Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Shure sm58 vai?
1
McLeach
17.10.2009 15:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toista laulumikkiä tarttis sm57 tilalle, jota nyt siis käytetty lauluhommissa. Löytyykö mitään varteenotettavia vaihtoehtoja sm58:lle hieman alemmasta hintaluokasta, jotain edes hieman mielenkiintoista tapausta..
 
Simo78
17.10.2009 20:18:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shure pg58 on sitten se vähän heikompi mikki tuosta sm58:sta. Ihan toimiva mikki, mutta selvästi huonompi kuin kalliimpi malli.
 
Einherjar
18.10.2009 03:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiserin 800-sarjalaiset kannattaa tsekata.
e835 ja e845 ovat hintaisekseen ihan ok pelejä.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Jokapaikanapina
18.10.2009 23:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Shure pg58 on sitten se vähän heikompi mikki tuosta sm58:sta. Ihan toimiva mikki, mutta selvästi huonompi kuin kalliimpi malli.
 
Osaatko tarkentaa mikä siinä on huonompaa?
 
Simo78
19.10.2009 14:29:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Osaatko tarkentaa mikä siinä on huonompaa?
 
Kuullostaa paskemmalta:-D Ja tod.näk kiertää herkemmin(?). En tuon paremmin osaa tarkentaa--> vertailua tehty treeniksellä joskus. Mulla on pari sm58:a ja pari pg58:a, yleensä pg:llä mikitän kitarat, kun ei ole varaa ostaa parempia mikkejä tilalle. Ja tälle tasolle noillakin pärjää. Anyway ihan toimivia mikkejä ovat, vaikka projätkät nyt haukkuvat varmasti susipaskoiksi:-D
 
http://www.audiodivari.com/cat/product_details.php?p=419
Tuommoinen on myös ilmestynyt shurelta. Ei kokemusta, mutta luulis olevan ihan jees?
 
JaS
30.10.2009 02:48:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käy huvin vuoksi tsekkaamassa JTS:n TX- ja NX-sarjat. Niistä löytyy SM58 vastaavat. Itse olen live-tilanteissa päässyt vertaamaan TX-8:a joihinkin AKG:n langattomiin ja saundi on TX-8:ssa kyllä ehdottomasti parempi. Yksissä treeneissä vertasin Beta58:iin ja saundi oli melko samanlainen paitsi, että betassa oli hieman avonaisempi saundi. TX-sarjan hinnat pyörivät siinä 20-30€ hujakoilla, joten mistään isosta investoinnista ei ole kyse. Itse olen saundillisesti ollut ainakin tyytyväinen, eikä kiertokaan ole tullut vastaan. En toisaalta ole vielä ehtinyt kokeilla ääriolosuhteissa, mitä nyt pari truba-keikkaa ja joku puhetilaisuus.
 
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
bize
06.11.2009 13:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audix OM-2 tai OM-3. Rokkitouhuissa ylivertainen viiskasiin nähden (vähemmän kierto- ja vuoto-ongelmia). 900-sarjan sennheiserit on kans hifimpään hommaan jees, mutta kalliimpia. Lavametelipaikkoihin siltikin ottaisin audixin.
 
Laaksonen
17.11.2009 09:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite käytän BEYERDYNAMIC:n Opus 69 http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_opus69.htm
ilmavampi ylpää mitä 58:ssa, mielestäni.
 
oon koittanut kans Audixsia, AKG ja Shuren. Päätysin kummiskin tuohon Opus 69 mikä oli mielestäni yllättävä vaihto ehto.
 
Osteri
13.12.2009 22:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitanpa linkin tänne talteen. Ehkä tästä on jollekin hyötyä.
 
http://www.tulikari.fi/teknologia/O … %20Mikrofoneista%201.0%20%20PDF.pdf
 
Meidän laulajalla on Shure 58. Itse laulan taustoja Sennheiser 835 mikillä. Kumpikin on tyytyväinen mikkiinsä.
 
Hirsimäki
30.12.2009 20:17:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG D5:lla saatiin ainakin tuossa alkuviikosta kohtuu hyvää lauluääntä narulle :P... Samaa hintaluokkaa 58:n kanssa
 
Aina ei voi soittaa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «