Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara mikrofonin valitsemis apua?
1
Woffel
29.10.2009 21:18:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs olen rakentamassa kitaraa, Ajattelin laittaa Humpparin tallaan ja Singlen kaulaan. Tykkään soitella säröisesti Heviä, Rockia, Bluesia, mutta puhdas saundi on myös aika tärkeä soittotyyleissäni.
Minkä merkkisiä ja minkä merkin malleja suosittelette?
 
Woffel
Jucciz
29.10.2009 21:49:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä lähtisin näistä paikoista ennemmin kysymään:
http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=15
http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=31
 
Et kerro yhtään, minkä tyylistä soundia olet vailla, mitä puuta kitarasi on, mitä vahvistinta, kaappia (ja pedaaleja yms.) käytät, joten mahdoton tähän on muuta sanoa kuin että osta Sheptonen mikit - ne toimii varmasti.
 
BigPapa
30.10.2009 14:09:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kyllä mä lähtisin näistä paikoista ennemmin kysymään:
http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=15
http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=31
 
Et kerro yhtään, minkä tyylistä soundia olet vailla, mitä puuta kitarasi on, mitä vahvistinta, kaappia (ja pedaaleja yms.) käytät, joten mahdoton tähän on muuta sanoa kuin että osta Sheptonen mikit - ne toimii varmasti.

 
Mä olen tässä viimeaikoina kallistunut tonne Fralinien suuntaan.
 
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
kunnasja
30.10.2009 16:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyselepä ihmeessä kitarakamojen puolelta.
 
Paskaakos tässä. Helion - Dreamcatcher
Jucciz
30.10.2009 17:50:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Mä olen tässä viimeaikoina kallistunut tonne Fralinien suuntaan.
 
Mä kans käytin niitä joskus, kunnes testasin ekat Sheptonet, sen jälkeen mikään ei oo ollu entisensä. Ei sillä, ihan kelpo mikkejä Fralinit on, kivempia kuin useimmat Duncanit ja DiMarziot.
 
antnis
30.10.2009 18:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassu juttu sinänsä, laitoin Sheptonen tohon puoliakustisen epin kaulaan ja muutos äänessä oli vielä suurempi kuin odotin, poissa on kaikki tunkkaisuus. Todella hyvä mikki.
 
Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla.
loner
30.10.2009 20:05:31 (muokattu 30.10.2009 20:17:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mä kans käytin niitä joskus, kunnes testasin ekat Sheptonet, sen jälkeen mikään ei oo ollu entisensä. Ei sillä, ihan kelpo mikkejä Fralinit on, kivempia kuin useimmat Duncanit ja DiMarziot.
 
Ai, että ihan kivempia, kuin Seymour Duncanit ja Di`Marziot?No tuo se vasta hieno mielipide onkin!Kummallakin valmistajalla on aika liuta tuotteita, joita käyttävät maailman huippumuusikot.Mutta eihän se mitään ole ,jos muusikoiden netin Jykkis,joka ei ilmeisesti ole saavuttanut musiikin saralla yhtään mitään,jos ei lasketa m.netin naurettavia clippejä jostain hiton vahvistimesta tai mikeistä,laukoo mielipiteitään kuin ainoata totuutta maailmassa,niin kai se siten on niin että oikeat huippumuusikot ei tiedä mitään,eivätkä kuulleet jukkiksen murskatuomioita,saati sitten typeriä Kilppejä,miltä mikäkin pitäisi kuulostaa.Noita klippejä osaisi lapsikin soittaa unissaan,mutta ei..ne on Jukkiksen taidetta oikeilla Telu"fuckin"funken -soundeilla.ja niitä soittaa saunassa käynyt Jukkiz joka on harjannut hampaat..
Tämä on minun mielipiteeni,kuten Jukkizz aina julistaa että jokaisella on oikeus mielipiteeeseensä.
 
BigPapa
30.10.2009 20:18:51 (muokattu 30.10.2009 20:20:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkään ei pidä kuullostaa tältä, mut tältä tietyssä tilanteessa kuullostaa JV Squier Stratocaster Fralinin VH Stockilla varustettuna...
 
http://maihinnousu.net/s/?song_id=5829
 
http://maihinnousu.net/s/?song_id=5830
 
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Jucciz
30.10.2009 21:38:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loner: Ai, että ihan kivempia, kuin Seymour Duncanit ja Di`Marziot?No tuo se vasta hieno mielipide onkin!Kummallakin valmistajalla on aika liuta tuotteita, joita käyttävät maailman huippumuusikot.Mutta eihän se mitään ole ,jos muusikoiden netin Jykkis,joka ei ilmeisesti ole saavuttanut musiikin saralla yhtään mitään,jos ei lasketa m.netin naurettavia clippejä jostain hiton vahvistimesta tai mikeistä,laukoo mielipiteitään kuin ainoata totuutta maailmassa,niin kai se siten on niin että oikeat huippumuusikot ei tiedä mitään,eivätkä kuulleet jukkiksen murskatuomioita,saati sitten typeriä Kilppejä,miltä mikäkin pitäisi kuulostaa.Noita klippejä osaisi lapsikin soittaa unissaan,mutta ei..ne on Jukkiksen taidetta oikeilla Telu"fuckin"funken -soundeilla.ja niitä soittaa saunassa käynyt Jukkiz joka on harjannut hampaat..
Tämä on minun mielipiteeni,kuten Jukkizz aina julistaa että jokaisella on oikeus mielipiteeeseensä.

 
Ottaako sua todella aivoon noin paljon se, että mä olen löytänyt Sheptonen mikeistä itselleni sopivan soundin helpommin kuin Seymour Duncaneista ja DiMarzioista, joita sun suosikkisoittajat selvästikin käyttää? Mikäli tilanne todella on tämä, suosittelen, että purat pahaa oloasi jossain muualla kuin täällä: vaikka täällä saattaa olla ammattimuusikoita, veikkaan, että sun tilanteessa enemmän hyötyä voisi olla vaikkapa psykologista tai terapeutista.
 
P.S. Noissa uusimmisaa Vox- ja Marshall-pätkissä ei oo Telefunkenin putket käytössä.
 
Laitas muuten joitain soittopätkiä jakoon: tahdon kuulla, millaisen virtuoosin kanssa keskustelen. Luultavasti sinäkin olet elättänyt itsesi jo jonkin aikaa musiikilla?
 
loner
30.10.2009 21:49:36 (muokattu 30.10.2009 21:50:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ottaako sua todella aivoon noin paljon se, että mä olen löytänyt Sheptonen mikeistä itselleni sopivan soundin helpommin kuin Seymour Duncaneista ja DiMarzioista, joita sun suosikkisoittajat selvästikin käyttää? Mikäli tilanne todella on tämä, suosittelen, että purat pahaa oloasi jossain muualla kuin täällä: vaikka täällä saattaa olla ammattimuusikoita, veikkaan, että sun tilanteessa enemmän hyötyä voisi olla vaikkapa psykologista tai terapeutista.
 
P.S. Noissa uusimmisaa Vox- ja Marshall-pätkissä ei oo Telefunkenin putket käytössä.
 
Laitas muuten joitain soittopätkiä jakoon: tahdon kuulla, millaisen virtuoosin kanssa keskustelen. Luultavasti sinäkin olet elättänyt itsesi jo jonkin aikaa musiikilla?

 
Jep,asiatonta multa,kyllä,asiatonta sua kohtaan,muta olipahan pakko sanoa.musiikilla eletty jo 30-v.jos nimimerkistäni voit arvata en puhu täällä itsestäni vaan korjaan epäkohtia.tässä touhussa ei ystäviä saa.mielenterveys on kunnossa kiitos vaan.
 
Jucciz
30.10.2009 21:53:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loner: Jep,asiatonta multa,kyllä,asiatonta sua kohtaan,muta olipahan pakko sanoa.musiikilla eletty jo 30-v.jos nimimerkistäni voit arvata en puhu täällä itsestäni vaan korjaan epäkohtia.tässä touhussa ei ystäviä saa.mielenterveys on kunnossa kiitos vaan.
 
No hyvä. Ei muuta ku höyryt ulos, jos siltä tuntuu. Täällä päässä nahka on ihan tarpeeks paksu, ei siinä mitään. Mä olen saanut paljonkin ystäviä näissä touhuissa nuorehkosta iästäni huolimatta. Nimimerkistä en lähde arvailemaan mitään. Yleensä kova jätkä kertoo itsestään jäsenkuvauksessa sen verran, ettei tarvitse alkaa dekryptailemaan nimimerkkiä.
 
rize88-
31.10.2009 02:32:29 (muokattu 31.10.2009 03:19:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loner:musiikilla eletty jo 30-v.jos nimimerkistäni voit arvata en puhu täällä itsestäni vaan korjaan epäkohtia
 
..jaa että nyt sitten pitäisi ostaa jotkut marzit tai duncanit kun joku tunnettu, ja "jotain saavuttanut" kitaristi vetää niillä..? mielestäni tuo on epäkohta ja, väline-urheilua. nuo ovat vaikeita kysymyksiä niille jotka pelaa pienellä pudjetilla, ja oikeasti miettii miltä haluaisi kuulostaa. ja noista jucciz ääninäytteistä, ja pätkistä on varmasti hyötyä täällä monelle soittajalle, jotka ovat kiinnostuneet kehittämään omaa soundiaan..
 
Spike
01.11.2009 20:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sheptone, Duncan, Dimarzio... Hyvää tavaraa, ei todellakaan mitään paskaa. Päivi ostaa omenan ja Paula banaanin.
 
Jucciz
01.11.2009 21:20:53 (muokattu 01.11.2009 21:21:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Sheptone, Duncan, Dimarzio... Hyvää tavaraa, ei todellakaan mitään paskaa. Päivi ostaa omenan ja Paula banaanin.
 
Naulan kantaan. Se, että pitää jostain merkistä enemmän kuin muista, ei tee verrokkimerkeistä missään nimessä huonoja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «