Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JCM 800
1 2 3 4 5 6 7
Antti1
29.10.2009 08:34:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunner: Mites toi, oliko tolla "ehkä jopa gh50l" jotain syvempääkin merkitystä?
 
No totapa, mä oon ite testaillut ainoastaan GH50L:ää, 100W versio jäänyt testaamatta. Sitä isompaa kuitenkin kehutaan monessakin paikkaa (liekö peruja ainoastaan Opeth-kytköksestään?), mutta pienemmästä versiosta näkee kyllä negatiivisiakin arvioita soundista melko usein. Ei mitään sen kummempaa filosofiaa lausahduksen takana.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Esp
29.10.2009 09:07:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jumara: Ny kun kerran mentiin off-topiciks, niin Gardermoenin (Oslo) lentokentällä oli 27000 Norjan kruunun (ainakin silloin n. 3600euroa) konjakkipullo. Det er ju ikke veldig billigt...
 
Off-topicia hieman...
 
Kallein Alkossa myytävä pullo maksaa 8000 euroa. Kyseessä on viski. Helsingin Arkadian myymälässä tuota voi ihastella ihan luonnossa, muutenkin ko. myymälässä on ihan kohtuullinen valikoima noita hintavampia tuotteita.
 
Täh?!?
Esp
29.10.2009 09:09:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

epi2: Halpaa viiniä, kovat äijät juo vuoden 1920 port-viiniä, pullo maksaa 1200€ :D Tämä juttu on siis ihan tosi, portugalissa näin tuollaisen.
 
Ei mulla sit muuta...

 
Portviineistä suosittelisin ennemmin vuosikertaa 1945, joka on kuulemma varsin hyvätasoinen, saat olla onnellinen jos löydät pullon alle 1400€. Vanhin minkä olen nähnyt myynnissä oli vuodelta 1900, hinta taisi olla jotain 1400€ myös.
 
2003 on kuulemma paras vuosikerta sataan vuoteen, eli jos haluaa tehdä tienestiä, niin ostaa niitä nyt n. 70 euron hintaan/pullo ja rakentaa kellarin, niin 30 vuoden päästä voi odottaa tuollaista em. hintaa per pullo :P
 
Täh?!?
gunner
29.10.2009 10:16:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No totapa, mä oon ite testaillut ainoastaan GH50L:ää, 100W versio jäänyt testaamatta. Sitä isompaa kuitenkin kehutaan monessakin paikkaa (liekö peruja ainoastaan Opeth-kytköksestään?), mutta pienemmästä versiosta näkee kyllä negatiivisiakin arvioita soundista melko usein. Ei mitään sen kummempaa filosofiaa lausahduksen takana.
 
Jeh, täytyypä vähän koittaa kaivaa. Tehojen puolesta kyllä ehdottomasti 50 wattinen, jos se ei niissä ole ihan ratkasevaa eroa. Saa nähdä löytyykö levytukusta molempia.
 
Vauhti korjaa virheet
Mr. Speed
29.10.2009 12:15:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunner: Jeh, täytyypä vähän koittaa kaivaa. Tehojen puolesta kyllä ehdottomasti 50 wattinen, jos se ei niissä ole ihan ratkasevaa eroa. Saa nähdä löytyykö levytukusta molempia.
 
Ei kannata tosiaan tehojen takia ottaa. Ei noissa paljon eroa mölässä ole. Isomman headroomin takia ite ehkä sen 100 Wattisen ottaisin. Kannattaa myös muistaa, ettei toi 50W kuulosta samalta kuin 100W versio. Näin ainakin useissa vahvareissa joista on 50 ja 100 Wattiset versiot. Sounditkin ovat erilaiset.
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
s8na
29.10.2009 12:38:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Ei kannata tosiaan tehojen takia ottaa. Ei noissa paljon eroa mölässä ole. Isomman headroomin takia ite ehkä sen 100 Wattisen ottaisin. Kannattaa myös muistaa, ettei toi 50W kuulosta samalta kuin 100W versio. Näin ainakin useissa vahvareissa joista on 50 ja 100 Wattiset versiot. Sounditkin ovat erilaiset.
 
Ja eikös se usein ole niin että se 50W on nimenomaan se ohuempisoundinen.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Mr. Speed
29.10.2009 12:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Ja eikös se usein ole niin että se 50W on nimenomaan se ohuempisoundinen.
 
Yleensä näin taitaa mennä, että 100W onkin kovempi jyrä. Kyllä mulla 120W toimii aika nätisti :)
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
dropD
29.10.2009 13:24:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Ja eikös se usein ole niin että se 50W on nimenomaan se ohuempisoundinen.
 
Heh... miä en ees haluais kuulla kuinka paksusoundinen Carlsbron TOP olis 100 wattisena. Tuo 50 wattinenkin tuntuu tappavan talossa ja puutarhassa...
 
vain banjo puuttuu...
msormune
29.10.2009 15:26:14 (muokattu 29.10.2009 15:26:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Portviineistä suosittelisin ennemmin vuosikertaa 1945, joka on kuulemma varsin hyvätasoinen, saat olla onnellinen jos löydät pullon alle 1400€. Vanhin minkä olen nähnyt myynnissä oli vuodelta 1900, hinta taisi olla jotain 1400€ myös.
 
2003 on kuulemma paras vuosikerta sataan vuoteen, eli jos haluaa tehdä tienestiä, niin ostaa niitä nyt n. 70 euron hintaan/pullo ja rakentaa kellarin, niin 30 vuoden päästä voi odottaa tuollaista em. hintaa per pullo :P

 
Mutta onko nämä 50 watin vai 100 watin pulloja?
 
bfoc
29.10.2009 17:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msormune: Mutta onko nämä 50 watin vai 100 watin pulloja?
 
Ei kumpiakaan. Eikös noissa pullojutuissa tuu yleensä ensin virta ja voltit sit vähän myöhemmin, kun wattihommissa niiden pitäisi vaikuttaa yhtäaikaa.
 
sutiojrikellA
Simo78
29.10.2009 18:11:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Portviineistä suosittelisin ennemmin vuosikertaa 1945, joka on kuulemma varsin hyvätasoinen, saat olla onnellinen jos löydät pullon alle 1400€. Vanhin minkä olen nähnyt myynnissä oli vuodelta 1900, hinta taisi olla jotain 1400€ myös.
 
Tolla hinnalla siitä kiljunmakuisesta kurasta on jo pakko nauttia:-D Joo olen juntti en koske viineihin ja en ymmärrä 5€ ja 150€ maku eroja:-D
 
jumara
29.10.2009 22:37:02 (muokattu 29.10.2009 22:37:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poijaat, palataas jo aiheeseen. Ei meillä persaukisilla kaasuttelijoilla ole kuitenkaan varaa muihin juomiin kuin tarjouskeppanaan... ;-)
 
Osittain tämän ketjun innoittamana kävin eilen rimpauttamassa muutaman tovin omaa half stackiani. On se vaan sentään vahvistin. Rock-vahvistin. Isolla roolla.
 
Mut niinkuin aina, isoa roolia pelaa kaappivalinta. Mun V30:sillä varustetun 2x12 kaapin läpi kasisatanen ei soundaa erityisen mainiolle. Mutta 1960AX:n kanssa (sisällä luonnollisesti Greenbackit) ollaan heti superuskottavasti classic rock/blues -territoriolla, kermaa vaan valuu checkered-kankaan läpi... Yhteisreeniksellä oli jossain kohtaa 1960A T75:silla Celestioneilla - se taas vei kokonaisuuden selkeämmin 80-luvun tukkaosastolle, etenkin boostattuna.
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Esp
29.10.2009 23:20:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Tolla hinnalla siitä kiljunmakuisesta kurasta on jo pakko nauttia:-D Joo olen juntti en koske viineihin ja en ymmärrä 5€ ja 150€ maku eroja:-D
 
Kokeiles joskus sitten portviiniä, kun sehän on ns. vahva viini, eli siinä käyminen on pysäytetty pistämällä viinaa sekaan, saatat yllättyä ;)
 
Täh?!?
MuzaK
30.10.2009 07:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellainen "haluttu" vanha 2203 ja taitaa maine olla suurempi kuin soundi tai sitten oma yksilö on susi. Se nimittäin soundasi räikeän kirkkaalta, niin pahalta ettei sitä oikein voinut käyttää mihinkään perus-1960A:n kanssa edes treblet nollassa. Piti alkaa modailemaan ja sitten sitä mukavaa Marsun murinaa alkoi kuulua pehmeämpänä. Luin jostain väittämän, että kasariaikaan nimisoittajien kasisataset olivat modattuja tai käyttivät aina jotain boosteripedaalia jolloin soundi ei tietenkään ole alkuperäinen. Minäkin saan parhaan särösoundin heittämällä eteen yllätys yllätys ei OCD:n vaan halvan vanhan kakkaisen Ibanez Soundtank -äänensärkijän.
 
Sitten se 100 wattia on niin järjetön määrä volaa ettei sillä mitään tee!! Eli pääteputkisäröä on turha haikailla järkevissä olosuhteissa ilman keinokuormaa tai modaamista. Yksi vaihtoehto on puolittaa 50 watin peliksi ja en itse ainakaan ole huomannut mitään isompia soundieroja. Joku netissä tosin väitti ettei OT pääse kuormittumaan sitten tarpeeksi... jaapa jaa..
 
Suhtaudun omaan vahvariini modausprojektina joka jatkuu hamaan tulevaisuuteen ja siihen voi kokeilla kaikenlaisia pikku juttuja ja oppia vahvistimista. OIKEASTI minua on alkanut kiinnostaa Ceriatonen tulkinta Trainwreck Liverpoolista... Siinä on HIEMAN eläväisempi rokkikone verrattuna Marsuihin.
 
Jucciz
30.10.2009 11:12:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MuzaK: Mulla on sellainen "haluttu" vanha 2203 ja taitaa maine olla suurempi kuin soundi tai sitten oma yksilö on susi. Se nimittäin soundasi räikeän kirkkaalta, niin pahalta ettei sitä oikein voinut käyttää mihinkään perus-1960A:n kanssa edes treblet nollassa. Piti alkaa modailemaan ja sitten sitä mukavaa Marsun murinaa alkoi kuulua pehmeämpänä. Luin jostain väittämän, että kasariaikaan nimisoittajien kasisataset olivat modattuja tai käyttivät aina jotain boosteripedaalia jolloin soundi ei tietenkään ole alkuperäinen. Minäkin saan parhaan särösoundin heittämällä eteen yllätys yllätys ei OCD:n vaan halvan vanhan kakkaisen Ibanez Soundtank -äänensärkijän.
 
Sitten se 100 wattia on niin järjetön määrä volaa ettei sillä mitään tee!! Eli pääteputkisäröä on turha haikailla järkevissä olosuhteissa ilman keinokuormaa tai modaamista. Yksi vaihtoehto on puolittaa 50 watin peliksi ja en itse ainakaan ole huomannut mitään isompia soundieroja. Joku netissä tosin väitti ettei OT pääse kuormittumaan sitten tarpeeksi... jaapa jaa..
 
Suhtaudun omaan vahvariini modausprojektina joka jatkuu hamaan tulevaisuuteen ja siihen voi kokeilla kaikenlaisia pikku juttuja ja oppia vahvistimista. OIKEASTI minua on alkanut kiinnostaa Ceriatonen tulkinta Trainwreck Liverpoolista... Siinä on HIEMAN eläväisempi rokkikone verrattuna Marsuihin.

 
Pelko pois: jos haluat Ceriatonen setin ostaa, saat milloin vaan Marsustasi rahat siihen. ;)
 
Totta on kyllä, että 100-wattinen kone ilman a)järkevää master volumea tai b)stadionia on yleensä suht käyttökelvoton, jos halutaan päätesäröä repiä irti. Onneksi tänä päivänä on paljon pienempitehoisia ja hyväsoundisia vaihtoehtoja. Kyllä mua sattuu korviin jo se, jos hetken aikaa joutuu vanhaa 50-wattista JMP:tä kurittamaan täysillä - siihenkin laitan mieluiten keinokuorman väliin ja tiputan muutaman desibelin pois.
 
Simo78
30.10.2009 14:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OIKEASTI minua on alkanut kiinnostaa Ceriatonen tulkinta Trainwreck Liverpoolista... Siinä on HIEMAN eläväisempi rokkikone verrattuna Marsuihin.
 
Mulla on taas alkanut herätä kiinnostus orangeen. Sais sitten cleanit ja säröt samasta vahvarista. Kuitenkaan ei riitä rahat ostamaan hyvää vahvaria cleaneille(vaikkakin tosta trankkupaskasta tulee mulle ihan riittävät soundit) ja muutenkin kaksi vahvaria on vähän "epäilyttävä" kombinaatio. Sinällään oon ihan tyytyväinen jcm:n soundiin...
 
J.Hollström
30.10.2009 14:44:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Heh... miä en ees haluais kuulla kuinka paksusoundinen Carlsbron TOP olis 100 wattisena.
 
Tosta saat kuulla: http://juki.1g.fi/mp3/Top100/
 
s8na
30.10.2009 15:28:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Mulla on taas alkanut herätä kiinnostus orangeen. Sais sitten cleanit ja säröt samasta vahvarista. Kuitenkaan ei riitä rahat ostamaan hyvää vahvaria cleaneille(vaikkakin tosta trankkupaskasta tulee mulle ihan riittävät soundit) ja muutenkin kaksi vahvaria on vähän "epäilyttävä" kombinaatio. Sinällään oon ihan tyytyväinen jcm:n soundiin...
 
Kyllä kiinnostais täälläkin. Hinta on vaan täs vaiheessa liikaa. Ja se oranssi on sit kuitenkin vähä turhan pramee näillä soittoskilsseillä :D
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Numb
30.10.2009 15:30:12 (muokattu 30.10.2009 15:30:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Mulla on taas alkanut herätä kiinnostus orangeen. Sinällään oon ihan tyytyväinen jcm:n soundiin...
 
Orangen soundi on aika erilainen kuin JCM:n. Makuasia kumpi paree.
 
Ja se oranssi on sit kuitenkin vähä turhan pramee näillä soittoskilsseillä
 
Ääää... Jos mä vedän semmoisella, niin se ikään kuin antaa kaikille luvan :D
 
Kaihomielinen ja poissaoleva jahkailija, joka vetäytyy mieluusti musisoimaan.
Simo78
30.10.2009 22:21:17 (muokattu 30.10.2009 22:21:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Orangen soundi on aika erilainen kuin JCM:n. Makuasia kumpi paree.
 
Ääää... Jos mä vedän semmoisella, niin se ikään kuin antaa kaikille luvan :D

 
Mitä oon testaillut niin ihan hyvältä on kuullostanut. Ja ei sen nyt tarviikaa olla samanlainen kuin jcm... Oranssi väri ei ole muuta kuin isoa plussaa!!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «