Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähköissä vika?
1
*Bandiitti*
30.10.2009 15:59:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkä mulla on Epiphone SG G-400 kitara ja on sellanen ongelma että kun kitara on mulla ns. itessä kiinni ja kosken esim. vaikka mikseriin niin se ei anna sähköiskua, vaan tuntuu kuin sähkö tulisi sormea pitkin itteen.. En osaa oikein selittää mutta missähän vois olla vika että se tekee tollein? Jotain häikkäähän on koska jos mulla ei oo kitara sylissä ni se ei sitä tee..
 
-Juice-
 
"ei sen väliä mitä tekee vaan miten sen tekee" - Remu Aaltonen
tommiot
30.10.2009 16:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*Bandiitti*: Joo elikkä mulla on Epiphone SG G-400 kitara ja on sellanen ongelma että kun kitara on mulla ns. itessä kiinni ja kosken esim. vaikka mikseriin niin se ei anna sähköiskua, vaan tuntuu kuin sähkö tulisi sormea pitkin itteen.. En osaa oikein selittää mutta missähän vois olla vika että se tekee tollein? Jotain häikkäähän on koska jos mulla ei oo kitara sylissä ni se ei sitä tee..
 
-Juice-

 
Onks mikseri mahdollisesti maadoittamaton ja kitaravahvistin puolestaan maadoitettu? Jos näin, niin varmaan mikserin kuoreen vuotaa pieni jännite, ja kun maadoitat itsesi kitaran kautta ja kosket samalla mikseriin, kulkee virta sun läpi.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
*Bandiitti*
31.10.2009 15:55:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Onks mikseri mahdollisesti maadoittamaton ja kitaravahvistin puolestaan maadoitettu? Jos näin, niin varmaan mikserin kuoreen vuotaa pieni jännite, ja kun maadoitat itsesi kitaran kautta ja kosket samalla mikseriin, kulkee virta sun läpi.
 
En osaas sanoa, mutta kun koskee laulumikkiin niin se tekee aivan samanlailla.. Inhottavaa ku koskee suulla mikkiin ni säikähtää ihan vähän :D
 
"ei sen väliä mitä tekee vaan miten sen tekee" - Remu Aaltonen
LaMotta
31.10.2009 16:04:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko laitteet samassa pistokkeessa, vai eri pistokkeissa?
 
Gibson Les Paulin ja Fender Stratocasterin tärkein ero on siinä, että Stratocaster palaa kuumemmalla liekillä, mutta Les Paul palaa pitempään - Hikipedia
*Bandiitti*
31.10.2009 18:40:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarkkok: Onko laitteet samassa pistokkeessa, vai eri pistokkeissa?
 
Samassahan ne.. Ja nyt ku puhuin "sähköissä vika" ni puhuin kitaran sähköistä.. Voisko olla niin että joku piuha ottaa toiseen kiinni tai jotain?
 
"ei sen väliä mitä tekee vaan miten sen tekee" - Remu Aaltonen
sepisti
31.10.2009 19:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*Bandiitti*: Samassahan ne.. Ja nyt ku puhuin "sähköissä vika" ni puhuin kitaran sähköistä.. Voisko olla niin että joku piuha ottaa toiseen kiinni tai jotain?
 
No onko se yhteinen pistorasia maadoitettu vai ei?
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
*Bandiitti*
01.11.2009 16:47:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: No onko se yhteinen pistorasia maadoitettu vai ei?
 
Ei oo vissiin maadoitettu.. Mutta mikä siinä on että muut ei saa näitä tällejä?
 
"ei sen väliä mitä tekee vaan miten sen tekee" - Remu Aaltonen
sepisti
02.11.2009 00:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*Bandiitti*: Ei oo vissiin maadoitettu.. Mutta mikä siinä on että muut ei saa näitä tällejä?
 
En osaa sanoa. Voihan sun kitarassa olla jotain vikaa... Vie se katsottavaksi jollekin ammattilaiselle.
 
Mä kuitenkin lähtisin siitä, että jos sähkölaitteessa on maadoitettu pistoke, nämä piuhat laitetaan maadoitettuihin pistorasioihin. Mikäli et tiedä minkälainen on maadoitettu pistorasia, kannattaa otaa selvää. Nää on ihan perus juttuja soittohommissa.
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pistorasia
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Midrange
02.11.2009 00:32:56 (muokattu 02.11.2009 00:33:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko se muute normaalia että jos ainoastaan ihokarvat koskettavat kitarankieliin niin tuntee aivan pienen sähköiskun? Sormilla kieliin koskiessa ei tunnu mitään.
 
Antti1
02.11.2009 00:37:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: onko se muute normaalia että jos ainoastaan ihokarvat koskettavat kitarankieliin niin tuntee aivan pienen sähköiskun? Sormilla kieliin koskiessa ei tunnu mitään.
 
Göstaa lainaten: "Tunnen hankaussähköä, kipinöitä munissa..."
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «