärrä yhtään tämänhetkistä mielipidettäni SG:stä - vielä 90-luvulla mun mielestä Telecasteritkin olivat rumia, mutta onneksi huomasin olleeni pahasti väärässä.
 
Wespa
01.11.2009 20:25:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin Jucciz, nyt se Tero piiloon taas. :D Jotenkin veikkaan että SG aiheuttaa valtaosalla assosiaation Angukseen ja Iommiin eikä mihinkään porilaiseen kuulapäähän..
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Jucciz
01.11.2009 20:28:53 (muokattu 01.11.2009 20:29:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: No niin Jucciz, nyt se Tero piiloon taas. :D Jotenkin veikkaan että SG aiheuttaa valtaosalla assosiaation Angukseen ja Iommiin eikä mihinkään porilaiseen kuulapäähän..
 
Tätä kovasti toivon itsekin: siltikin Mamba oli viime vuoden soitetuimpia artisteja Suomessa, just luin Gramexpress-lehdestä. Tosin, vielä kauheampaa oli huomata se tosiseikka, että Yö oli soitetuin ja Lauri Tähkä hurjassa nosteessa - olipa SG:tä tai ei.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «