Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: G-system, käyttöapuja
1 2
Kyröjoki
30.10.2009 09:10:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niinkin yksinkertainen kysymys kuin:
 
Millä tuossa vehkeessä säädetään eri presettien välisiä volume-tasoja?
 
Kyröjoki
30.10.2009 09:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä mikä tuo loop headroom on?
 
Grugi
30.10.2009 09:20:46 (muokattu 30.10.2009 09:22:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tcelectronic.com/media/g-system_204_us.pdf
 
"kirosana"
 
SDMF
Kyröjoki
30.10.2009 09:28:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo sillä just kysyn että vältyn tuon läpi kahlaamiselta. kaksi kirosanaa
 
HeavyMachinery
30.10.2009 11:54:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyröjoki: niinkin yksinkertainen kysymys kuin:
 
Millä tuossa vehkeessä säädetään eri presettien välisiä volume-tasoja?

 
siellä on muistaakseni Preset master lohko joss oli se volume. -hankalasti se löytyi kun joskus sitä etsin.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Grugi
30.10.2009 11:58:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyröjoki: Joo sillä just kysyn että vältyn tuon läpi kahlaamiselta. kaksi kirosanaa
 
Joo en mä pahalla tarkottanu, mut jos mulla olis tollanen laite niin kyllä mä ton manuaalin lukisin läpi parikin kertaa, on sen verran paljo säätöjä jne. että ei ne ihan kokeilemalla vaan mene kaaliin.
 
SDMF
kimurantti1
30.10.2009 14:11:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyröjoki: Joo sillä just kysyn että vältyn tuon läpi kahlaamiselta. kaksi kirosanaa
 
Sun on pakko lukea toi manuaali läpi jos mienaat oppia käyttämään kunnolla sitä laitetta. Se on yhden illan juttu. Ei se voi olla niin paha duuni, jos kerran olet tuon hintaluokan laitteen ostanut. ;-)
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Eemil
30.10.2009 15:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Sun on pakko lukea toi manuaali läpi jos mienaat oppia käyttämään kunnolla sitä laitetta. Se on yhden illan juttu. Ei se voi olla niin paha duuni, jos kerran olet tuon hintaluokan laitteen ostanut. ;-)
 
Samaa mieltä kyllä. Itse olen lukenut manuaalin läpi vaikken ole koskaan edes laitetta omistanut. :D
 
kimurantti1
30.10.2009 16:11:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Samaa mieltä kyllä. Itse olen lukenut manuaalin läpi vaikken ole koskaan edes laitetta omistanut. :D
 
Hehe, sama homma.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
kunnasja
30.10.2009 16:15:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RTFM already. Ihme urpoilua.
 
Paskaakos tässä. Helion - Dreamcatcher
Kyröjoki
30.10.2009 22:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hmmm. yksi asiallinen vastaus. kiitos siitä.
 
loput kateellisten zoom-miesten mussutusta ;)
tämä kysymyshän oli lkuitenkin valitettavasti ähinnä suunnattu niille jotka ko. laitetta ovat käyttäneet ja osaavat käyttää.
 
jokainen varmaan lukee ihan ne manuaalit mitkä haluaa ja ihan niin moneen kertaan kuin haluaa. ja asioista voi keskustella riippumatta siitä onko netissä jo ennestään kirjoitettu aiheesta jossain.
 
HeavyMachinery
30.10.2009 23:27:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä vihaan laitteita joita ei voi käyttää ilman manuaalia. Toki sitten luen manuaalin kun olen oppinut perus asiat ilman sitä, sehän on hauskaa lukemista kun reeniksellä istuu paskalla..... Sitä paitsi siitä manuaalista älyää paljon enemmän kun ensin on hieman käyttänyt laitetta.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Väsykäsi
30.10.2009 23:43:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Minä vihaan laitteita joita ei voi käyttää ilman manuaalia. Toki sitten luen manuaalin kun olen oppinut perus asiat ilman sitä, sehän on hauskaa lukemista kun reeniksellä istuu paskalla..... Sitä paitsi siitä manuaalista älyää paljon enemmän kun ensin on hieman käyttänyt laitetta.
 
Sen takia käytetäänkin perinteisiä ovikelloja. Hyvältä kuulostavaan järjestykseen lattialle, soundit mukaviksi ja sitten vaan tanssitunneille että voit polkea pedaaleja samaan aikaan kun soitat.
 
Paina plussaa se ei maksa mitään. Wallesmanni lähti lukulomalle ja palaa kun on opetellut käytöstapoja. Laiskuus ei oikein käy perusteluksi tulla uhoamaan muille. Mod Huom
kunnasja
31.10.2009 22:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyröjoki: loput kateellisten zoom-miesten mussutusta ;)
 
Itsellesi siinä vain teet vahinkoa jos et vaivaudu laitetta opettelemaan kunnolla. Vois kai sitä istua formulaykkösen rattiinkin ja koittaa saada sitä liikkeelle ilman opastusta. Niistä vaan kun ei manuaaleja kirjoitella, on ohjeistus paikallaan. Onneksi tähän tarkoitukseen on kouluttajia saatavilla.
 
Näihin geesysteemeihin ei tehtaan kaverit jaksa kiertää antamassa neuvoja, ja toisaalta eihän ne formulakuskitkaan toisilleen parhaita kikkojaan neuvo.
 
1. Edit - levels - preset - output level ...jotain tuolta akselilta.
2. Liittyy muistaakseni siihen että jos luupissa oleva laite suoltaa yhtäkkiä ennakoitua kovempaa signaalia, ei mene hommat digiruvelle
 
Paskaakos tässä. Helion - Dreamcatcher
Grugi
31.10.2009 23:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanosin että turha kysyjän avautua jos ei vittu kehtaa ite lukea manuaalia ja on pihalla ku tampoonin naru. Miks hankkia laite jote ei viitsi opetella kunnolla.
 
SDMF
aristoteles666
01.11.2009 02:14:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oikea soittaja tuntee ja osaa käyttää laitteitaan ja saa niistä kaiken mitä tarvitsee irti.
 
Kyröjoki
01.11.2009 10:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Sanosin että turha kysyjän avautua jos ei vittu kehtaa ite lukea manuaalia ja on pihalla ku tampoonin naru. Miks hankkia laite jote ei viitsi opetella kunnolla.
 
Eli jos huumorilinjalle lähdetään niin...
 
Alkuperäinen pointti oli työn ohessa muutamalla sanalla kysyä asiaa jonka tiesin selviävän manuaalista mutta jonka saattoi huomattavasti nopeammin saada selville asiaa tuntevilta kysymällä. Eli tyylliin "pitääkö homma hoitaa jolloin etuasteen jälkeen tulevan efektin tasolla kikkailemalla vai löytyykö ihan oma valintansa". Manuaalit tulee sitten luettua toki myöhemmin. Tuskin kovin moni ostaa puolentoista tonnin vehkeen eikä opettele sitä käyttämään. Ehkä tässä tapauksessa kuitenkin halusin hoitaa tuon homman kuntoon viidessä minuutissa että selviytyy jotenkuten seuraavista treeneistä.
 
Nykyään kun tulee noita vehkeitä ostettua sen verran tiheämpään kuin joskus pikkupoikana niin ei välttämättä tule nukuttua niiden uusien laitteiden kanssa ensimmäistä puolta vuotta ja tavattua ekana iltana sitä manuaalia viittä kertaa läpi. Sinähän voit sen sijaan sen tehdä ja eihän siitä mitään haittaa ole. Jos tuosta valmistamastasi mainiosta vesivaneri-nippuside -pyydyksestä jää tikkuja nukkuessa pyllyyn niin voithan koittaa työntää sen sitten vaikka aanukseesi. Siellähän sitä paskaa on jo nimittäin ennestäänkin :D
 
eiköhän tämä asia tullu nyt selväks
 
oiva tumpeloinen
01.11.2009 12:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Sanosin että turha kysyjän avautua jos ei vittu kehtaa ite lukea manuaalia ja on pihalla ku tampoonin naru. Miks hankkia laite jote ei viitsi opetella kunnolla.
 
En mä ainakaan lue jokaista manuaalia kannesta kanteen ensimmäisenä. Vaan mä kääntelen nappeja ja katson, mitä sieltä tulee. Mulla on ollut parisen vuotta G-Force, enkä ole vieläkään lukenut manuaalia kokonaan. Mä luen kyseistä opusta aina sen mukaan, kun ei jokin meinaa muuten luonnistua. Mulla ei ainakaan riitä pitkäjänteisyys lukea jotain satasivuista manuaalia kokonaan läpi, varsinkin kun siitä ei kuitenkaan muista käytännössä yhtikäs mitään ekan lukemisen jälkeen. Sen sijaan mä luen sitä sitä mukaa, kun mulle tulee jokin ongelma. Mä etsin siihen vastauksen manuaalista, jos ei muuten löydy.
 
Mun mielestä muutenkin Heavy machineryn logiikka, että manuskasta saa enemmän irti, kun on ensin räplännyt laitetta, on juurikin kohdallaan. Silloin siitä kirjallisesta puolesta voi jäädäkin jotain käteen, kun on jo vähän käytännönkokemusta laitteesta.
 
Mä henkilökohtaisesti jätän manuaalit jo senkin takia väliin, ettei mun tarvi osata kaikkea, mitä laitteesta voi saada irti. Mulle riittää, että saan haluamani tavarat pihalle, eikä se ylimääräinen kiinnosta mua niin paljon, että jaksaisin paneutua asiaan sen syvällisemmin.
 
aristoteles666
01.11.2009 15:01:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli saatat tietämättäsi myydä pois tai ostaa jonkun laitteen lisää koska et tiedä
että kyseinen laite olisi pystynyt siihenkin mutta kun et lukenut manuaalia eikä ne tajunnut mainostaa juuri sitä ominaisuutta, pysyit tietämättömänä siitä.
juuri tuon takia manuaalit kannattaa lukea.
 
oiva tumpeloinen
01.11.2009 15:12:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: eli saatat tietämättäsi myydä pois tai ostaa jonkun laitteen lisää koska et tiedä
että kyseinen laite olisi pystynyt siihenkin mutta kun et lukenut manuaalia eikä ne tajunnut mainostaa juuri sitä ominaisuutta, pysyit tietämättömänä siitä.
juuri tuon takia manuaalit kannattaa lukea.

 
Kyllä yleensä on tarkoitus ottaa selvää, saako jostain laitteesta tarvitsemaa tavaraa irti. Mä en missään vaiheessa tainnut sanoa, että kannattaa olla dorka asioissa. Tosiasia vain tuommoisissa miljoonan teon ihmeissä on, ettei niillä kaikilla leluilla yksinkertaisesti ole käyttöä. Toiset käyttää toisia ja toiset toisia. Ja niiden toiminnot kyllä pääosin löytää ihan kokeilemallakin. Kovin usein paljon paremminkin kuin manuaaleja lukemalla.
 
Ja mä haluan nähdä sen jätkän, joka heti alkuun kertalukemalla osaa käyttää jonkin koneen kaikkia nippeleitä ja saa siitä kaiken mahdollisen irti. Sitähän sä taisit tarkoittaa sillä, että kannattaa niitä manuaaleja lukea, jotta varmasti saa kaiken irti laitteesta?
 
Kukaan ei varmasti ole niin idiootti, että jättää katsomatta sitä manuaalia tarpeellisen verran, jos on pienikin epäilys että siitä saattaisi saada haluamansa irti. Varsinkin, jos tarkoituksena on sitten myydä laite ja ostaa toinen tilalle. Vai mitä luulet?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «