Space_Ace 31.10.2009 23:20:17 | |
---|
koponen: Mutta sokkona jos joudut hankkimaan, niin Murraylla itsellään on Hot Rails. Niin joo. Mä vaan muistelin et jossain luki että ne käyttää kaikki DiMarzioita.. Joo no kai niitä jostai löytyy kokeiltavaks. Kiitän |
Space_Ace: Niin joo. Mä vaan muistelin et jossain luki että ne käyttää kaikki DiMarzioita.. Joo no kai niitä jostai löytyy kokeiltavaks. Kiitän Siinä Murrayn signature-stratossa on kyllä DiMarzion mikit, mutta se on HSH. I'm endorsed by Marshall |
Osteri 01.11.2009 00:35:44 (muokattu 01.11.2009 01:11:06) | |
---|
Katsoin Haku-toiminnolla ja ainakin 85 otsikkoa löytyy Dimarzio-aiheesta. Eniwei, ehkäpä onkin hyvä kasata Dimarzio-mikkikommentteja just tälle ketjulle. Paf Pro: mielestäni loistava kaulamikki. Loistava soundinen, selkeä, ei mitään skeidaa, ilmeisen takuuvarma valinta yleiseen soittoon kaulamikki-osastolla. Ei puuroudu kuten joillakin kaulamikeillä on tapana. Osta ! Tallassa mulla ei tosin ole tästä kokemusta. IBZ/Usa F2 : tällainen wanha kapula tallaan, niin kyllä muuten soi. Dimarzion lahja kaikenlaiseen raskaampaan soittoon. Puhutaan, että Tone Zone syntyi tästä ?Osta jos löydät. Breed: Tallassa ja kaulassa. Erittäin hyvä keskialueen mikki. Selkeä ja erotteleva. Mun mielestäni sellainen "rokki-kombinaatio". Matalampi rouhe puuttuu muuten tällä soittelet kaikki popit ja rokit. Twang King : telecaster-tyylisesti tässäpä aivan oiva yhdistelmä. Twang* on siinä. Noh, ainakin kommentit oli aiheen mukaisia.... |
Jii-Gee 04.11.2009 23:27:14 | |
---|
"Pitäiskö bassoa virittää vai pidänkö tehtaan vireessä niin kuullostaa aidommalta." -poppamies- |
Ziggy Bubba 05.11.2009 00:00:59 (muokattu 05.11.2009 00:01:25) | |
---|
Osteri:Twang King : telecaster-tyylisesti tässäpä aivan oiva yhdistelmä. Twang* on siinä. Ainakin tuo kaulamikki on suorastaan mahtava - saletisti paras sijoitus kitaramikkien saralla minkä oon tehnyt. Olikohan hinta Tompalla 48e... Melkein vois hommata TK-tallamallin samaan kapulaan. |
jussi1976 04.02.2010 23:36:07 (muokattu 04.02.2010 23:37:27) | |
---|
Löytyihän tää topiikki. Evot on tallassa vähän diskanttisia, mutta ton Super distortionin kaavan mukaan se on alapäävoittoisempi - ja aika paljon. Siks se mua kiinnostaisikin. "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
Fantasmic 04.02.2010 23:49:13 | |
---|
Kuulemma tuon Super distortionin suurin vika on muhjuisuus, ei kuulemma erottele kunnolla kovilla säröillä. |
fox 05.02.2010 00:07:26 | |
---|
Fantasmic: Kuulemma tuon Super distortionin suurin vika on muhjuisuus, ei kuulemma erottele kunnolla kovilla säröillä. Vähän riippuu, mutta: hyvin saattaa olla, nykyisessä alavire-higain menossa. Otettava näetsen huomioon, että tuo on peräsin 1970-luvun puolivälin paikkeilta tuo Super Distortion, itse asiassa se on Larry Di Marzion ensimmäinen malli.. ja, tosiaankin samoilta ajoilta on myös tuo X2N... |
McNulty 05.02.2010 00:13:22 | |
---|
Fantasmic: Kuulemma tuon Super distortionin suurin vika on muhjuisuus, ei kuulemma erottele kunnolla kovilla säröillä. Kuulemma ja kuulemma. Super Distortion tarjoaa aavistuksen reilumman alakerran kyllä kuin moni virkaveljensä, mutta ei se automaattisesti tarkoita muhjua tai huonoa erottelevuutta. Esim. Ace Frehley on käyttänyt Super Distortionia 70-luvulta saakka, jolloin se ensimmäisen kerran esiteltiin suurelle yleisölle. Sen tarkoituksena oli kuumana mikkinä yliajaa sen aikakauden styrkkareita ja tarjota rajumman särön. Nykyään sillä voi tehdä ihan samoin, jengi vain unohtaa sen että heillä on kitarassaan kuuma mikki, lattialla od/boosteri + eq-pedaali sekä vielä moderni hi-gain mörssäri jonne ajetaan valmiiksi todella gainikasta signaalia. Ei ole mikään ihme, jos soundi kuulostaa "muhjulta" sen jälkeen kun se on ajettu 3-4 gain-asteen (siis signaalin tasoa radikaalisti nostavan laitteen) lävitse. Itseasiassa Super Distortion tekee leppä, saarni ja vaahterarunkoisista soittimista hyvinkin tasapainoisia. Itse käytin pitkään leppärunkoisessa SuperStratossa tuota Super Distortionia tallamikkinä ja soundi ei ollut muhjua eikä huonosti erotteleva. Pelkkää mikkiä ja sen speksejä ei siis kannata tuijottaa... kannattaa pikemminkin täsmätä ne omaan setuppiinsa sopiviksi. The one who used to be known as bonecrusher |
olli8 05.02.2010 03:25:24 | |
---|
Omassa suosaarni runkoisessa ja vaahterakaula/otelautaisessa "superstratocasterissa" oli tallassa Super Distortion ja loppujenlopuks se ei käyny mun kitaraan ollenkaan. Erottelevuudessa ei mitään ongelmia G kielestä alaspäin, mut ylemmillä kielillä kun rupes soittaa nopeammin, vaikkapa Fast as a sharkkia nii johan puuroutu ja muhjuks meni. Vahvarina on Engl Screamer jossa minun mielestä on kyllä aika erotteleva ja tiukka soundi niinkuin lähes kaikissa Englin vahvareissa. Säröjä vahvarissa en käytä läheskään yli klo 12 ja sooloissa käytän Bad Monkeytä joka lähinnä tuo vaan ulostuloa lisää. Käytän suht paksuja kieliä 11-48 ja pyrin tuomaan sitä säröö aggressiivisella soittotyylillä, jossa sitten ilmeni nämä ongelmat et Super Distortionissa ei ollut sitä dynamiikkaa mitä hain. Ei vaan lähteny niin kovaa pick attackkia vaikka kuinka yritti, eikä se vastannut soittoon toivotulla tavalla. Tuntui että siinä oli vaan yksi vaihde, ei voinu iskee pienempää silmään ja revitellä tai vedättää isommalla vaihteella, en osaa selittää sitä paremmin :D Tilalle tuli ehkä hieman pienitehoisempi Duncan Custom, joka korjasi sitten nuo puuro/dynamiikka ongelmat. Toisaalta serkun vanhassa Super Distortionilla varustetussa Ibanez Roadstarissa on aivan eri juttu. Perussoundi on sama mut ei ole mitään noita ongelmia mitä minulla oli, ei puuroudu taikka mene muhjuksi. Kaikesta huolimatta soitin Super Distortionilla sen 4v ja se on melko varma allround mikki rokkiin/metalliin ja kuulostaa viel aika munakkaalta. Kaikki ei vaan sovi kaikkiin kitaroihin ja soittotapoihin. Rock on! |
zuppermuhle 05.02.2010 09:35:36 | |
---|
McNulty: Kuulemma ja kuulemma. Super Distortion tarjoaa aavistuksen reilumman alakerran kyllä kuin moni virkaveljensä, mutta ei se automaattisesti tarkoita muhjua tai huonoa erottelevuutta. Esim. Ace Frehley on käyttänyt Super Distortionia 70-luvulta saakka, jolloin se ensimmäisen kerran esiteltiin suurelle yleisölle. Sen tarkoituksena oli kuumana mikkinä yliajaa sen aikakauden styrkkareita ja tarjota rajumman särön. Nykyään sillä voi tehdä ihan samoin, jengi vain unohtaa sen että heillä on kitarassaan kuuma mikki, lattialla od/boosteri + eq-pedaali sekä vielä moderni hi-gain mörssäri jonne ajetaan valmiiksi todella gainikasta signaalia. Ei ole mikään ihme, jos soundi kuulostaa "muhjulta" sen jälkeen kun se on ajettu 3-4 gain-asteen (siis signaalin tasoa radikaalisti nostavan laitteen) lävitse. Itseasiassa Super Distortion tekee leppä, saarni ja vaahterarunkoisista soittimista hyvinkin tasapainoisia. Itse käytin pitkään leppärunkoisessa SuperStratossa tuota Super Distortionia tallamikkinä ja soundi ei ollut muhjua eikä huonosti erotteleva. Pelkkää mikkiä ja sen speksejä ei siis kannata tuijottaa... kannattaa pikemminkin täsmätä ne omaan setuppiinsa sopiviksi. Aamen tälle. Super Distortion on oikein käytettynä erittäin monipuolinen mikki ja tukevoittaa kirkkaiden soitinten soundia mukavasti. Ilman boostia sillä soittaa tukevat kasarihevit ja tiukentavan boostin(TS, surunaama-eq) kanssa tiukat modernit hevisoundit. Itse olen viime aikoina kyllä mennyt niin extremeksi että kitarassa on Dimarzio PAF vastaamassa tiukasta hevisoundista. "Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni
muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni
erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana." |
Terry Pantheras 05.02.2010 10:56:27 | |
---|
Itse tykkään kovasti Super Distortionista; kotoisen rähisevä rockmikki. Ei välttämättä hifi-miehille/naisille... einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
jussi1976 05.02.2010 11:16:05 | |
---|
No hei. Kun kerran tiedätte niin kertokaa mielipide; Jos Evolutionin vaihtaa - siis takamikin - tohon Super Distortioniin, niin eikös noiden tehot oo aikas lähellä, eli "muhjua" ei pitäisi tulla. Outputtia on Evossa 404 ja SD;ssä 435. Tossa jälkimmäisessä on vain reippaasti enemmän alapäätä, kun toi Evo on korkealta kiljuvampi. "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
oiva tumpeloinen 05.02.2010 11:35:49 | |
---|
jussi1976: No hei. Kun kerran tiedätte niin kertokaa mielipide; Jos Evolutionin vaihtaa - siis takamikin - tohon Super Distortioniin, niin eikös noiden tehot oo aikas lähellä, eli "muhjua" ei pitäisi tulla. Outputtia on Evossa 404 ja SD;ssä 435. Tossa jälkimmäisessä on vain reippaasti enemmän alapäätä, kun toi Evo on korkealta kiljuvampi. Ei pelkkä ulostulo määrittele, onko soundi muhjua vai ei. Kyllä Evolution erottelee tarkemmin kuin SD. Makuasia sitten, kummasta pitää enemmän. |
P-man 05.02.2010 11:42:47 | |
---|
jussi1976: No hei. Kun kerran tiedätte niin kertokaa mielipide; Jos Evolutionin vaihtaa - siis takamikin - tohon Super Distortioniin, niin eikös noiden tehot oo aikas lähellä, eli "muhjua" ei pitäisi tulla. Outputtia on Evossa 404 ja SD;ssä 435. Tossa jälkimmäisessä on vain reippaasti enemmän alapäätä, kun toi Evo on korkealta kiljuvampi. Mä suosittelen edelleen sulle sitä Nailbombia. Se on kuumempi ja hieman tuhdimpi ku Evolution, mut todella selkeäsoundinen ja mukavan pyöreä yläpää. |
jussi1976 05.02.2010 19:42:43 (muokattu 05.02.2010 21:21:42) | |
---|
Nailbomb on mielessä. Jos sulla olisi myynnissä, meilaile privana. Tänään vaihdoin yhden Evon kokeilumielessä Super Distortioniin, kyllä helkkari parani!!!!!! Merkittävästi bassompi, gainikkaampi ja vähän ärhäkämpi. Ihan ok, kuulostaa hyvältä. Laitoin etumikistä oikein ostosilmoituksen... "Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!" |
Nytph 05.02.2010 23:27:15 (muokattu 05.02.2010 23:29:52) | |
---|
Itselläni Fenkun Dave Murray sigussa on Super Distortion tallassa ja perkuleen pätevät soundit siitä kyllä lähtee. Juuri sellainen seiskyt/kasarihevisärö josta meikäläinen pitää. Ei se itselläni ainakaan muhjuiselta ole kuulostanut, riittävän erotteleva näin notHiFi-miehelle. EDIT: Niin ja onhan tuossa kaulamikkinä DiMarzio PAF DP-103, joku anniversary-malli. Aika ärhäkkä peli toikin. "The sun is the same in the relative way, but you're older
- shorter of breath and one day closer to death." |
weetube 06.02.2010 00:05:30 (muokattu 06.02.2010 00:06:21) | |
---|
jussi1976: No hei. Kun kerran tiedätte niin kertokaa mielipide; Jos Evolutionin vaihtaa - siis takamikin - tohon Super Distortioniin, niin eikös noiden tehot oo aikas lähellä, eli "muhjua" ei pitäisi tulla. Outputtia on Evossa 404 ja SD;ssä 435. Tossa jälkimmäisessä on vain reippaasti enemmän alapäätä, kun toi Evo on korkealta kiljuvampi. En tiedä noista muhjuista hevon kukkua,mutta Super D:t on ollu monessa kitarassa kiinni ja aina on toiminut,niin marsujen,bognerin kuin fenderinkin kanssa. Oman suosikin Super D:sta tekee juurikin mikkien taipuminen rankempaan rokkiin ja myös tarvittaessa saa ruuvattua helposti kelpo cleanit,paikkaan kuin paikkaan. Mahtaako pitää paikkaansa että vanhemat Superit olis jotenkin parempia, vaiko silkkaa legenda osastoa? T:W |
fox 06.02.2010 00:23:13 | |
---|
weetube: Mahtaako pitää paikkaansa että vanhemat Superit olis jotenkin parempia, vaiko silkkaa legenda osastoa? T:W Jos niissä jotain eroja on, se sitte johtuu käämintätekniikan muutoksista. Kyllähän noita juttuja saa jostain aina lukea.. Ja kyllähän jotkut huomaa eroja vaikka, sanotaan siit että onko pedaalissa mitkä patterit.. ;) Ei se ainakaan magneettien heikkenemisestä johdu. Voihan olla, että tuolla argumentilla saa muutaman taalan enemmän vaikka myydessä?? Myönnettävä on että ite olen kyllä sen verran puukorva, etten pysty sen kummempia eroja Super Distortioneissa huomaamaan, meidän soolokitaristin skebaan laitettiin Super Distot vuonna -76 ja samoilta ne soundaa minusta noihin uudempiin verrattuna? Tää vaatis aika laajaa otantaa, ja huomattavasti mittailuja, että sen vois ihan aukottomasti todistaa, mutta hei, moni juttu soitinpuolellakin on sitä "psykoakustiikkaa".. =) Eiks se riitä, että on hyvät ja toimivat mikit.. |
Vahooo 24.02.2010 19:34:00 (muokattu 24.02.2010 19:34:49) | |
---|
Tarkoitus ois hommata tallan kunnon mikki. Tuollasta DiMarzio Tonezonea olen katsonut--> http://www.thomann.de/fi/dimarzio_dp155_bk.htmMutta epäilen sen toimintaa omassa kitarassani, koska minulla on sellainen Volume pushpot systeemi jolloin tuosta humbuckerista tuleekin ns. Stacked single coil. Kitara on Ibanez SAS36FM. Itse en kuitenkaan asentaisi vaan veisin sen ammattilaiselle. Ei haittaisi jos koko volume pushpot systeemin saisi pois jos se on mahdollista. Middle ja kaulamikki saa olla vielä. HOO! Kytkentäkaavio--> http://www.ibanez.com/supportResources/wiring/2007/SAS36FM.pdf"I like jazz, but I could never play it. You just sit there with a guitar the size of a Chevy on your chest, wearing a stupid hat, playing the same solo for an hour." - Dave Mustaine |