Aihe: Kotisoittovehkeet
1 2 3
Scuttle
31.10.2009 20:56:55
BigOrange: Millä te vedätte himassa?

Konstit on monet:
- Useimmiten akustisella
- Päiväsaikaan Mesan studio .22lla. Sen saa soimaan hiljaakin, joskaan saundi ei silloin ole paras mahdollinen
- Pod kuulokeisiin tai aktiivikaiuttimiin
-Yamahan 5 w G5 6"kajarilla-sillä voi soittaa todella hiljaa.
koponen
31.10.2009 21:49:50 (muokattu 31.10.2009 21:53:32)
Kaikenlaista on tullut kokeiltua. Pääsääntöisesti kotona palvelee neliömetri säristimiä, Blackheart Little Giant ja 1960 Marsun komero. Viimeaikoina piuhan toisessa päässä on enimmäkseen ollut Marshallin 5010 combo, joka uuden elementin myötä koki varsinaisen reinkarnaation. Sillä taittuu kolmannet naiset, tukkahevit ja dödikset todella luontevasti ja ilman ensimmäistäkään pedaalia. Ihme peli.
I'm endorsed by Marshall
aristoteles666
01.11.2009 10:39:12

hughes&kettner triampilla+2x12 kaapilla
pietari-poika
01.11.2009 10:48:11
Millä te vedätte himassa?

Vox Tonelab ST:llä, Pocketpodilla, Marshall MS-2 "minihalfstackilla".

Itse suosittelen Tonelabia. Tuosta on tosi helppo saada hyviä soundeja, ja soundit ovat tosiaankin minun mielestäni oikein hyvät. Ei valittamista. Pocketpod on hiukan muovisempi eikä se tarjoa fyysisiä pedaaleita, sounditkin häviävät hiukan tonelabille mutta pp on sentään about puolet halvempi. Nauhoitus onnistuu ihan yhtä helposti molemmilla, Tonelabissa on tietääkseni sisällä Asiota tukeva audiointerface, sen saa kytkettyä usbilla koneeseen nauhoittelua varten. (En ole vielä kokeillut koska usbijohto puuttuu.)

Minimarsu tuli Skotlannista matkatuliaisina, varsin mukava peli, tykkään itse laitteen kliineistä. Säröpuolella vola nousee sen verran ettei sitä kehtaa (minä en kehtaa) kerrostalossa avata yli 25%:n. Puolityhjillä paristoilla homma saattaisi olla toinen, mutta olen käyttänyt (pocketpodin) muuntajaa ton kanssa.

Tiivistettynä: Vox Tonelab ST on oikein hyvä peli kotisoitteluun, pieksee kalliimpiakin laitoksia vahvarimallinnoksillaan kuulemani mukaan.
Räbbänä
01.11.2009 11:02:19
Kotoa löytyvät Hughes&Kettnerin TriAmp MKII kera Marsun 1936 skoben, mutta kyseisen pinon käyttö jäänyt aika vähäiseksi kotidemotteluihin hankitun Line6 Pod Studio UX1:n myötä.
Väsykäsi
01.11.2009 11:06:52 (muokattu 01.11.2009 11:08:52)
BigOrange: Lisää ehdotuksia kiitos!

Mää vedän Marsun VintageModernilla ja 4x12 skobella. Jalkojen juuressa parit spedut. Hiljasta harjottelua ja äänittämistä varten on Guitar Rig 3:n kevyt versio. Tossa Mursussa on aika hyvä master volume joten sillä voi soittaa aika hiljaakin, paremmilla soundeilla kuin mistään mallintavasta. Vaikka asun omakotitalossa niin uskoisin että sillä voisi soittaa myös kerrostalossa ilman häätöä. Guitar Rig 3:sta saan ne soundit mitä tarvin, tai no fuzzia nyt jää kaipaamaan mutta jos tarvin sitä mulla on se plugarina. Kitaroina toimii pääsääntöisesti Firebird V ja Tokai Silver star.
"elämänhalu katoaa bläkkistä kuunnellessa", "kusi nousee päähän jazzia soittaessa", "vitutus nousee muusikoiden.nettiä lueskellessa", "tilin saldo kasvaa humppaa soittaessa" yms yms.
Kalm
01.11.2009 11:31:22
Viimeaikoina lähinnä tuollainen:

LP -> Boss ME-50 -> Little Giant -> Powerbrake -> Marsu 4x10".

Bossista käytössä lähinnä viritin,wah, octaver ja OD-1&TS-808 mallinnukset. Kaapissa pörisee Celestion G10 Vintage & G10L-35.
Trendkeel
01.11.2009 11:51:10
LP/Explo -> piuha -> H&K Edition Tube. Toimii. Hedelmäpelejä on ollut, Pocket POD ja Cube, mutta pitkässä juoksussa eivät toimineet. Signaali on tosin kuivahkoa..
Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. -Antti1
zepeteus
01.11.2009 11:57:24
pietari-poika:
Minimarsu tuli Skotlannista matkatuliaisina, varsin mukava peli, tykkään itse laitteen kliineistä. Säröpuolella vola nousee sen verran ettei sitä kehtaa (minä en kehtaa) kerrostalossa avata yli 25%:n. Puolityhjillä paristoilla homma saattaisi olla toinen, mutta olen käyttänyt (pocketpodin) muuntajaa ton kanssa.

Kun pariston jännite tippuu muistaakseni 6-7 voltin paikkeille, alkaa MS-2:sta viimein kuulua sellaista kivan röpelöistä futsisoundia kun täysillä ajaa. Vola on tuolloin edelleen liian suuri kerrostaloon. Omaani pidin kiipparipussin sisällä, toimi äänenvoimakkuuden vaimentajana (hyvä juttu), mutta leikkasi luonnollisesti myös yläpäät soundista (ei niin hyvä). Modifioin minimarsuuni jopa pari säröastetta, OCDn ja TSn...mutta homma ei toiminut sen paremmin kuin erillisillä säröstimillä ajettaessa. Kompakti paketti toki.

Paljon helpommalla olen päässyt kotonakin normaalilla setilläni, kitara TSL601 komboon. Mastervola toimii niin päivä- kuin yökäytössä ja soundi sopii itselle erihyvin, verrattuna koettamiini mallintaviin.
pekurides
01.11.2009 12:48:26

hmm. Täälläkin ollut kaikennäköistä härpätintä ja mörssäriä kotioloissa ja kaikki ne on saatu toimiman mutta pelkästään himaan isot putkimörssärit ovat "epäkäytännöllisiä" mutta jos sen saundin halua niin ei sitä podista saa se on pakko se läjä makkariin roudata ja vetästä keinokuorma väliin.

Toinen ongelma pikkuputkareissa tuntuu olevan että ne on pitkälti suunniteltu hyvinkin vintage mielessä eikä siten hevipertille oikein mieleen.

Pitkän linjan putkipuristina annoin itsekin periksi ja trankkusetillä nytten kotosalla mennään.... joku 1watin putkikone pitänee kuitenkin vielä hommata:=)

5WATTIA kotosalla alka olemaan jo liikaa, uskokaa tai älkää:=)
They see me rollin, they hatin.
Andy Six
01.11.2009 14:34:54
5WATTIA kotosalla alka olemaan jo liikaa, uskokaa tai älkää:=)

Kyllä Fender Champion 600 saa ainakin 5 watilla sen verran mökää,että ei naapurisovun nimissä voi täpöillä soitella....
Have you ever seen the eyes of Ian Hunter...?
J.Hollström
01.11.2009 14:38:00
Line6 GuitarPort ja sen eteen purnukoita. Tuloo ihamparas. Jos ette uso nii ei oo pakko.
Tigerstedt
01.11.2009 15:07:09

Tiny Terrorilla 1x12 komeroon, siihen keinokuormaa väliin. Pedaaleilla sitten mausteita soppaan. Toimii kivasti, vaikkakin soundieron kyllä huomaa sitten kun treeneissä vetelee isomalla.
You have to be trusted by the people that you lie to, so that when they turn their backs on you, you'll get the chance to put the knife in.
Juicy
01.11.2009 15:51:47

Englin Savage SE:llä 1x12''-kaappiin. Kyllä nuo isotkin putkimörssärit kotisoittoon taipuu, jos vaan löytyy hyvät kanavakohtaiset volasäädöt masterin lisäksi.
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Snapo
01.11.2009 16:07:35
Soittelen PodXT:llä. Pitäis hommata paremmat kajarit kylläkin..
Economy on köyhille.
Skebaristi
01.11.2009 16:13:12 (muokattu 01.11.2009 16:13:26)

Tech 21 Trademark 60:n kautta tulee soiteltua, kitaran ja vahvistimen välissä bad monkey ja wahi. Jonkun verran tulee myös soiteltua amblitube 2:n ja guitar rig 4:n läpi. Lähinnä silloin kuin haluaa soitella jotain efektikilkutteluja.
ReBeat
01.11.2009 16:32:03

Joku putkivahvistin, keinokuorma ja perään sävynsäätöä sekä mahdollista muljutusta. Valmis tuote kuulokkeisiin.
jra
01.11.2009 17:17:35 (muokattu 01.11.2009 17:38:21)
Tällä hetkellä olkkarissa soitteluun on etukankaan ja etusputken vaihdon läpikäynyt Champion 600, jonka edessä on BitMo:n modilla oleva Behrun VT999 (+muita pedaaleja mielen mukaan). Kitaroina nyt enimmäkseen CV Tele ja 60's Strato, tai sitten joku muu, varmaan Firebird'kin kunhan saan siihen mikit asennettua. Blackstarin HT-5 ja modattu Epin Valve Special 10'' Eminece Copperheadin kautta on kotiäänityksiin ja pienimuotoiseen bändisoitteluun. Äänityksiä ja koneen kautta soittelua varten on Toneport Ux2/PodFarm/Reaper. Mökki- ym. reissuun lähtee mukaan Vox DA5, jos pikku vahvaria tarvitsee.

Niin, ja tietysti akustiset, 70-luvun alun Ibanezin Jumbo ja Vintage VE300 halpis-parlour.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
KooAa
01.11.2009 17:33:38
BigOrange: Lisää ehdotuksia kiitos!

Täällä voi soitella ihan melkein millä vaan, PA:ta ei kannata käyttää kuitenkaan.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)